Jump to content

Kampen om 4 plassen


gunnersfan

Recommended Posts

Arsenal:

B Wigan

B Liverpool

H Middlesbrough

B Pompey

H Chelsea

B Man Utd

H Stoke

 

Aston Villa:

H Everton

H West Ham

B Bolton

H Hull

B Fulham

B Middlesbrough

H Newcastle

 

Everton:

B Aston Villa

B Chelsea

H Man City

B Sunderland

H Tottenham

H West Ham

B Fulham

 

Kampen om fjerdeplassen er langt fra avgjort. Og skulle vi ikke klare å slå Wigan i neste, så tror jeg spenningen vil være der til siste dag av sesongen. Aston Villa har utvilsomt den, på papiret, letteste innspurten.

 

Jeg er enig med deg at dette langt fra er avgjort, men ikke at Villa har dette letteste programmet. Spørsmålet er om hvordan Villa blir påvirket av noen stygge smeller de siste ukene, men i går var de gode, veldig gode. Slår vi Wigan og Liverpool er vi kurert og gode nok for å ta fjerdeplassen, da tror jeg vi holder helt inn. På den andre siden skal det ikke mer enn et slitent Arsenal mot Wigan som går på en 0-1 smell og en tøff kveld på Anfield så er vi på ut av det igjen.

 

Villa får det nok tøft mot Everton neste kamp, taper de her og vi vinner tror jeg løpet er kjørt for Villas del. Klarer ikke helt å tro at vi er safe enda, men det ser bra ut nå, det må jeg innrømme. Når du kommer til de 5-6 siste kampene er ingen lette. Hull, Boro og Newcastle vil være desperate etter poeng, det vil Villa merke!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 134
  • Created
  • Last Reply

Langt fra avgjort. Heldigvis vant MU i går. Det var meget viktig for vår del. Det er langt fra umulig at Villa kan klare full pott på resterende kamper. Vi skal spille mot alle 3 lagene foran oss på tabellen, 2 av disse borte. Dette går trolig til siste runde før det avgjøres.

 

Vi noen meget spennende uker i møte !!!

Link to comment
Share on other sites

Blir spennene dette, for selv om vi har fordelen her (seks poeng pluss betydelig bedre målforskjell) så har vi et program som er såpass tøft at jeg ikke tar noenting sikkert hva angår fjerdeplassen. Vi spiller i CL i år, samt FA cupen, og har et tettere program enn de andre laga. Tror nok også at spesielt Villa hadde godt av landslagspausen. Neste runde blir viktig, da møtes Everton og Villa. Slår vi Wigan samtidig som hvertfall ett av de lagene taper poeng ligger vi godt an, men som sagt, etter en tur nedom Spania i midtuka og et slitent og ungt Arsenallag på humpeåkeren til Wigan pluss poengtap mot et Liverpool i storform er alt som skal til før det er full kamp igjen. MEN, vi er i god form om dagen, har ikke sluppet inn mål på Emirates siden før jul i serien, har ikke tapt en seriekamp siden i fjor høst (lengste rekka med ubeseirede kamper siden the untouchables?) , sluppet inn to mål på de siste 8 seriekampene, vunnet fire på rad i PL, begynner å få tilbake de tunge fraværende fra tidligere i sesongen ++ Vi er rett og slett i meget god form nå og jeg tror ikke sesonginnspurten kunne kommet på et bedre tidspunkt, hvis det går an å si det.

Link to comment
Share on other sites

Jeg sa for 5-6 uker siden at vi måtte helst ha 5-6 poeng forsprang før vi møter Liverpool. Det kan se ut som at det går bra. Villa har det klart letteste programmet på papiret, men å møte Boro borte når de fighter for overlevelse er ikke lett. Everton er også i god form, så det er langt fra sikkert at Villa vinner den kampen. Og ikke minst, Fulham borte er ingen lek, bare spør Chelsea, Arsenal og Manu...

