Jump to content

2009.01.25 Cardiff B


pekkiry

Hvem vinner?  

43 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

fa_cup_logo.jpg

Cardiff v Arsenal

 

The FA Cup 4th round sponsored by E.ON, Ninian Park

 

Sunday, January 25, 2009, 14:30

 

Dommer

Martin Atkinson

 

TV Kanaler/Streams

Viasat Sport (Nor)

Setanta Sports 1

Viasat Football (Swe)

Kanal 5 (Den)

ATDHE

Goonernews (Kommer opp nyhetslinker med livestreams)

ESPNS-Live

Game Cast (Live tekst og statistikker)

 

 

Spillere som er skadet/Utilgjengelig

William Gallas

Mikael Silvestre (usikker)

Gael Clichy (Gule Kort)

Thomas Rosicky

Cesc Fabregas

Theo Walcott

Mer info om skadene her

 

Cardiff Latest Matches

17.01.09 A Birmingham D 1-1 Championship

03.01.09 H Reading W 2-0 FA Cup

28.12.08 H Plymouth W 1-0 Championship

26.12.08 A Reading D 1-1 Championship

20.12.08 H Sheffield W W 2-0 Championship

 

Arsenal Latest Matches

17.01.09 A Hull W 1-3 Premier League

10.01.09 H Bolton W 1-0 Premier League

03.01.09 H Plymouth W 3-1 FA Cup

28.12.08 H Portsmouth W 1-0 Premier League

26.12.08 A Aston Villa D 2-2 Premier League

 

Head 2 Head

07.01.06 Arsenal 2-1 Cardiff FA Cup 2005/2006

 

Antatt Cardiff lag

Enckelman

McNaughton R.Johnson Geypes Kennedy

Ledley Parry Rae Whittingham

Bothroyd McCormack

 

Antatt Arsenal lag

Fabianski

Sagna Toure Djouou Gibbs

Eboue Diaby Denilson Nasri

Van Persie Adebayor

 

Arsenal før kamp :

I og med at ikke Gibbs spilte reservelagskampen mot Stoke kan det tyde på at han skal spille mot Cardiff. Clichy er suspendert og Silvestre er meget usikker foran kampen. Arsenal har vist seg fra en meget god side etter at vi hoppet over til 2009. Bendtner har åpnet scoringskontoen, Adebayor har også scoret igjen, samt Eboue klarer faktisk å drible noen. Ingen av kampene kan man si har vært veldig overbevisende heller, men vi viser at vi kan avgjøre kampene når det gjelder som mest. Slik som mot Hull og Bolton. Selv om Cardiff kommer fra divisjonen under vet alle at de kan spille fotball. Ifjor var de i FA Cup finalen og drømmen om finale lever i år også. Mange er spente på om Eduardo vil være på benken. Han spilte 90 minutter mot Stoke for reservelaget og kunne ha kommet på scoringslista hvis venstrefoten hadde vært litt mer presis. En ting som er sikkert er at Fabianski skal stå imål. Dette er hans sjanse for å vise at han er noe å satse på. Vi får satse på at våre to formsterke nøkkelspillere Samir Nasri og Robin van Persie viser seg fra samme side som mot Hull. Da er jeg sikker på at vi får en flott søndag.

 

 

Cardiff før kamp :

Cardiff tar imot Arsenal med fullt hus. Det er ventet å være en fantastisk stemning på kampen, nå er det bare for hjemmelaget å vise fansen hva de kan gjøre. Joe Ledley og Mark McCormack er sett på som nøkkelspillerne til Cardiff. Hvis laget skal prestere maksimalt må disse to være i skikkelig slag. Hovedmålet til Cardiff er opprykk til Premier League i år, men når muligheten er å slå Arsenal i FA Cupen hjemme, så dempes vel ikke innsatsen av den grunn.

 

Litt info om Cardiff City

Manager: Jave Jones | Stadion : Ninian Park | Stiftet: 1889 | Hjemmeside :

Trykk her

 

Husk!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 140
  • Created
  • Last Reply

Kampen er på min bursdag! :(

 

Da har du bursdag samme dag som broren min ;)

 

Kjekt å vite!

 

Men om kampen er jeg spent på hvilke lag vi stiller med. Særlig venstre backen. Håper også å få se Eboue på høyre back. Men da har vi nok ingen til å spille på høyre kant. Viss ikke Arshavin er på pass da :)

At Bendtner bør få starte denne kampen synest jeg bør være en selvfølge med tanke på innhoppa han har gjort i det siste.

 

Men går ikke denne kampen på noen norske kanaler?

Link to comment
Share on other sites

Men går ikke denne kampen på noen norske kanaler?

 

Beklager. Sto ikke på liveonsat som jeg så, men den går likevel på:

 

Viasat Sport 14.30 FA-cupen (16.30)

Cardiff City - Arsenal, direkte fra Ninian Park og fjerde runde. Kommentator: Roar Stokke.

Link to comment
Share on other sites

Fabianski

Sagna-Djourou-Toure-Gibbs/Clichy

Eboue-Ramsey-Song-Vela

V.Persie-Bendtner

 

Tror dette laget kan vinne . Gallas burde ha tatt toure sin plass, skyvet Sagna ut på venstre ving og Toure på høger back. Tror Clichy har gått av lite vile. I tillegg så spiller Toure bedre som back en MS for tiden. Og Nasri til fordel Adebayor på benken. Med gode subs Mannone- Nasri - Wilshere- Eduardo - Bartley . De 3 siste + Mannone spilte jo 90 min mot Stoke så at de stiller fra start tviler jeg på.

