Jump to content

Per Mertesacker


pacman

Recommended Posts

Guest kellex

;)-->

QUOTE(Stefan B @ Jul 30 2010, 11:55 AM) 202495[/snapback]

Haha. Sjekket ut Mertesacker på wikipedia og da hadde noen lagt inn dette:

 

On the 29th of July 2010, Mertesacker agreed to sign for Arsenal Fc in the English Premier League for an undiscloseed amount and this is subject to a medical due for the 3rd of August. Though he is still on holiday from the South Africa 2010 world cup, he agreed to an undisclosed fee believed to be in the region of 12.5million euros for 4 years.

 

Selvfølgelig bullshit mtp. at det er wikipedia, men skulle jo gjerne ønsket det var sant da! :o

 

Let it be!!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 63
  • Created
  • Last Reply

;)-->

QUOTE(Stefan B @ Jul 30 2010, 11:55 AM) 202495[/snapback]

Haha. Sjekket ut Mertesacker på wikipedia og da hadde noen lagt inn dette:

 

On the 29th of July 2010, Mertesacker agreed to sign for Arsenal Fc in the English Premier League for an undiscloseed amount and this is subject to a medical due for the 3rd of August. Though he is still on holiday from the South Africa 2010 world cup, he agreed to an undisclosed fee believed to be in the region of 12.5million euros for 4 years.

 

Selvfølgelig bullshit mtp. at det er wikipedia, men skulle jo gjerne ønsket det var sant da! :o

Ja hadde vært fint det,men som du er inne på; hvem som helst kan legge inn hva som helst.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Jeg har ønsket meg Mertesacker i hele sommer. Etter å ha sett Koscielnys debut mot Liverpool, blir jeg litt mer tvilsom til at dette er en overgang som er ønskelig for klubben. Både Mertesacker og Koscielny vil spille hver eneste kamp, så jeg tror det ikke er plass til begge i klubben. Koscielny er ment som et førstevalg (det skulle hvertfall overgangssummen tilsi). SELVFØLGELIG trenger vi mer bredde, men jeg syns heller vi bør se oss om etter et tredje og fjerdevalg på stopperplassene, i stedet for en spiller som tar det som en selvfølge at han starter hver eneste kamp. Tredjevalget per i dag er Djourou, og vi kjenner alle skadehistorikken hans. M.a.o et meget usikkert kort. Det jeg mener vi trenger (gitt at Koscielny fortsetter den gode trenden) er en spiller som Wes Brown. En jevnt over god stopper uten noe ekstraordinært ved seg, som er tilfreds med å være tredje valg, og kanskje kan vikariere i andre posisjoner.

Link to comment
Share on other sites

Spot on, Verminator! Dog - jeg kunne gjerne tenkt meg et tredjevalg som er hakket vassere enn Wes Brown.

Det kunne jeg også tenkt meg, men det er en vanskelig balansegang. Hvor god kan en fotballspiller være, og allikevel være tilfreds med å være tredjevalg?

Link to comment
Share on other sites

Det kunne jeg også tenkt meg, men det er en vanskelig balansegang. Hvor god kan en fotballspiller være, og allikevel være tilfreds med å være tredjevalg?

Så lenge det er nok penger i bildet, så er det overraskende hvor tilfredse noen av de kan bli :-|

Link to comment
Share on other sites

Jeg er veldig godt fornøyd med det koscielny viste i forrige kamp, men kommer det inn en ny mann som er enda bedre og forviser Koscielny til benken så er det bra for laget allikevel.

 

Arsenal er en toppklubb og det vil forhåpentligvis alltid være glitrende spillere som ikke får spille.

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

Enig! Er en spiller som ville forsterket oss noe så sinnsykt, både hodestyrken hans og måten han leser spillet på er herlig, desverre er han noe treig.

 

Foretrekker Samba ovenfor Mertesacker. Fyren er usannsynlig treig. Selv om han leser spillet meget godt er han så treig at med det høye forsvaret vårt så ville han vært en meget stor risiko. Pluss at han må venne seg til tempoet i Premier League.

