Jump to content

2008.11.30 Chelsea B


pekkiry

Hva blir utfallet?  

38 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Replies 191
  • Created
  • Last Reply

Almunia har fått mye kritikk for at han ikke er offensiv nok. At han ikke går ut i feltet og plukker baller, og at han ikke er flink nok til å sette igang spillet hurtig.

 

På situasjonen som førte til baklengs, så forsøker han på begge deler han har blitt kritisert for å ikke gjøre. Han går ut i feltet og plukker ballen, og forsøker å sette igang Nasri hurtig. Desverre for han, blir kastet hans mot Nasri for hardt, slik at han aldri rekker å nå ballen.

 

Lehmann var flink til å sette igang spillet hurtig, men han hadde da sine feil der han også. Hendte flere ganger at ballen endte opp hos motstanderen. Det er slikt som kan skje.

 

Ingen tvil om at Arsenal hadde vært tjent med en bedre keeper. Men akkurat nå er Almunia det beste alternativet vi har. Jeg for min del synes faktisk at det er positivt at han faktisk prøver å gjøre noe med de tingene han har blitt kritisert for å gjøre for lite av.

Link to comment
Share on other sites

Almunia har fått mye kritikk for at han ikke er offensiv nok. At han ikke går ut i feltet og plukker baller, og at han ikke er flink nok til å sette igang spillet hurtig.

 

På situasjonen som førte til baklengs, så forsøker han på begge deler han har blitt kritisert for å ikke gjøre. Han går ut i feltet og plukker ballen, og forsøker å sette igang Nasri hurtig. Desverre for han, blir kastet hans mot Nasri for hardt, slik at han aldri rekker å nå ballen.

 

Lehmann var flink til å sette igang spillet hurtig, men han hadde da sine feil der han også. Hendte flere ganger at ballen endte opp hos motstanderen. Det er slikt som kan skje.

 

Ingen tvil om at Arsenal hadde vært tjent med en bedre keeper. Men akkurat nå er Almunia det beste alternativet vi har. Jeg for min del synes faktisk at det er positivt at han faktisk prøver å gjøre noe med de tingene han har blitt kritisert for å gjøre for lite av.

 

Ute og plukker innlegg?. Det er vel å ta litt hardt i. Ballen ramlet nærmest ned i armene på ham. Og gi mannen skryt for å prøve? Den kjøper jeg ikke.

Det er slik at Almunia klarer ikke å sette i gang raskt eller plukke innlegg. Når han da prøver så feiler han ofte. Det blir litt som Snkveld konseptet Harald gjør ting han ikke kan. Her blir det istedet Almuia gjør ting han ikke kan (og blir applaudert for det)

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Det andre målet til van Persie er pure class. En spiss i verdensklasse verdig. La oss håpe vi får se mer av sånt! Det var utrolig å se hvordan det løsnet for han etter det første målet. Tror han følte det slik vi vil han skal føle det: At han kunne få til hva som helst!

Link to comment
Share on other sites

Deilig dag på jobben nå :)

 

Kampen igår kan vise seg og bli ett skikkelig vendepunkt, og Wenger skal ha for å stille seg bak laget.

Har vært sterkt kritisk til en del spillere og disponeringer i år, og jeg står fremdeles inne for mye.

Hver for seg så har vi ikke veldig mange klassespillere, men når vi spiller som i går, som en helhet og ett lag så er vel andre omgangen igår ett bevis på at vi holder mål. Og en del skader fortsatt. Så Wenger har vel noen poeng når han sier som han gjør.

 

Det største problemet vårt virker å være motivasjon til kamper mot svake lag, når vi greier å vinne fullt fortjent mot manure og chelski mens vi taper fullt fortjent mot lag som stoke, villa, city osv så er det noe som skurrer. Kanskje det er rutine og oppe i hodet det sitter, ikke vet jeg. Men hadde dette vært en "normal" sesong så hadde vi vært top of the leauge nå. men syv\ ti poeng hvis pool vinner er ingen umulighet, selv om jeg fortsatt tror vi kommer til å svinge for mye i prestasjoner til å vinne bøtta så vet man aldri. Fredheim sa det treffende igår, vi er virkelig ett jekyll and hyde team. men du verden så morro det er på dager som igår.

 

Tilbake til kampen igår, så var jo første omgang ikke mye å skryte av, selv om vi hang greit med til almunia dummet seg ut. så var det ikke stein galt. Men andre omgan var heilt utrolig. Greit nok, vi skaper ikke en anmass av sjangser, men det er tross alt på brua vi spiller. Kan vel ikke forvente det. Men den sikkerheten bakover etter utligninga var enorm, og roen vi spilte med da var ikke mindre enn fantastisk. For meg er BB i går vanskelig, men Clichy var enorm i andre, Gallas likeså. Fab vokser med kapteinsbindet og Sagna var virkelig tilbake. Van Persie scorer to, ett av de med god hjelp fra linjedommer men dog. Avslutningen var fantastisk.

