Jump to content

Håvard Nordveit på lån til Nürnberg


zaY-

Recommended Posts

Skal bli spennende å se hvordan dette ender. Om valget står mellom Brann og LSK, så går jeg for LSK. For det første så har jeg mer tro på Henning Berg og LSK enn jeg har med Roger Nilsen og Brann. Henning Berg har gjort mye bra med ungdommen i Lyn. For det andre så er det kort vei fra Kløfta til Lillestrøm. :)

 

Mener vel heller Steinar Nilsen kanskje ;)

 

He he! Du skal ikke se bort i fra det. ;)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 138
  • Created
  • Last Reply

Tror Nordtveit kan ha godt av et opphold i Brann. Steinar Nilsen er en fantastisk trener, spesielt på det defensive. Han er flink til å få det beste ut av spillerne sine, og involerer seg i hver enkelt spiller. Bare å se på spillere som f.eks Reginiussen og Høgli, som har utviklet seg kolosalt under Steinar Nilsens ledelse. Netopp denne egenskapen, med å involvere seg hos hvert enkelt menneske i klubben kan få vår egen Nordtveit til å få utvikle seg positivt i Brann. Lillestrøm hadde nok vært bra for Håvard det og, men er redd for de store gamle kanarifuglene kan komme til å skade han etter første trening. :)

Link to comment
Share on other sites

Bra syntes jeg om han blir utlånt til Norge. Vi vil få fulgt med han.

 

Helt enig.

 

Dersom han blir utlånt til Brann, som for tiden (ifølge rapportene) har trøbbel på midtstopperplass, vil han både få mye spilletid samtidig som vi vil få fulgt godt med på ham. Hovedprioriteten til Håvard bør per i dag være å spille fotball nærmest fast hver uke, på et så høyt nivå som mulig. Et høyere nivå enn Brann å spille fast på, vil per dags dato være veldig vanskelig å finne, så jeg tror dette ville vært en glimrende løsning.

 

LSK stiller jeg meg mer tvilende til. Mest på grunn av at jeg rett og slett ikke liker klubben. Om Håvard selv eventuelt skal få velge, tror jeg uansett at valget faller på Brann, da Bergen ligger nært ved Haugesund der han sikkert har familie og venner.

Link to comment
Share on other sites

Bra syntes jeg om han blir utlånt til Norge. Vi vil få fulgt med han.

 

Helt enig.

 

Dersom han blir utlånt til Brann, som for tiden (ifølge rapportene) har trøbbel på midtstopperplass, vil han både få mye spilletid samtidig som vi vil få fulgt godt med på ham. Hovedprioriteten til Håvard bør per i dag være å spille fotball nærmest fast hver uke, på et så høyt nivå som mulig. Et høyere nivå enn Brann å spille fast på, vil per dags dato være veldig vanskelig å finne, så jeg tror dette ville vært en glimrende løsning.

 

LSK stiller jeg meg mer tvilende til. Mest på grunn av at jeg rett og slett ikke liker klubben. Om Håvard selv eventuelt skal få velge, tror jeg uansett at valget faller på Brann, da Bergen ligger nært ved Haugesund der han sikkert har familie og venner.

Jeg også kunne godt tenke meg og sett han i Brann. Han og Kristjan Örn Sigurdsson skulle en tru klarte å danne et av de beste stopperparene i TL. Karadas skal jo spille spiss denne sesongen så det er ikke veldig mange som skal konkurere om den plassen.

LSK håper jeg ikke, da får han sikkert Kippe som makker, og må også forholde seg til Vidar Riiset. Noen av TL styggeste spillere.

Link to comment
Share on other sites

Han endte opp i LSK ja. Jeg ville helst se han i Brann, men det er også flere fordeler med å spille med LSK. De spiller en veldig hard fotball, og med det ser jeg det positive i at han vil få være med å gi, og å få en del trøkker. Disse trøkkene vil han nok nyte godt av, og Berg stiller nok veldig harde fysiske krav til spillerne. Berg og Bjarmann er jo også begge tidligere stopperlegender.

