Jump to content

Hvilke kamper skal dere på sesongen 09/10


thegunners4ever

Recommended Posts

om at de som reiser ofte skal ha "rett" til de beste/største kampene, blir jo å gi fordeler til noen få. Er du ikke enig i det?

 

Hva tilsier at en som kun har råd/mulighet til en kamp pr sesong, ikke skal få lov til å se en toppkamp? Hvorfor skal de kun få lov til å få billetter til kategori B og C kamper, om ikke det blir ledig en billett til en toppkamp?

 

For å stille dette spørsmålet på en litt annen måte: Hvorfor skal de som har vært over miste muligheten til å se toppkamper, bare fordi de har vært over tidligere? Da vil man plutselig sitte i en situasjon, der folk velger å ikke dra på kategori B og C kamper, for å ikke havne bakerst i køen til kategori A kamper.

 

Uansett hvordan man vrir og vender på det, vil det være noen som faller dårlig ut. Med dagens system, kommer de som drar over sjelden dårlig ut med tanke på kategori A kamper. Slik som systemet var før, kom de som reiste over ofte dårlig ut med tanke på kategori A kamper.

 

Den beste løsningen ville vært at man hadde benyttet det gamle systemet i forhold til kategori B og C kamper, og at alle som søker stiller likt ved søknad om kategori A kamper. Det vil si at både de som reiser ofte og sjelden har like stor sjanse til å billett til kategori A kampene.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 276
  • Created
  • Last Reply

Det er sikkert flere som mener dette systemet er rettferdig, ellers hadde det aldri blitt innført. Spørsmålet er hvor mange som mener et slikt system som forskjellsbehandler for noen, og ikke gir alle et likt tilbud for sitt medlemskap.

Er det slik at du mener at de som reiser kun en gang i året, skal utelukkes fra toppkamper i liga, fa cup, og cl cup? Og, hvorfor?

 

For meg skal supporterklubben være der for alle sine medlemmer, uavhengig om man reiser over 1, 5, eller 15 turer pr sesong, og man skal behandles likt enten om det gjelder søknad om billetter til Arsenal-Bolton, eller Arsenal - Tottenham.

Supporterklubben tjener ikke noe ekstra kroner på at noen reiser over ofte, enn om mange med få turer får billettene. Hvorfor de velger et slikt lojalitetsystem, om at de som reiser ofte skal ha "rett" til de beste/største kampene, blir jo å gi fordeler til noen få. Er du ikke enig i det?

 

Hva tilsier at en som kun har råd/mulighet til en kamp pr sesong, ikke skal få lov til å se en toppkamp? Hvorfor skal de kun få lov til å få billetter til kategori B og C kamper, om ikke det blir ledig en billett til en toppkamp?

 

Jeg kan faktisk ikke forstå at noen synes dette er rettferdig, om man ikke har egne interesser for dette.

Vi har betalt samme kontigent, vi er likeverdige medlemmer, og man burde jobbe for at alle kan få lov til å oppleve en drøm om å se en toppkamp. Helt uavhengig om man har anledning/ressurser til 10 turer i sesongen eller kun 1. Det finnes så mange individuelle faktorer for hver og en, og hvordan livet og mulighetene er.

 

Gooner

 

Nei, jeg mener overhode ikke at noen skal eksluderes fra muligheten til å oppleve en toppkamp, og jeg har vel aldri antydet at de som bare får reist på en kamp pr sesong ikke skal få lov til å oppleve det heller?

Alle skal ha muligheten, men til de store kampene er det uansett noen som må bli skuffet, spørsmålet er hvem. Og da spør jeg; er der det mer rettferdig at man skal stille bak i køen fordi ma tok seg råd til en snartur over dammen for å overvære f. eks en ligacupkamp? Eller; om man følger Arsenal i FA-cupen hele veien; bortekamp mot West Ham, bortekamp mot Stoke, kanskje en hjemmekamp, og deretter nok en bortekamp, kamper hvor supporterklubben for nok billetter til alle, før semifinalen mot Chelsea på Wembley, hvor vi plutslig bare får en håndfull billetter. Er det da mer rettferdig at man skal stille bakerst i køen, kanskje bak folk som har meldt seg inn sammen med kammerater bare for å ha en mulighet til en guttetur(det skjer)?

