Jump to content

Kampen om 4 plassen


gunnersfan

Recommended Posts

Arsenal står framfor ein massiv utfording i kampen om 4 plassen. Sjølv om ikkje laget har tapt på ei stund så har poengfangsten vore laber. Under har eg laga ei oversikt over dei resterande kampane med antal forventa poeng bak. Eg må innrømme at eg måtte vere vel positiv i anslaga for å hente inn 6 poeng på Aston Villa. Hvis eg har truffe med poenga så er det målskilnaden som kjem til å avgjera.

 

Arsenal - Fulham 3

West Bromwich - Arsenal 3

Arsenal - Blackburn 3

Newcastle United - Arsenal 3

Arsenal - Manchester City 3

Wigan Athletic - Arsenal 3

Liverpool - Arsenal 0

Arsenal - Middlesbrough 3

Portsmouth - Arsenal 3

Arsenal - Chelsea 3

Manchester U - Arsenal 0

Arsenal - Stoke City 3

30 poeng

 

Aston Villa - Stoke City 3

Manchest City - Aston Villa 1

Aston Villa - Tottenham 3

Liverpool - Aston Villa 0

Manchester U - Aston Villa 0

Aston Villa - Everton 3

Aston Villa - West Ham 3

Bolton - Aston Villa 1

Aston Villa - Hull City 3

Fulham - Aston Villa 1

Middlesbroug - Aston Villa 3

Aston Villa - Newcastle U 3

24 poeng

 

Aston Villa har i dag 2 mål betre målskilnad, kan me klare dette?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 134
  • Created
  • Last Reply

West Bromwich - Arsenal 3 (1)

Arsenal - Blackburn 3 (1)

Newcastle United - Arsenal 3 (0/1)

Arsenal - Manchester City 3 (1)

Wigan Athletic - Arsenal 3 (1)

Liverpool - Arsenal 0 (1)

 

Portsmouth - Arsenal 3 (0/1)

Arsenal - Chelsea 3 [0/1]

Manchester U - Arsenal 0 (1)

 

Litt usannsynlig, men man må tenkte på Arsenals stabilitet i år. Ikke spesielt trygt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er optimist med tanke på 4. plassen, og kan ikke skjønne annet enn at vi må ta den. Men så ser jeg på denne oversikten gunnersfan har laget, og blir plutselig veldig usikker. Er vi egentlig favoritter til å kapre en plass blant de 4 beste? Så jeg sjekket Unibet for å se om jeg fant noe odds på det.

Og vips, oddsen for å plassere seg blant 1-4: Aston Villa - 1.45, Arsenal - 2.35.

Altså er AV mye større favoritter enn oss til å gå av med en topp 4 plassering. Men jeg velger likevel å stole på Wenger og mannskapet. Blir vi ikke topp 4, vinner vi CL, så LETT er det!

Link to comment
Share on other sites

Arsenal - Fulham 3 (1)

West Bromwich - Arsenal 3 (3)

Arsenal - Blackburn 3 (3)

Newcastle United - Arsenal 1 (3)

Arsenal - Manchester City 3

Wigan Athletic - Arsenal 1

Liverpool - Arsenal 1

Arsenal - Middlesbrough 3

Portsmouth - Arsenal 1

Arsenal - Chelsea 1

Manchester U - Arsenal 0

Arsenal - Stoke City 3

23 poeng (+0)

 

Aston Villa - Stoke City 3 (1)

Manchest City - Aston Villa 1 (0)

Aston Villa - Tottenham 3 (0)

Liverpool - Aston Villa 1

Manchester U - Aston Villa 0

Aston Villa - Everton 3

Aston Villa - West Ham 1

Bolton - Aston Villa 3

Aston Villa - Hull City 3

Fulham - Aston Villa 1

Middlesbroug - Aston Villa 3

Aston Villa - Newcastle U 3

22 poeng (-6)

Link to comment
Share on other sites

Artig å regne slik. Jeg tror imidlertid at begge lag kommer til å få færre poeng enn det som er presentert i åpningsinnlegget.

 

Arsenal - Fulham 3

West Bromwich - Arsenal 3

Arsenal - Blackburn 3

Newcastle United - Arsenal 3

Arsenal - Manchester City 1

Wigan Athletic - Arsenal 1

Liverpool - Arsenal 1

Arsenal - Middlesbrough 3

Portsmouth - Arsenal 1

Arsenal - Chelsea 3

Manchester U - Arsenal 3

Arsenal - Stoke City 3

28 poeng

 

Aston Villa - Stoke City 3

Manchest City - Aston Villa 0

Aston Villa - Tottenham 3

Liverpool - Aston Villa 0

Manchester U - Aston Villa 1

Aston Villa - Everton 1

Aston Villa - West Ham 3

Bolton - Aston Villa 3

Aston Villa - Hull City 3

Fulham - Aston Villa 0

Middlesbroug - Aston Villa 1

Aston Villa - Newcastle U 3

21 poeng

 

Vi får bare håpe. :)

Link to comment
Share on other sites

Arsenal står framfor ein massiv utfording i kampen om 4 plassen. Sjølv om ikkje laget har tapt på ei stund så har poengfangsten vore laber. Under har eg laga ei oversikt over dei resterande kampane med antal forventa poeng bak. Eg må innrømme at eg måtte vere vel positiv i anslaga for å hente inn 6 poeng på Aston Villa. Hvis eg har truffe med poenga så er det målskilnaden som kjem til å avgjera.

