Jump to content

Forslag til forbedringer


Guest EvenA

Recommended Posts

vieira04 er den som blir mobbet. Du og din broder ben elfen står i spissen for denne mobbingen. Dere har bedrevet det jeg ser på som en svertekampanje mot vieira04 helt siden debatten rundt språkbruk.

 

Du må gjerne anse dette som grove beskyldninger, jeg beskriver bare situasjoen slik jeg oppfatter den.

 

Vieira04 blir ikke mobbet. Han blir kritisert for sine meninger og måten han ytrer dem. Det siste gjerne i veldig lange innlegg som spriker i alle retning.

 

I følge de oppdaterte retningslinjene så skriver Legend14 følgende om minusknappen;

 

"Tommel ned skal kun brukes om innlegget er mangelfullt, bruker dårlig argumentasjon eller ikke gir mening"

 

Gitt denne premissen (som jeg ikke liker) så har han etter mitt syn fått alt for få minuser for innleggene hans er så rotete. Rett og slett elendig argumentasjon. Jeg har vist det før og jeg kan gå grundig gjennom hans siste innlegg for å vise det igjen. Gjør det i løpet av arbeidsdagen i morgen.

 

Jeg ser at du for andre gang i dag skriver at ben elfen er min bror. Det er korrekt det, men hvordan fant du det ut? I tiden du var moderator så misbrukte du dine moderatorrettigheter og fant ut at vi hadde samme etternavn og sendte pm til meg om det. Den gangen var du voksen nok til å be om unnskyldning på pm for din oppførsel. Nå senker du deg dessverre ned enda ett hakk og publiserer informasjonen du innhentet på en uetisk måte på et offentlig forum. Sørgelig greier Kim.

 

Når jeg kritiserer vieira04 så gjør jeg det fordi jeg er uenig og til dels sterkt uenig med ham, men jeg prøver ikke å spore han opp å finne ut annen informasjon om ham som jeg eventuelt kan bruke/misbruke på forumet. Person bak nicket er for meg totalt uinteressant, det han skriver her er det jeg debatterer. Og er det ikke akkurat debatter dere ønsker på debattforumet vårt?

Link to comment
Share on other sites

Og alt pga et lite + og en -.

 

Når noen føler seg mobbet ut av et forum så bør

en reagere Tapapa. Er vel ikke slik vi ønsker å

ha det?

 

Hvem som mobber kan jeg ikke uttale meg om; men er nokså sikker at V4 vet det.

 

Folk er forskjellige og takk for det. Og det er ulikhetene som kan gjøre dette til et glimrende forum. Med takhøyde og respekt for andré sine mening. Enig eller ikke.

 

Ellers er det et Hekkan å skrive innlegg fra mobil.

 

Ellers er jeg enig med lakrisen...la oss fokusere på Arsenal. Er vel derfor vi potle på her inne.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ser at du for andre gang i dag skriver at ben elfen er min bror. Det er korrekt det, men hvordan fant du det ut? I tiden du var moderator så misbrukte du dine moderatorrettigheter og fant ut at vi hadde samme etternavn og sendte pm til meg om det. Den gangen var du voksen nok til å be om unnskyldning på pm for din oppførsel. Nå senker du deg dessverre ned enda ett hakk og publiserer informasjonen du innhentet på en uetisk måte på et offentlig forum. Sørgelig greier Kim.

 

Jeg tar selvkritikk for denne delen. Burde selvfølgelig ikke benyttet informasjon som jeg har anskaffet meg som moderator. Jeg beklager dette.

Link to comment
Share on other sites

Og alt pga et lite + og en -.

 

Når noen føler seg mobbet ut av et forum så bør

en reagere Tapapa. Er vel ikke slik vi ønsker å

ha det?

 

Hvem som mobber kan jeg ikke uttale meg om; men er nokså sikker at V4 vet det.

 

Folk er forskjellige og takk for det. Og det er ulikhetene som kan gjøre dette til et glimrende forum. Med takhøyde og respekt for andré sine mening. Enig eller ikke.

 

Ellers er det et Hekkan å skrive innlegg fra mobil.

 

Ellers er jeg enig med lakrisen...la oss fokusere på Arsenal. Er vel derfor vi potle på her inne.