Link to comment
Share on other sites

Nå burde det vel være på tide å øke ambisjonsnivået bort fra 3. - 4. plasser. Vi risikerer å miste våre beste spillere sesong etter sesong om vi ikke begynner å vise ambisjoner om å faktisk bli en seriøs utfordrer om ligagull og andre pokaler. Sånn som vi spiller er det halmstrå vi henger oss etter og i det lange løp er ikke det godt nok, for før eller siden vil strået ryke.

 

Er det sånn at vi mangler cash for å kjøpe den etablerte spilleren vi trenger, så kan vi selge Adebayor, Denilson og Gallas. Ikke for at de nødvendigvis er dårlige spillere, men de kan erstattes og vil ikke umiddelbart svekke laget. Gallas er en dyktig spiller, men tror det er en del utenom sportslige ting med han, som på en måte ødelegger harmonien i et lag. Det har alltid vært turbulent rundt hans person nesten uansett klubb han har vært i. Adebayor er kanskje den som vil generere mest penger i kassa. Og der tror jeg Eduardo vil bli den giftige spissen vi trenger foran Arshavin, van Persie, Fabregas og Nasri (tror desverre vi får se Rosicky i gammalt slag). Med pengene for disse eventuelle salgene + et normalt innskudd fra styret, så kan vi kjøpe et arbeidsjern ala Lorik Cana fra Marseille, eller en Jeremy Toulalan fra Lyon (gjerne begge). Da tror jeg vi skulle ha en tropp solid nok til faktisk ta hjem gullet uansett turnering. Keeperplassen er kanskje et spørsmålstegn, men solid nok til å vinne kamper og titler. Svakere lag vil trenge bedre målvakter.

 

Så kan vi utfylle resten av troppen med unge talenter, da vil vi ha en fin mix med ungt og etablert. Men det er bare sånn som jeg tror det kunne vært.

Link to comment
Share on other sites

Sånn ser det ut før kampen Villa-Everton:

 

4 Arsenal 32 17 10 5 54 28 61

5 Aston Villa 31 15 7 9 45 39 52

6 Everton 31 14 9 8 44 31 51

 

Tenkte jeg skulle sette opp litt worst case i Arsenal sine kamper.

 

Arsenal:

B Liverpool 0p

H Middlesbrough 3p

B Pompey 1p

H Chelsea 1p

B ManU 0p

H Stoke 3p

 

Gir Arsenal 8 poeng, men her skal det tas med at united spiller3 kamper på 6 dager når de møter Arsenal, og Arsenal bare 2.

I tillegg har Chelsea like hardt program som Arsenal, så kan fort være 3p der også..

 

Aston Villa:

H Everton (står 1-2 nå) 0-1-3p

H West Ham 3p

B Bolton 0p

H Hull 3p

B Fulham 0p

B Middlesbrough 1p

H Newcastle 3p

 

10-11-13 poeng

 

Everton:

B Aston Villa 0-1-3p

B Chelsea 0p

H Man City 3p

B Sunderland 1p

H Tottenham 3p

H West Ham 3p

B Fulham 0p

 

10-11-13p

 

Noe som gir dette

Arsenal 69p

Aston Villa: 62-63-65p

Everton: 61-62-64p

 

 

Jeg kan ikke se hvordan Arsenal kan tape dette, men mulig mange her inne med innvendinger..

Men etter sett litt nærmere på det føler jeg meg helt trygg på 4.plass.

Link to comment
Share on other sites

Til pause ligger Villa 1 mål bak. Carew har puttet enda ett. Jeg håper egentlig på poeng deling i denne kampen. Villa har vert i forferdelig form i det siste og ser ikke at dem skal klare å samle nok poeng til å ta fra oss 4 plassen denne sesongen.

Link to comment
Share on other sites

Utrolig viktig att Aston Villa og Everton spilte uavgjort i dag..

Herlig att vi er 8 poeng foran Villa og ikke 6 som vi hadde vært vis de hadde vunnet i dag...

6 kamper igjen, 3 kamper der det SKAL være 9 poeng

vinner vi de 3 trenger vi bare vi bare 1 poeng mot de 3 over oss for sikre 4. plassen : D

 

***Dette er da regnet med at Aston Villa vinner alle sine siste kamper som er meget mulig, men de er også i en dårlig stim***

Link to comment
Share on other sites

Med tanke på målforskjellen vår som er bra mye bedre enn Villa sin så vil jeg si vi er 9 poeng forran.