 

Arsenal - Fulham 3 (1)

West Bromwich - Arsenal 3

Arsenal - Blackburn 3

Newcastle United - Arsenal 3

Arsenal - Manchester City 3

Wigan Athletic - Arsenal 3

Liverpool - Arsenal 0

Arsenal - Middlesbrough 3

Portsmouth - Arsenal 3

Arsenal - Chelsea 3

Manchester U - Arsenal 0

Arsenal - Stoke City 3

30 poeng

 

Aston Villa - Stoke City 3 (1)

Manchest City - Aston Villa 1

Aston Villa - Tottenham 3

Liverpool - Aston Villa 0

Manchester U - Aston Villa 0

Aston Villa - Everton 3

Aston Villa - West Ham 3

Bolton - Aston Villa 1

Aston Villa - Hull City 3

Fulham - Aston Villa 1

Middlesbroug - Aston Villa 3

Aston Villa - Newcastle U 3

24 poeng

 

Aston Villa har i dag 2 mål betre målskilnad, kan me klare dette?

 

Stillingen er status quo etter helgas kampar. Surt å tenke på at me kunne ha tatt to poeng innpå Aston Villa.

Link to comment
Share on other sites

Kun 9 poeng bak 2 og 3 plassen. 6 poeng bak 4 plassen er ikke noe problem. Klarer vi mesterligaen eller FA-cupen, kan denne sesongen bli svært bra :D

 

Jeg både håper og tror på en vakker vår! Defensivt har vi mange bra kamper bak oss. Nå venter jeg bare på at vi skal få tilbake en del av de skadde spillerne.

Link to comment
Share on other sites

Vi må forvente tre poeng mot WBA tirsdag og med seier mot Burnley søndag så kan vi ha spillt på oss litt etterlengtet selvtillit. :D Tror mye av problemet sitter mellom ørene. Som nevnt over kan vi fort oppleve den berømte ketchup-effekten hvis det først løsner.

I og med Villas poengtap i dag så velger jeg å være en smule optimist :P

 

Dersom alt går etter planen så kan vi sitte igjen med ett par gode opplevelser før vi møter Blackburn hjemme på Emirates om 14 dager. Forhåpentlig er trekløveret Walcott, Eduardo og Adebayor tilbake da.

 

Go gunners ;)

Link to comment
Share on other sites

en ting det ser ut til att ingen av dere har sett er det at vi er nærmere å ta inn chelsea enn aston villa!

 

Ser også for meg att vi har litt lettere motstand!

 

Åh? 6 poeng opp til Villa, 9 opp til både Liverpool & Chelsea. Villa har også et rimelig hardt kampprogram igjen, både Liverpool og United borte samt tøffe bortekamper mot blant annet Fulham og Boro.

 

Tror fortsatt vi kan klare det, men da MÅ vi selvsagt begynne å score mål.

Link to comment
Share on other sites

en ting det ser ut til att ingen av dere har sett er det at vi er nærmere å ta inn chelsea enn aston villa!

 

Ser også for meg att vi har litt lettere motstand!

I tillegg skal ikke Pool føle seg altfor trygge oppe i toppen der... Er fortsatt muligheter for både 4. og 3. plassen! Klarer vi å omforme 0-0 til seirer skal vi ikke se bort i fra at vi kan ta igjen både en og to av laga foran oss...

Link to comment
Share on other sites

Dette kan bli omslaget for Villa, på samme måte som Arsenal fikk en knekk med sin 2-2 kamp i fjor. Tror vi tar fjerdeplassen forholdsvis greit.

Trur det blir langt ifra lett å ta 4 plassen. Men muligheten er der heldigvis. Men vi sliter som bare nøkken med å skåre mål. Får håpe Ade kommer tilbake i kjempe form og er sugen på og vise hva han kan. Trur det er han som må skyde oss til champions leauge neset sesong.

Link to comment
Share on other sites

Dette kan bli omslaget for Villa, på samme måte som Arsenal fikk en knekk med sin 2-2 kamp i fjor. Tror vi tar fjerdeplassen forholdsvis greit.

 

Ingenting blir enkelt og greit når vi ikke klarer å score mål, men vi får tro at dette snart snur.