 

Han vil mest sannsynlig spille sammen med en av de mest rutinerte stoppere i Tippeligaen i Vidar Risethog Frode Kippe. Skulle helst sett han i Brann, men jeg kan forstatt leve med LSK. :)

Link to comment
Share on other sites

Klar for LSK og det tror jeg var et meget riktig valg av Nordtveit kontra det og gå til Brann. I LSK får han spille under Henning Berg som er Norges mest fremadstormende og lovende trener som har vist at han ikke vegrer seg for og kaste unge talenter ut i kamper.

 

Stiller spørsmålstegn ved de som mener at han heller burde gått til Brann da jeg mener at det ganske så klart er sikkert at spill i LSK under trygge forhold og i et lag som er preget av en god blanding unge og rutinerte spillere. I Brann har sesongoppkjøringa vært ganske dårlig og jeg er ikke sikker på at Steinar Nilsen er rette treneren til og få frem Howie. Er heller ikke sikker på hvor lenge Nilsen får lov og være trener i Brann da jeg tror at han kan få det tøft i et lag som ikke er kjent for og gi trenerne sine ubetinget tillit i motgang.

 

Husk også at Henning Berg også var midtstopper og vil tro at han som læremester for Nordtveit vil slå positivt ut.

 

Lykke til LSK, skal bli meget gøy og følge Nordtveit i Norge og for håpe at det blir debut i gymsalen til Stabæk til Lørdag.

Link to comment
Share on other sites

Fordelene med at det ble LSK er den fysisk tøffe spillestilen, og de har en av landets beste trenere som jobber mye med talenter, elsker Arsenals spillestil (det har han sagt selv), og har kjent på nivået fra manu. i en årrekke!

 

Håper han får MYE spilletid i LSK!

Link to comment
Share on other sites

Henning Berg, eks Man U stopper skal trene Nordtveit, en gang på trial for Man U. Blir nok en fin hevn for Nordtveit om at nå blir trent opp til å bli en klassestopper som skal ødelegge for Man U :D. Vidar Riseth og Kippeer to rutinerte herremenn som kommer til å hjelpe talentet mye. I tilegg har jo Berg en god del kunnskaper rundt det å være midtstopper for et storlag. Nå får vi bare håpe at han får mye spilletid, men det tror jeg ikke blir noe problem. Jeg mener å ha lest et sted at han kan ville gå ut på lån om kontrakten garanterte han spilletid.

 

Lykke til Nordtveit, nå kommer jeg faktisk til å bry meg om hvordan Lillestrøm presterer :).

Link to comment
Share on other sites

Velkommen til Romerike!

 

Skal bli ekstra spennende å følge med LSK dette året. For det første bør ting gå mange hakk bedre enn hva tilfellet var i fjor. Har troen på at Henning Berg kan få til noe. For andre så blir det jo ekstra artig å følge Håvard i LSK-drakta. Tror absolutt at han kan utvikle seg under Berg, sammen med bl.a. Riseth og Kippe.

 

Lykke til!

Link to comment
Share on other sites

La oss bare håpe han får spilletid. Det er slett ikke sikkert...

Link to comment
Share on other sites

La oss bare håpe han får spilletid. Det er slett ikke sikkert...

 

Helt riktig, men de to gamle herrene nærmer seg snart oldboys.

 

Leste følgende på VG: Lillestrøm melder at Nordtveit er en spiller de kan bruke som midtstopper, back og på defensiv midtbane. Har bare sett på han som en midtstopper. Noen som vet om gutten har spilt på de andre plassene?

Link to comment
Share on other sites

Han spilte vel i en tilbaketrukken sentral midtbane i 4-4-2 under debuten hans i Salamanca? Mener å ha lest det i en kamprapport på Young Guns.