 

Det er ikke bare på grunn av et lite pluss eller minus, det er mye mer enn som så. Dette startet med at noen, deriblant vieira04 ville forby negative ytringer/ufint språkbruk på kamptrådene. Vieira04 m.fl. har gjentatte ønsket å forby korte ytringer og argumentert for at det skal være lange innlegg med begrunnelse. Slik jeg forstod hans arguementasjon var at han ville at flere skulle skrive som ham og forby de som var langt mer spenstige i språkføringen eller fattet seg i korthet.

 

Nå er vel ikke undertegnede en av de som rakker ned på egne spillere (har nok forbrutt meg mht til Almunia...) eller bruker mye bannskap, men jeg liker at andre har en helt annen måte å formidle sitt syn enn det jeg har, eller vieira04 for den saks skyld. Jeg syns det er mange "morroklumper" her på forumet som jeg håper fortsetter å underholde med korte og til dels krasse innlegg. Det irriterer meg at noen vil begrense disse debattantenes rett til å skrive slik det passer dem best! Jeg liker debattanter som har en grunnleggende pessimistisk tone, slike som refser eller Ravenghost i det siste. Hvorfor skal man på død og liv være så positiv? Og, får jeg legge til, jeg er stort sett positiv til laget og merker at jeg bryr meg langt mindre om trofeer enn jeg får inntrykk av at av mine meddebattanter er.

 

La folk få skrive stort sett som de vil. Mitt utgangspunkt har vært og er fortsatt at forumet ikke er ødelagt og derfor ikke trenger å fikses. Jeg er så absolutt for sensur jeg også. Jeg er enig i at religion og politikk skal holdes utenfor dette forumet og at rasisme og homohets skal slås ned på. Dette er strengt talt knapt noen problemstilling på dette forumet, da det knapt forekommer overtramp om slike ting. De få gangene noen har gått over streken så har det blitt slått ned på av meddebattanter med en gang. Ergo bør moderatorene fortsatt være heller usynlige som moderatorer.

 

God natt, fortsetter nok i morgen. Skal ta for meg vieira04 siste innlegg.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tar selvkritikk for denne delen. Burde selvfølgelig ikke benyttet informasjon som jeg har anskaffet meg som moderator. Jeg beklager dette.

 

Apology accepted :)

 

Edit: Ga deg et pluss for at du tok det på en slik real måte. Akkurat som jeg har gitt plusser til vieira04 et par ganger når jeg syns han har skrevet gode innlegg.

Edited by Tapapa
Link to comment
Share on other sites

Apology accepted :)

 

Godt å høre :)

 

Jeg foreslår at du og jeg legger denne debatten om vieira04, diskusjonen om språkbruk osv død, og starter på nytt med blanke ark. Forumet er ikke tjent med at vi er i tottene på hverandre

Link to comment
Share on other sites

Godt å høre :)

 

Jeg foreslår at du og jeg legger denne debatten om vieira04, diskusjonen om språkbruk osv død, og starter på nytt med blanke ark. Forumet er ikke tjent med at vi er i tottene på hverandre

 

Egentlig enig, men jeg har nå lovet å gå gjennom vieira04 sitt siste innlegg og bør vel holde det jeg har lovet. Etter det skal jeg holde meg unna denne pluss/minus debatten en stund.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ment at et diskusjonsforum handler om å dele sine tanker, meninger, og erfaringer, og har da vært imot overdreven one-linere. Enkelte tråder ble spammet med one-linere, og det var vanskelig å finne de gode tankene og meningene i slike tråder. Burde egentlig ikke være så mye å si, når det er et diskusjonsforum på dette punktet.

 

Selvfølgelig handler et diskusjonsforum om å dele tanker, meninger og erfaringer, men når blir bruken av one-linere overdreven? Jeg er totalt uenig med deg i at enkelte tråder ble spammet med one-linere. Personlig har jeg mye større problemer med lange og rotete innlegg som det tar en evighet å besvare fordi det er så mye rart i dem. Slik som dette innlegget ditt veira04. Er det lettere å få til en diskusjon hvis innleggene holder seg til ett tema eller når dem spenner over en hel masse temaer tro?

 

Du skriver at det er "det var vanskelig å finne de gode tankene og meningene i slike tråder". Selvom du ikke klarer så kan det hende at andre klarer det. Det er helt uproblematisk at du ikke liker slike tråder, men det er problematisk at du vil forby slike tråder. For hvorfor skal vi som liker tråder nektes å skrive slike eller lese dem? Jeg liker veldig ofte ikke dine lange og ullne innlegg, men jeg vil da aldri i verden finne på å ville forby deg å skrive dem!

