Jump to content

Håvard Nordveit på lån til Nürnberg


zaY-

Recommended Posts

Desverre ikke veldig imponert over Nordtevidt så langt. Det virker som han mangler endel på hurtighet og det fysiske. Det siste har selvfølgelig noe med alder å gjøre, og er også noe som kan trenes opp relativt enkelt. Synes Thor Eggen sa det relativt dekkende på CL kampen onsdag når han kommenteret Gibbs. Her ser du hvor nivået bør ligge i en alder av 19. For meg er det stor forskjell på Gibbs og Håvard enn så lenge.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 138
  • Created
  • Last Reply

Og der var jaggu Nordtveit fremme med en nydelig pasning på et kjapt frispark v/ egen 16-meter og sender Riise igjennom aleine mens Rosenborg sover. Fin assist fra Håvard, som nok en gang gjør en ganske bra jobb på høyrebacken

Link to comment
Share on other sites

Den langpasningen fra Nordtveit skal bli vanskelig å slå når man skal kåre årets assist. Treffer foten til B.H. Riise som kommer alene gjennom og scorer sikkert. Husk at Nordtveit kun har spilt få kamper for LSK. Dessuten har ikke de rundt han på laget vært så strålende heller. Vi får håpe at det ikke har en sammenheng med at Nordtveit har spilt dårlig :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

har sett tre av lsk kampene så langt, og jeg synes ikke at nordtveit ser så ille ut. rask, taklingssterk og en svært god pasningsfot. kan godt bli en bra spiller i løpet av et år eller to.

 

Personlig synes jeg det er lang vei å gå før han er en reell kandidat for en startplass i Arsenal, eller benkeplass for den del. Hvis vi sier om tre-fire år, så kanskje han har utviklet seg til det nivået som behøves. Kanskje.

Link to comment
Share on other sites

Du har rett i det Sir John, men gutten er tross alt ikke ment å være i nærheten av førstelaget(kanskje med unntak av CC-laget) før om nettopp tre-fire år. Så langt virker det som om han iallefall har stort potensiale til å klare å utvikle seg til den spilleren vi håper han blir. Men det er jo tross alt ikke sikkert at han blir midtstopper for oss. Kanskje han blir en defensiv midtbanespiller?

 

Håper han klarer å slå igjennom, men nåløyet er trangt og det skal mye jobbing til for at han skal klare det.

Link to comment
Share on other sites

har sett tre av lsk kampene så langt, og jeg synes ikke at nordtveit ser så ille ut. rask, taklingssterk og en svært god pasningsfot. kan godt bli en bra spiller i løpet av et år eller to.

 

Personlig synes jeg det er lang vei å gå før han er en reell kandidat for en startplass i Arsenal, eller benkeplass for den del. Hvis vi sier om tre-fire år, så kanskje han har utviklet seg til det nivået som behøves. Kanskje.

 

nå var det en god spiller i tippeligaen jeg tenkte. nivået i tippeligaen er ikke på noe vis er i nærheten av premier league. men selvsagt hadde det vært morsomt om han kunne bli god nok for arsenals førstelag om 2-4 år...

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Nordtveit skyld i 2-0 målet til Start :(

 

Det var vel først og fremst Espen søgård sin feil. Nordtveit var på vei framover fordi lsk hadde vunnet ballen. Mens han er på vei framover mister søgård ballen, og nordveit blir hengende etter startspilleren. Men hadde det ikke vært for Nordtveit, hadde vel startspissen scort på den første sjansen

 

Edit: Nå har Nordtveit mista en tann i duell Bernt Hulsker :[ Det skulle vært rødt kort.

Link to comment
Share on other sites

Var rett og slette herlig å se hvor tøff Nordtveit virkelig er. 9 av 10, om ikke flere, fotballspillere ville avsluttet kampen etter en sånn duell. Lukter en norsk Vidic her :(

Link to comment
Share on other sites

Ikke lenge etter at Nordtveit er på banen igjen trøkker Hulsker hardt til i kroppen på ham bakfra når Nordtveit har full kontroll. Den situasjonen og albuen burde iallefall føre til gult kort sammenlagt, men han slapp unna.

Link to comment
Share on other sites

Ikke lenge etter at Nordtveit er på banen igjen trøkker Hulsker hardt til i kroppen på ham bakfra når Nordtveit har full kontroll. Den situasjonen og albuen burde iallefall føre til gult kort sammenlagt, men han slapp unna.

Helt enig, den siste er klart gult..

Ang den situasjonen med tanna, så er det 4-5 sånne albue situasjoner i hver eneste kamp, men folk våkner ikke før noen blir truffet..

Syns ikke Hulsker sin var den verste for å si det sånn, men siden tanna gikk, da er det plutselig kjempe stygt :(

Link to comment
Share on other sites

Ikke lenge etter at Nordtveit er på banen igjen trøkker Hulsker hardt til i kroppen på ham bakfra når Nordtveit har full kontroll. Den situasjonen og albuen burde iallefall føre til gult kort sammenlagt, men han slapp unna.

Helt enig, den siste er klart gult..

Ang den situasjonen med tanna, så er det 4-5 sånne albue situasjoner i hver eneste kamp, men folk våkner ikke før noen blir truffet..

Syns ikke Hulsker sin var den verste for å si det sånn, men siden tanna gikk, da er det plutselig kjempe stygt :(

når man får en albue kjørt så hardt opp i trynet at den ene fortanna ryker, ja, da er det kjempe stygt..

Link to comment
Share on other sites

Verste er jo at Hulsker etter kampen uttalte episoden som et "hendig uhell", jævlig hendig å slå ut Fortanna til en 19-åring må jeg si. Kan samtidig legge til at dette var den første kampen Hulsker spilte etter å ha sonet for et annet rødt kort.

