Jump to content

2009.09.22 West Bromwich Albion H


Daggy

Recommended Posts

hunjol.jpg

 

Arsenal - West Bromwich Albion

Emirates Stadium avspark 20.45

 

Ingen har lagd kamptråd, og kampdagen er her, så da tenkte jeg at jeg fikk trå til!

 

Høsten kommer krypende, det er blitt mørkt om kveldene, og kampene kommer tett. Det er så deilig at sesongen virkelig er i gang!

 

Når Arsenal skal i aksjon i ligacupen, er det alltid veldig spennende. Arsene Wenger har lenge brukt denne cupen for å gi de yngste en gyllen mulighet til å vise seg frem. Derfor er hvert eneste år meget spennende. Hvem er det som kommer til å vise seg frem denne gangen? Mange vil sikkert si Jack Wilshere. Og det er nok ikke et dumt tips. Selv om alle goonere er klar over Jack sitt talent, går det lenge mellom hver gang vi får se han på a-laget. Litt for lenge i grunn. Siden han briljerte i Emirates Cup, har han kun fått et par innhopp. Og det var når kampene mot Celtic og Standard Liege var avgjort så å si. Så forhåpentligvis er det ingen tvil om at Jack starter i dag.

 

En annen hyggelig nyhet er at en av profilene fra fjorårets ligacuplag, Carlos Vela, er klar for sin første kamp for sesongen. Han har slitt med en ankelskade han pådro seg med Mexico, men nå ser det ut som han er klar. Og det er virkelig en god nyhet. En av mine favoritter, en spiller med utsøkt teknikk som kan komme meget langt.

 

Wenger sier også at Ramsey, Gibbs, Traore og vår unge polske keeper Szczesny vil få sin debut. I tillegg vil laget ha litt erfaring, da både Senderos og Silvestre vil være involvert i kampen. En meget spennende sammensetning, som alltid. Hvor langt kan dette laget nå i år?

 

I fotball kan alt skje, er det vel mange som har sagt før. Vel, jeg sier det igjen. For det jeg syns har kjennetegnet ligacuplagene de siste sesongene, er at det er innsats. Det er glød, glede og vilje. Egenskaper som ofte har vært mangelvare i vår faste 11’er. Derfor har det blitt et slags ”avbrekk” å se våre unggutter i aksjon. Et avbrekk som har vært veldig fint, og gitt mye glede. I hvertfall så lenge kampene har gått på Emirates. Hver gang vi har spilt på bortebane, har det stort sett blitt vanskeligere. Men vi var i finalen i 2007, og dette laget kan gå like langt. Jeg er meget spent!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 93
  • Created
  • Last Reply

--------------Sczesny (elno)

 

G. Hoyte - Senderos - Silvestre - Gibbs

 

 

-----------Ramsey - Wilshere

 

Merida-----------------------------Traore

 

 

--------------Watt - Vela

 

 

Offansivt lag, men hvorfor ikke? :) dette laget tror jeg hvertfall ville kjørt over WBA!

 

kan ikke forvente seier, men har stor tro på det i dag.. ungutta pleier alltid å overraske i de første kampene i Carling Cup, sultne ungutter som kommer utpå klare til å gi alt for å imponere sjefen og supporterne, suksess oppskrift!

Link to comment
Share on other sites

Tror gutta trekker det lengste strået i dag, for det står om videre førstelagserfaring for samtlige av de som blir å spille i dag. Taper de så må de fleste ta til takke med reservelagsspill ut sesongen. Wenger blir nok å fikse sammen en fin miks mellom veldig ungt og rutinert.

 

Gleder meg spesielt til å se om Wilshere, Ramsey og Vela står fram i kveld. Blir også spennende å se hvilke steg Senderos har tatt under tiden hans i Milan.

 

Håper på dette;

 

Szczezsny(?)

Hoyte-Senderos-Silvestre-Gibbs

Wilshere-Ramsey-Coquelin-Lansbury-Merida

Vela

 

Jeg har ikke full oversikt over hvem som er tilgjengelig, men jeg tror dette laget ville gjort det bra mot WBA. Vi må heller ikke glemme at WBA spilte en veldig fin angrepsfotball i fjor til tross for at de lå i sumpa.

 

Spennende! :)

Link to comment
Share on other sites

Men vi var i finalen i 2007, og dette laget kan gå like langt. Jeg er meget spent!

 

Forskjellen den gangen var vel at man etter hvert som laget avanserte i cupen, ble det benyttet flere spillere som er å regne som faste på førstelaget. Wenger har jo uttalt at pga det som skjedde i den finalen, med bråket som førte til utestengelser at han aldri kommer til å benytte spillere som er faste på førstelaget igjen.

 

Dette betyr at vi må regne med ett meget urutinert mannskap i hver runde, noe som kan bli kostbart når motsanderne blir av sterkere kaliber.

Link to comment
Share on other sites

Skuffende at det ikke går an å få se denne kampen! :)

Ikke canal+, ikke livesport247.com, ikke myp2p.eu...

Siden den ikke ligger på livesport247 så betyr vel det at det ikke er noen kanaler som viser kampen? Veldig skuffande. kan ikke se at Leeds-Liverpool skal være en større kamp enn vår? Bortsatt fra at det er litt mer historie med leeds da.

