Jump to content

2008.11.30 Chelsea B


pekkiry

Hva blir utfallet?  

38 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Fantastisk!!! :)

 

Nå er jeg så tom for energi det er mulig å komme! Takk Persie! :) Denne helgen må sies å være 110%, nesten iallfall. Ronaldo utvist, Chelsea og Tottenham taper, Arsenal og Tony Adams' lag vinner, samt Villa (og Hull) spiller uavgjort!

 

Herlig jobb av gutta, hadde vi bare gjort det samme mot topplagene i fjor... Får håpe det er nå det, for en gangs skyld, skal snu.

 

4.plassen er hvertfall vår, så får vi se hvordan vi gjør det i cupene, videre. Vi skal til Roma og Wembley x2! :)

 

Gratulerer alle sammen! (med å heie på et lag som pisser på de gode og driter seg ut mot de dårlige) ;)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 191
  • Created
  • Last Reply

Nå får vi håpe at Kiev kampen og denne kampen blir vårt vendepunkt og at vi nå kan begynne å bli stabile og ta mange tre-poengere fremover. Det trenger vi nå!

 

Tja, nå må vi ikke bli som yidsen og snakke om vendepunkt da...! :) Og selv om dette var et langt skritt i riktig retning er det alt for tidlig å friskmelde Arsenal. Men kampen viste ihvertfall som jeg skrev lengre opp at problemene først og fremst må sitte mellom ørene, og i så henseende må jo denne solide andreomgangen bidra til å gi spillerne litt mer selvtillit og tro på egne ferdigheter...

 

Sant det. :) Den egentlige testen nå kommer mot Wigan til helgen. Det skal normalt være tre poeng, men denne sesongen så kan man ikke ta noe for gitt. Tar vi tre poeng igjen mot Wigan så vil det være enda et skritt i riktig retning. :)

Link to comment
Share on other sites

Sefølgelig måtte vi ha vareopptelling på jobben i dag og fikk ikke sett kampen.

 

Men ble så klart ned ringt da Wonder kind Van Persie snudde alt for oss.

 

SÅ vis noen har noen link til måla tar jeg i mot det med takk :)

 

Hørte 1-1 måle var en perle av et mål selv om han var offseid he he

 

Nå fikk Chelsea i gjen for offseid måle de laget på oss i fjor :)

 

Vil se måla noensom har en LINK? :)

Link to comment
Share on other sites

TÆL.

Det var det vikigste ved denne kvelden. Vi sto frem i annen omgang som om vi hadde en viss mann i hælene, med en holdning som indikerte for seier og et samarbeid og individuell klokhet som vi må ha for å bli verdens beste fotballag.

Noen ganger er måten vi vinner viktigere enn at vi vant. Dette var helt klart en slik kveld. Etter å ha blitt satt til veggs i første, gjør vi en sisteomgang som gjør at tårer triller og hjerter svulmer. Vi er der hele tiden, leser spillet og gjør et av verdens to-tre beste lag handlingslammete. Det er viktigere for selvtillitten enn selve seieren.

Og vi ser våre svake punkter i første omgang og dette kan vi bare lære av herr Wenger.

Link to comment
Share on other sites

Fantastisk!!! :)

 

Nå er jeg så tom for energi det er mulig å komme! Takk Persie! :) Denne helgen må sies å være 110%, nesten iallfall. Ronaldo utvist, Chelsea og Tottenham taper, Arsenal og Tony Adams' lag vinner, samt Villa (og Hull) spiller uavgjort!

 

Herlig jobb av gutta, hadde vi bare gjort det samme mot topplagene i fjor... Får håpe det er nå det, for en gangs skyld, skal snu.

 

4.plassen er hvertfall vår, så får vi se hvordan vi gjør det i cupene, videre. Vi skal til Roma og Wembley x2! :)

 

Gratulerer alle sammen! (med å heie på et lag som pisser på de gode og driter seg ut mot de dårlige) ;)

 

 

Nå nå nå - man kan ikke garantere 4.plassen basert på denne kampen. Husk at selv om vi vant mot Manure så gikk vi på noen smeller rett etter...

 

Det er nevnt før, og jeg sier det igjen - Det hjelper ikke å slå de store, når man taper poeng mot de små. Vi må finne frem til en stabil form, som sikrer poeng mot alle lag. Hvis ikke kan det bli veldig spennende angående den 4. plassen.