Alikevel så faller mitt valg på Johan Djourou. Viser en utolig ro, og selv etter ett selvmål så mister han ikke troa. Her har vi en virkelig klassestopper på gang. rask, sterk, god på hode og ganske teknisk til stopper og være. Og ikke minst en backrekke med mange år foran seg, med unntak av gallas så er det ikke gamle karer som spiller der. Få inn en Micha Richards også så blir det den nye FAB FOUR.

 

Vi trenger nok noen spillere og jeg skriker personlig etter en klassekeeper. almunia er langt ifra god nok til å være førstevalget for en klubb med ambisjoner i champions leauge og premier leauge. En skikkelig keeper, def mid og en storscorer, da er vi virkelig en force og regne med. Blir spennende å se i januar, men en ting er sikkert, black november er over for denne gang. Og dette minner litt om 97\98 sesongen. Da gikk vi på tap mot lag som derby i november, mens vi slo manure. Vi husker vel alle at da stod vi igjen med the double.

 

Så det er vel fortsatt lov å håpe.

Enig i det du sier her. Resultatmessig er det kanskje ikke så overaskende at vi vinner mot Man U og Chelsea, og taper mot lag som Villa. Det som derimot er overaskende er HVORDAN det skjer. VI vinner som sagt fortjent mot våre to rivaler, men taper også fortjent mot Villa og Stoke. Det er helt utrolig å se det løftet spillerne våre får et det andre målet til van Persie i går. Gallas er forresten mye bedre når han ikke trenger å tenke på alle andre rundt seg.

 

DJ har fått alt for lite skryt for kampen han gjorde i går. Han gjorde kanskje et selvmål, men var pure class etter det. Jeg må derimot si meg litt uenig i at RIchards er en god løsning. Han er ung og har en enorm fysikk, men er veldig lik Toure i spillestilen. Spiller veldig på instinkter og fysikk og er helt rå på kriging. Spilleforstråelsen er ikke like god. DJ trenger en taktisk smart stopper ved sin side. Sleng inn en klassekeeper så er vi i boks.

Link to comment
Share on other sites

En tanke:

I fjor spilte våre backer stort sett fantastisk, og i år gjorde de det for første gang i denne kampen. Det finnes sikkert hundre grunner til hvorfor det har vært sånn. Her kommer min teori/tanke.

I fjor spilte vi stort sett med Flamini som defensive midtbanehelt, og Eboue på kant. Dette gav våre backer en god sikring og lettere arbeidsvilkår. I år har vi stort sett spilt med defensive "nek" på midten. Vi har stort sett hatt "offensive" Denilson som vår defensive midtbaneherremann. Denilson har blitt mye mer defensivt orientert men han er ikke i samme liga som Flamini. Og på kantene så har vi hatt spillere som ikke vet hva det innebærer å jobbe begge veier.

Mot Chelsea spilte vi for første gang med et defensivt midtbaneess i Song og en defensiv ving i Denilson. Altså for første gang så spilte vi med en tilsvarende defensive tyngde på laget slik som vi hadde suksess med i fjor. Jeg tror dette kan være en medvirkende årsak til at våre backer igjen var trygge.

 

Hva sier folket?

 

BE

 

Forresten skal Wenger ha skryt for riktige bytter for en gangsskyld

Link to comment
Share on other sites

Noen andre som så at Adebayor stemplet Ivanovic når de gikk i duell, like før det første målet til van Persie? Fikk det først med meg nå, etter å ha studert målene i bedre kvalitet.

 

Ser det nå. Men Ivanovic lå ikke nede lenge, skrek i to sekunder, før han oppdaget at van Persie kom til avslutning, og ble etter det bare sittende der. :)

Link to comment
Share on other sites

En tanke:

I fjor spilte våre backer stort sett fantastisk, og i år gjorde de det for første gang i denne kampen. Det finnes sikkert hundre grunner til hvorfor det har vært sånn. Her kommer min teori/tanke.

I fjor spilte vi stort sett med Flamini som defensive midtbanehelt, og Eboue på kant. Dette gav våre backer en god sikring og lettere arbeidsvilkår. I år har vi stort sett spilt med defensive "nek" på midten. Vi har stort sett hatt "offensive" Denilson som vår defensive midtbaneherremann. Denilson har blitt mye mer defensivt orientert men han er ikke i samme liga som Flamini. Og på kantene så har vi hatt spillere som ikke vet hva det innebærer å jobbe begge veier.