 

 

Jeg har ment at det skal være en viss grad av normal folkeskikk på språkbruken/ordlyden i innlegg, siden jeg har ment at vi har et ansvar på det offisielle forumet for Arsenal supportere i Norge. Det som blir skrevet her, kan alle lese. Forumet er utenom et møtested der man kan diskutere om Arsenal, også reklame for vår klubb og vår supportergruppe. Det er da opp til oss selv hvordan vi ønsker å fremstå. Med masse oppgulp og banneord, så har jeg ment at vi får dårlig rykte og mindre sjanser for å verve noen igjennom forumets utseende/innhold. Hvilke holdninger gir vi barna, som kanskje er innom for å lese om klubben når alt kommer på trykk?

Dette har ikke falt i godt ord hos enkelte her inne, og jeg blir da beskyldt for å være mot ytringsfriheten.

 

Nå tror jeg at veldig mange mennesker som er i veldig interesserte i fotball så absolutt tåler noen banneord og sterke følelsesutbrudd. Det er kanskje en av grunnene til at vi liker denne sporten så godt, at vi på en arena i livet kan slippe oss litt løs, leve oss inn, engasjere oss og tillate oss å ikke bare være trauste, rasjonelle mennesker. Jeg er helt uenig i at det har vært så masse oppgulp som du påstår.

 

Du er for å reduserer ytringsfriheten vieira04, selvom jeg har sett at du har noen virkelig krøkkete argumentasjonsrekker som tilsynelatende skal vise at du ikke er det. Hvorfor ikke være ærlig på det?

 

Selv er jeg for å begrense ytringsfrihet. Hvis det blir slik at det skal være lov å hetse homofile her på forumet så kommer jeg til å trekke meg som debattant. Ergo, jeg er for å begrense ytringsfriheten til mine meddebattanter. Hvis du er enig med meg i dette, at homohets bør forbys, så er også du for å begrense ytringsfriheten til folk.

 

Jeg syns det er helt greit at folk lirer av seg ukvemsord og vil på dette området ikke forby folks ytringsfrihet (unntak, rasisme og homohets, ting folk ikke kan noe for). Du vil begrense dette også, ergo er du for å begrense ytringsfriheten her på forumet i større grad enn meg.

 

Hvis det skulle være en på forumet som vil forby bruk av preposisjoner og du vieira04 ikke var enig i det, så ville denne imaginære debattanten være for å begrense ytringsfriheten i større grad enn deg. Er dette virkelig så vanskelig å forstå?

 

Resten kommer litt senere.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ment at en minusknapp ikke tilfører forumet mer argumentasjon, og at den også kan misbrukes mot de man ikke liker.

Ser at mange føler at de får ta del i diskusjoner basert på dette, men jeg forstår ikke helt logikken. Ingen kan jo se om du har trykket på knappen (anonymt), så hvorfor er det da så viktig. Hadde det stått hvem som hadde trykket, ja da kunne jeg se argumentet på en annen måte på dette området.

 

Minus/pluss funksjonene kom med oppdateringen av forumet. I framtiden kommer det sikkert noe oppdateringer og vi får nye funksjoner som vi kan velge å bruke. Jeg forstår virkelig ikke argumentene om at pluss er greit og minus er så veldig feil. De gir begge en signal om at noen liker/ikke liker innlegget og dette kan misbrukes begge veier, like gjerne ved at man gir plusser til sine venner. Hvis folk har no glede av å holde på slik, så er det helt greit for meg.

 

Om du vieira04 ikke skjønner logikken i at folk føler de deltar selv når du ikke har tid til å skrive selv, så er vel det helt uproblematisk. Kan du ikke bare respektere at andre har en glede av å bruke dem? Er det så vanskelig for deg å akseptere at andre liker ting du ikke liker og vice versa?

 

En ting skal jeg være enig med deg i, det hadde etter mitt syn vært enda bedre om navnet på den som trakk på pluss eller minus kom opp. Man bør kunne stå inne for det man gjør på forumet.

 

 

Jeg har nå i en periode opplevd at jeg får minus på mine innlegg, bare pga at det er meg. Jeg er ikke den eneste som har det inntrykket, før noen går i skyttergrava med å komme med at jeg er paranoid.

Det kan være nesten helt identiske innlegg, som ikke får noen trykk. Mine innlegg får ofte minus enten om det er et kort innlegg, eller et langt innlegg. Er det utenkelig at det er personrettet?