Link to comment
Share on other sites

Kan du spille på tyskland så kan du spille på Arsenal. Mertesacker er midt i blinken for oss. Vet du hva du driver med så må man ikke ha walcottfart for å spille godt. Jeg tror Samba har langt større begrensinger i sitt repertoar enn Mertesacker. Mertesacker har overbevist i VM. Samba har overbevist på nedre halvdel av PL. Tempoforskjellen mellom England og Tyskland er dessuten forholdsvis liten sammenlignet med Italia og Spania.

Link to comment
Share on other sites

Why Arsene Wenger should not not sign Per Mertesacker

 

Få artikler som nevner det jeg gjør ovenfor, men dette er noe av det. Er enig i det meste bortsett fra at han er "average" når det kommer til taklinger.

 

Ellers er temposkiftet fra Bundesliga til Premier League betydelig stort selv om det ikke er like ille som Italia f.eks., mens Spania syntes jeg har et minst like høyt tempo som den tyske serien.

Link to comment
Share on other sites

Why Arsene Wenger should not not sign Per Mertesacker

 

Få artikler som nevner det jeg gjør ovenfor, men dette er noe av det. Er enig i det meste bortsett fra at han er "average" når det kommer til taklinger.

 

Ellers er temposkiftet fra Bundesliga til Premier League betydelig stort selv om det ikke er like ille som Italia f.eks., mens Spania syntes jeg har et minst like høyt tempo som den tyske serien.

Som sagt helt uenig. 75 kamper for Tyskland sier sitt. Har ingen tro på at han kommer til å få tempoproblemer, tempoforskjellen i England og ellers i verden er langt fra så ille som det en gang var. Hvorfor dominerer ikke England når de drar nytte av et enormt tempo? Vidic er jo helle ikke noe hurtigtog og han har jo vært den beste stopperen i England en årrekke

Link to comment
Share on other sites

Som sagt helt uenig. 75 kamper for Tyskland sier sitt. Har ingen tro på at han kommer til å få tempoproblemer, tempoforskjellen i England og ellers i verden er langt fra så ille som det en gang var. Hvorfor dominerer ikke England når de drar nytte av et enormt tempo? Vidic er jo helle ikke noe hurtigtog og han har jo vært den beste stopperen i England en årrekke

 

Og nå er Tyskland sitt spill bygd rundt et tett forsvar og kontringsstyrke i verdensklasse. Så at han passer inn der er ikke akkurat forunderlig.

 

Hvorfor England ikke dominerer har vel med å gjøre at det kun er et fåtall engelske spillere i toppsjiktet når det gjelder teknikk og kreativitet. Samt et latterlig umotivert lag som ikke klarer å samarbeide.

 

Vidic er langt langt raskere enn Mertesacker og de få tingene han gang på gang driter seg ut på er faktisk tempoet. Og tenk deg når 1,98 høye Mertesacker skal vende. Det vil ikke gå fort :P

 

Tror han kan lykkes i Arsenal, men ikke med dagens spillestil hvor vi ligger så forbanna høyt. Og det samme er det jeg er skeptisk til når det gjelder Samba også og generelt alle våre forsvarsspillere :P

Link to comment
Share on other sites

Det er nettopp det at vi står så høyt som gjør at vi trenger smarte spillere som vet når de skal sette linja og når de skal falle av. Fart er noe du trenger når du skal komepensere for en feil du allerede har gjort. Mertesacker og Samba stiller i mine øyne likt på det fysiske, men Mertesacker er langt bedre når det kommer til det tekniske aspektet ved forsvarsspill

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Dette kunne jo vært bra! Mertesacker er en klassestopper, og han vil nok løse mye av våre problemer på dødballene. I følge artikkelen kan han være tilgjengelig for £6 millioner. Det bør jo være en akseptabel sum, selv for Wenger.
Link to comment
Share on other sites

Dette kunne jo vært bra! Mertesacker er en klassestopper, og han vil nok løse mye av våre problemer på dødballene. I følge artikkelen kan han være tilgjengelig for £6 millioner. Det bør jo være en akseptabel sum, selv for Wenger.

 

Da slenger vi £7 millioner på bordet, så er han klar før kvelden er omme, og ikke £5,9 slik at han aldri bli klar... Er bare å løpe og kjøpe.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...