Jump to content

Håvard Nordveit på lån til Nürnberg


zaY-

Recommended Posts

  • Replies 138
  • Created
  • Last Reply

Og der fikk nordveit seg en skikkelig smell!

 

Håper det går bra. Skulderen ute av ledd?

Nei, går nok bra! :)

 

Ja, så det. fikk litt noya der. Men var ikke så gale :P

 

Så lange han fortsatte så gikk det forhåpentligvis bra.

 

Ellers en OK kamp av ham det jeg så, synes jeg (Så andre omgang pluss litt av første). Ser på plasseringa hans at han ikke er back, men kontrollerte vel Hoff ganske bra allikevel. Flotte pasninger! Virker også god i lufta. Etpar friske offensive bidrag også.

Link to comment
Share on other sites

Godkjent kamp av Håvard i dag. Synes sånn generelt at det er vanskelig å bedømme defensive spillere, da de gjerne ikke er så mye involvert som de mer offensive. Derfor er det vanskelig å komme med kritikk eller ros, men jeg synes han gjorde en god debut. Virker å ha glimrende pasningsfot, som vil komme meget godt med i Lillestrøm, som faktisk satser mye på lange baller. Dermed kan han nok signere seg for et par målgivende etter hvert dersom han får mye spilletid. Mann mot mann hadde han god kontroll på Hoff, som fikk lite til. Han hadde et glimrende initiativ omtrent et kvarter før slutt, der han dro av to mann før han ga til Riise og løp på overlapp. Han fikk ikke tilbake ballen, men viste at han hadde godt driv. Ellers var han, logisk nok med tanke på sin høyde, god på hodet, og tapte knapt en duell.

 

Over til det mer negative virket det som han slet med posisjoneringen ved et par anledninger. Dette vil dog være normalt for enhver spiller som blir plassert i en ukjent posisjon i en ny klubb med nytt system, så det vil nok gå seg til. Savnet også at han var litt med mer fremover på overlapper, noe en back må gjøre nå til dags. Håper han kan få vise seg litt frem enten på midten eller som midtstopper etter hvert, slik at han kan vise seg fra sin beste side der han hører hjemme.

Link to comment
Share on other sites

Godkjent kamp av Håvard i dag. Synes sånn generelt at det er vanskelig å bedømme defensive spillere, da de gjerne ikke er så mye involvert som de mer offensive. Derfor er det vanskelig å komme med kritikk eller ros, men jeg synes han gjorde en god debut. Virker å ha glimrende pasningsfot, som vil komme meget godt med i Lillestrøm, som faktisk satser mye på lange baller. Dermed kan han nok signere seg for et par målgivende etter hvert dersom han får mye spilletid. Mann mot mann hadde han god kontroll på Hoff, som fikk lite til. Han hadde et glimrende initiativ omtrent et kvarter før slutt, der han dro av to mann før han ga til Riise og løp på overlapp. Han fikk ikke tilbake ballen, men viste at han hadde godt driv. Ellers var han, logisk nok med tanke på sin høyde, god på hodet, og tapte knapt en duell.

 

Over til det mer negative virket det som han slet med posisjoneringen ved et par anledninger. Dette vil dog være normalt for enhver spiller som blir plassert i en ukjent posisjon i en ny klubb med nytt system, så det vil nok gå seg til. Savnet også at han var litt med mer fremover på overlapper, noe en back må gjøre nå til dags. Håper han kan få vise seg litt frem enten på midten eller som midtstopper etter hvert, slik at han kan vise seg fra sin beste side der han hører hjemme.

Fekk ikke sett denne kampen. Men kjekt at han er i TL, blir ekstra kjekt å følge med nå.

Håper som deg Helmik at han spille midtstopper. Det jeg føler at Håvard kanskje mangler er fart.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Begynner å lure på talentet til Nordtveit nå. Joda, han er nok et talent, men kanskje ikke noe mer enn det. De tre siste kampene han har spilt, har han vært meget svak. For Norge u21 mot England u21, Aalesund borte og nå i kveld har han vært meget sval. Posisjonsfeil, pasningsfeil osv.

 

Håper jeg tar feil...

Link to comment
Share on other sites

Jeg er også av den oppfatning at Nordtveit gjør en del feil både som back og stopper, men han er fortsatt ung og har for all del gjort en grei jobb i dag selv om han har gjort noen små feil.

 

Nå ligger han nede, kan være en alvorlig skade! :)

 

EDIT: Oppe og går igjen nå...

Link to comment
Share on other sites

Så kampen idag og syns Håvard spilte en ok kamp. Ble grundig dribla en gang, men hadde også som nevnt flere gode taklinger. Er vanskelig å bedømme utifra Tippeligaen, syns jeg, om han er nære ved å kunne utfordre om en plass i 1 lagstroppen vår de neste sesongene. Uansett er det imponerende å spille hver kamp fra start i TL når man er 18 år og det hadde vært utrolig morro om han lykkes i Arsenal! Stå på! Ikke umulig du leser dette, selv om jeg tviler :)

 

(Kjedelig med kælking!!!!)

Link to comment
Share on other sites

Nordtveit klarte seg greit igår, men han dominerer ikke på banen synes jeg (kanskje vanskelig på høyre back for Lillestrøm om dagen....). Jeg innbiller meg at han kanskje er en bedre spiller enn det vi ser når han får spille sammen med bedre spillere på Arsenals reseverlag enn når han spiller med Kippe og co på potetjordene i Norge i mars måned.... Er vel også midtstopperplassen som er hans beste posisjon...

Link to comment
Share on other sites

Det skal heller ikke være lett å komme rett inn i en XI, uten å ha vært med på oppkjøring sammen med spillerne. Forsvaret+målvakt er den delen av laget som trenger mest samspill. Jeg har heller aldri forventet at han skulle herje i Tippeligaen allerede i år, men at han bare vil spille seg oppover har jeg ikke satt mine tvil på.

 

Vi gir han tid, så leverer han. :) Ingen kan heller si at han har spilt dårlig, for han er satt i vanskelige forhold.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...