Dette har vært et system, som jeg mener er en utrolig barnslig form for oppførsel på et diskusjonsforum. Vil dra det så langt, som at det blir en form for mobbing. Noen vil si; hvorfor ta det så seriøst?

Når barn erter et annet barn, så kan man jo også si; hvorfor ta det så seriøst? (setter det litt på kanten selvsagt, men tenk litt på det)

 

Du lager mye støy og toner flagg. Jeg utelukker ikke at du får en del minus fordi det er deg, akkurat som jeg tror jeg du får en del plusser fordi andre vil støtte deg. Uten at det siste nødvendigvis betyr at du skriver gode innlegg. Slik har nok en tendens til å jevne seg litt ut. Personlig tror jeg du får flere minus ganske enkelt fordi du skriver mange tåkete innlegg. Jeg har gitt deg flere minuser, men har faktisk gitt deg to plusser også. Plussene var på korte innlegg hvor du ikke rotet deg bort i meningsløsheter og teite digresjoner, slik som eksemplet med barn og mobbing over.

 

Se på din egen setning i avsnittet over; "Dette har vært et system, som jeg mener er en utrolig barnslig form for oppførsel på et diskusjonsforum."

 

Hva betyr det du skriver her? Har vært et system? Er det ikke det lenger? Hva mener du med system? Jeg forstår virkelig ikke hva du legger i det her. Er det en sammenslutning av debattanter her på forumet som systematisk går sammen om å gi deg minuser? Er det det som ligger i ordet system?

 

Jeg bryr meg katta om jeg får minus, så lenge den linja blir holdt ovenfor alle de andre også. Jeg bryr meg; når det blir brukt mot meg.

 

Her tror jeg ikke på deg, det virker som om du bryr deg masse om at du får en del minuser. Det kommer fram i setningen over, som er så ulogisk formulert som bare du kan få deg til å skrive.

 

1. Påstand; du bryr det ikke om du får minus

2. Vilkår; så lenge du blir behandlet på lik linje som andre debattanter (og her gjetter jeg, sliter virkelig med å forstå formuleringen din)

3.Ny påstand, som står i direkte motsats til påstand nr 1; Du bryr deg

4. Vilkår; når det blir brukt mot deg (snakker du her om minusknappen? Eller om at folk går sammen og systematisk trykker minus på deg uavhengig av om du skriver godt eller dårlig etter ditt syn? Eller noe helt annet?

 

Edit: Betyr det at du ikke diskuterer på prinsipielt grunnlag siden du skriver at du bryr deg når det blir brukt mot deg? Er det greit at det (hva nå det er?) blir brukt mot andre?

 

Syns du virkelig det er rart at du får en del minuser når du formulerer deg så uklart som i eksemplet over? Tørr jeg minne deg om at det er helt i samsvar med de oppdaterte retningslinjene å trykke minus for slike innlegg?

 

Forts kommer senere...

Edited by Tapapa
Link to comment
Share on other sites

Har moderatorteamet ikke et ansvar, når et slikt personsrettet system foregår?

 

..et slikt personrettet system foregår :blink: Jeg skjønner virkelig ikke hva det skal bety.

 

Har ofte blitt kalt syter, blitt gratulert på en hoverende måte når tiltak har skjedd etter diskusjoner, o,l, men ingenting skjer fra moderator-teamet. De signalene gjør at hjulene vil fortsette å rulle......, og aksepten for barnslig adferd vil vokse.

 

En god start kan være å ta seg selv litt mindre høytidlig. Visst har jeg kalt deg syter, ganske enkelt fordi jeg syns du syter. Hvis du går noen innlegg tilbake på tråden her så vil du se at Kim kaller meg syter, mest sannsynlig fordi han syns jeg syter. Mulig han har rett i at jeg syter i debatten om pluss og minusknappene, men jeg syter ikke over at noen kaller meg en syter. Du gjør det i tillegg.

 

Dessuten bør du være litt forsiktig med å kaste stein i glasshus. Du syter her over at noen har hatt en hoverende tone overfor deg og du virker fornærmet over at moderatorene ikke har tatt affære. Nå sist var det vel Anabole. Hva mener du moderatorene skal gjøre? Utestenge Anabole fordi han bruker sarkasme? Hvorfor er ikke sarkasme et egnet virkemiddel i en debatt? Sarkasme brukes i stor utstrekning i langt mer seriøse fora enn på et fotballforum. Sett deg ned å hør på en debatt i det britiske underhuset så skal du få høre sarkasme!

