Jump to content

2008.11.30 Chelsea B


pekkiry

Hva blir utfallet?  

38 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Replies 191
  • Created
  • Last Reply

Dette skal bli veldig spennende.

 

Jeg er ikke så udelt optimistisk foran denne kampen, men håper og tror at vi klarer en knepen seier. Jeg har mest tro på U i denne kampen. Chelsea spiller såpass kynisk hjemme at vi kommer ikke til alt for mange store sjanser.

Det blir kjedelig med chelseas 11 mann i forsvar, men når vi først kommer igjennom i dag, da sitter den.

 

Lykke til alle sammen :D

???

 

Chelsea spiller aldri i forsvar mot oss, spesielt ikke på brua.

 

Er langt fra optimistisk og jeg skjønner ikke hvorfor folk blir så optimistiske etter at vi knepent vant 1-0 mot Kiev.

 

Tipper vi får oss en skikkelig smekk i trynet og går hjem med 3/4-0 tap i sekken

 

Er så deilig å ta feil!!!!!!!!

 

 

Gratulerer alle GOOOONERS!!!!

Link to comment
Share on other sites

:)-->

QUOTE(Stefan B @ Nov 30 2008, 07:00 PM) 149695[/snapback]

Deilig! Håper at Djourou - Gallas blir stopper paret fremover, noe jeg forøvrig har tryglet om at Wenger ville gjøre etterhvert :D

 

Ser kanskje heller en god gammel Kolo Toure sammen med Djourou, William Gallas er en tikkende bombe som burde selges fortest mulig. Selv om det er mye armer og bein med Toure, så er han kanskje mer stabil i topplokket enn godeste Gallas!!

 

En god kamp gjør ingen god sesong!! Måtte dette være vendepunktet!!

Link to comment
Share on other sites

Vi slår Chelsea på brua og spurvene går på en smell hjemme mot everton, DET kaller man SUPERSØNDAG

 

Dette var en supersøndag ja. Arsenal mer eller mindre utspilt i store deler av første omgang. Men etter at de snudde kampen (litt heldig) så viste de jo alt det vi har savnet i hele år. Siste halvtimen var årsbeste, BY FAR!! :) Og Clichy var verdensklasse. De andre i forsvaret gjorde også en glimrende jobb, og midtbanen ryddet opp i stor stil. Surrealistisk å se at Chelsea ikke klarte å skape noe som helst etter at Arsenal tok ledelsen. Dette viser med all tydelighet at problemet til Arsenal sitter mellom ørene og ikke i beina! :D

Link to comment
Share on other sites

:)--><div class='quotetop'>QUOTE(Stefan B @ Nov 30 2008, 07:00 PM) 149695[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->

Deilig! Håper at Djourou - Gallas blir stopper paret fremover, noe jeg forøvrig har tryglet om at Wenger ville gjøre etterhvert :D

 

Ser kanskje heller en god gammel Kolo Toure sammen med Djourou, William Gallas er en tikkende bombe som burde selges fortest mulig. Selv om det er mye armer og bein med Toure, så er han kanskje mer stabil i topplokket enn godeste Gallas!!

 

En god kamp gjør ingen god sesong!! Måtte dette være vendepunktet!!

 

Vet ikke hvordan Toure er sammen med Djourou, men vi får se hvordan det utvikler seg til januar vinduet o.l., f.eks. hvis Gallas blir solgt.

Link to comment
Share on other sites

LONDON IS RED!!

 

For en bursdagsgave jeg fikk her. Kunne ikke drømt om noe bedre!

Første omgang var helt rævva, og hadde vi fortsatt slik etter hvilen hadde vi tapt med minst tre mål. Men så kommer vi oss, og leverer The Arsenal Way på høyeste nivå, og det er bare så herlig å se på. Gud så jeg elsker van Persie, og ikke minst resten av laget. Wenger har lært fra Tottenham kampen, og det er så godt å se laget angripe i det 89. minutt med 2-1 ledelse over Chelsea på Stamford Brigde(!)

 

OH ARSENAL WE LOVE YOU!!

Link to comment
Share on other sites

Fantastisk innsats av laget og en utrolig viktig og deilig seier! :D

Første omgang var ikke mye å skryte av, men i andre omgang syns jeg vi klarte oss veldig bra. RVP viser klasse og smeller inn to perlemål. :D

 

Det første var klart offside, men ting må jo gå vår vei også. Stort sett går jo slike avgjørelser bare imot oss. :) Innsatsen til spillerne er helt enorm i dag! Clichy og Sagna står frem blandt de aller beste i dag.