Med det forrige systemet vil man få slike utslag, jeg ser ikke at de er noe mer rettferdig faktisk.

Lojalitet er så mangt, der er vi helt enige, jeg skiller ikke på lojalitet ut i fra hvor mange kamper man har sett live i hvertfall. Men mulighet, anledning og prioritering er også så mangt. Noen bruker alt de har til overs, mye eller lite, på reiser til Arsenal. Andre tar seg råd til en reise etter at de har kjøpt nytt golfutstyr, ny bil, eller helt andre ting, og mener det er prioritering av Arsenal. (her snakker jeg i generelle vendinger)

Jeg ser absolutt alle poengene dine i at dette ikke er det mest rettferdige systemet man kan få. Men jeg syntes absolutt ikke det forrige var noe bedre!

Er det mulig å finne et 100% rettferdig system? Er ren loddtrekning, uten prioritet, for hver kamp det rette? Det vil alltid kunne gi skjeve utslag det også.

 

Jeg har vært så heldig at jeg har kunnet reise på mange kamper de siste årene, men det betyr ikke at jeg har glemt hvordan det var å være strålende glad over den sjeldne gladmeldingen fra Ole Kristian om at billetter til kamp var i boks. Men, da man viste at mulighetene var mindre ved storkamper, valgte man kanskje en litt mindre kamp for å være mer på den sikre siden. Sånn er det jo, ett sted må man begynne, og det er desverre ikke alle forunt at det er med en kamp mot ManU, Chelsea eller Liverpool, uansett om det er noen prioriteringer inne i bildet eller ikke.

 

Som jeg har prøvd å gjøre til et poeng, uten suksess åpenbart, det ser ut som ALLE som vil det får billetter til de såkalte mindre kampene. Det er da en start? Det tok i hvertfall meg 9 år tror jeg, fra første reise, til jeg så en av de øvrige topp 4 mot Arsenal.

 

Du nevner tidligere i tråden at supporterklubben "meler sin egen kake" med dette systemet. Det tror jeg er en gedigen missforståelse av hva billettbossen i Arsenal Norway bedriver tiden sin med, Ole Kristian gjør en kjempejobb med å skaffe flest mulig billetter til Arsenalkamper.

Og bare så det er nevnt, jeg har ikke den store egeninteressen av dette jeg heller. Av de tre kampene jeg har vært på i år, og de neste to jeg skal på, er ingen av billettene kommet fra supporterklubben, så når vi søker om billetter samtidig til semifinalen i CL så stiller vi på lik linje ;)

Link to comment
Share on other sites

For å stille dette spørsmålet på en litt annen måte: Hvorfor skal de som har vært over miste muligheten til å se toppkamper, bare fordi de har vært over tidligere? Da vil man plutselig sitte i en situasjon, der folk velger å ikke dra på kategori B og C kamper, for å ikke havne bakerst i køen til kategori A kamper.

 

Uansett hvordan man vrir og vender på det, vil det være noen som faller dårlig ut. Med dagens system, kommer de som drar over sjelden dårlig ut med tanke på kategori A kamper. Slik som systemet var før, kom de som reiste over ofte dårlig ut med tanke på kategori A kamper.

 

Den beste løsningen ville vært at man hadde benyttet det gamle systemet i forhold til kategori B og C kamper, og at alle som søker stiller likt ved søknad om kategori A kamper. Det vil si at både de som reiser ofte og sjelden har like stor sjanse til å billett til kategori A kampene.

 

Kopierer til et tidligere innlegg jeg skrev om dette:

 

Er man redd for at nye medlemmer plutselig dukker opp på slutten av sesongen, så burde man vel heller sette noe krav på deadline for betaling av medlemskap, for å være med på trekningen av billetter pr sesong?

Evt sette opp en liste med diverse toppkamper på hjemmebane, og de som får den ene sesongen stiller bakerst på samme kamper neste sesong. Bare noen raske tanker.

