Jump to content

Kampen om 4 plassen


gunnersfan

Recommended Posts

  • Replies 134
  • Created
  • Last Reply

http://arsenal-mania.com/articles/3106519/...h-rotation.html

 

Ser faktisk veldig positivt ut dette nå!

 

Vi får mange spiller tilbake fra skade, og kan dermed rotere for å holde ut i ligaen samtidig som vi gjør det bra i både FA-cupen og CL. Blir en spennende sesong innspurt! :)

Det er nå det er viktig å prikke inn formen. Vertfall med tanke på CL. Man u har ofte hatt storformen i denne perioden når dem har hentet hjem gjevt sølvtøy.

Link to comment
Share on other sites

Da har Liverpool gått opp i 1-0 ledelse mot Aston Villa. Liverpool har 0 tap på heimebane i år så dette går vel etter oppskrifta.

3-0 og det er ikke pause engang. Jeg hadde håpet på poengdeling. Men så lenge ikke Villa vinner skal jeg være fornøyd. Nå begynner vi å få et skikkelig grep om den viktige 4 plassen.

Link to comment
Share on other sites

Villa er et trist syn om dagen. Jeg tror de blir straffet hardt for å bare ha brukt 19 spillere i ligaen i år...

Men gledelig for oss så klart :D

Etter at både chelsea og man u tapte igår. Trudde jeg dette alt skulle snu og gå vår vei denne helgen. Og at det var vi som skulle stikke av med PL-bøtta. Men det viktigeste denne sesongen er å fikse 4 plasse. Og det ser jo bra ut nå som Villa har gått på en formsvikt.

Link to comment
Share on other sites

Da har Liverpool gått opp i 1-0 ledelse mot Aston Villa. Liverpool har 0 tap på heimebane i år så dette går vel etter oppskrifta.

3-0 og det er ikke pause engang. Jeg hadde håpet på poengdeling. Men så lenge ikke Villa vinner skal jeg være fornøyd. Nå begynner vi å få et skikkelig grep om den viktige 4 plassen.

Vi må absolutt håpe på Poolseier her, så kan heller Villa få lov til å ta 1 poeng borte mot Manu neste kamp :D

Da vil vi forhåpentligvis være 5 poeng foran, og med langt bedre målforskjell er vi i praksis 6 foran. Det tror jeg holder, selv om Villa etter det har et langt lettere program enn vi har.

Så vinner vi resten av kampene bortsett fra mot Pool hvor vi taper, så håper vi på en liten formsvikt av Chelsea, så er alt fantastisk; Lpool vinner serien og vi blir nummer 3!!!

Link to comment
Share on other sites

Da har Liverpool gått opp i 1-0 ledelse mot Aston Villa. Liverpool har 0 tap på heimebane i år så dette går vel etter oppskrifta.

3-0 og det er ikke pause engang. Jeg hadde håpet på poengdeling. Men så lenge ikke Villa vinner skal jeg være fornøyd. Nå begynner vi å få et skikkelig grep om den viktige 4 plassen.

Vi må absolutt håpe på Poolseier her, så kan heller Villa få lov til å ta 1 poeng borte mot Manu neste kamp :D

Da vil vi forhåpentligvis være 5 poeng foran, og med langt bedre målforskjell er vi i praksis 6 foran. Det tror jeg holder, selv om Villa etter det har et langt lettere program enn vi har.

Så vinner vi resten av kampene bortsett fra mot Pool hvor vi taper, så håper vi på en liten formsvikt av Chelsea, så er alt fantastisk; Lpool vinner serien og vi blir nummer 3!!!

Håper heller at Chelsea tar PL tittelen. Både liverpool og manu har så mange fans som vil ta helt av. At Liverpool enda ikke har vunnet Pl er også litt kjekt og tenke på. Men at Man u skal få like mange ligatittler som liverpool er ingen kjekk tanke. Blir som å velge mellom pest og kolera.

Nå såg eg at Gerrard satt inn sitt andre for dagen. Er villa virkelig 4 mål dårligere enn liverpool?

Og der satt han inn sitt hatrick. Pluss at Brad Fridel ble utvist. Kan tru det er krise stemning i Birmingham nå.

Link to comment
Share on other sites

Da har Liverpool gått opp i 1-0 ledelse mot Aston Villa. Liverpool har 0 tap på heimebane i år så dette går vel etter oppskrifta.

3-0 og det er ikke pause engang. Jeg hadde håpet på poengdeling. Men så lenge ikke Villa vinner skal jeg være fornøyd. Nå begynner vi å få et skikkelig grep om den viktige 4 plassen.

Vi må absolutt håpe på Poolseier her, så kan heller Villa få lov til å ta 1 poeng borte mot Manu neste kamp :D

Da vil vi forhåpentligvis være 5 poeng foran, og med langt bedre målforskjell er vi i praksis 6 foran. Det tror jeg holder, selv om Villa etter det har et langt lettere program enn vi har.