Link to comment
Share on other sites

Forskjellen den gangen var vel at man etter hvert som laget avanserte i cupen, ble det benyttet flere spillere som er å regne som faste på førstelaget. Wenger har jo uttalt at pga det som skjedde i den finalen, med bråket som førte til utestengelser at han aldri kommer til å benytte spillere som er faste på førstelaget igjen.

 

Dette betyr at vi må regne med ett meget urutinert mannskap i hver runde, noe som kan bli kostbart når motsanderne blir av sterkere kaliber.

 

Sant det, Kim. Men det blir spennende å se uansett. Det vil si, se får vi jo ikke gjort direkte, men man får ta til takke

med ATVO. Motstanderen i kveld er jo et sterkt lag. De slo Middlesborough 5-0 borte i helgen, et vanvittig

resultat!

Link to comment
Share on other sites

Sant det, Kim. Men det blir spennende å se uansett. Det vil si, se får vi jo ikke gjort direkte, men man får ta til takke

med ATVO. Motstanderen i kveld er jo et sterkt lag. De slo Middlesborough 5-0 borte i helgen, et vanvittig

resultat!

 

West Brom er uten tvil en sterk motstander selv om de spiller i Championship. Vinner vi denne kampen, vil det være en sterk prestasjon av ungguttene våre. Dersom vi skulle gå hele veien til finalen med dette laget, vil det være en mye sterkere prestasjon enn da vi kom til finalen i 2007 (som jeg var så heldig å få sett live)

Link to comment
Share on other sites

Siden den ikke ligger på livesport247 så betyr vel det at det ikke er noen kanaler som viser kampen? Veldig skuffande. kan ikke se at Leeds-Liverpool skal være en større kamp enn vår? Bortsatt fra at det er litt mer historie med leeds da.

 

Blir ikke produsert bilder fra alle arenaene og derfor vil nok Leeds-Liverpool være et naturlig valg. Historisk sett er dette et klassisk oppgjør og for de fleste som ikke er Arsenalsupportere er nok dette en langt større kamp enn vår.

 

Hvis vi ikke får se Randall i startoppstillingen i dag så tror jeg det er over og ut for ham. Har aldri overbevist meg de få gangene jeg har sett ham.

 

Polakken

G. Hoyte Senderos Silvestre Gibbs

Wilshere Randall Ramsey Traore

Merida Vela

 

Tror desverre ikke på like stor suksess som i fjor

Link to comment
Share on other sites

Blir ikke produsert bilder fra alle arenaene og derfor vil nok Leeds-Liverpool være et naturlig valg. Historisk sett er dette et klassisk oppgjør og for de fleste som ikke er Arsenalsupportere er nok dette en langt større kamp enn vår.

 

Når det gjelder Ligacupen plukkes det ut to kamper som det skal sendes TV-bilder fra hver runde. En kamp tirsdag, og en kamp onsdag. Slik har det vært i flere år nå.

 

Som du sier, så er jo Leeds vs Liverpool ett klassisk oppgjør, noe Arsenal vs West Brom ikke er.

Link to comment
Share on other sites

Når det gjelder Ligacupen plukkes det ut to kamper som det skal sendes TV-bilder fra hver runde. En kamp tirsdag, og en kamp onsdag. Slik har det vært i flere år nå.

 

Som du sier, så er jo Leeds vs Liverpool ett klassisk oppgjør, noe Arsenal vs West Brom ikke er.

Viss jeg ikke husker feil mener jeg at det ble vist mer enn 2 kamper fra hver runde ifjor?

At Leeds vs Liverpool er en større kamp enn vår har bare med historien å gjør. Per dagsdato er WBA et mye bedre lag enn Leeds. Men kan forstå at dem sender Liverpool kampen.

Link to comment
Share on other sites

Viss jeg ikke husker feil mener jeg at det ble vist mer enn 2 kamper fra hver runde ifjor?

At Leeds vs Liverpool er en større kamp enn vår har bare med historien å gjør. Per dagsdato er WBA et mye bedre lag enn Leeds. Men kan forstå at dem sender Liverpool kampen.

 

I fjor sendte dem kun to kamper fra hver runde da også. Tror de har gjort det i flere år nå. Og så er det viktig å skille på stort oppgjør og klassisk oppgjør.

 

F. eks ville ett lokaloppgjør nede i divisjonene være ett mer klassisk oppgjør enn Arsenal vs West Brom

Link to comment
Share on other sites

Troppen:

 

Wojciech Szczesny

James Shea

Philippe Senderos

Mikael Silvestre

Kieran Gibbs

Armand Traore

Kerrea Gilbert

Kyle Bartley

Mark Randall

Francis Coquelin

Craig Eastmond

Emmanuel Frimpong

Nacer Barazite

Aaron Ramsey

Gilles Sunu

Jack Wilshere

Carlos Vela

Sanchez Watt

 

Som dere ser er hverken Fran Merida eller Gavin Hoyte med i troppen. Da kan laget bli noe slikt:

 

Sczczesny

Gilbert (Eastmond) - Silvestre - Senderos - Gibbs

Wilshere - Coquelin - Ramsey

Barazite - Vela - Traore

 

Men det er flere spillere som er nære en startplass: Randall sentralt på midten, og Watt og Sunu fremover på banen. Tror dette kan bli tøft, men gleder meg uansett.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...