Jump to content

Forslag til forbedringer


Guest EvenA

Recommended Posts

Dette var ditt første svar, og her har du virkelig god argumentasjon på ditt syn. Ikke sant?

Hadde det ikke kommet flere innlegg, så hadde du neppe kommet med noe argumentasjon.

 

Nå gjør du deg mye dummere enn du er. Du vet vi har hatt denne diskusjonen tidligere, for mange uker siden. Du kan sikkert bare scrolle deg bakover og lese argumentene hvis du har noen interesse av det.

Link to comment
Share on other sites

Nå gjør du deg mye dummere enn du er. Du vet vi har hatt denne diskusjonen tidligere, for mange uker siden. Du kan sikkert bare scrolle deg bakover og lese argumentene hvis du har noen interesse av det.

 

Veit ikke hvem som fremstår dum, men du endrer altså aldri syn, tanker, eller meninger på noe underveis. Det er altså helt håpløst å ta diskusjoner og evalueringer underveis, siden man har tatt sitt standpunkt fra starten av.

Hva med å akseptere at andre kanskje har et annet syn på akkurat dette feltet, og at man ønsker å høre om andre har samme erfaringer på dette området? (Meg eller deg, som fremstår som bedreviter og bestemmende på hva som skal være tillatt....)

 

Om du mente at du hadde sagt ditt på dette området, så er det vel kanskje ikke noe vits i å kommentere på en slik måte du faktisk gjorde. Du burde virkelig begynne å konsentrere deg litt mer om deg selv, enn å komme med disse beskrivelsene og uttrykkene om det ikke gagner saken. Men; det er vel litt personrettet, selv om det blir benektet på høyeste hold.

Link to comment
Share on other sites

Minusknappen er kun en sutrefunksjon og forholdsvis unødvendig å ha på et diskusjonsforum. Det er kun Arsenalsupportere på dette forumet og alle er interessert i at klubben skal lykkes uansett hvor idiotisk man føler at meningen til andre er. Selv om man er uening i løsningen så er målet bestandig det samme, ikke glem det!

Gir deg 1+ for det innlegget!

 

Helt enig, minusknappen er etter mitt syn totalt unødvendig. Men virker som brorparten liker det som det er nå, så da får det gå! :)

Link to comment
Share on other sites

Siden det er såpass mye uenighet rundt tommel ned funksjonen og man gjentatte ganger ser at den har blitt missbrukt, så velger jeg å legge ut en poll her. Da kan vi stemme over det og jeg har et mye bedre grunnlag for å ta saken videre. Dette blir også denne endelige bestemmelsen rundt denne funksjonen,

 

PS: om folk tror at missbruk av denne funksjonen ikke er synlig, så kan faktisk vi moderatorer se hvem som gjøre dette og DET VIL fra nå få konsekvenser. viser til retningslinjene her på forumet.

 

 

Mvh Birger

Link to comment
Share on other sites

Siden det er såpass mye uenighet rundt tommel ned funksjonen og man gjentatte ganger ser at den har blitt missbrukt, så velger jeg å legge ut en poll her. Da kan vi stemme over det og jeg har et mye bedre grunnlag for å ta saken videre. Dette blir også denne endelige bestemmelsen rundt denne funksjonen,

 

PS: om folk tror at missbruk av denne funksjonen ikke er synlig, så kan faktisk vi moderatorer se hvem som gjøre dette og DET VIL fra nå få konsekvenser. viser til retningslinjene her på forumet.

 

 

Mvh Birger

 

Syns du gjør en meget meget god jobb Birger! Stå på!

Det at dere satt opp retningslinjer angående tommel-systemet syns jeg var et fantastisk godt tiltak. Det er viktig å ha klare regler for slike nye funksjoner. Dessverre trur jeg at "tommel ned" bare vil skape unødvendig arbeid for dere i moderator-teamet om det skal fortsettes med. Det vil fortsatt bli misbrukt av enkelte, og jeg syns det er for galt at slikt skal plage dere moderatorer når dere allerede gjør mye på forumet fra før. Pga uheldig misbruk får du en + og minus-knapp et NEI.

Link to comment
Share on other sites

Takk for at moderator (TheLegend) tar tak i disse spørsmålene, og tankene jeg og flere har hatt rundt denne funksjonen.

 

Denne knappen føler jeg ikke vil gi forumet noe mer diskusjon og ikke minst argumentasjon, og er hovedgrunnen for at jeg ikke ønsker noe slikt på et diskusjonsforum.