Link to comment
Share on other sites

Tror ikke vi er helt friskmeldt enda. Slår vi Wigan fortjent der innsatsen er på en linje som ligner på idag. Da kan vi begynne å se oppover på tabellen igjen. Vi trenger laget i god form til Mboro borte, Lpool hjemme, Villa borte og Pmouth hjemme.

Link to comment
Share on other sites

Fantastisk kamp!

 

Det som var mest imponerende med denne kampen var de siste 20 minuttene. Det ventede Chelsea trykket kom aldri, mye på grunn av et defensivt anker i Song som fungerte meget bra. Men også som andre nevner, at våre to glimrende backer viser tegn på superformen fra fjoråret. Sagna hadde ihvertfall sin beste kamp for sesongen. Og det varmet stort i surt høstvær. Og Wenger har kanskje innsett at defensive bytter ikke fungerer til vår spillestil, så det var godt å se at når byttet først kom, så var det Bendtner som skulle inn. Han hadde et kjempeinnhopp, og gjorde akkurat det han skulle. Rev og slet i duellene, og skapte farligheter. Skuffende at Denilson ikke satte inn pasningen hans når det nærmet seg slutten. Denilson la forvørig ned innsats i dag, og det var godt å se han løpe mye i dag. Ikke henge to meter bak ballfører som har irritert meg grenseløst i andre kamper. Men han er ingen kantspiller, og utfordret vel aldri Cole. Savnet av Theo er merkbart (hvorfor ikke Nasri på høyre og Vela på venstre?).

 

Alt i alt veldig bra. Det eneste jeg ønsker meg nå er kontinuitet, og at vi viser akkurat samme innstilling mot Wigan til helga igjen. Juniorene feide dem av banen, så det burde være like greit for disse gutta. Nå har de vel

skjønt at man virkelig må jobbe for poengene. For neste helg må vi løpe ENDA mer for å skape rom mot et Wigan som sikkert vil ligge med alle mann bak ballen.

 

Come on you gunners!

Link to comment
Share on other sites

Hva skjedde med ade idag?syntes han spilte halvhjertet idag. følte at han ikke gav 100%.

 

Han ga ikke 100% Og det begynner å bli en stund siden han faktisk har gjort det. Begynner å bli ganske lei av at han få tillitt uke på uke, han gjør jo faktisk sjeldent noe bra.

Link to comment
Share on other sites

Var Arsenal det beste laget?

Har vært i konfirmasjon så jeg jeg fikk ikke sett den..

Chelsea var best i 1. omgang, Arsenal var best i 2. Alt i alt var det en veldig jevn kamp.

Ikke helt enig i dette kjære Amsen.

Chelsea var best i første greit nok.

Men måten vi gjennomførte 2.omgang var rett og slett imponerende. Og vi vant fullt fortjent. Og jeg er kjent for å kunne se ting nøytralt.

Link to comment
Share on other sites

I mitt forrige innlegg som jeg skrev etter 1-0 seieren mot Kiev, avlsuttet jeg med Bring on Chelsea! Fikk tilbake litt av troen da. Det var nok også tilfelle for laget. I tillegg til at dette var en storkamp som oser av viktighet, så ble Arsenal løftet av at sentrale spillere kom tilbake fra skade.

 

Utrolig deilig at Arsenal slår tilbake etter en svak førsteomgang. Nå må vi håpe at det bærer videre mot Burnley og Wigan. Tror og håper at dette er kamper som gir gutta den tryggheten de trenger.

 

Viktig at van Persie er i gang, samtidig som sentrale spillere er tilbake. Ellers er det fint at Fabregas leder laget til sin andre seier av to mulige.

 

PS! Spudz tapte :) Liker det bedre slik!

Link to comment
Share on other sites

Var Arsenal det beste laget?

Har vært i konfirmasjon så jeg jeg fikk ikke sett den..

Chelsea var best i 1. omgang, Arsenal var best i 2. Alt i alt var det en veldig jevn kamp.

Ikke helt enig i dette kjære Amsen.

Chelsea var best i første greit nok.

Men måten vi gjennomførte 2.omgang var rett og slett imponerende. Og vi vant fullt fortjent. Og jeg er kjent for å kunne se ting nøytralt.

Jeg syntes hvertfall det var veldig jevnt, og statistikken viser faktisk at Chelsea hadde ballen mer enn oss og flere sjanser enn oss, men jaja...