 

Du syns visst det er så fælt at noen bruker sarkasme mot deg. Jaha, kanskje du selv skulle avstå fra å være så nedlatende som du er i avsnittene under. Der syns du synd noen av dine meddebattanter, du er ikke skuffet over oss, men det er visst synd på oss. Slikt er søtt når det kommer fra søte barn i

, men patetisk når det kommer fra en voksen mann.

 

Jeg synes faktisk synd på voksne mennesker som er så opphengt i å være personslige, at de gjør alt de kan for å ta vedkommende. Enten om det er basert på løgner/feilaktige påstander, eller om det skal være å gi en minus gjemt bak anonymitet.

En utfrysning og en mobbekultur, det er opplevelsene som jeg sitter igjen med.

 

Jeg er ikke skuffet over disse forumistene (synes bare synd på de), men jeg er skuffet over at dette systemet kan få ta del på dette forumet. Er skuffet over at moderatorteamet nesten er helt fraværende, når slikt foregår ganske åpenlyst.

 

He he, disse avsnittene er skrevet av en som er fornærmet fordi noen har brukt en hoverende tone mot ham :rolleyes:

 

Hva er det som foregår åpenlyst og hva mener du moderatorene skal gjøre? Sperre de som er uenige med deg?

 

Avslutningsvis vil jeg si at det hadde vært lettere å få til en skikkelig diskusjon om ting hvis folk ikke skrev så langt og om så mange temaer i samme innlegg. Det blir så mye å svare på at jeg ofte ikke gidder, fordi grundige svar krever for mye tid.

 

La nå endelig pluss og minusknapper få leve. Det er en trend i tiden at man har muligheten til å trykke på slike knapper på de fleste debattsidene på nettavisene. Tror nok det blir mer og mer av slikt i framtiden. La folk få skrive stort sett som de vil, for det jeg liker kan være noe andre misliker og motsatt.

 

Nå anser jeg meg for ferdig med debatten om pluss og minus i denne omgangen.

Link to comment
Share on other sites

Nå anser jeg meg for ferdig med debatten om pluss og minus i denne omgangen.

Tror du må ganske mange sider tilbake før du finner innlegg der det faktisk var det diskusjonen handlet om. Det har vel vært mest munnhuggeri den siste uka

Edited by Castor
Link to comment
Share on other sites

Tror du må ganske mange sider tilbake før du finner innlegg der det faktisk var det diskusjonen handlet om. Det har vel vært mest munnhuggeri den siste uka

 

Joda, men dette er i forlengelse av pluss-minusdebatten og med utgangspunkt i den debatten. Og det hele begynte lenge før det igjen, tilbake til hva man kunne og ikke kunne skrive i kamptrådene-debatten.

 

Mitt neste forslag til forbedring er, hvorfor er det grenser for hvor mange ganger man kan quote i ett innlegg? Jeg har flere ganger måttet svare i flere poster for å få plass til all quotingen.

Link to comment
Share on other sites

Ok, la oss se på de kalde fakta: vieira04 har -33 på reputation. 33!!

Sånn jeg ser det er vieira04 en god debattant og selv om jeg ikke har vært her på forumet så lenge har jeg aldri opplevd han som ubehagelig eller en som driver med personangrep. Han står på sitt og mener ikke alltid det samme som alle andre her inne på forumet, hvis denne generelle negativiteten mot ham for ham til å gi seg på forumet mener jeg det er et stort tap for debattene her inne.

"It takes all kinds to make a world"

Link to comment
Share on other sites

Vil bare takke for støtten og ord!

Har forøvrig minus 42 nå Theo Gibbs Wilshere ;)

 

 

Du har ikke fasiten på hvordan alle andre tolker og oppfatter ting på forumet tapapa, det kan være greit å ha i bakhodet før du tar konklusjoner.

 

Det første du må gjøre før du skal helligjøre deg selv, er å ha rent mel i posen.

Når du gir minus til meg eller andre som argumenter for samme sak (for det har hendt flere ganger), så er det lett å se at du ikke alltid følger retningslinjene for minusknappen.

Når du i tillegg ikke er konsekvens i dine trykk, så faller troverdigheten din sammen. Stå for det du gjør.