I tillegg følte jeg at dette var en knapp i utgangspunktet som kunne bli brukt på en feilaktig måte, og den mistanken har bare blitt sterkere og sterkere i denne perioden. Er glad at moderator sier ifra, at de også kan se hvordan denne knappen har blitt misbrukt. Noen burde virkelig gå i seg selv, for å se hva de vil oppnå på forumet. Blir rett og slett barnslig, når det er personrettet og ikke diskusjonsrettet, når man er på et diskusjonsforum.

 

Et lite tips for fremtiden til moderatorer, som eller gjør en meget god innsats; det er å ta tak i ting fra start. Ikke vente, men slå ned på misbruket og overtramp fra dag en. Dette vil gjøre jobben lettere for dere, dette vil gi forumets medlemmer en enklere linje å forholde seg til, og at det blir konsekvenser av tull og tøys.

 

Dette gir nytt mot til å fortsette på et forum, som faktisk har hatt mange gode diskusjoner den siste tiden.

God sommer!

Edited by vieira04
Link to comment
Share on other sites

Eg ynskjer å slenge meg på Vieira04 sin ros av moderator-teamet! Eg syns frekvensen på personangrep og usaklegheiter har gått ned i det siste og vonar dette ikkje berre har med frekvensen på kamptrådar er lik 0.. ;)

 

Eg er innom forumet sikkert 8-10 gongar kvar einaste dag (noko eg er glad sjefen ikkje veit.. ;)..) og noterer meg med glede at folk verkar å vere meir interessert i å diskutere enn å krangle. Dette på trass av mellom anna store ueinigheiter rundt Arsene Wenger og innkjøpspolitikk.

 

Kontrastane til eit visst TV-forum er enorne!

 

Ang pollen, så meiner eg heilt klart nei av dei samme årsakene som Vieira peikar på!

Edited by Balsnes
Link to comment
Share on other sites

Jeg kan forstå de som vil at denne minus funksjonen skal fjernes, men er det så farlig? Har reputation nivået på profilen på et anonymt diskjusjonsforum virkelig noen betydning? Jeg kan bare snakke for min egen del, men den knappen har ihvertfall bidratt til at jeg tenker meg om ett par ganger før jeg skriver (noe jeg ikke alltid har vært like flink til). Det har også fungert som en incentiv til å bedre kvaliteten på det jeg lirer av meg her inne. Er det flere som har de samme tankene som meg angående denne funksjonen? For min egen del er jeg ihvertfall fornøyd med at jeg føler at jeg gjør en bedre innsats for forumet, og jeg tror det er flere som tenker som meg. La "minus" leve!

 

Og moderator teamets innsats har jeg fullrost så mye de siste månedene at flere komplimenter blir overføldige. TheLegend for president!

Edited by Verminator5
Link to comment
Share on other sites

 

 

Jeg har ingen problemer med å akseptere at du ikke liker minusknappen, men jeg klarer ikke å akseptere at andre som liker minusknappen skal nektes å bruken den fordi moderatorene fjerner denne muligheten basert på din vedvarende sutring.

 

Det kan desverre virke som du får rett i dine antakelser.

 

Viera04: du har i det siste skrytt av både stemningen her inne og kvaliteten på diskusjonene i den siste tiden. Kanskje det har noe å gjøre med at vi har fått +/- knapper som fungerer både som korrektiv og incentiv for mange?

 

Synes det er trist at vi nå kanskje får mindre funksjonalitet på forumet bare på grunn av en (eller noen få) forumister som har skapt seg en fiende (minusknappen) og utrettelig kjører korstoget helt til noen tar affære.

 

Jaja, livet går nok videre tenker jeg ;)

 

Heia Arsenal!

Link to comment
Share on other sites

Siden det er såpass mye uenighet rundt tommel ned funksjonen og man gjentatte ganger ser at den har blitt missbrukt, så velger jeg å legge ut en poll her.

 

Misbruk av funksjonen? Hva er det? :blink:

 

Jeg ser virkelig ikke problemet. Folk må få bruke knappen som de vil. Å skulle kontrollere at alle bruker den "korrekt" er en håpløs oppgave. Å skulle slå ned på "feil bruk" av knappen er et meningsløst tidsfordriv.

 

Ta disse plussene og minusene mindre alvorlig, er min oppfordring!