Hørte noe om at dette var grunnen til at han ble hentet tilbake? Det at han ble satt til å spille i "feil" posisjon og i tillegg fikk lite spilletid.

Link to comment
Share on other sites

nei, nei, NEI!!!!

 

Hva gjør nordveit i LSK da ?

Det verste er at Henning berg ikke kommer til å la han spille en gang. Dette er ikke bra, han hadde fått mye bedre trening hvis han hadde vært med Arsenal på treningsleir og i treningskampene.

 

Eneste plusset her er vel at jeg selv bor i Lillestrøm og spiller for yngre avdeling i lillestrøm. Håper jeg kan skaffe meg en autograf på ARSENAL-drakta mi da hvertfall

Link to comment
Share on other sites

Herregud hvorfor lånes han ut til Norges værste og mest grisepillende klubb??? Spillere som har kommet til LSK de siste årene har bare blitt værre som Brenne og Johnsen. Dessuten regner jeg med at det skitne stopperparet til LSK som er så dårlig at det er skummelt kommer i første rekke og at det for det meste blir spill i 2 divisjon. Dette har jeg ingen god tro på, håper han ikke blir lenge i den griseklubben!

Link to comment
Share on other sites

Det verste er at Henning berg ikke kommer til å la han spille en gang. Dette er ikke bra, han hadde fått mye bedre trening hvis han hadde vært med Arsenal på treningsleir og i treningskampene.

 

Tror du tar litt hardt i her.

 

Hvorfor i alle dager skulle LSK hente gutten hvis han ikke skal spille. Regner med at LSK må betale sitt for å låne han. Videre har Wenger vært en pådriver for å få han lånt ut, fremfor at han "henge" rundt på treningsanlegget til Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

Dette her er vel bare bra? Nordtveit kommer til å få spilletid under Henning Berg, en trener som lar de yngre spillerne slippe til i stor grad! Avtalen varer til 1.august, da kommer Nordtveit tilbake et par uker før seriestart, med masse erfaring som er gull verdt! Bare synd han ikke blir involvert for fullt i pre-season-treninga.

Link to comment
Share on other sites

Det negative i dette er at jeg plutselig blir nødt til å se LSK-kamper. Ellers er alt bare positivt med dette utlånet. I LSK vil han muligens bli innført i en litt røff spillestil, noe han, som stopper, bør ta med seg til tross for at han (forhåpentligvis) skal spille for Arsenal i fremtiden. I tillegg kommer han etter all sannsynligvis til å være involvert i veldig mange kamper og få verdifull kamptrening. Til slutt tror jeg også det er veldig positivt for ham å bli trent av Henning Berg. Berg har selv spilt i Premier League og har erfaring fra dette nivået, og vil kunne gi Håvard mange gode råd.

 

Lykke til, Håvard!

Link to comment
Share on other sites

Tipper forsvarsrekken til LSK kommer til å bli mye bedre med Nordtveit i rekken, men han kommer ikke å tjene noe på det. Utenom å få spille i Norge :angry:

 

Hvorfor vil ikke Nordtveit tjene noe på dette låneoppholdet?

Link to comment
Share on other sites

Tipper forsvarsrekken til LSK kommer til å bli mye bedre med Nordtveit i rekken, men han kommer ikke å tjene noe på det. Utenom å få spille i Norge ;)

 

Hvorfor vil ikke Nordtveit tjene noe på dette låneoppholdet?

Et låne opphold hvor man sannsynligvis får spille fast er gull verdt, se på Simpson etter lånet i Millwall i CCL 1!

En liga med et dårligere nivå enn det norske og han er klar for en klubb som WBA, hvis dere forventer at Nordtveit spiller fast når han kommer tilbake er dere latterlige. Nordtveit sitt lån ender nok 1. August fordi da har vi en måned på oss til å finne et lag han kan spille vintermånedene for, eller så skal han inn på benk.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...