 

Det er flere som har reagert, og ikke bare meg. (Dette gjelder ikke bare deg, men det er deg jeg diskuterer med nå)

 

Personrettet system er for meg, når en/flere går mot person og ikke sak. Det er der jeg mener den mobbekulturen på et forum kan være synlig, og slik jeg har opplevd det etter at minusknappen kom på banen. Selve knappen er ikke et problem, men måten den blir brukt på kan påvirke opplevelsene og "falskheten".

 

Hva er det du ikke forstå med at en minusknapp kan misbrukes og at jeg (i dette tilfellet) kan la meg påvirke av det? Dette burde du absolutt forstå....... Får jeg minus på mange av mine innlegg, selv om de er i samme sjanger som andre uten minus.....; så gjør jo det noe med meg som person.

 

Får jeg feilaktige påstander mot meg som person gang etter gang, så gjør jo det noe med opplevelsen av det å være aktiv på forumet?

 

Et eksempel (av mange), som egentlig sier sitt:

Da fikk vieira04 sutret til seg enda mer sensur på forumet takket være deg og din rolle som hans nikkedukke. Bra jobba Thelegend - skrevet 11.juli 11:07.

Dette innlegget fikk PLUSS 1.

 

Skjerp deg BE, det er flere som har vært i mot "tommel ned"-funksjonen. Dette her er bare barnslig av deg - skrevet 11.juli 11:27.

Dette innlegget fikk MINUS 1

 

Det finnes mange slike eksempler, som viser at denne knappen ikke blir (har blitt) brukt slik retningslinjene sier den skal brukes. At det ligger personrelatert i grunn på mye av dette, det er jeg (og flere) ikke i tvil om. Hvorfor skulle Simbad får minus 1 på sannheten i dette tilfellet, og ikke BE? Hvilke grunnlag ut ifra denne funksjonen kan du forsvare på dette eksempelet tapapa?

 

 

Du skriver følgende:

Jeg syns det er helt greit at folk lirer av seg ukvemsord og vil på dette området ikke forby folks ytringsfrihet (unntak, rasisme og homohets, ting folk ikke kan noe for).

 

Hva står det i punkt 4 i retningslinjene?

Det skal skrives på norsk (enten bokmål eller nynorsk). Fotball er et følelsesladet tema, men forsøk å forumlere deg fornuftig selv om følelsene tar over. Å skrive på overdreven dialekt eller bruke "sms-språk" skal unngås. Banning og andre støtende formuleringer bør ikke forekomme.

Det står jo skrevet, at det ikke er fritt frem på forumet. Mine argumenter mot deg, er basert på denne retningslinjen. Så om du mener jeg er imot ytringsfriheten, så er du på et forum som er imot ytringsfriheten i utgangspunktet. Selvfølgelig tatt ut ifra dine egne konklusjoner på dette området. Jeg mener at ytringsfriheten ikke handler om hvilke ord man kan bruker, men hva argumentene/temaet i innlegget sier. Om du bruker masse banneord i et innlegg, så gir ikke det mer ytring...

 

Jeg syns det er mange "morroklumper" her på forumet som jeg håper fortsetter å underholde med korte og til dels krasse innlegg. Det irriterer meg at noen vil begrense disse debattantenes rett til å skrive slik det passer dem best! Jeg liker debattanter som har en grunnleggende pessimistisk tone, slike som refser eller Ravenghost i det siste. Hvorfor skal man på død og liv være så positiv?

 

Nok engang så klarer du ikke å forstå forskjellen på meninger og ordlyd. Det er INGEN på dette forumet, som har nektet deg eller andre om å være negativ eller positiv. Det jeg (og flere) har gitt utrykk for x-antall ganger, er at man kan argumentere for synet sitt på en konstruktiv måte. Alle meninger er like mye verdt ut ifra mitt hode, og da blir vel steinen kastet i egen gård Tapapa?

 

 

La nå endelig pluss og minusknapper få leve. Det er en trend i tiden at man har muligheten til å trykke på slike knapper på de fleste debattsidene på nettavisene. Tror nok det blir mer og mer av slikt i framtiden. La folk få skrive stort sett som de vil, for det jeg liker kan være noe andre misliker og motsatt.

Nok engang hever du deg over de fleste andre, og overser et demokratisk resultat. Hva skal til for at du skal akseptere at flertallet som stemte, ønsket å fjerne denne funksjonen? Kanskje utfallet hadde vært enda klarere, om man kunne stemme for å kun fjerne minusknappen. For det er enkelte som ser at de kan ha ulike virkemidler på et forum.

Bare for ren nysgjerrighet; hvor mange forum har minusknapp?