 

Nå får vi håpe at Kiev kampen og denne kampen blir vårt vendepunkt og at vi nå kan begynne å bli stabile og ta mange tre-poengere fremover. Det trenger vi nå!

 

Come on you Gunners! :D

Link to comment
Share on other sites

Jeg er ganske ordløs nå. Så fort det kan snu! Det første målet er en god offside, men vi husker jo hvordan det gikk på brua i fjor. Fantastisk prestasjon av van Persie på begge målene. Det likte jeg å se. :D

 

Litt dumt at Liverpool slo Chelsea på Stamford Bridge tidligere i år, for hvis ikke så hadde vi vært både de første og de siste som vant der under rekord-tiden deres.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er ganske ordløs nå. Så fort det kan snu! Det første målet er en god offside, men vi husker jo hvordan det gikk på brua i fjor. Fantastisk prestasjon av van Persie på begge målene. Det likte jeg å se. :D

 

Litt dumt at Liverpool slo Chelsea på Stamford Bridge tidligere i år, for hvis ikke så hadde vi vært både de første og de siste som vant der under rekord-tiden deres.

Men vi var jo de første til å score mål i andre omgang mot Chelsea denne sesongen, da. :D

 

Men herlighet for en kamp, dette fortjente vi! Blir nesten litt uvandt å komme på skolen uten å bli mobbet fra alle kanter. :)

 

Congrats, fellow gooners!!! :D

Link to comment
Share on other sites

Hohoho, for en utrolig prestasjon! Å snu på Brua er intet annet enn fantastisk!

 

Forsvaret er bunnsolid, og Djourou viser nok en gang at han er førstelagsmateriale, ihvertfall til vi har skaffet en skikkelig ener i midtforsvaret. Gallas står frem som en klassestopper, og har hevet seg etter at han mistet kapteinsbindet. Nå kan han bare konsentrere seg om seg selv. Apropos å stå frem, våre to backer, som var så fantastiske i fjorårssesongen, har åpnet denne sesongen under pari. Men i dag gjør begge to, spesielt den lynraske karen på venstresiden, helt vanvittige kamper både offensivt og defensivt. De banker "Premier Leagues beste back" kraftig ned i støvlene.

 

Midtbanen fungerte glimrende. Song sto frem som en virkelig Gilberto-erstatter, og setter Deco totalt ut av kampen. Fungerte glimrende som anker. Fabregas gjorde også en iherdig innsats bakover, men fikk også anledning til å ta i et tak fremover. På vingene spilte Nasri en relativt svak kamp, mens Denilson reiste seg og spilte kanskje sin aller beste kamp i klubben. Fantastisk innsatsvilje og jobbing. Synes ikke han gjorde en god kamp på vingen i midtuka, men i dag var han fantastisk!

 

Van Persie var i mine øyne, noe sikkert mange deler med meg, banens beste spiller. Ikke bare fordi han hamrer inn to vakre mål, der ett av dem jo forøvrig skulle vært annullert, men fordi han gjør en fantastisk jobb defensivt. Som Tjernås korrekt påpekte fra kommentatorboksen, tok han på sett og vis Mikel ut av kampen, der han lå med sin bevegelighet mellom midtbanen og Adebayor helt fremme. Derfor ble Arsenal delvis i overtall sentralt på midten, og kunne enklere eliminere Deco, Lampard og til dels Ballack. Sistnevnte var helt usynlig.

 

Helt på topp synes jeg Adebayor startet bra, men ble tatt ut av Ivanovic. Problemet i dag tror jeg var at han ble brukt feil. Han er ingen bakromsspiss i den forstand at han skal løpe forsvareren i senk, men heller et oppspillspunkt som kan ta i mot ballen og utfordre. Han skal forøvrig ha skryt for stussen på 2-1 målet.

 

Almunia tar jeg også som et eget punkt til slutt. Jeg har vært en av de som har forsvart ham tidligere, men i dag likte jeg ikke det jeg så. På målet gjør han jo en giganttabbe da han sender en løpspasning til en markert spiller, som gjør at Bosingwa kan legge inn. Deretter har ikke Djourou noe valg, enten må han prøve å klarere, eller så scorer spissen like bak ham. Vi vet alle hva som skjedde. I tillegg synes jeg ikke han virker trygg i feltarbeidet. Han bokser mye istedenfor å holde, noe som ofte gjør at Chelsea vinner tilbake ballen på vår banehalvdel. Synes Wenger kan vurdere å hente inn en ny keeper, eller sende et lite skremmeskudd ved å la polakken få sjansen.

