Jump to content

Draktnummerne sesongen 08/09


Arsenal-jay

Recommended Posts

  • Replies 100
  • Created
  • Last Reply

Almunia er IKKE mer enn god nok. Han er en dårlig/middels keeper. Å si at Lehmann ikke holder mål er jo på grensen av latterlig, et eksempel var jo kampen mot Portugal. Han viste at han fortsatt er god, og jeg frydet meg av å se en skikkelig keeper for en gangs skyld.

Lehmann har en offensiv spillestil. Han er ofte ute i feltet for å avverge farlige situasjoner, og det lykkes han for det meste godt med. Han er en god igangsetter og da viser jeg spesielt mot Milan-kampen. Han har fortsatt gode reaksjoner og det viste han også i samme kamp.

Almunia er en keeper som står på streken. Han er aldri ute og tar baller, og dette fører til mange unødvendige mål når stopperne våre er forholdsvis håpløse i duellstyrken. Han har en merkelig måte å forsøke å ta straffer på, og på frispark er han alltid feilposisjonert.

 

Så hva velger vi? En keeper som aldri gjør tabber, men er dårlig, eller en matchvinner som av og til gjør noen brølere? Vi vet hva Wenger har valgt, og det minsker ikke spørsmålstegnet mitt til den mannen.

 

En toppklubb skal ha en toppkeeper. Fortsetter Almunia å vokte buret, kan vi se fram til nok en trofèløs sesong.

 

Noe av det verste tullet jeg har lest på lenge,gidder ikke å begrunne det noe mere,ender bare opp med at vi blir sittende å diskutere noe vi aldrig blir enig om...forresten artig at du setter spørsmålstegn ved wenger,den beste mannen vi har hatt ved roret i denne klubben!

Link to comment
Share on other sites

Noe av det verste tullet jeg har lest på lenge,gidder ikke å begrunne det noe mere,ender bare opp med at vi blir sittende å diskutere noe vi aldrig blir enig om...forresten artig at du setter spørsmålstegn ved wenger,den beste mannen vi har hatt ved roret i denne klubben!

 

Han er er helt klart en strålende manager, men enkelte ting gjør at jeg ikke stoler helt på ham.

Først og fremst er det saken med Almunia. Jeg tror i grunn at Wenger forstod at Lehmann var bedre enn Almunia etter noen måneder, men fortsatte å benke ham pga. sutringen i media. Så lenge man har en bedre keeper i stallen, skal han brukes i min mening.

En annen sak var å fortsette med Adebayor på topp etter han sluttet å produsere mål. Han hadde en skikkelig dårlig periode i Februar - April tiden, men Wenger lot ham spille allikevel. Tror dette også påvirket formen til Adebayor. Tror først og fremst at han kunne trengt en pause, men jeg tror også at Adebayor visste at han fikk spille uansett hvilken form han var i.

En siste ting jeg misliker litt er at Wenger kun ser etter talenter. Det er helt topp at han bringer lovende talenter til klubben vi alle har i hjertet, men jeg mener fortsatt at en gang må man kjøpe rutinerte spillere som kan komme og bidra med en gang.

Utenom dette synes jeg Wenger er en utmerket manager, men han har potensial til å bli bedre.

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener at Wengers merkelige avgjørelse om å spille med vår nest beste keeper i mål kostet oss gullet. Det irriterer meg grenseløst.

 

...men det betyr ikke at jeg ikke syns at Wenger er en fantastisk manager, men en som etter mitt syn gjorde en gigatabbe i inneværende sesong.

 

Håper vi kjøper en ny keeper i sommer, en keeper som kan hjelpe våre stoppere i feltet og som kan sette i gang spillet raskt slik at vi kan ta våre motstandere i kontra. Med Almunia i mål så er det neppe mulig :-(

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener at Wengers merkelige avgjørelse om å spille med vår nest beste keeper i mål kostet oss gullet. Det irriterer meg grenseløst.

 

...men det betyr ikke at jeg ikke syns at Wenger er en fantastisk manager, men en som etter mitt syn gjorde en gigatabbe i inneværende sesong.

 

Håper vi kjøper en ny keeper i sommer, en keeper som kan hjelpe våre stoppere i feltet og som kan sette i gang spillet raskt slik at vi kan ta våre motstandere i kontra. Med Almunia i mål så er det neppe mulig :-(

 

Noen spesielle tabber du sikter til? Siden det liksom kostet oss seriegullet.. Dommerne gjorde det mener jeg, men at Almunia skal ha kostet oss seriegullet forstår jeg ingenting av.