 

Da har alle muligheter for å oppleve toppkamper, selv om man kanskje må hoppe over en sesong via supporterklubbens billetter, for de som både reiser mye og de som er over en gang i året:)

 

Gooner

 

Nilsen skrev:

Du nevner tidligere i tråden at supporterklubben "meler sin egen kake" med dette systemet. Det tror jeg er en gedigen missforståelse av hva billettbossen i Arsenal Norway bedriver tiden sin med, Ole Kristian gjør en kjempejobb med å skaffe flest mulig billetter til Arsenalkamper.

 

Dette er helt og holdent løgn, så jeg oppfordrer deg til å lese en gang til før du setter ut et rykte på meg. Jeg skrev:

Hadde supporterklubben tjent gode penger på at få hadde reist ofte over, ja da skulle jeg forstått at de prøvde å male litt for egen kake.

 

Dette er noe helt annet, og jeg har aldri kritisert Ole Kristian eller andre i supporterklubben for hva de gjør for sine medlemmer på antall billetter. De får X-antall billetter, og tjener ikke noe på om det er 5 stk eller 250 stk som deler disse billettene. Hadde de tjent på færre, så skulle jeg forstått at de laget en ordning for økonomien sin skyld. Skjønner du?

 

Jeg mener at denne billettfordelingen som er nå, er en forskjellsbehandling for de gode/store kampene for de som har mulighet/ressurser for å reise ofte over.

Jeg har gitt eksempler på en annen måte, for at alle skal få oppleve store kamper uansett mengden turer de er over pr.sesong.

Det er det jeg har satt mitt syn på, og det har jeg prøvd å gjort med å være ganske saklig.

 

Gooner

Link to comment
Share on other sites

Kopierer til et tidligere innlegg jeg skrev om dette:

Da har alle muligheter for å oppleve toppkamper, selv om man kanskje må hoppe over en sesong via supporterklubbens billetter, for de som både reiser mye og de som er over en gang i året:)

 

Gooner

 

Nilsen skrev:

Dette er helt og holdent løgn, så jeg oppfordrer deg til å lese en gang til før du setter ut et rykte på meg. Jeg skrev:

Dette er noe helt annet, og jeg har aldri kritisert Ole Kristian eller andre i supporterklubben for hva de gjør for sine medlemmer på antall billetter. De får X-antall billetter, og tjener ikke noe på om det er 5 stk eller 250 stk som deler disse billettene. Hadde de tjent på færre, så skulle jeg forstått at de laget en ordning for økonomien sin skyld. Skjønner du?

 

Jeg mener at denne billettfordelingen som er nå, er en forskjellsbehandling for de gode/store kampene for de som har mulighet/ressurser for å reise ofte over.

Jeg har gitt eksempler på en annen måte, for at alle skal få oppleve store kamper uansett mengden turer de er over pr.sesong.

Det er det jeg har satt mitt syn på, og det har jeg prøvd å gjort med å være ganske saklig.

 

Gooner

 

Da beklager jeg så mye, jeg har missforstått deg rundt den setningen. Jeg har aldri sett på deg som noe annet enn en svært seriøs debattant.

Link to comment
Share on other sites

Herlig. Dette er bombesikkert? :)

 

Noe surt å dra til Bolton også havner du blant hjemmefansen, så vil være "positiv"

 

Takk for svar!! Noen andre som tenker seg til denne kampen??

 

Så lenge du handler fra Arsenal er nok det rimelig bombesikkert ja. De selger billetter for Arsenalfans, ikke for Bolton.

Link to comment
Share on other sites

Dette er jeg veldig enig i.

 

Skal det først være noe lojalitetssystem bør det kun tiltre ved storkamper som de du nevner her. De andre kampene mener jeg det er tåpelig å sette noe lojalitetssystem på siden det da vil være enda vanskeligere for de som aldri har vært over å få sett sitt kjære Arsenal, og det blir jo helt feil. Vi heier da alle like mye på det samme laget!

 

Dette er jeg å enig i! De store kampene bør de som har ordnet seg billett gjennom supporterklubben en rekke ganger få førsterett på billetter til!

Men det høres greit ut at det kunne vært lik sjanse for billetter til de andre kampene. Uansett antall kamper.

 

For å bli "bitt skikkelig av basillen", så er alle nødt til å få sin første tur først! :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener det omvendt. Jeg mener man godt kan kjøre ett såkalt lojalitetssystem på kategori B og C kamper, da supporterklubben stort sette klarer å skaffe billetter til de fleste som søker på disse.