 

Du skal selvsagt få lov til å mene at mine innlegg er lange og tåkete uten mening/innhold (selv om mange av de er korte......), men se litt på deg selv. Synes virkelig ikke dine innlegg bærer preg av enkel lesing, lett forståelig budskap, eller at det alltid er godt argumentert. Likevel har jeg ikke trykket minus på deg en eneste gang.

Er jeg uenig i innholdet, ja så har jeg lagt frem mine argumenter på det området/temaet i et innlegg. Hvordan skal man ellers vite hvorfor man er uenig?

Mener jeg det er et stort problem på måten du skriver, så hadde jeg sendt deg en pm. Har du sendt meg noen tips, på hvordan jeg kan bli en bedre forumist?

 

RP7:

Du kan godt mene at personrelaterte situasjoner på et forum er unødvendig i utgangspunktet, og at bruk av funksjoner ikke har noe å si for opplevelsene hver enkelt forumist har. Det stopper ikke det faktum, at enkelte kan bli påvirket og ha en annen opplevelse på dette offisielle forumet, enn det som burde vært normalt. Om enkelte (flere enn meg) mener at det foregår noe negativt, så burde du i din rolle ta det på alvor. Ikke prøve å latterliggjøre det med hårsårhet eller at vi er heldige pga at det er et så lite problem med tanke på alt annet i livet.

Respekter kunnskapen du besitter med på mange områder, men du må akseptere at vi medlemmer kan oppleve og erfare ulikt. Dette burde man strengt tatt ikke overse, selv om det er kjedelig og lite motiverende i tider. Kanskje forumisten (meg i dette tilfellet) har totalt feil, men gi et respektfult svar.

 

 

Og nei; jeg har ikke tenkt på noe comeback.

Ville renske opp i de ordene tapapa har tatt for seg i mitt innlegg, for der blir mye glatt oversett fra sin egen kant.

Link to comment
Share on other sites

Vieira04:

Min kommentar om hårsårhet gikk på diskusjoner generelt. Var ikke ment som en kommentar til deg eller andre spesifikke personer. Beklager hvis det ble oppfattet slik.

Grunnen til min kommentar er at nesten alle diskusjoner eller krangler her inne starter med en litt skjev kommentar som blir tolket som en personlig krenkelse. Kommentaren tilbake blir enda litt krassere og så har vi det gående. Hvis alle lar være å la seg hisse opp eller føle seg personlig såret så ville vi unngått de få problemene vi har her inne.

 

Vi tar personhets, sjikane og mobbing på alvor. Vi kan ikke gå inn i gråsoner fordi hverken tid eller vårt mandat tillater det. Det vil derfor være perioder hvor enkelte kan føle seg mer utsatt enn andre for reaksjoner uten at det utenfra fremstår som en svertekampanje eller personangrep. Hvis man føler det slik så må det varsles med eksempler på PM eller ved rapportering slik at vi får sett nøyere på det.

Når det gjelder plusser og minuser for to innlegg som er identiske så må jeg få kommentere dette.

Det fremkommer så vidt jeg vet ikke hvem som har gitt de forskjellige reaksjonene og det kan derfor komme skjevt ut i forhold til hvem som leser og hvem som deltar i diskusjonene helt uavhengig av forfatter. For min egen del bruker jeg ikke knappene, men jeg vet at endel gjør det som en passiv form for diskusjon. Skal man komme frem her i verden så er en passiv form for deltagelse lite nyttig. Man må ytre sin mening og stå for kommentarene man kommer med. Dette vil føre til reaksjoner og ønsker man ikke det så må man avstå fra å delta i de heteste debattene, slik er det her og i resten av samfunnet.

 

Som en liten trøst til alle som våger å gå mot strømmen kan jeg komme med et delvis stjålet og delvis egenprodusert sitat:

I vanskelige analyser tar flertallet alltid feil, mindretallet har av og til rett. Men, det er alltid et geni som trosser alle og vet svaret.

Link to comment
Share on other sites

S****n for et surreforum! Jeg hadde garantert hatt mer enn 100 minuser nå, hadde jeg vært aktiv. Jeg hadde vært konge på haugen der også! :lol:

 

Godt at dere har blitt kvitt plussene/minusene. Bare noe jævla tull hele greiene.