 

Btw, jeg heter The Gunner :)

Link to comment
Share on other sites

Merkelig kamp. Etter å ha blitt pissa på i 50 minutt så begynner me plutseleg å storspele. Fantastisk imponerande å vinne på brua. Tar faktisk sjangsen på å utrope det til verdens verste bortekamp. No gjeld det å kjøre over Wigan.

 

Almunia 4 - Får nesten ingenting å gjere sidan Chelsea aldri treff mål, men gjer ein stor tabbe ved målet

Sagna 8 - Stålkontroll defensivt, og flott med oppover

Gallas 7 - Spelte overraskande bra i dag. Slapp heldigvis å møte Drogba, og tok flott hand om Anelka

Djourou 7 - Stor kamp i dag. Uheldig, men sjølvsagt litt udyktig på sjølmålet

Clichy 7 - Starter elendig, men speler fantastisk i anre omgang

 

Denilson 5 - Legger ned ein flott innsats men sliter med å finne plassen sin på banen. Utfordrer for lite

Song 6,5 - Slapp start, men er stor siste halvdel av andre omgangen

Fabregas 6 - Gjer mykje bra, men er fortsatt ikkje på det nivået me veit han kan vere. Tråkker til i duellane

Nasri 4 - Er direkte svak i dag. Virka tung i kroppen og gjorde alt for lite ut av seg offensivt.

 

Adebayor 5 - Passa godt på at han ikkje mista aksjeandelane sine i Offside AS. Viktig stuss på 1-2 målet

Van Persie 8 - Kjempekamp. Scorer to flotte mål og er flink med mann i rygg. Viktig for å få flyt i spelet

Link to comment
Share on other sites

Var Arsenal det beste laget?

Har vært i konfirmasjon så jeg jeg fikk ikke sett den..

Chelsea var best i 1. omgang, Arsenal var best i 2. Alt i alt var det en veldig jevn kamp.

Ikke helt enig i dette kjære Amsen.

Chelsea var best i første greit nok.

Men måten vi gjennomførte 2.omgang var rett og slett imponerende. Og vi vant fullt fortjent. Og jeg er kjent for å kunne se ting nøytralt.

Her tar du nok feil av meg og The Gunner, ben lakris :)

Link to comment
Share on other sites

Fantastisk seier av Arsenal dette her. Oppsumerer det hele med en liten spillerbørs:

 

Almunia: Starter spillet for fort på scoringen imot. Ellers lite å gjøre. For det meste trygg i feltet. 6

Sagna: Gjør jobben sin defensivtbra. Rydder ofte opp for andre. Lite med offensivt. 6

Gallas: Taper veldig mange hodedueller. Ellers god kontroll langs bakken. 6

Djourou: Rydder opp i mange viktige situasjoner. Vinner mange hodedueller. Lite minus for selvmål. 7

Clichy: Har god kontroll bakover. Vinner ballen i mange situasjoner og starter veldig mange bra angrep. 8

Denilson: Jobber bra, men ingen god kant. Stopper ofte spillet. Burde ha scoret. Assist. 6

Fabregas: Jobber bra bakover. Slår fine pasninger. Tørr å skyte uten at det blir noen uttelling for det idag. 7

Song: Gjør sin defensive jobb greit. Ellers ikke noe særlig involvert offensivt. Veldig usynlig. 5

Nasri: Ble veldig usynlig utover i andre omgang. Her litt vel non chalent på Chelseas mål. 5

Adebayor: Prøver mye, men får lite til. Binder på seg forsvarere. God til å holde på ballen. Assist. 6

Van Persie: Dårlig førsteomgang, vanvittig andreomgang. To flotte mål. Skaper mange sjanser. 8 BB

Bendtner: Ikke noe særlig involvert. Burde ha fått assist da han serverte Denilson. Greit innhopp. 6

Link to comment
Share on other sites

Leser blant Chelsea-fansen angående 1-1 målet.

 

Egentlig er det jo litt feil, men jeg har ikke glemt hvordan nettopp dette straffet oss i tilsvarende kamp i fjor. Så sånn sett så gir jeg blanke f i hele offsiden. :)

Som du sier skjedde det samme i fjor, dems favør og det samme skjedde i Carling Cup finalen

Link to comment
Share on other sites

Leser blant Chelsea-fansen angående 1-1 målet.