Så vinner vi resten av kampene bortsett fra mot Pool hvor vi taper, så håper vi på en liten formsvikt av Chelsea, så er alt fantastisk; Lpool vinner serien og vi blir nummer 3!!!

Håper heller at Chelsea tar PL tittelen. Både liverpool og manu har så mange fans som vil ta helt av. At Liverpool enda ikke har vunnet Pl er også litt kjekt og tenke på. Men at Man u skal få like mange ligatittler som liverpool er ingen kjekk tanke. Blir som å velge mellom pest og kolera.

Nå såg eg at Gerrard satt inn sitt andre for dagen. Er villa virkelig 4 mål dårligere enn liverpool?

Og der satt han inn sitt hatrick. Pluss at Brad Fridel ble utvist. Kan tru det er krise stemning i Birmingham nå.

Joda, kanskje greiere at Chelsea vinner tittelen enn Pool, men det ser jeg ikke på som realistisk at de gjør...

Link to comment
Share on other sites

Det som er litt skremmende er at vi er svært små marginer fra å ta seriegull i år faktisk. Hadde vi vunnet hjemmekampene mot Hull, Fulham, Sunderland og West Ham, hadde vi vært likt med Pool nå...

Det er ikke mer som skal til...

Hva med vunnet kampene mot Villa borte og Spurs hjemme? Det var virkelig 4 poeng kastet vekk!

Link to comment
Share on other sites

pools form om dagen skremmer meg virkelig mye, orker ikke tanken på reaksjonen til de høyst usympatiske pool supporterne jeg kjenner hvis de tar hjem bøtta.. for ikke å snakke om CL, "We won it six times!".. bare tanken gjør meg kvalm..

 

blir så utrolig digg når vi tar CL forran nesa på dem!! og tenk om vi tok PL å :P

Link to comment
Share on other sites

Det som er litt skremmende er at vi er svært små marginer fra å ta seriegull i år faktisk. Hadde vi vunnet hjemmekampene mot Hull, Fulham, Sunderland og West Ham, hadde vi vært likt med Pool nå...

Det er ikke mer som skal til...

Skulle vi begynne å snakke om alle poenga vi og andre lag kaster bort hadde vi bare hatt 1-2 tap max pr sessong, de andre topp laga også, så de kampene vi knepent har tapt\ fått uavgjort på kan vi egentlig ikke si at HVIS vi hadde, hadde de andre laga også snakket sånn, så hadde vi ligget der vi ligger still vil jeg tro :P

Link to comment
Share on other sites

Har et håp om medalje i år! Chelskij har rotet bort en del poeng i det siste, Manure virker å være slitne(selv om jeg tror de hever seg igjen) og Pool har vunnet de to siste, men tror de kommer til å slite når de møter lag som legger seg bakpå(noe de har gjort i hele år), noe verken Manure eller Villa gjorde. Fortsetter vi fremgangen og vinner toppkampene i tillegg skal vi ikke se bort i fra at det blir langt mer jevnere i toppen enn det ser ut nå.

Link to comment
Share on other sites

Mye kan skje i toppen. Når det gjelder de to øverste per i dag, så kan mye skje mellom dem også. ManU må vinne sin hengekamp for å ha en 4-poengsledelse. Taper vi på Anfield og vinner på OT, så er det ett poeng mellom dem.

 

Chelsea er det vanskelige å si hva kommer til å skje med. De åpnet sesongen fantastisk, men har ikke imponert spesielt i det siste. Jeg er i det minste overbevist om at havner innenfor topp 4.

Link to comment
Share on other sites

Mye kan skje i toppen. Når det gjelder de to øverste per i dag, så kan mye skje mellom dem også. ManU må vinne sin hengekamp for å ha en 4-poengsledelse. Taper vi på Anfield og vinner på OT, så er det ett poeng mellom dem.

 

Chelsea er det vanskelige å si hva kommer til å skje med. De åpnet sesongen fantastisk, men har ikke imponert spesielt i det siste. Jeg er i det minste overbevist om at havner innenfor topp 4.

Enig, vi har grepet om andreplassen nå. Og Villa ser olle ut til å kunne slå noen om dagen. Neste runde møter dem Manu, en kamp jeg er overbevist om Man u kommer sterkt tilbake og gir Villa en leksojon i fotball.

Liverpool på sin side trur jeg igjen går på en ny smell og mister masse med poeng mot antatt lettere motstand.

Slik som hvert år.

Link to comment
Share on other sites

Synes det er vel optimistisk å sitte å drømme om ligatittelen.