Mot Chelsea spilte vi for første gang med et defensivt midtbaneess i Song og en defensiv ving i Denilson. Altså for første gang så spilte vi med en tilsvarende defensive tyngde på laget slik som vi hadde suksess med i fjor. Jeg tror dette kan være en medvirkende årsak til at våre backer igjen var trygge.

 

Hva sier folket?

 

BE

 

Forresten skal Wenger ha skryt for riktige bytter for en gangsskyld

Veldig enig med deg her. Tror det kan ha en god del å si ja. Men Clichy hadde en heller elendig førsteomgang vil jeg si. Spilte seg skikkelig opp i 2. omgangen hvor han fikk litt mer hjelp av Nasri og fikk muligheten til å bryte foran i en større grad enn i 1. omgangen. Likevel lurer jeg på hva det er som gjør at vår knallgode venstreback har begynt å gjøre enormt med feil i løpet av de siste månedene? Han varierer iallefall noe enormt, fra det helt elendige med merkelige juniorfeil og det geniale hvor han viser seg å være blant verdens beste venstrebacker.

 

Edit: Hyggelig at VG skriver at det faktisk var en fortjent seier til tross for offsidemålet.

Link to comment
Share on other sites

En tanke:

I fjor spilte våre backer stort sett fantastisk, og i år gjorde de det for første gang i denne kampen. Det finnes sikkert hundre grunner til hvorfor det har vært sånn. Her kommer min teori/tanke.

I fjor spilte vi stort sett med Flamini som defensive midtbanehelt, og Eboue på kant. Dette gav våre backer en god sikring og lettere arbeidsvilkår. I år har vi stort sett spilt med defensive "nek" på midten. Vi har stort sett hatt "offensive" Denilson som vår defensive midtbaneherremann. Denilson har blitt mye mer defensivt orientert men han er ikke i samme liga som Flamini. Og på kantene så har vi hatt spillere som ikke vet hva det innebærer å jobbe begge veier.

Mot Chelsea spilte vi for første gang med et defensivt midtbaneess i Song og en defensiv ving i Denilson. Altså for første gang så spilte vi med en tilsvarende defensive tyngde på laget slik som vi hadde suksess med i fjor. Jeg tror dette kan være en medvirkende årsak til at våre backer igjen var trygge.

 

Hva sier folket?

 

BE

 

Forresten skal Wenger ha skryt for riktige bytter for en gangsskyld

Veldig enig med deg her. Tror det kan ha en god del å si ja. Men Clichy hadde en heller elendig førsteomgang vil jeg si. Spilte seg skikkelig opp i 2. omgangen hvor han fikk litt mer hjelp av Nasri og fikk muligheten til å bryte foran i en større grad enn i 1. omgangen. Likevel lurer jeg på hva det er som gjør at vår knallgode venstreback har begynt å gjøre enormt med feil i løpet av de siste månedene? Han varierer iallefall noe enormt, fra det helt elendige med merkelige juniorfeil og det geniale hvor han viser seg å være blant verdens beste venstrebacker.

Ett ord: Kommunikasjon!

Link to comment
Share on other sites

En tanke:

I fjor spilte våre backer stort sett fantastisk, og i år gjorde de det for første gang i denne kampen. Det finnes sikkert hundre grunner til hvorfor det har vært sånn. Her kommer min teori/tanke.

I fjor spilte vi stort sett med Flamini som defensive midtbanehelt, og Eboue på kant. Dette gav våre backer en god sikring og lettere arbeidsvilkår. I år har vi stort sett spilt med defensive "nek" på midten. Vi har stort sett hatt "offensive" Denilson som vår defensive midtbaneherremann. Denilson har blitt mye mer defensivt orientert men han er ikke i samme liga som Flamini. Og på kantene så har vi hatt spillere som ikke vet hva det innebærer å jobbe begge veier.

Mot Chelsea spilte vi for første gang med et defensivt midtbaneess i Song og en defensiv ving i Denilson. Altså for første gang så spilte vi med en tilsvarende defensive tyngde på laget slik som vi hadde suksess med i fjor. Jeg tror dette kan være en medvirkende årsak til at våre backer igjen var trygge.

 

Hva sier folket?