Link to comment
Share on other sites

Fabianski

Sagna-Djourou-Toure-Gibbs/Clichy

Eboue-Ramsey-Song-Vela

V.Persie-Bendtner

 

Tror dette laget kan vinne . Gallas burde ha tatt toure sin plass, skyvet Sagna ut på venstre ving og Toure på høger back. Tror Clichy har gått av lite vile. I tillegg så spiller Toure bedre som back en MS for tiden. Og Nasri til fordel Adebayor på benken. Med gode subs Mannone- Nasri - Wilshere- Eduardo - Bartley . De 3 siste + Mannone spilte jo 90 min mot Stoke så at de stiller fra start tviler jeg på.

 

Clichy må stå over for pga mange gule kort. Fin kamp og bli utesteng på :) Men helt enig med deg at han har godt av hvile. Skulle ønske vi hadde hatt Traore i tilgjengelig som backup. Clichy har ikke imponert den siste tiden.

Link to comment
Share on other sites

Fabianski

Sagna-Djourou-Toure-Gibbs/Clichy

Eboue-Ramsey-Song-Vela

V.Persie-Bendtner

 

Tror dette laget kan vinne . Gallas burde ha tatt toure sin plass, skyvet Sagna ut på venstre ving og Toure på høger back. Tror Clichy har gått av lite vile. I tillegg så spiller Toure bedre som back en MS for tiden. Og Nasri til fordel Adebayor på benken. Med gode subs Mannone- Nasri - Wilshere- Eduardo - Bartley . De 3 siste + Mannone spilte jo 90 min mot Stoke så at de stiller fra start tviler jeg på.

 

Clichy må stå over for pga mange gule kort. Fin kamp og bli utesteng på :P Men helt enig med deg at han har godt av hvile. Skulle ønske vi hadde hatt Traore i tilgjengelig som backup. Clichy har ikke imponert den siste tiden.

Åjaa, Jo det er jo hell i uhell i grunn. Enig me at vi skulle hatt traore. Men da ser det ut som det blir Gibbs på venstre back å da er det kanskje bedre at Vela og Eboue bytter plass so vi får litt mer muskler.

Link to comment
Share on other sites

Burde være grei kamp dette. Håper Ramsey, Vela og Gibbs får sjangsen fra start.

Håper også at Eboue gjør en god kamp, som han er fint i stand til, slik at folk kan slutte å rope: "selg selg selg". Kanskje Eduardo får et par minutter på slutten?

Håper:

 

Fabianski

Sagna Toure Djourou Gibbs

Eboue Ramsey Nasri Vela

Bendtner RvP

Link to comment
Share on other sites

Tror denne kampen skal gå greit, som alltid :) Håper Ramsey spiller fra start sammen med resten av førstevalgene. Fabianski i kasse selvsagt, og det hadde vært fett med Vela på kant fra start, som flere andre også mener i sine oppstillinger. Tror Ramsey scorer på et kjempe skudd og de 3 andre målene kommer fra div. Fabianski gjør noen redninger i super, super-klassen så vi akkurat holder nullen og stillingen blir o-4 ;)

 

Det var fra meg dere hørte det :P ;)

Link to comment
Share on other sites

Har sett pressekonferansen nå og "Arsenal Live" som går på Arsenal TV og der sier dem at Fabianski starter kampen, Clichy er suspendert, Gallas er tilgjenglig for spill og at Eduardo blir ikke med til Wales fordi Wenger mener han må ha en til to kamper mer på reservelaget og det kommer an på om han blir tatt ut til Kroatias neste landslagstropp, så desverre ingen Eduardo i denne omgang.

 

Håper på dette laget:

 

Fabianski

Sagna-Djourou-Toure-Gibbs

Eboue-Denilson-Diaby-Nasri

van Persie-Bendtner

 

Benk: Almunia, Gallas, Song, Wilshere, Ramsey, Adebayor, Vela

 

 

Merida og Randall er vel også tilgjenglig, men vi får se hva professoren gjør senere i dag!

Link to comment
Share on other sites

Personlig hadde jeg ikke hatt noe i mot om han sparte litt spillere i dag, og "tester" ut litt nye ting. Lar spillere som har vert skadde få prøve seg igjen. Kunne tenkt meg å sett dette laget.

 

Fabianski

Sagna - Djourou - Toure - Gallas (event. Gibbs)

Wilshere - Nasri - Song - Vela

Van Persie - Bendtner.

 

La Denilson, Eboue og Diaby få en liten pause.

Men tror vel egentlig ikke at Ade blir spart, om det er en av spissene som Wenger sparer i dag, så er jeg redd det er Van Persie....

Link to comment
Share on other sites

Og her er laget i følge Arsenal.com

 

Lukasz Fabianski

Bacary Sagna

Johan Djourou

Kolo Toure

Kieran Gibbs

 

Emmanuel Eboue

Alex Song

Aaron Ramsey

Samir Nasri

 

Robin Van Persie

Nicklas Bendtner

 

 

 

Substitutes

Manuel Almunia

Jack Wilshere

William Gallas

Emmanuel Adebayor

Carlos Vela

Denilson

Abou Diaby

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...