 

Det blir vel rettere å si att vi er 8.5 poeng foran eller noe slikt, siden Villa uansett slår oss hvis de samler 9 poeng mer en oss.

Link to comment
Share on other sites

Ingenting er avgjort, men store steg ble tatt i vårt favør denne helgen. Nå er vi åtte poeng foran, samt at vi har en mye bedre målforskjell enn Aston Villa (og Everton, 9p). Seks kamper/18 poeng gjenstår. Mye skal gå veldig galt hvis ikke vi klarer å dra fordel av dette. Selv om Arsenal har på papiret det tøffeste programmet, så har jeg problemer med å se at Aston Villa skal finne formen tilbake. Det er jo nesten skremmende å se hvordan de har slitt de siste månedene.

 

Dette er nesten for godt til å være sant. For to måneder siden var rollene byttet om. Da var jeg svett. ;)

Link to comment
Share on other sites

Ingenting er avgjort, men store steg ble tatt i vårt favør denne helgen. Nå er vi åtte poeng foran, samt at vi har en mye bedre målforskjell enn Aston Villa (og Everton, 9p). Seks kamper/18 poeng gjenstår. Mye skal gå veldig galt hvis ikke vi klarer å dra fordel av dette. Selv om Arsenal har på papiret det tøffeste programmet, så har jeg problemer med å se at Aston Villa skal finne formen tilbake. Det er jo nesten skremmende å se hvordan de har slitt de siste månedene.

 

Dette er nesten for godt til å være sant. For to måneder siden var rollene byttet om. Da var jeg svett. ;)

Viser bare hvor fort det snur i fotballen idag. Ingenting er avgjort enda, men brikkene begynner å falle riktig vei. Og viss vi klare å holde formen oppe kan dette bli en virkelig kjekk vår.

Link to comment
Share on other sites

Kikka litt på kamp programmet vi har fremover nå og det er ganske heftig! Tror vi kommer til å satse allt på cupene og lurer litt på hvordan laget vil bli mot liverpool den 21. Siden vi spiller vår 3. stor kamp på 6 dager og Liverpool har over en uke hvile og nå bare trenger å konsentrere seg om Ligaen. Dette blir uansett en morsom periode, med masse bra og underholdende fotball. Dette klarer vi! :D

Her er kampprogrammet:

18.4: Chelsea (FA Cup-semi, nøytral bane)

21.4: Liverpool (PL, borte)

26.4: Middlesbrough (PL, hjemme)

29.4: Manchester United (CL-semi, borte)

2.5: Portsmouth (PL, borte)

5.5: Manchester United (CL-semi, hjemme)

10.5: Chelsea (PL, hjemme)

16.5: Manchester United (PL, borte)

24.5: Stoke City (PL, hjemme)

27.5: Champions League-finale?

30.5: FA Cup-finale?

 

http://www.nettavisen.no/sport/fotball/article2604918.ece

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ja, det er utrolig hvordan ting snur. Når vi opprettet denne tråden var vi vel alle sammen ganske bekymret,

jeg var i alle fall urolig.

 

For Villa sin del startet vel det hele da Stoke puttet to mål på fem minutter hjemme på Villa Park og dermed

klarte 2-2. Etter det har det vært bare stang ut for deres del, og det var jo igrunn deilig, siden det var altfor

mye stang inn før jul. Mens vi derimot har blitt bedre og bedre. Nå har vi ikke sluppet inn ligamål på hjemmebane

siden 21. desember, det er ganske sykt! Vi kan jo ikke være så langt unna en rekord?

Link to comment
Share on other sites

Ja, det er utrolig hvordan ting snur. Når vi opprettet denne tråden var vi vel alle sammen ganske bekymret,

jeg var i alle fall urolig.