 

På kategori A kamper mener jeg at det ikke skal være noen begrensninger. Altså hverken dagens system eller det tidligere systemet skal gjelde for disse. På disse kampene mener jeg alle skal ha like stor/liten sjanse til å få billetter. Alle som har søkt innen fristen er med i trekningen. Kan ikke bli mer rettferdig enn det.

 

Og dersom man er over så ofte som det snakkes om i denne tråden, så burde man jaggu meg ha klart å ordne seg kontakter i England, slik at man ikke er like avhengig av supporterklubben for å få tak i billetter.

Link to comment
Share on other sites

Kjapt spørsmål (igjen) :

 

Kjøpte billetter via general sale mandag kveld til Bolton kampen (Borte). Til min store overraskelse fikk jeg vite rett etter billettene var kjøpt, at de sendes hit til Norge. En liten tabbe av meg.

 

Min bekymring er da at disse billettene ikke skal rekke å komme fram til postkassa mi` før avreise lørdag.

 

Kan noen gi et godt svar på dette snarest er jeg veldig takknemmelig !!

Link to comment
Share on other sites

Skal over å se West-Ham 20 Mars og Fulham 9 mai.

 

Da skal jeg bo hos noen venner som har denne utsikten.

fra_stua_2.jpg

 

Edit: Bilde ble tatt når jeg og fruen var over for å se Hull kampen. Og da hadde vi disse plassene:

23 Lower Tier Home Quadrant Green Turnstile L 23 22 705

23 Lower Tier Home Quadrant Green Turnstile L 23 22 704

for_kampstart_2.jpg

Link to comment
Share on other sites

Gjentar spm, ingen som kan hjelpe meg med dette?

 

 

"Kjapt spørsmål (igjen) :

 

Kjøpte billetter via general sale mandag kveld til Bolton kampen (Borte). Til min store overraskelse fikk jeg vite rett etter billettene var kjøpt, at de sendes hit til Norge. En liten tabbe av meg.

 

Min bekymring er da at disse billettene ikke skal rekke å komme fram til postkassa mi` før avreise lørdag.

 

Kan noen gi et godt svar på dette snarest er jeg veldig takknemmelig !! "

Link to comment
Share on other sites

Gjentar spm, ingen som kan hjelpe meg med dette?

"Kjapt spørsmål (igjen) :

 

Kjøpte billetter via general sale mandag kveld til Bolton kampen (Borte). Til min store overraskelse fikk jeg vite rett etter billettene var kjøpt, at de sendes hit til Norge. En liten tabbe av meg.

 

Min bekymring er da at disse billettene ikke skal rekke å komme fram til postkassa mi` før avreise lørdag.

 

Kan noen gi et godt svar på dette snarest er jeg veldig takknemmelig !! "

 

Jeg hadde ikke ville gamble på dette, så jeg hadde lagt inn en ny bestilling, og heller tatt den kostnaden det er med å ha kjøpt dobbelt opp. Og så passet på at den nye bestillingen ikke sendes pr. post, men at billettene kan plukkes opp på Ticket office på Emirates.

 

Alternativt ringe å høre om de har muligheten til å skrive ut billettene på nytt, slik at du kan hente dem der dersom du ikke skulle motta billetter før avreise

Link to comment
Share on other sites

Ok, takk for svar! Billettene ble fort utsolgt til den kampen desverre. Har prøvd å ringe 3-4 forskjellige nummere (box office etc), men jeg kommer ikke gjennom på noen av dem. Kun en norsk dame som forteller at nr. ikke er i bruk. Veldig frustrerende. Blir nok en utsettelse av flybilletter og heller dra over på en annen kamp

Link to comment
Share on other sites

Ja det kommer jeg nok til å gjøre snart.

 

Har noen lyst til å tjene litt på sine red membership? Jeg har 3 bekjente som skal over og som lurte på om jeg kunne skaffe dem billetter. Trenger altså 3 memberships. Kampen er Arsenal - Sunderland den 20 feb.

 

Jeg har to stk om det er til noen hjelp.. :P

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...