Jump to content

2008.11.30 Chelsea B


pekkiry

Hva blir utfallet?  

38 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Chelsea v Arsenal

Barclays Premier League, Stamford Bridge

Sunday, November 30, 2008, 17:00

 

En ny PL helg med nye muligheter. Forrige helg var også pinlig, elendig, og alle andre ord man kan komme på. Cesc Fabregas er tilbake fra suspensjon, Adebayor, Sagna og Nasri kan også være tilbake til kamp. Dermed skal Arsenal være godt rustet for den vanskelige bortekampen mot Chelsea. Her forventes det innsats og vinnerlyst fra spillerne.

 

TV Kanaler/Streams

 

Dommer

Kommer

 

Spillere som er skadet/suspendert

Skadet:

Theo Walcott

Eduardo Da Silva

Thomas Rosicky

Emmanuel Eboue (usikker)

Kolo Toure (usikker)

Abou Diaby (usikker)

Bacary Sagna (50/50)

Samir Nasri (50/50)

Emmanuel Adebayor (50/50)

Trykk her for mer info om skadene

 

Form utvikling

 

Tabellposisjon Arsenal

5. Arsenal 14 25 - 18 23

 

Tabellposisjon Aston Villa

1. Chelsea 14 32 - 4 33

 

Siste fem møter

22/03-08 Chelsea-Arsenal 2-1

16/12-07 Arsenal-Chelsea 1-0

06/05-07 Arsenal-Chelsea 1-1

10/12-06 Chelsea-Arsenal 1-1

18/12-05 Arsenal-Chelsea 0-2

 

Fra 2001 til nå

Totalt Chelsea seire: 3

Totalt uavgjort: 7

Totalt Arsenal seire: 5

 

Chelsea-Arsenal: 2 4 1

Arsenal-Chelsea: 4 3 1

 

Hjemmelagets siste fem

22/11-08 Chelsea-Newcastle United 0-0

15/11-08 West Bromwich Albion-Chelsea 0-3

09/11-08 Blackburn Rovers-Chelsea 0-2

01/11-08 Chelsea-Sunderland 5-0

29/10-08 Hull-Chelsea 0-3

 

Bortelagets siste fem

22/11-08 Manchester City-Arsenal 3-0

15/11-08 Arsenal-Aston Villa 0-2

08/11-08 Arsenal-Manchester United 2-1

01/11-08 Stoke-Arsenal 2-1

29/10-08 Arsenal-Tottenham Hotspur 4-4

 

For øvrige statistikker

 

Litt om motstanderen

Grunnlagt: 1905, Nickname : The Blues, Stadion : Stamford Bridge, Kapasitet : 42055, Trener : Luiz Felipe Scolari

 

chelsea-arsenal.jpg

 

Måtte dette bli helgen!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 191
  • Created
  • Last Reply

Dette blir en stor prøvelse for guttene. Et lag som har minst to klassespillere i hver posisjon, og som jeg tror kommer til å vinne PL i år.

 

Håper dette blir laget vårt hvis vi spiller 4-4-2:

 

Almunia

Sagna-Djourou-Gallas-Silvestre

Denilson/Nasri-Song-Cesc-Diaby

RvP-Ade

 

Grunnen til at jeg vil ha Silvestre på venstrebacken er at Clichy har slitt noe enormt den siste tiden og gjøre flere feil i hver eneste kamp bakover.

 

Song viste seg å passe bedre med Cesc og selv om han er for ustabil tror jeg nok tenningsnivået hans vil være på topp mot Chelskij.

RvP-Ade er vår beste spisskombinasjon og om Ade er klar må han spille her. Tror han vil være klar for å kjempe for plassen sin nå som Bendtner scoret mot Kiev og gav beskjed om at han er her for å kjempe for startplass.

 

Spiller vi 4-5-1 håper jeg på dette:

Almunia

Sagna-Djourou-Gallas-Silvestre

Nasri-Denilson-Song-Cesc-Diaby

Ade

Håper vi klarer å kjempe til oss 3 poeng, men er glad for 1 på brua, med tanke på hvordan lagene ser ut på papiret og formen til Anelka..