 

For Villa sin del startet vel det hele da Stoke puttet to mål på fem minutter hjemme på Villa Park og dermed

klarte 2-2. Etter det har det vært bare stang ut for deres del, og det var jo igrunn deilig, siden det var altfor

mye stang inn før jul. Mens vi derimot har blitt bedre og bedre. Nå har vi ikke sluppet inn ligamål på hjemmebane

siden 21. desember, det er ganske sykt! Vi kan jo ikke være så langt unna en rekord?

Men det sa seg selv at Villa ville rakne, de spilte med samme 11 i kamp etter kamp..

Var aldri redd for denne 4.plassen, å har sagt siden Desember at vi tar den med god margin, flott jobb av de unge gutta våre, å neste år blir Arsenal bedre, fremtiden er lys :P :)

Link to comment
Share on other sites

Ja, det er utrolig hvordan ting snur. Når vi opprettet denne tråden var vi vel alle sammen ganske bekymret,

jeg var i alle fall urolig.

 

For Villa sin del startet vel det hele da Stoke puttet to mål på fem minutter hjemme på Villa Park og dermed

klarte 2-2. Etter det har det vært bare stang ut for deres del, og det var jo igrunn deilig, siden det var altfor

mye stang inn før jul. Mens vi derimot har blitt bedre og bedre. Nå har vi ikke sluppet inn ligamål på hjemmebane

siden 21. desember, det er ganske sykt! Vi kan jo ikke være så langt unna en rekord?

Men det sa seg selv at Villa ville rakne, de spilte med samme 11 i kamp etter kamp..

Var aldri redd for denne 4.plassen, å har sagt siden Desember at vi tar den med god margin, flott jobb av de unge gutta våre, å neste år blir Arsenal bedre, fremtiden er lys :P :)

Nå mangler vi 1 seier for at vi skal være sikret 4 plassen. Så det ser ut til å gå mot en ny sesong i CL. Og heldigvis for det.

Link to comment
Share on other sites

Skal ærlig innrømme at jeg lenge var ganske skeptisk til at vi ville ta fjerdeplassen, men det lå likevel i kortene at Villa kom til å gå på noen snublester. Men så mange smeller som de har gått på, det trodde jeg ikke... Er hvertfall deilig å vite at det skal mye til for at vi ikke spiller Champions League neste sesong, for tenk hvilken katastrofe det ville vært

Link to comment
Share on other sites

Skal ærlig innrømme at jeg lenge var ganske skeptisk til at vi ville ta fjerdeplassen, men det lå likevel i kortene at Villa kom til å gå på noen snublester. Men så mange smeller som de har gått på, det trodde jeg ikke... Er hvertfall deilig å vite at det skal mye til for at vi ikke spiller Champions League neste sesong, for tenk hvilken katastrofe det ville vært

må si jeg var en smule skeptisk en stund ja, men det ser ut til å ordne seg... MEN pga nye UEFAregler neste sesong, så kan vi vente oss meget tøff motstand i en evt kvalikk til CL. Kan nesten garantere at det ikke blir et lag som FC Twente. Kan fort bli lag som Roma, AC Milan, Valencia eller Villareal, så skal ikke ta noe som helst på forskudd. men håper selvfølgelig vi kvalifiserer oss gjennom seier i årets CL :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Skal ærlig innrømme at jeg lenge var ganske skeptisk til at vi ville ta fjerdeplassen, men det lå likevel i kortene at Villa kom til å gå på noen snublester. Men så mange smeller som de har gått på, det trodde jeg ikke... Er hvertfall deilig å vite at det skal mye til for at vi ikke spiller Champions League neste sesong, for tenk hvilken katastrofe det ville vært

må si jeg var en smule skeptisk en stund ja, men det ser ut til å ordne seg... MEN pga nye UEFAregler neste sesong, så kan vi vente oss meget tøff motstand i en evt kvalikk til CL. Kan nesten garantere at det ikke blir et lag som FC Twente. Kan fort bli lag som Roma, AC Milan, Valencia eller Villareal, så skal ikke ta noe som helst på forskudd. men håper selvfølgelig vi kvalifiserer oss gjennom seier i årets CL :rolleyes:

 

vi får håpe vi tar 3 plassen fra chelsea så slipper vi det. Bare de taper en kamp og mot oss så kan vi ta 3 plassen

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...