 

Manuel Almunia - 6

Bacary Sagna - 8

William Gallas - 8

Johan Djourou - 7

Gael Clichy - 9

Denilson Neves - 8

Cesc Fabregas - 8

Alexandre Song - 7

Samir Nasri - 6

Robin van Persie - 9

Manu Adebayor - 5

 

Selv om vi tok en meget sterk og viktig seier her, og tok tilbake fjerdeplassen, tror jeg ikke vi er tilbake i gullkampen. For at vi skal bli det for fullt, trenger vi både en god dose flaks, i tillegg til forsterkninger i januar. Vi reiser oss mot de skikkelig gode lagene, men sliter mot svakere motstand. Dette er en trend som må snu, og det er flere halvgode lag i Premier League enn lag i verdensklasse, så det er viktigere å vinne mot de halvgode. Her har Wenger en jobb å gjøre, men vi tar med oss tre meget, meget viktige poeng, og sårt tiltrengt selvtillit.

 

COME ON YOU GUNNERS!!

Link to comment
Share on other sites

Nå får vi håpe at Kiev kampen og denne kampen blir vårt vendepunkt og at vi nå kan begynne å bli stabile og ta mange tre-poengere fremover. Det trenger vi nå!

 

Tja, nå må vi ikke bli som yidsen og snakke om vendepunkt da...! :D Og selv om dette var et langt skritt i riktig retning er det alt for tidlig å friskmelde Arsenal. Men kampen viste ihvertfall som jeg skrev lengre opp at problemene først og fremst må sitte mellom ørene, og i så henseende må jo denne solide andreomgangen bidra til å gi spillerne litt mer selvtillit og tro på egne ferdigheter...

Link to comment
Share on other sites

Fantastisk men på ingen måte overraskende.

 

Til tross for at Ade egentlig spiller en utrolig svak kamp så ser vi hvor viktig det er å ha klasse spillere med litt mer rutine og styrke enn 16 og 17 åringer. Ade er meget viktig på begge målene.

 

Backene spiller en stor kamp, endelig.

 

Song er etter min mening en av de store forskjellene. Han er det nærmeste vi kommer ett midtbaneanker i dagens stall og bør derfor starte alle kamper ved siden av Fabregas. Kjempe kamp av Song. Skulle veldig gjerne sett at han var litt raskere dog.

 

Denilson og Nasri gjør begge en svak kamp, og kantene våre er per dags dato en stor svakhet.

 

Nå er vi med og jeg har stor tro på at dette kan være ett viktig vendepunkt.

Link to comment
Share on other sites

Herlig comeback!! Nå er jeg fryktelig stolt av laget. Første omgang var ganske tett, men det var hjemmelaget som hadde ballen og presset. Bosingwa (riktig skrevet?) var særlig meget god i første. Fabregas var en av få som virkelig gjorde en god første omgang. Vi hadde dog våre sjanser og kunne fort scoret selv om spillet generelt var svakt og kombinasjonene satt dårlig. Faktisk var det slik at Chelsea spilte mer "arsenalsk" enn oss i store deler av kampen.

 

Andre omgang kan egentlig deles inn i to deler: Før van Persies første mål og etter. Før målet var Chelsea klart best og vi skapte ingenting og klarte ikke å holde ballen i laget. Hver eneste duell ble vunnet av en blå, og de fleste ventet egentlig bare på det andre målet. Men ut av scorte vi - for en gangs skyld var vi effektive og scorte så fort vi fikk sjansen. Målet var klart offside, men jeg tror få bryr seg etter alle marginene vi har hatt mot oss i det siste. Det tok ikke lang tid før van Persie scorte sitt andre - denne gangen kunne ingen klage på dommeren. Chelsea prøvde å komme tilbake, men plutselig kom selvtilliten tilbake hos våre spillere. Song, Clichy, Sagna og Djourou synes jeg pekte seg særlig godt ut i denne perioden. Plutselig vant vi dueller høyt på banen - dueller spillerne ikke engang tore å prøve seg på tidligere i kampen. Faktisk var vi nærmere et tredje mål enn de var en utligning de siste 30. Bendtner kom innpå og gjorde sin uten tvil beste kamp på LENGE. Det varmet godt. Tiden gikk sakte mot 90 min, men Chelsea stresset og skapte lite farlig. Kort etterpå tid etterpå blåste dommeren av kampen og det fantastiske comebacket var et faktum!

 

Da van Persie scorte sine to mål, synes jeg det der og da var ufortjent, men sett kampen under ett var det greit. Vi hevet oss stort, mens chelsea tapte seg enda mer. Deilig å se at vi endelig klare å løfte oss i en kamp vi er svake og ligger under, det har vært en av de største forskjellen i år sammenlignet med i fjor.