 

BE

 

Forresten skal Wenger ha skryt for riktige bytter for en gangsskyld

Veldig enig med deg her. Tror det kan ha en god del å si ja. Men Clichy hadde en heller elendig førsteomgang vil jeg si. Spilte seg skikkelig opp i 2. omgangen hvor han fikk litt mer hjelp av Nasri og fikk muligheten til å bryte foran i en større grad enn i 1. omgangen. Likevel lurer jeg på hva det er som gjør at vår knallgode venstreback har begynt å gjøre enormt med feil i løpet av de siste månedene? Han varierer iallefall noe enormt, fra det helt elendige med merkelige juniorfeil og det geniale hvor han viser seg å være blant verdens beste venstrebacker.

Ett ord: Kommunikasjon!

 

Tror svaret ligger i det BE skriver først her - At han ikke har hatt Mozart til å hjelpe han hjem. Rosicky er veldig god fremover, men er også god til å jobbe hjem og gi støtte til Clichy. Nasri har ikke i samme grad assistert hjem, dermed blir det en helt annen måte å spille på for Clichy.

 

Eboue ble skjelt ut av veldig mange i fjor, men nå ser vi grunnen til at han ble spilt. Nettopp for å få Sagna fremover, og å skape disse overlappene på kantene våre. Vi kan vel ikke påstå at Walcott er av dem som jobber hjem....

Link to comment
Share on other sites

En tanke:

I fjor spilte våre backer stort sett fantastisk, og i år gjorde de det for første gang i denne kampen. Det finnes sikkert hundre grunner til hvorfor det har vært sånn. Her kommer min teori/tanke.

I fjor spilte vi stort sett med Flamini som defensive midtbanehelt, og Eboue på kant. Dette gav våre backer en god sikring og lettere arbeidsvilkår. I år har vi stort sett spilt med defensive "nek" på midten. Vi har stort sett hatt "offensive" Denilson som vår defensive midtbaneherremann. Denilson har blitt mye mer defensivt orientert men han er ikke i samme liga som Flamini. Og på kantene så har vi hatt spillere som ikke vet hva det innebærer å jobbe begge veier.

Mot Chelsea spilte vi for første gang med et defensivt midtbaneess i Song og en defensiv ving i Denilson. Altså for første gang så spilte vi med en tilsvarende defensive tyngde på laget slik som vi hadde suksess med i fjor. Jeg tror dette kan være en medvirkende årsak til at våre backer igjen var trygge.

 

Hva sier folket?

 

BE

 

Forresten skal Wenger ha skryt for riktige bytter for en gangsskyld

Veldig enig med deg her. Tror det kan ha en god del å si ja. Men Clichy hadde en heller elendig førsteomgang vil jeg si. Spilte seg skikkelig opp i 2. omgangen hvor han fikk litt mer hjelp av Nasri og fikk muligheten til å bryte foran i en større grad enn i 1. omgangen. Likevel lurer jeg på hva det er som gjør at vår knallgode venstreback har begynt å gjøre enormt med feil i løpet av de siste månedene? Han varierer iallefall noe enormt, fra det helt elendige med merkelige juniorfeil og det geniale hvor han viser seg å være blant verdens beste venstrebacker.

Ett ord: Kommunikasjon!

 

Tror svaret ligger i det BE skriver først her - At han ikke har hatt Mozart til å hjelpe han hjem. Rosicky er veldig god fremover, men er også god til å jobbe hjem og gi støtte til Clichy. Nasri har ikke i samme grad assistert hjem, dermed blir det en helt annen måte å spille på for Clichy.

 

Eboue ble skjelt ut av veldig mange i fjor, men nå ser vi grunnen til at han ble spilt. Nettopp for å få Sagna fremover, og å skape disse overlappene på kantene våre. Vi kan vel ikke påstå at Walcott er av dem som jobber hjem....

 

Og enkelte av oss prøvde å forklare dette gang etter gang etter gang i fjor. Men, det var da opplest og vedtatt at Eboue var en elendig fotballspiller som kun spilte fordi Wenger ville irritere fansen..

 

Dette er selvfølgelig mye av forklaringen. Man trenger å balansere laget i forhold til hvilke spillere som spiller hvor. Sagna hadde frie tøyler både offensivt og def i fjor pga Eboue. I tillegg kunne Fab og tildels Flamini lett slippe seg fremover fordi både TR og Eboue lukket rommet bak dem. Dette frigjorde begge backene og gjorde arbeidsforholdene enklere for alle. Jeg har stor tro på at Song kan tre inn i den samme rollen og med TR tilbake vil Clichy ha et mer mobilt oppspillspunkt enn Nasri som litt for ofte vil ha ballen i bena på vei mot eget mål. I første omgang mot Chelsea blir vi altfor ofte låst ned pga lite bevegelse fra begge kantspillerene og mangler således alternativer. For Denilson er dette på en måte greit da han ikke er kantspiller, Nasri har ingen unskyldning og tok seg heldigvis opp i 2. omgang.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...