 

Peace and love, nå er det ikke lenge til sesongstart! :D

Link to comment
Share on other sites

Det er direkte latterlig at vieira04 har fått så mange minuser som han har. Det gjør bare påstanden om at minusknappen burde fjernes. Om ikke hele systemet. Jeg er ikke så sinnsykt aktiv her inne lengere, men jeg husker et par brukere fra den tiden der jeg var aktiv, og blant disse er definitivt vieira04.

Link to comment
Share on other sites

Det er direkte latterlig at vieira04 har fått så mange minuser som han har. Det gjør bare påstanden om at minusknappen burde fjernes. Om ikke hele systemet. Jeg er ikke så sinnsykt aktiv her inne lengere, men jeg husker et par brukere fra den tiden der jeg var aktiv, og blant disse er definitivt vieira04.

Alle har 10 ganger de kan gi pluss og minus hver dag. Det er mao forholdsvis enkelt å gi noen 10 minus. Bare finne 10 innlegg og trykke på den røde knappen. 3 dager på rad og vi snakker -30. Jo flere man er jo værre. Man kan dessuten gi seg selv 10 plusser hver dag. Dette er egentlig grunn nok til å fjerne systemet (både pluss og minus)fordi det slår beina under et hvert poeng med å ha det når det lar seg manipulere såpass enkelt. Reputation blir null verdt når hvem som helst kan rose seg selv og ødelegge for andre. Hadde systemet virket så hadde det ikke vært noe problem, men det har altså flere huller enn osten Djourou har på skiva så det er bare å hive det ut inntil det fungerer langt bedre.

 

*edit*

Viera04 har forresten -20 nå så det er bare kvoten fra to barmhjertige sjeler som skal til så er han på riktig side igjen. Slenger flere seg på så er han snart like pop som meg :D

Edited by Castor
Link to comment
Share on other sites

Det er en grunn til at Facebook ikke har en "dislike"-knapp. Mobbingen og diskusjonene hadde blitt endeløse.

Tenk på det sånn da: Hvor morsom er en diskusjon som går sånn:

 

Bruker A: Jeg mener at .......

 

Bruker B: Enig med bruker A. Godt skrevet!

 

Bruker C: Må henge meg på bruker på A og B her!

 

Kontra en diskusjon som går sånn:

Bruker A: Jeg mener at ...... (får 2 plusser)

 

Bruker B: Jeg er uenig. Jeg mener at....

 

Så jeg mener: Nei til minusknappen, ja til plussknappen og et stort, rungende ja til godt argumenterte innlegg som skaper diskusjoner!

Link to comment
Share on other sites

Det er en grunn til at Facebook ikke har en "dislike"-knapp. Mobbingen og diskusjonene hadde blitt endeløse.

Tenk på det sånn da: Hvor morsom er en diskusjon som går sånn:

 

Bruker A: Jeg mener at .......

 

Bruker B: Enig med bruker A. Godt skrevet!

 

Bruker C: Må henge meg på bruker på A og B her!

 

Kontra en diskusjon som går sånn:

Bruker A: Jeg mener at ...... (får 2 plusser)

 

Bruker B: Jeg er uenig. Jeg mener at....

 

Så jeg mener: Nei til minusknappen, ja til plussknappen og et stort, rungende ja til godt argumenterte innlegg som skaper diskusjoner!

Jeg sliter med å se sammenhengen i eksemplene du gir her. Den første diskusjonen du illustrerer kan jo unngås ved å gi pluss. Da slipper du enig, spot on og amen to that. Da får du pluss i stedet. De som har ment at funksjonene skal fjernes vil også bli kvitt de korte kommentarene som pluss/minus fjerner.

Og hvorfor skal bare minus knappen fjernes? Alt eller ingenting! Det å bare kunne gi pluss er like dumt og dullende som at det ikke er lov til å skrive negative kommentarer på prøver avgitt under videregående opplæring. Hva er da vitsen? Den mentaliteten er ok i barnehager, men egner seg dårlig på en arena der voksne mennesker omgås. Kritikk må man tåle, og det samme gjelder minustegn.

 

Edit: Jeg syns også det er utrolig at man mener at Vieira04 er et offer for mobbing. Har det slått dere at folk muligens ikke liker måten han skriver på eller former innleggene sine på. Vieira04 foreslo jo selv at minus kun skulle bli gitt til mangelfulle innlegg, men hva om enkelte mener det han skriver er mangelfult? Det er det ingen som har nevnt her. Kan man ikke mene at Vieira04 kan skrive et dårlig innlegg i ny og ne kun av den grunn at han skriver meget langt?

Edited by Verminator5
Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...