Link to comment
Share on other sites

Har faktisk ikke så utrolig dårlig følelse foran denne kampen. Chelsea går inn i denne kampen uten den tidligere uendelige rekken uten tap på Brua, noe som kan hjelpe oss. I tillegg var 1-1 i midtuka noe vi kan kalle en liten skuffelse. Det som dog mest taler for Arsenalpoeng eller seier på søndag, er det at vi vet at Arsenal alltid reiser seg mot lag i toppklasse - og det er Chelsea så difinitivt. Vi så det mot United for et par uker siden, og vi så det på San Siro forrige sesong - og jeg tror vi kan gjøre det igjen. Vi går difinitivt inn som underdogs i denne kampen, og det er en bra ting. I tillegg fikk vi selvtillit i midtuka, og har vel flere viktige spillere tilbake. Håper vi stiller følgende lag, i en vid 4-3-3 formasjon som kan minne om 4-5-1.

 

Almunia

Djourou - Gallas - Silvestre - Clichy

Fabregas - Song - Denilson

van Persie - - - Adebayor - - - Vela

 

* Djourou kan miste plassen til Sagna eller Toure om de er klare for spill, men har imponert og fortjener plassen.

* Song viste mot Dynamo at han utvilsomt er den beste defensive midtbanespilleren av Song og Denilson.

* Denilson er først og fremst en Cesc-type, og passer bra i en sentral midtbanetreer der han får offensiv frihet.

* Van Persie ser jeg på som ving, og ikke spiss etter hvert. Her herjer han for Nederland, og kan også gjøre det for oss.

* Vela fortjener en plass på laget, og er det eneste skikkelige venstrevingen vi har tilgjengelig for øyeblikket.

* Er Adebayor helt skadefri er det ingen tvil om at han skal ha denne plassen. Dog kan Bendtner steppe inn om nødvendig.

Link to comment
Share on other sites

Spiller vi som vi gjorde mot Aston villa og Manchester city blir det stortap.

 

Spiller vi som vi gjorde mot Manu blir det seier.

 

Håper vi spiller som vi gjorde mot Manu, masse løping og jobbing.

Link to comment
Share on other sites

MÅ BARE MEDDELE AT JEG GLEDER MEG SOM FN TIL KAMPEN SENERE I DAG!! :D

 

Til den mindre spontane og mer teende siden av meg- Jeg har virkelig tro på seier! Chelsea er litt på vei mot en bølgedal etter hva jeg observerer, og jeg mener vi absolutt nå er på vei oppover igjen fra vår.

Deilig å få tilbake Nasri, Adebayor og Sagna. Tipper vi vinner 2-0 jeg!

 

Lykke til alle fellow gooners! Nyt 90 minutter hvor vi erobrer broen! ;)

Link to comment
Share on other sites

Dette skal bli veldig spennende.

 

Jeg er ikke så udelt optimistisk foran denne kampen, men håper og tror at vi klarer en knepen seier. Jeg har mest tro på U i denne kampen. Chelsea spiller såpass kynisk hjemme at vi kommer ikke til alt for mange store sjanser.

Link to comment
Share on other sites

Dette skal bli veldig spennende.

 

Jeg er ikke så udelt optimistisk foran denne kampen, men håper og tror at vi klarer en knepen seier. Jeg har mest tro på U i denne kampen. Chelsea spiller såpass kynisk hjemme at vi kommer ikke til alt for mange store sjanser.

Det blir kjedelig med chelseas 11 mann i forsvar, men når vi først kommer igjennom i dag, da sitter den.

 

Lykke til alle sammen :D

Link to comment
Share on other sites

Dette skal bli veldig spennende.

 

Jeg er ikke så udelt optimistisk foran denne kampen, men håper og tror at vi klarer en knepen seier. Jeg har mest tro på U i denne kampen. Chelsea spiller såpass kynisk hjemme at vi kommer ikke til alt for mange store sjanser.

Det blir kjedelig med chelseas 11 mann i forsvar, men når vi først kommer igjennom i dag, da sitter den.