Link to comment
Share on other sites

Misbruk av funksjonen? Hva er det? :blink:

 

Jeg ser virkelig ikke problemet. Folk må få bruke knappen som de vil. Å skulle kontrollere at alle bruker den "korrekt" er en håpløs oppgave. Å skulle slå ned på "feil bruk" av knappen er et meningsløst tidsfordriv.

 

Ta disse plussene og minusene mindre alvorlig, er min oppfordring!

Helt enig Safe Hands. Jeg setter pris på et pluss, men bryr meg heller ikke om et minus, selv om det har fått meg til å tenke meg om et par ganger. Tror det er sunt for forumets utvikling :)

Link to comment
Share on other sites

Tommel ned/minus skal kun brukes om innlegget er mangelfullt, bruker dårlig argumentasjon eller ikke gir mening.

 

Safe Hands:

Å skulle slå ned på "feil bruk" av knappen er et meningsløst tidsfordriv.

 

Så; da er det meningsløst å slå ned på brudd på retningslinjene i det hele tatt?

 

Jeg får en del minus, så da vil jeg gjerne høre hvorfor jeg får dette. Det må jo være dårlig argumentasjon, at innlegget er mangelfullt, eller at det ikke gir mening. Nivået holdes ikke for forumet. Eller kan det også være; at jeg får minus av enkelte fordi det er personrettet? Det har jeg fått inntrykk av (er jeg helt paranoid?), og det hadde vært artig å sett hvem som gir meg minus. Er det noen som går igjen gang på gang, eller er det mange som trykker pga mine innlegg.

Hvordan kan jeg klare å utvikle meg som deltaker på et diskusjonsforum, om jeg ikke får noen kontruktiv kritikk?

 

Hva gir det av motivasjon for å bruke tid på diskusjoner mot det som er en felles interesse?

Følger man ikke retningslinjene så må jo moderator gå inn, noe annet er vanvittig. Denne minus-funksjonen er jo egentlig noe som retningslinjene allerede har som krav, eller tar jeg helt feil?

 

Når moderator sier at det blir misbrukt, skal vi ikke tro på det da?

 

Rasta Pinky:

Viera04: du har i det siste skrytt av både stemningen her inne og kvaliteten på diskusjonene i den siste tiden. Kanskje det har noe å gjøre med at vi har fått +/- knapper som fungerer både som korrektiv og incentiv for mange?

 

Synes det er trist at vi nå kanskje får mindre funksjonalitet på forumet bare på grunn av en (eller noen få) forumister som har skapt seg en fiende (minusknappen) og utrettelig kjører korstoget helt til noen tar affære.

 

Jeg synes forumet holder godt nivå for tiden, og jeg tror ikke det kommer av minusknappen. Muligens kan plussknappen utgjøre, at det blir en ryddigere debatt (uten en hel drøss av "enig, godt innlegg" osv), og at dette kan motivere til nye innlegg.

Folk har argumentert mer for sitt syn over tid, selv om man mener det ene eller det andre.

 

Du kan sikkert kalle det et korstog for at (noen)MEG mener, at denne minusfunksjonen IKKE gir mer argumentasjon eller bedre diskusjon. Ser man på hvilken oppgave denne knappen har, så er det stort sett det samme som de retningslinjene man hadde fra før. (4 og 5)

Jeg synes det er værre, at noen misbruker de retningslinjene og funksjonene et forum har, enn de som mener at det ikke fungerer. Men; jeg respekterer ditt syn, på hva som er ille.

Edited by vieira04
Link to comment
Share on other sites

Så; da er det meningsløst å slå ned på brudd på retningslinjene i det hele tatt?

 

Nei, selvsagt ikke.

 

Tommel ned/minus skal kun brukes om innlegget er mangelfullt, bruker dårlig argumentasjon eller ikke gir mening.

 

Jeg liker ikke regelen. For det første er det umulig å vite hvorfor hvert enkelt minus blir satt. Å skulle kontrollere bruken vil derfor kreve at man går inn og vurderer hvert eneste tilfelle. En så vidt omfattende oppgave synes jeg ikke vi skal pålegge de frivillige moderatorene.

 

For det andre kvalifiserer brorparten av forumets innlegg efter nevnte regel til minus. Det er i seg selv uheldig.

 

Jeg skjønner ikke behovet for å regulere bruken. Og jeg ser ikke verdien av funksjonen i det hele tatt, all den tid et pluss eller minus ikke fører noe sted. Hadde eksempelvis innlegget blitt mer synlig/blitt løftet frem basert på poeng, hadde saken stilt seg annerledes.

