Jump to content

Kampen om 4 plassen


gunnersfan

Recommended Posts

  • Replies 134
  • Created
  • Last Reply

Wright-Phillips storspilte idag, klart banens beste i en fortjent Cityseier over Villa.

Skulle hentet han før han gikk til Chelsea

 

Joda, men da er det ikke sikkert han hadde vært der og hjulpet oss i går :) hehe.

Link to comment
Share on other sites

Ikke uventet gikk Villa på nok en smell. De har lenge vist tegn på at de har slitt, og når verken dommeren eller motstanderen hjelper til, ender det med et nytt poengtap.Villa har ikke mange nok spillere som har vært med å krige i toppen, og det er hovedgrunnen til at jeg hele tiden har hatt et håp om at vi skal klare 4. plassen. Etter en slik form de tidligere viste, pleier det alltid å være en nedgangsperiode. Når de i tilegg møter Liverpool og Man U, kommer selvtilliten mest sannsynlig til å få en ny smell. Veien ligger åpen for oss, nå må vi bare gjøre jobben selv, for Villa kommer til å avgi nok poeng til at vi skal klare å komme forbi dem.

 

Nå er Walcott, Gallas og Dudu tilbake til helgen. Snart kommer Fabregas og Ade tilbake. Forhåpentligvis om ikke så alt for lenge kommer også en Mozart inn og komponerer noen fine angrep for oss i slutten av sesongen. van Persie vil også spille bedre med spillere som forstår han godt, som for eksempel Fabregas og Mozart.

 

Legg merke til hvor mange offensive spillere Wenger snart har å velge mellom: Ade, Dudu, Bendtner, van Persie, Arshavin, Nasri, Fabregas, Mozart, Eboue, Diaby, og Walcott. Det blir nok lenge til neste gang vi får en lignende tørke vi har opplevd i det siste :-|.

Link to comment
Share on other sites

trodde aldri jeg skulle si dette, men jeg håper på tottenham seier i deres neste pl kamp neste runde! :-|

Hehe, mee too. Går ikke an å få pose og sekk :-))

 

Men hadde vært typisk om Tottenham dreit seg ut da ;)

Link to comment
Share on other sites

Tottenham overbeviste mot et Stoke-lag som hadde fptt med seg 1 poeng fra VIlla runden før. Vi skal ikke se bort ifra at spurvene faktisk for en gangs skyld kan ta noen poeng fra en av rivalene våre. Det skulle egentlig bare mangle etter de ranet oss på The Grove!

Link to comment
Share on other sites

Tottenham har vel såpass lite verdighet å ta vare på at de taper kampen med vilje for å ødelegge for oss - slik som de etter sigende skal ha gjort i sesonginnspurten i 1999. Det endte som vi vet med tragiske utfall både i PL og diverse andre cuper.

 

Nei, jeg tøyser, men vi får for en gangs skyld håpe at Tottenham seirer. Det er sjelden vi får noe gratis av dem, men kanskje de for en gangs skyld kan strekke ut en hjelpende hånd.

 

Når sant skal sies, virker det veldig typisk at Tottenham taper en kamp som dette i en slik posisjon som både de og Arsenal er i nå. Da tenker jeg ikke på tilsvarende kamper der Arsenal og Tottenham er involvert, men også andre lag i og utenom PL. Skulle vært artig med litt avansert statistikk rundt slike situasjoner. :blink:

Link to comment
Share on other sites

Tottenham har vel såpass lite verdighet å ta vare på at de taper kampen med vilje for å ødelegge for oss - slik som de etter sigende skal ha gjort i sesonginnspurten i 1999.

Det ble vel spekulert om vi tapte med vilje en gang tidlig på 1900-tallet, slik at de rykket ned også.

Link to comment
Share on other sites

Tottenham har vel såpass lite verdighet å ta vare på at de taper kampen med vilje for å ødelegge for oss - slik som de etter sigende skal ha gjort i sesonginnspurten i 1999.

Det ble vel spekulert om vi tapte med vilje en gang tidlig på 1900-tallet, slik at de rykket ned også.

 

Hehe. Det har jeg faktisk ikke hørt før. Skal grave litt i historiebøkene.

Link to comment
Share on other sites

Tottenham har vel såpass lite verdighet å ta vare på at de taper kampen med vilje for å ødelegge for oss - slik som de etter sigende skal ha gjort i sesonginnspurten i 1999.

Det ble vel spekulert om vi tapte med vilje en gang tidlig på 1900-tallet, slik at de rykket ned også.

 

Hehe. Det har jeg faktisk ikke hørt før. Skal grave litt i historiebøkene.

Det som eg synes var mest "mistenkelig" i 99 var Ginolas "skade" mot manchester united som gjorde at han måtte byttes ut. Tok denne rett i fra hjernebarken, så kan hende eg husker feil.

Link to comment
Share on other sites

trodde aldri jeg skulle si dette, men jeg håper på tottenham seier i deres neste pl kamp neste runde! :P

Hehe, mee too. Går ikke an å få pose og sekk :-))

 

Men hadde vært typisk om Tottenham dreit seg ut da :P

Syns u er fantastisk jeg :blink:

å velge mellom Pest og kolera er ikke enkelt, så tar litt av begge deler :P :D

Link to comment
Share on other sites

Sjølv om dagens cupkamp mot Burnley var mot motstand som normalt skal væra svakare enn den me møter i PL fekk eg ein god følelse etter kampen. Spelet til Eduardo med fleire gleda ein poenghungrig Arsenal supporter. Med Eduardo og Walcott attende etter skadar så kan dette bli moro. Dette er spelarar som forhåpentligvis vippar uavgjort kampar til siger.

Link to comment
Share on other sites

Om dette(stillingen i Villa-Tottenscum) holder seg kampen fullt ut er vi forbi Villa på målforskjell! Får håpe vi klarer å fortsette vår gode trend og klarer å bygge videre på det. Føler fortsatt vi har enda mer potensiale i laget som jeg håper Wenger klarer å få frem resten av sesongen.

Link to comment
Share on other sites

Dette hadde jeg ingen som helst tro på. Går vi et par kamper tilbake, så virket alt helt urealistisk. Og at vi skal på en hjelpende hånd av Spudz er rett og slett utrolig. Tror vi skal takke høyere makter for at ikke Sheringham ikke spiller spiss på dagens Spudz-lag. Han hadde garantert brent alle muligheter med vilje, slik han gjorde som West-Ham-spiller for et par sesonger tilbake.

 

Nå er det vi som sitter i førersetet. Har troen nå.

Link to comment
Share on other sites

Noen som husker for et par uker siden da Villa spilte hjemme mot Stoke og alle trodde de skulle øke forspranget til 8 poeng? Like etter at Arsenal spilte 0-0 mot Fulham hjemme og vi var i begredelig form?

 

Fantastisk at det kan snu så fort i fotball :)

Link to comment
Share on other sites

Nå nærmer det seg overtid i Birmingham, og tottenham har en 1-mål ledelse. Litt rart å heie på tottenham men idag gjør jeg det. Viss dette resultatet står seg så er vi vi forran villa på tabellen med 9 kamper igjen og spill.

 

Der var kampen over. Tottenham vant en sterk borteseier mot et Villa lag i elendig form.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...