Det er 10 poeng (kan bli 13) opp til lederlaget Man U. Det er 9 poeng opp til nr 2 Liverpool, og det er 6 poeng opp til nr 3 Chelsea.

 

Husk på at skal vi bli ligamester så må ikke bare ett av disse lagene snuble og begynne å tape, men alle 3 lagene og samtidig.

 

Ligamesterskapet står mellom ManU og Liverpool. Pest og kolera, men jeg må innrømme at jeg synes det er litt artig (spesielt etter å ha levd med Liverpool sin enorme suksess på 70 og 80 tallet) å gni det inn til Liverpool supporterene med "1990 and never again" :-)

Link to comment
Share on other sites

Synes det er vel optimistisk å sitte å drømme om ligatittelen.

Det er 10 poeng (kan bli 13) opp til lederlaget Man U. Det er 9 poeng opp til nr 2 Liverpool, og det er 6 poeng opp til nr 3 Chelsea.

 

Husk på at skal vi bli ligamester så må ikke bare ett av disse lagene snuble og begynne å tape, men alle 3 lagene og samtidig.

 

Ja, det er helt urealistisk med ligagull. Som du skriver må jo alle de tre lagene foran oss nærmest kollapse, og det krever vel mer enn et under. Men det er bra at det blir kamp til døra, og at lagene foran må bruke mest mulig energi i hver eneste ligakamp. Det øker våre sjanser i FA-cupen og CL. Synd at vi hadde alle disse 0-0 kampene i januar-februar. For ellers ville Arsenal vært med helt der oppe. Vi må fortsatt passe oss for Villa. De har et enklere program igjen. Likevel bør Arsenal klare minst fjerdeplass nå.

Link to comment
Share on other sites

Det som er litt skremmende er at vi er svært små marginer fra å ta seriegull i år faktisk. Hadde vi vunnet hjemmekampene mot Hull, Fulham, Sunderland og West Ham, hadde vi vært likt med Pool nå...

Det er ikke mer som skal til...

Skulle vi begynne å snakke om alle poenga vi og andre lag kaster bort hadde vi bare hatt 1-2 tap max pr sessong, de andre topp laga også, så de kampene vi knepent har tapt\ fått uavgjort på kan vi egentlig ikke si at HVIS vi hadde, hadde de andre laga også snakket sånn, så hadde vi ligget der vi ligger still vil jeg tro :P

Visste at det svaret der måtte komme, men nå er det faktisk slik at Manu ikke har tapt noen kamper i år, eller spilt uavgjort en eneste kamp som de på papiret SKAL vinne. Eneste unntak er Newcastle hjemme. Vi har derimot flere slike kamper, og da særlig de kampene jeg har nevnt...

Link to comment
Share on other sites

Jeg er ikke helt sikker på om United vinner hjemme mot Villa. De mangler jo Rooney, Vidic og Scholes, mens Villa bare mangler Friedel. Kan jo håpe på 1 poeng. Hvis så skjer, så er faktisk Arsenal en svært sentral brikke i kampen om hvem som vinner serien. Jeg vil mye heller se Carragher, Gerrard, Torres og co løfte pokalen i mai enn Crynaldo, Neville og Rooney. Håper ikke Manu vinner kvadruppelt i år...

Dette kommer nok ikke til å bety noe i kampen om 4.plassen likevel. Jeg håper vi tar 21 av 24 poeng i slutten nå, og da kommer vi foran Villa uansett.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er ikke helt sikker på om United vinner hjemme mot Villa. De mangler jo Rooney, Vidic og Scholes, mens Villa bare mangler Friedel. Kan jo håpe på 1 poeng. Hvis så skjer, så er faktisk Arsenal en svært sentral brikke i kampen om hvem som vinner serien. Jeg vil mye heller se Carragher, Gerrard, Torres og co løfte pokalen i mai enn Crynaldo, Neville og Rooney. Håper ikke Manu vinner kvadruppelt i år...

Dette kommer nok ikke til å bety noe i kampen om 4.plassen likevel. Jeg håper vi tar 21 av 24 poeng i slutten nå, og da kommer vi foran Villa uansett.

Enig med deg som vanlig ang dette, Raven! ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Arsenal:

B Wigan

B Liverpool

H Middlesbrough

B Pompey

H Chelsea

B Man Utd

H Stoke

 

Aston Villa:

H Everton

H West Ham

B Bolton

H Hull

B Fulham

B Middlesbrough

H Newcastle

 

Everton:

B Aston Villa

B Chelsea

H Man City

B Sunderland

H Tottenham

H West Ham

B Fulham

 

Kampen om fjerdeplassen er langt fra avgjort. Og skulle vi ikke klare å slå Wigan i neste, så tror jeg spenningen vil være der til siste dag av sesongen. Aston Villa har utvilsomt den, på papiret, letteste innspurten.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...