Link to comment
Share on other sites

Men; da må du (Safe Hands) være enig, i denne funskjonen får liten nytte på forumet om vi er ute etter god kvalitet og videreutvikling for fremtiden. Det er vel ikke noe vits i å ha en funskjon, som hver enkelt kan bruke som de vil?

Og, at man bare skal se bort ifra det..... Da er det vel mye bedre, å fjerne den?

 

Jeg ser virkelig ikke problemet. Folk må få bruke knappen som de vil. Å skulle kontrollere at alle bruker den "korrekt" er en håpløs oppgave. Å skulle slå ned på "feil bruk" av knappen er et meningsløst tidsfordriv.

 

Ta disse plussene og minusene mindre alvorlig, er min oppfordring!

 

 

Avslutter min diskusjon her, har sagt mine argumenter i tidligere poster.

Link to comment
Share on other sites

Misbruk av funksjonen? Hva er det? :blink:

 

Jeg ser virkelig ikke problemet. Folk må få bruke knappen som de vil. Å skulle kontrollere at alle bruker den "korrekt" er en håpløs oppgave. Å skulle slå ned på "feil bruk" av knappen er et meningsløst tidsfordriv.

 

Ta disse plussene og minusene mindre alvorlig, er min oppfordring!

 

 

Dette betyr at du mener det er greit å gjøre brud på forumets retningslinjer, som moderatorene og admin har utarbeidet?

Du mener også at det er greit med personangrep?

 

 

På dette forumet har vi nulltoleranse for mobbing og personangrep. Derfor har man også utarbeidet noen retningslinjer som gjør at man forhåpentligvis kan unngå slike ting. Detter er noe alle må respektere, uansett om du liker dem eller ikke!

Link to comment
Share on other sites

Nå kjenner jeg at anarkisten i meg blir forbanna. Og henne skal man passe seg for. 160 høy og 80 kilo med kølsvarte øyne, ring i nesa og Ottarsveis.

 

Hun freser "hva slags jævla barnehage er dette?". Anarkisten i meg er egentlig ikke en fullgod anarkist, hun setter pris på et velordnet sosialdemokratisk samfunn - med et fornuftig sett av lover og regler. "Har vi virkelig fått retningslinjer for bruk av pluss- og minusknapper på dette forumet?". Tilbake på søttitallet flørtet anarkisten i meg med tankegods fra de gamle kommuniststater. Hun klarte å finne positive trekk ved totalitære ledere som Mao og Stalin. I den senere tid har hun slått fra seg denne flørten og blitt langt mer liberal. Men det betyr ikke at hun har blitt myk i kantene, det er fortsatt futt i røya. "Ikke engang i gjennomsensurerte Kina hadde de klart å finne på noe så sært som retningslinjer for bruk av plusser og minuser" brøler hun, uten å trekke pusten.

 

 

Ifølge de "oppdaterte retningslinjene" med denne tjenesten, så har "theLegend" skrevet:

 

I forbindelse med vårt "nye" forum, så har vi fått en ny funksjon, "tommel opp/ned". For at denne ikke skal misbrukes eller benyttes på feil måte, så har vi i moderatorteamet utarbeidet noen retningslinjer, for hvordan man skal bruke denne funksjonen

 

•Funskjonen skal kun brukes for å rose gode innlegg, ikke fordi man er enig eller uening.

 

•Tommel ned skal kun brukes om innlegget er mangelfullt, bruker dårlig argumentasjon eller ikke gir mening

 

 

Min personlige mening er at disse retningslinjene er fullstendig overflødige. De er også svært mangelfulle. Jeg synes det er opplagt at plusser og minuser skal kunne brukes om innlegg man liker/ikke liker innholdet i. Om det er rettskriving, ordbruk eller innhold man liker. Same shit.

 

Misbruk av funksjonen? Hva er det? :blink:

 

Jeg ser virkelig ikke problemet. Folk må få bruke knappen som de vil. Å skulle kontrollere at alle bruker den "korrekt" er en håpløs oppgave. Å skulle slå ned på "feil bruk" av knappen er et meningsløst tidsfordriv.

 

Ta disse plussene og minusene mindre alvorlig, er min oppfordring!

 

Kan ikke bli mer enig!

 

Dette betyr at du mener det er greit å gjøre brud på forumets retningslinjer, som moderatorene og admin har utarbeidet?

Du mener også at det er greit med personangrep?

 

Anarkisten i meg våkner opp igjen. "Fornuftige regler følger jeg, dusteregler driter jeg i" mumler hun mens hun jobber for å få prisen ut av overleppa. Ikke noe 'bleie' der i gården - hele gliset hennes blir brunt.