 

Mye positivt fra denne kampen:

- Sist gang vi var så gode mot topplagene var da vi kom i CL finalen. Det samme året kom vi såvidt på fjerdeplass. Liverpool vant CL det året de kom på femteplass i ligaen. Noen som ser et mønster her :) ?

- Forsvaret virker veldig sikkert etter van Persies scoringer, det er lenge siden siste at vi har vært så gode bakover mot et topplag når vi leder.

- van Persie scorte endelig sitt første målet mot Chelsea. Det har vært mange stangskudd og feilaktige avblåste mål i disse kampen for han. Faktisk var han nærme i første og kunne faktisk scort sitt første hattrick for klubben da han fikk en frisparkmulighet i andre. Vi skal uansett ikke klage, for to mål var alt som skulle til. Herlig!

- Sagna spiller sin klart beste kamp i år og er tilbake til fjorårsnivået. Fra og med tilsvarende kamp i fjor har han ikke vært seg selv. Kanskje dette blir vendepunktet igjen? Feilfri defensivt.

- Djourou! Det første sveitseren gjorde etter at han scorte selvmålet var å reise seg opp og slutte å tenke på uhellet. Etter strålte han resten av kampen og han mange herlige taklinger. Meget proffesjonelt av den unge stopperen.

- Clichy prøver på skikkelig raid. Det første raidet skulle gitt Ivanovic gult kort, for backen ville vært helt gjennom hadde det ikke vært for obstruksjonen. Ved det andre raidet burde faktisk fortsettet til venstre istendenfor å kutte innover og bremse opp. Faktisk ville han vært gjennom og kunne enten sende ballen ut til spissen eller prøve å kutte inn selv. Synd, men uansett en god prestasjon. Her skulle Ivanoci blitt utvist da han skulle fått sitt andre gule kort.

- Målene ga lage et stort boost. Forhåpentligvis vil dette fortsette i neste kamp!

- Som tildigere nevnt: Bendter. Scoret i sist kamp og gjorde et fantastisk innhopp. Vant duellene Ade tapte og sendte en fin ball til Denilson som brasilianeren burde klart å score på.

- Fabregas og Song i midten. Førstnevnte var god gjennom hele kampen, mens sist nevnte strålte ikke før den siste halvtimen. Timingen kunne ikke vært bedre for Song, for det han presterte der ute de siste 30 minuttene minnet mye om Gilberto på sitt beste.

- Vi vinner på en av de verdens vanskeligste bortebaner! De hadde ikke lsuppet inn et eneste mål i andre omgang i år - nå slapp de inn to. Ungguttene hever seg stort i storkampene, noe som tyder på at mye ligger i hodet. Forsvarsspillet i dag var også noe som understreker dette.

 

Noen negative sider var det desverre også:

- Denilson var svak offensivt. Hendelsen alene mot Cech i sluttminutten oppsummerer egentlig ganske godt hvordan han fungerte offensivt i dag.

- Ade ble for det meste eid av Ivanovic og Terry. Førstnevnte hadde vanskelige arbeidsforhold, men tapte likevel overaskende mange kropps- og løpsdueller han vanligvis vinner. Fin assist til van Persie gir et lite pluss i margen :)

- Akkurat som mot Man U og Tottenham klarer vi ikke å utnytte overgangsmulighetene vi får når motstanderlaget presser for scoring. Mot Spurs ble vi straffet for det, heldigvis ikke mot de to andre. I CL er vi nødt til å ta vare på disse sjansene!

- Før van Persies første mål var spillet meget svakt og det så ut til at Chelsea skulle klare å krige seg til en kontrollert seier.

 

Dommeren gjorde en del feil i løpet av kampen. van Persies første mål var egentlig offside, men det var egentlig linjedommeren sin skyld at han ikke så det. Den samme linjedommeren gjorde også flere feil, da han ved noen anledninger vinket for offisde for Chelsea når det ikke var tilfelle. Ivanovic skulle dog vært utvist, og burde egentlig hatt 3 gule kort. Terry kunne også blitt utvist for sin knottetakling på Sagna. Dessuten var det mange rare frispark her og der. Vi fikk kanskje den største fordelen som følge av feilaktig dømming, men det skulle bare mangle etter tilsvarende feil vi har opplevd på brua de siste årene! I fjor tok dommeren fra oss gullet, på tide av vi får noe tilbake.

 

Nå er jeg fryktelig glad, men akkurat som etter seier mot Man U MÅ VI OPPRETTHOLDE TRYKKET MOT ANDRE LAG. I neste seriekamp forventer jeg å se et Arsenal-lag som peiser på i duellene og som tørr å satse framover. Det hjelper ingenting å vinne mot topplagene når man taper over 20 poeng mot lag man bør vinne mot! Fortsatt god helg alle sammen :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...