Begynner vi først å score og vinne igjen i PL, så tror jeg mye kan være gjort - det handler bare om å få selvtillit og medgang foran mål, men så lenge dette uteblir så tror jeg ikke vi skal forvente at det ene eller andre skjer enkelt og greit. :D

Link to comment
Share on other sites

Arsenal står framfor ein massiv utfording i kampen om 4 plassen. Sjølv om ikkje laget har tapt på ei stund så har poengfangsten vore laber. Under har eg laga ei oversikt over dei resterande kampane med antal forventa poeng bak. Eg må innrømme at eg måtte vere vel positiv i anslaga for å hente inn 6 poeng på Aston Villa. Hvis eg har truffe med poenga så er det målskilnaden som kjem til å avgjera.

 

Arsenal - Fulham 3 (1)

West Bromwich - Arsenal 3

Arsenal - Blackburn 3

Newcastle United - Arsenal 3

Arsenal - Manchester City 3

Wigan Athletic - Arsenal 3

Liverpool - Arsenal 0

Arsenal - Middlesbrough 3

Portsmouth - Arsenal 3

Arsenal - Chelsea 3

Manchester U - Arsenal 0

Arsenal - Stoke City 3

30 poeng

 

Aston Villa - Stoke City 3 (1)

Manchest City - Aston Villa 1

Aston Villa - Tottenham 3

Liverpool - Aston Villa 0

Manchester U - Aston Villa 0

Aston Villa - Everton 3

Aston Villa - West Ham 3

Bolton - Aston Villa 1

Aston Villa - Hull City 3

Fulham - Aston Villa 1

Middlesbroug - Aston Villa 3

Aston Villa - Newcastle U 3

24 poeng

 

Aston Villa har i dag 2 mål betre målskilnad, kan me klare dette?

 

Stillingen er status quo etter helgas kampar. Surt å tenke på at me kunne ha tatt to poeng innpå Aston Villa.

 

 

Det som er surt, er å tenke på om resultatene i de tre siste hjemmekampene hadde vært "normale" så hadde vi hatt seks poeng til. Tenk da, U mot Sunderland, Fulham og West Ham!! Håper på det som mange sier, den berømte ketchup effekten. Hadde nesten vært som ett lite trofe og klare topp fire nå. På den andre siden hvis vi klarer det, så skal du ikke se bort ifra at det er pool som havner utenfor, de har en liten downer på gang nå. Hadde vært morro :D Det eneste tragiske oppe i det hele er at vi må kjempe så sinnsykt for en fjerdeplass, og at det netopp føles som ett trofe å greie det om vi gjør det.

 

MEN klarer vi det, så tipper jeg styre og Wenger har innsett at kraftige forsterkninger trengs, og med Arshavin i toppform fra august samt ett par tre store signeringer(ingen nevnt ingen glemt) så kan det bli stort neste år. Men tror det er alfa omega at vi er i champions leauge til neste år, ellers så tror jeg vi skal få litt av en kamp for og beholde Cesc, Van Persie osv. De vi gjerne vil ha med oss videre.

 

Men la oss håpe på en kanonfyllt vår B)

Link to comment
Share on other sites

den berømte ketchup effekten kan være nøkkelen her. Men den må komme nå snart. Savnet etter en spiller som kan skåre stygge mål er enormt om dagen. Hadde vi hatt en Ruud van Nist. på topp føler jeg meg ganske sikker på at vi hadde vert oppe og kjempet om 2.plassen.

Robin van Persie har vert god i år, men han er ikke typen som skårer gjevnt og trutt. Og Ade har jo bare vert en skygge av hva han var ifjor. Dette merkes også.

Men vist Aston Villa går på en formsvikt nå. Viss Agbonlahor går på en smell ilag med Young trur jeg mye er gjort. Kanskje også Barry. Dem er veldig avhengig av at disse er i form.

Link to comment
Share on other sites

den berømte ketchup effekten kan være nøkkelen her. Men den må komme nå snart. Savnet etter en spiller som kan skåre stygge mål er enormt om dagen. Hadde vi hatt en Ruud van Nist. på topp føler jeg meg ganske sikker på at vi hadde vert oppe og kjempet om 2.plassen.

Robin van Persie har vert god i år, men han er ikke typen som skårer gjevnt og trutt. Og Ade har jo bare vert en skygge av hva han var ifjor. Dette merkes også.

Men vist Aston Villa går på en formsvikt nå. Viss Agbonlahor går på en smell ilag med Young trur jeg mye er gjort. Kanskje også Barry. Dem er veldig avhengig av at disse er i form.

enig med deg, jeg tror Villa er mer avhengige av enkeltspillere enn Arsenal, selv om vi har sett at vi også er avhengige av at spillere som Cesc og Ade er tilgjengelige og i form

Link to comment
Share on other sites

Hadde vi hatt en Ruud van Nist. på topp føler jeg meg ganske sikker på at vi hadde vert oppe og kjempet om 2.plassen.

Heller league two enn denne usympatiske spilleren. Hver gang eg er deppa søker eg opp youtube-klippet hvor Keown og Lauren danser rundt nederlaenderen. Blir alltid rørt og STOLT da!!!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...