 

The Legend: Jeg synes det er flott at du tar oppgaven som moderator på alvor, og du virker som an aktiv og flink fyr. Denne gangen synes jeg derimot at du beveger deg på grensen til det ufine. Å insinuere at en debattant driter i alle forumets regler fordi han misliker en av reglene - det blir vel litt teit og furtete?

Link to comment
Share on other sites

Jeg prøver KUN å gjøre slik at alle på forumet blir fornøyd.

 

Nå er det stemt over det og resultatet blir at vi legger ned tommel ned fusjonene...... Punktum

 

Da fikk vieira04 sutret til seg enda mer sensur på forumet takket være deg og din rolle som hans nikkedukke. Bra jobba Thelegend

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Da fikk vieira04 sutret til seg enda mer sensur på forumet takket være deg og din rolle som hans nikkedukke. Bra jobba Thelegend

 

BE

Skjerp deg BE, det er flere som har vært i mot "tommel ned"-funksjonen. Dette her er bare barnslig av deg.

Link to comment
Share on other sites

Da fikk vieira04 sutret til seg enda mer sensur på forumet takket være deg og din rolle som hans nikkedukke. Bra jobba Thelegend

 

BE

 

hehe, veit ikke helt hva jeg skal svare på et slikt innlegg, om du ser på pollen så var det faktisk 15 som stemte for å legge den ned og 10 som stemte for å ha den.. Var det noe mer? :)

Link to comment
Share on other sites

Da fikk vieira04 sutret til seg enda mer sensur på forumet takket være deg og din rolle som hans nikkedukke. Bra jobba Thelegend

 

BE

 

Hvordan er å fjerne minus funksjonen sensur? Det er rett og slett en negativ omtale som du ikke hva begrunnelsen er.

 

Forøvrig latterlig å kalle TheLegend nikkedukke bare fordi han gjør jobben sin og gjør det FLERTALLET vil. Det er ikke uten grunn til at de fleste er temmelig negative til en - funksjon og det er jeg også mtp. at man ofte får et par minuser men ingen svar om hva som var mangelfullt eller hva personene var uenig i heller.

 

Pluss funksjonen er der for å bli kvitt innlegg som "enig, signed, amen" o.l. og det er ikke uten grunn til at je ikke har vært innom et eneste forum som har en minus funksjon. Mye grunnet nettopp dette.

Link to comment
Share on other sites

Hmm. Hvor skal jeg starte?

 

Hvorfor ble Vieira04 nevnt i denne sammenhengen? Jo fordi han GJENTATTE ganger tar til orde for å begrense ytringsfriheten. Det å gi ett minustegn på ett innlegg er en ytring, en ytring vieira04 tar til orde for å fjerne. Pluss-minus funksjonen er en funksjon jeg bruker svært ofte, og grunnen til det er enkel. I min jobb har jeg en svært hektisk hverdag, dette kombinert med lange arbeidsdager og to barn gjør at jeg ikke har samme mulighet til å sette meg ned for å skrive lange begrunnende innlegg. Med pluss-minus funskjonen følte jeg at jeg på en effektiv måte kunne ta del i diskusjonene igjen. Nå skal altså dette fjernes, og det på den mest idiotiske måten man kan gjøre det på. Hvordan ble så dette gjort? Med en forbanna poll!?! Når ble en poll representativt for våre meninger? Har du noen gang sett en poll brukes til noe fornuftig? Mine tanker går tilbake til et pisseprogram på tv, nemlig tabloid. Der hadde de spørsmål type: synes du det er greit at innvandrere sitter hjemme og mottar stønader eller synes du de skal jobbe som oss? 99,7 prosent mener selvfølgelig de også må jobbe. Pollen blir her helt banal for det er ikke slik problemstillingen er. I dette tilfellet er det en som ønsker ytringsfrihet så lenge den er innenfor hans tolkning av ytringsfrihet, altså egentlig en ytringsbegrensning. Det er vel over 1000 medlemmer på dette forumet? Da er det altså slik at 1,5 promille av brukerne fikk bestemme at minusknappen skal fjernes?

 

BE ( denne meningsløse diskusjonen fortsetter i morgen hvis jeg får tid. Jævlig tungvint å skrive innlegg på telefonen, nesten så irriterende at det burde være forbudt å poste innlegg fra mobilen, sånn for ytringsfrihetens skyld)

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...