 

Lykke til alle sammen :D

???

 

Chelsea spiller aldri i forsvar mot oss, spesielt ikke på brua.

 

Er langt fra optimistisk og jeg skjønner ikke hvorfor folk blir så optimistiske etter at vi knepent vant 1-0 mot Kiev.

 

Tipper vi får oss en skikkelig smekk i trynet og går hjem med 3/4-0 tap i sekken

Link to comment
Share on other sites

Chelsea på brua blir nok ikke noe lett match, og vi har ingen grunn til å ha for store forventninger til denne kampen. Chelsea har åpnet sesongen veldig sterkt, og de er solide på samtlige posisjoner. Vi har flere viktige spillere tilbake, og spilte på oss selvtillitt i midtuka.

 

Arsenal er alltid god mot disse topplagene, og jeg tror ikke de vil gå ut til denne kampen med en annen innstilling enn å gi alt, absolutt alt.

 

Jeg ønsker at vi stiller slik:

 

Almunia

Sagna-Djourou-Gallas-Clichy

van Persie-Fabregas-Song-Nasri

Adebayor-Vela

 

Men jeg tror det blir:

 

Almunia

Sagna-Silvestre-Gallas-Clichy

Denilson-Fabregas-Song-Nasri

Adebayor-van Persie

Link to comment
Share on other sites

Dette skal bli veldig spennende.

 

Jeg er ikke så udelt optimistisk foran denne kampen, men håper og tror at vi klarer en knepen seier. Jeg har mest tro på U i denne kampen. Chelsea spiller såpass kynisk hjemme at vi kommer ikke til alt for mange store sjanser.

Det blir kjedelig med chelseas 11 mann i forsvar, men når vi først kommer igjennom i dag, da sitter den.

 

Lykke til alle sammen :D

???

 

Chelsea spiller aldri i forsvar mot oss, spesielt ikke på brua.

 

Er langt fra optimistisk og jeg skjønner ikke hvorfor folk blir så optimistiske etter at vi knepent vant 1-0 mot Kiev.

 

Tipper vi får oss en skikkelig smekk i trynet og går hjem med 3/4-0 tap i sekken

Kiev-kampen har ingenting med hvorfor jeg er optimistisk før kampen i dag. Manutd-kampen og at vi har folk tilbake fra skader derimot...

Link to comment
Share on other sites

Vel - Amsen var vel like positiv forran kampen mot Manure tenker jeg. Så får vi se om han må spise noen bokstaver ved 19tida ikveld.

 

Manuel Almunia

Bacary Sagna - William Gallas - Johan Djourou - Gael Clichy

Denilson - Alex Song - Cesc Fabregas - Samir Nasri

Emmanuel Adebayor - Robin Van Persie

 

Dette er dagens lag. Det ser meget bra ut! :D

 

 

Spennende... Nå får hvertfall Denilson en mer offensiv posisjon. Men kunne heller tenkt meg Vela på banen som ving... men det blir spennende.

Link to comment
Share on other sites

Almunia

Sagna - Gallas - Djourou - Clichy

Denilson - Song

Van Persie - Fabregas - Nasri

Adebayor

 

Håper dette blir laget med dagens spillere. Hadde passet perfekt! Forsvaret er meget bra, den defensive midtbanen pluss en litt mindre offensiv Cesc bør demme rimelig godt opp, mens den offensive treeren i Van Persie, Nasri og Adebayor virker solid.

Link to comment
Share on other sites

Almunia

Sagna - Gallas - Djourou - Clichy

Denilson - Song

Van Persie - Fabregas - Nasri

Adebayor

 

Håper dette blir laget med dagens spillere. Hadde passet perfekt! Forsvaret er meget bra, den defensive midtbanen pluss en litt mindre offensiv Cesc bør demme rimelig godt opp, mens den offensive treeren i Van Persie, Nasri og Adebayor virker solid.

 

 

Pen lagoppstilling med det materialet vi har idag, det der. Synes dog man kanskje kan flytte Denilson opp ved siden av Fabregas, og RvP som bindeledd mellom Ade og midtbanen. Men blir spennende å se.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...