 

Egentlig er det jo litt feil, men jeg har ikke glemt hvordan nettopp dette straffet oss i tilsvarende kamp i fjor. Så sånn sett så gir jeg blanke f i hele offsiden. B)

Som du sier skjedde det samme i fjor, dems favør og det samme skjedde i Carling Cup finalen

Dessuten fikk van Persie et feilaktig annullert mål mot dem for 2/3 år siden.

 

Min spillerbørs

Almunia 5 - Usikker i feltet og stygg igangssetting i forkant av selvmålet. Hadde noen fine utrusninger.

Sagna 8 - Kanon bakover. Er ikke så mye med oppover, men det er greit når man er så god defensivt!

Gallas 7 - God kontroll på Anelka. Veldig sterk kamp med tanke på at han nettopp har mistet kapteinsbindet og spilte mot sin gamle klubb.

Djourou 8 - Uheldig ved selvmålet. Ellers meget god!

Clichy 8 - Mye det samme som mot Man U. Sleit litt i første, men helt fantastisk i andre. Fine raid.

 

Denilson 5 - Jobber mye, men sliter veldig med Cole. Kommer aldri helt forbi vår tidligere back og burde scoret / sendt ballen tilbake til van Persie i sluttminuttene.

Song 7 - Sliter før målet vårt, meget god etter.Må bli mer stabil gjennom en hel kamp, men er uansett den spilleren som bør starte ved siden av vår kaptein. Dette håper jeg også Wenger ser.

Fabregas 7 - Trøkker til i duellene fra første stund og gjennom hele kampen. I mine øyne den eneste som er god gjennom hele kampen. Viste dog ikke noen ekstremkompetanse i dag, noe som er grunnen til at han ikke får høyere poengsum.

Nasri 5 - Usynlig i store deler av kampen. Burde gjort det bedre ved selvmålet.

 

Adebayor 5 - Er involvert i begge målene våre til tross for en ellers svak kamp. Sliter uvanlig mye i duellspillet langs bakken og i høyden.

Van Persie 8 - Banens beste. Scorer to viktige mål og er ellers farlig. Mer av dette, takk ;)

Link to comment
Share on other sites

Var Arsenal det beste laget?

Har vært i konfirmasjon så jeg jeg fikk ikke sett den..

Chelsea var best i 1. omgang, Arsenal var best i 2. Alt i alt var det en veldig jevn kamp.

Ikke helt enig i dette kjære Amsen.

Chelsea var best i første greit nok.

Men måten vi gjennomførte 2.omgang var rett og slett imponerende. Og vi vant fullt fortjent. Og jeg er kjent for å kunne se ting nøytralt.

Jeg syntes hvertfall det var veldig jevnt, og statistikken viser faktisk at Chelsea hadde ballen mer enn oss og flere sjanser enn oss, men jaja...

 

Btw, jeg heter The Gunner ;)

Uff kjære The Gunner, Uomtenktsomt og beklagelig. Leste ikke boksene nøyaktig nok.

Link to comment
Share on other sites

godt fornøy med 2. omg. forsvarsfireren fungerte svært bra, og selvfølgelig førnøyd med robin. men nok en gang skuffet over fire spillere. først og fremst de to "lovende" på midten. song spiller tarvelig, men denilson er enda værre. etter pausen sier kommentatorene at denilson er flyttet lengre ut, for å komme til flere innlegg. han klarer jo ikke i det hele tatt å treffe nærmeste 100m2 til en medspiller. svært svært svakt. song gjør to-tre gode inngripener. men ingen ting foruten det. adebayor har to godkjente berøringer, ellers ser han nok en gang uinteressert og lat ut. enormt dårlig. skal ikke lage en lang klage på almunia denne gangen, men han viste nok en gang at han ikke er blant de beste keeperne. mannen er god på strek, og er nok en bra backup. men ingen førstekeeper for et lag med store ambisjoner.

 

skal strekke meg så langt, at jeg mener almunia, song og denilson hadde fått problemer med å spilt seg til faste plasser på et for tiden svært svakt rosenborg lag.

 

glad for seieren og at de fire bak fungerte bra. johan kan bli en viktig mann. kan hende det klarer seg med å kjøpe en keeper, en defensiv midtbane og en spiss.

 

SER KAMPEN FOR 2 GANG NÅ. MED ENGELSKE KOMMENTATORER. DEN ENE KOMMENTATOREN HEVDER AT BALLEN KOMMER FRA COLE SIN FOT, OG DERFOR DØMMER IKKE DOMMERNE OFFSIDE PÅ 1-1 MÅLET...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...