Jump to content

Gai Assulin, den nye Messi


Arsenalboy93

Recommended Posts

Jeg vil ikke ha flere talenter fra Barca.. Vi får utvikle de i fred og ro i starten, men når de er noen av verdens beste spillere blir det samme sommer gang på gang..

 

Ehm? Så hvis vi selger Fabregas for 500 millioner kr nå, så mener du at det hadde vært bedre om vi aldri kjøpte han? Fikk han gratis, har hatt en av verdens beste midtbanespillere i noen år, for så å få en halv milliar kr for han.

Link to comment
Share on other sites

JA TAKK! Tar gjerne imot et supertalent GRATIS.

 

Barcelona midfielder Gai Assulin has been offered to Arsenal by super agent Pini Zahavi. The Israel international becomes a free agent at the end of the month, and the players father has already broken off talks with the Catalan giants

Link to comment
Share on other sites

Cesc er katalansk, Assulin er fra Israel. Cesc var 16 år da vi kjøpte ham, Assulin er 19 år og får ikke spilletid. Han virker helt bestemt på å reise. Han vil nok aldri tilbake til Barca.

 

 

Vi må ikke slutte å hente talenter verden over, selv om vi enkelte ganger kan oppleve at hjemlengselen kan komme. Dette må man bare akseptere, og slik er gamet. Forskjellen kan være stor på vært tilfelle, slik som Le Professeur beskrev i forrige innlegg.

Link to comment
Share on other sites

Spørsmålet er vel....hvor god er han egentlig?

Har er nå 19 år og har vært i Barca i flere år, men når han holder på å bli "voksen" finner ikke Guardiola han god nok.. Må jo nesten bety noe.

Men hvem vet..kan jo være en kommende stjerne også.

 

Interessant spiller, men jeg er også skeptisk.

Link to comment
Share on other sites

Det sier seg selv at han ikke kan danke ut Messi og Pedro. Og det står jo at Barca har tilbudt ham en ny kontrakt, men at han har takket nei. Han er 19 år, som er en perfekt alder til å få sitt gjennombrudd. Jeg sier ja takk så det suser.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Han drar fra Barcelona siden veien til førstelagsspill er for lang. Ergo, han ønsker å spille førstelagsfotball. Jeg tror ikke han per dags dato er god nok for førsteellveren vår, og tipper han derfor stikker til en dårligere klubb der han får spille fast førstelagsfotball. Rapportene om han var gode når han var 17 år, men nå begynner han å komme i en alder jeg ikke mener vi burde se etter talenter i. Såfremst de ikke allerede har imponert stort i sine respektive klubber eller er etablert i toppen.

Link to comment
Share on other sites

Han drar fra Barcelona siden veien til førstelagsspill er for lang. Ergo, han ønsker å spille førstelagsfotball. Jeg tror ikke han per dags dato er god nok for førsteellveren vår, og tipper han derfor stikker til en dårligere klubb der han får spille fast førstelagsfotball. Rapportene om han var gode når han var 17 år, men nå begynner han å komme i en alder jeg ikke mener vi burde se etter talenter i. Såfremst de ikke allerede har imponert stort i sine respektive klubber eller er etablert i toppen.

Enig. Tviler på at Barca har gitt besked om at "Du er like god som Messi, men han har vi jo allerede". Israel har jo hatt en Messi, men han døde jo på korset :)

Link to comment
Share on other sites

Vi må ikke slutte å hente talenter verden over, selv om vi enkelte ganger kan oppleve at hjemlengselen kan komme. Dette må man bare akseptere, og slik er gamet. Forskjellen kan være stor på vært tilfelle, slik som Le Professeur beskrev i forrige innlegg.

 

Nei, man kan ikke slutte å lete etter talenter, verden over, forutsatt at man følger regler. Hver spiller må ses for seg selv som det skrives, og at man risikerer at de reiser pga hjemlengsel eller andre årsaker må man bare leve med. Problemet er for så vidt ikke at de drar, men at klubben gjør de nødvendige grep for å sikre seg hvis så skjer, særlig økonomisk.

 

 

Spørsmålet er vel....hvor god er han egentlig?

Har er nå 19 år og har vært i Barca i flere år, men når han holder på å bli "voksen" finner ikke Guardiola han god nok.. Må jo nesten bety noe.

Men hvem vet..kan jo være en kommende stjerne også.

 

Interessant spiller, men jeg er også skeptisk.

 

jo, greit å være skeptisk. Og kanskje det er et dårlig tegn at han ikke har klart å spille seg inn på Barca. På den annen side er han bare 19 år, og ulike spillere modnes forskjellig. Kanskje han vil blomstre i en klubb der han får mer spilletid? Spørsmålet er jo om han får mer spilletid hos oss, men risikoen er vel ganske liten dersom man kan få spilleren gratis? Og Wenger er jo flink til å utvikle talenter.

Link to comment
Share on other sites

For å si det sånn,,jeg er langt fra sikker på at Fabregas ville spille seg til fast plass på Barca,det vil jo likavel ikke si at han er en dårlig spiller.

At barca ønsker å skrive ny kontrakt med han tyder jo på at det er noe der som de ønsker og jobbe videre med!

Synes det hadde vært veldig spennende om vi fikk tak i denne gutten!

Link to comment
Share on other sites

Han bør sjekkes for Barca DNA før vi eventuelt henter han. Orker ikke flere spillere som eventuelt skal ha ett sterkt ønske om å returnere til Barca i fremtiden

Link to comment
Share on other sites

Han bør sjekkes for Barca DNA før vi eventuelt henter han. Orker ikke flere spillere som eventuelt skal ha ett sterkt ønske om å returnere til Barca i fremtiden

Er redd for at det ikke er så mange spillere som blir aktuelle for oss hvis dei skal sjekkes for "Barca DNA", det er forbausende mange spillere som er bitt av Barcaviruset (greit nok det er en viss forskjell på DNA og virus :) , men.....). Det er i realiteten bare noen få som blir hentet til behandling i den katalanske byen.

Vi har en russer i klubben som åpenbarlig er smittet, men jeg tviler sterkt på at legene i Barcelona kommer til å kjøre en diagnose på han.

Link to comment
Share on other sites

For dårlig for Barca? For dårlig for Arsenal. :)

 

Tørr jeg dra frem Cesc Fabregas?

 

Dere sier her at Assulin blir kastet ut av Barca. Det er jo ikke rett! Han har brutt forhandlingene om en ny kontrakt, og vil til en ny klubb. Kan godt sammenlignes med Merida-saken.

Link to comment
Share on other sites

Opplegget her er vel at han går til en annen klubb, gjør stor suksess der og vips så ligger Barca langflat etter å kjøpe han tilbake for underpris fordi han "tilhører" Barcelona. Er jo tydeligvis sånn det fungerer når de skal kjøpe spillere.

 

Men Assulin kan da umulig være såå god hvis han er ikke er i nærheten av noe førstelagsfotball i Barca?

Kanskje blir han plukket opp av Wenger, men jeg ser det ikke helt for meg.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...