 

Men bare for å understreke det.. Jeg mener Almunia på langt nær er god nok for Arsenal. Men kan ikke se han gjorde noen store blemmer i år som kan ha kostet oss gullet?

Link to comment
Share on other sites

Almunia gjør ikke tabber, unntatt total feilposisjonering på samtlige frispark. Derimot gjør han aldri gode redninger heller, kun redninger som keepere SKAL ta. Derfor koster Almunia oss gullet fordi han ikke har det lille ekstra (det stor ekstra for ham) som trengs for å vinne kamper der keeperne er det eneste som skiller lagene.

Link to comment
Share on other sites

Almunia plukker nesten aldri ballen utenfor fem meteren og gir derfor minimalt med støtte til våre stoppere, som desverre har sine største svakheter i lufta.

 

Almunia er ikke flink til å sette i gang spillet raskt og presist og tar derved fra våre raske spillere muligheten til å ta motstanderene på kontra når de ikke er organisert.

 

Akkurat disse svakhetene kostet etter mitt syn oss gullet i år.

 

Enig med Rotteh i at Almunia er elendig til å organisere muren ved frispark mot oss.

Link to comment
Share on other sites

Når vi ser på det som betegnes som tradisjonelt når det gjelder draktnummer i forhold til plass på banen, er vår utdeling av draktnummer nesten totalt brudd på tradisjoner. Nesten.

Vanligvis hadde vingbackene 2 og 5, stopperparet 3 og 4 og så videre. Men det var andre tider. Uansett er det vesentligste at nr 1 er førstekeeper og nr. 10 spissen. Mener vi ikke har fått helt til dette. Men det er vel kanskje ikke så farlig.

Link to comment
Share on other sites

Jeg bestillte den nye drakta med walcott 32 bakpå for litt siden. :(

Tror dere Arsenal sender meg en drakt med walcott 14 siden drakta ikke er lagt ut for salg, bare forhåndsbestilling.

 

Kan du ikke ved forhåndsbestilling endre bestillelsen da? Burde vel være noen muligheter for å endre ordren?

Link to comment
Share on other sites

:D-->

QUOTE(Stefan B @ Jun 27 2008, 09:51 PM) 134036[/snapback]

Jeg bestillte den nye drakta med walcott 32 bakpå for litt siden. :(

Tror dere Arsenal sender meg en drakt med walcott 14 siden drakta ikke er lagt ut for salg, bare forhåndsbestilling.

 

Kan du ikke ved forhåndsbestilling endre bestillelsen da? Burde vel være noen muligheter for å endre ordren?

 

Må jeg gjøre det ganske kjapt da?

Link to comment
Share on other sites

Alle får nok med nummer 14 om de sender mail eller ei. De trykker jo ikke Walcott med nummer 32 på ryggen når de vet han får nummer 14 til sesongen, så hvorfor skal dere tro at dere kom til å få med nummer 32? :)

Link to comment
Share on other sites

Alle får nok med nummer 14 om de sender mail eller ei. De trykker jo ikke Walcott med nummer 32 på ryggen når de vet han får nummer 14 til sesongen, så hvorfor skal dere tro at dere kom til å få med nummer 32? ;)

 

 

Fikk mail fra arsenal store:

 

The number has been changed to 14.

 

Kind regards

 

Arsenal Home Shopping

Tel: +44 (0) 207 619 5000

 

Jeg vet ikke om alle får med 14, men jeg fikk netopp drakta med Walcott 14 :D

 

Lurer på om noen som har forhåndsbestilt drakta med Walcott som fikk numer 32?

EDIT:

Har sett litt nærmere på -Order details, ser at det står nr 32 men 32 er blit stryket over med penn og de har skrevet 14

Link to comment
Share on other sites

B)--><div class='quotetop'>QUOTE(Stefan B @ Jul 3 2008, 06:18 PM) 134479[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->

http://www.arsenal.com/article.asp?thisNav...enal+home+shirt

 

Drakta minner meg om Manure når jeg ser den bakfra.. blir litt rart å se spillerne våre i disse draktene, men tror jeg kommer til å klare å venne meg til de etterhvert som tida går.. ;)

 

Det skulle du ikke ha sagt, for jeg er litt enig. :P Men nå vel.. Det er mest på grunn av påtrykket. Det var egentlig ikke spesielt kult! Kunne vi ikke hatt noe slik som vi så Chelsea hadde i CL-finala? Skal se om jeg finner bilde.

 

EDIT:

http://www.guardian.co.uk/football/gallery...cture=334299490

http://www.guardian.co.uk/football/gallery...cture=334300046

 

EDIT 2:

Får ikke fiksa quoten. ;)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...