 

Jævlig usympatiske drittspiller.

 

Kan også legge til at de hjernedøde idiotene på Tottenham forumet bare syntes det var morsomt at Nordtveit mistet en tann, herregud så patetiske de er. :(

Link to comment
Share on other sites

Ikke lenge etter at Nordtveit er på banen igjen trøkker Hulsker hardt til i kroppen på ham bakfra når Nordtveit har full kontroll. Den situasjonen og albuen burde iallefall føre til gult kort sammenlagt, men han slapp unna.

Helt enig, den siste er klart gult..

Ang den situasjonen med tanna, så er det 4-5 sånne albue situasjoner i hver eneste kamp, men folk våkner ikke før noen blir truffet..

Syns ikke Hulsker sin var den verste for å si det sånn, men siden tanna gikk, da er det plutselig kjempe stygt :(

når man får en albue kjørt så hardt opp i trynet at den ene fortanna ryker, ja, da er det kjempe stygt..

Enig at Hulsker er en drittspiller, men om folk tar av Arsenalbrillene å faktisk ser på situasjonen ser dere at han ikke slo han tilsikta..

Det er nå min mening...

Selvfølgelig sier jeg ikke at det er pent, men et uhell var det!!

Link to comment
Share on other sites

Ikke lenge etter at Nordtveit er på banen igjen trøkker Hulsker hardt til i kroppen på ham bakfra når Nordtveit har full kontroll. Den situasjonen og albuen burde iallefall føre til gult kort sammenlagt, men han slapp unna.

Helt enig, den siste er klart gult..

Ang den situasjonen med tanna, så er det 4-5 sånne albue situasjoner i hver eneste kamp, men folk våkner ikke før noen blir truffet..

Syns ikke Hulsker sin var den verste for å si det sånn, men siden tanna gikk, da er det plutselig kjempe stygt :(

når man får en albue kjørt så hardt opp i trynet at den ene fortanna ryker, ja, da er det kjempe stygt..

Enig at Hulsker er en drittspiller, men om folk tar av Arsenalbrillene å faktisk ser på situasjonen ser dere at han ikke slo han tilsikta..

Det er nå min mening...

Selvfølgelig sier jeg ikke at det er pent, men et uhell var det!!

 

Mja, det var muligens et uhell, men jeg må si meg enig i uttalesene til Henning Berg etter kampen. Bernt Hulsker må klare å styre seg i hodedueller, uansett om det er bevisst eller ikke. Det går ann å hoppe ganske høyt uten å dryle albuen bak seg mens han er på det høyste punktet. Hulsker har alltid vært en ufin spiller, han kan få mye til å se ut som et uhell, blir selvfølgelig vanskelig for oss å dømme om det var et uhell eller ikke. Etter å ha sett episoden i reprise en god del ganger, så ser man at han ikke ser bak seg at Nordtveit kommer. Men som en rutinert spiller som Hulkser, som har vært med i gamet så lenge, så bør han vite at han sjeldent, nærmere aldri får gå uforstyrret opp i en slik duell. Da skal det være unødvendig å "se etter" om det er noen bak seg, han vet det er noen der, det bør han i hvertfall. Albue er uansett et slag, og slag skal belønnes med kort, bevisst slag er rødt. Ubevisst, men alikevell styggt slag skal belønnes med gult. Det skal være opp til dommeren å bestemme om det er bevisst eller ubevisst, men kort skal det uansett være.

Link to comment
Share on other sites

Ikke lenge etter at Nordtveit er på banen igjen trøkker Hulsker hardt til i kroppen på ham bakfra når Nordtveit har full kontroll. Den situasjonen og albuen burde iallefall føre til gult kort sammenlagt, men han slapp unna.

Helt enig, den siste er klart gult..

Ang den situasjonen med tanna, så er det 4-5 sånne albue situasjoner i hver eneste kamp, men folk våkner ikke før noen blir truffet..

Syns ikke Hulsker sin var den verste for å si det sånn, men siden tanna gikk, da er det plutselig kjempe stygt :)

når man får en albue kjørt så hardt opp i trynet at den ene fortanna ryker, ja, da er det kjempe stygt..

Enig at Hulsker er en drittspiller, men om folk tar av Arsenalbrillene å faktisk ser på situasjonen ser dere at han ikke slo han tilsikta..

Det er nå min mening...

Selvfølgelig sier jeg ikke at det er pent, men et uhell var det!!

 

Mja, det var muligens et uhell, men jeg må si meg enig i uttalesene til Henning Berg etter kampen. Bernt Hulsker må klare å styre seg i hodedueller, uansett om det er bevisst eller ikke. Det går ann å hoppe ganske høyt uten å dryle albuen bak seg mens han er på det høyste punktet. Hulsker har alltid vært en ufin spiller, han kan få mye til å se ut som et uhell, blir selvfølgelig vanskelig for oss å dømme om det var et uhell eller ikke. Etter å ha sett episoden i reprise en god del ganger, så ser man at han ikke ser bak seg at Nordtveit kommer. Men som en rutinert spiller som Hulkser, som har vært med i gamet så lenge, så bør han vite at han sjeldent, nærmere aldri får gå uforstyrret opp i en slik duell. Da skal det være unødvendig å "se etter" om det er noen bak seg, han vet det er noen der, det bør han i hvertfall. Albue er uansett et slag, og slag skal belønnes med kort, bevisst slag er rødt. Ubevisst, men alikevell styggt slag skal belønnes med gult. Det skal være opp til dommeren å bestemme om det er bevisst eller ubevisst, men kort skal det uansett være.

Mange kloke ord her Hedly, støtter den nesten helt ut, men er som sagt overbevist at det ikke er med vilje...

Å ja, Hulsker er skitten, minner om Vidic,Savage osv

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...