Jump to content

Draktnummerne sesongen 08/09


Arsenal-jay

Recommended Posts

Freding av nummer er noe forbannet sprøyt. Om Samir Nasri skulle få nr 14 så spiller da det ingen rolle for statusen til Thierry Henry.

 

Det har forresten vært viktigere spillere for klubben enn Thierry Henry. Som Tony Adams og Dennis Bergkamp i nyere tid. Om Thierry Henry i det hele tatt er den beste gjennom tidene er heller ikke opplagt. Blandt annet Alex James var noe helt utenom det vanlige i sin samtid.

 

Det blir jaggu mye freding når en begynner å sette ting litt i perspektiv.

Jeg er helt enig i at Bergkamp og Adams er større (de eneste i min 30 år gamle Arsenalhistorie som er bedre enn han riktignok), og draktnummerfreding er bare tull. Men helt enig i at det kan være en fin ting i tilfeller som med MVFoe.

Alex James? Er ikke det bassisten i Blur? ;)

 

 

Er faktisk enig med dere at det blir feil å frede draktnumre etter å ha tenkt meg litt om... :D Hehe..

T.Henry vil huskes i evig tid av Arsenal fansen uansett om draktnummeret er fredet eller ikke.. :)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 100
  • Created
  • Last Reply

Ang. frede nummer så burde det ha blitt motsatt vei også. Det må være pinlig for tallet 1 å stå på ryggen til Almunia. Du kan jo tenke deg hvilke legender han er vant til å pryde ryggen til.

 

 

BE

 

Nå må det bli slutt på kritikken mot Almunia. Han er pr. dags dato vår nr. 1, og er mer enn god nok til å bære den trøya uavhengig av hvem som har båret den før han.

 

Og til dere som heller ville beholde Lehmann, så har han bevist i EM at han ikke holder nivået som kreves lenger. Andre målet til Tyrkia går var en solid keepertabbe, og han burde vel strengt tatt hatt bedre kontroll på tyrkernes første mål også.

 

Almunia er mer enn god nok, og det er ikke der vi trenger forsterkninger i første omgang.

Link to comment
Share on other sites

Ang. frede nummer så burde det ha blitt motsatt vei også. Det må være pinlig for tallet 1 å stå på ryggen til Almunia. Du kan jo tenke deg hvilke legender han er vant til å pryde ryggen til.

 

 

BE

 

Nå må det bli slutt på kritikken mot Almunia. Han er pr. dags dato vår nr. 1, og er mer enn god nok til å bære den trøya uavhengig av hvem som har båret den før han.

 

Og til dere som heller ville beholde Lehmann, så har han bevist i EM at han ikke holder nivået som kreves lenger. Andre målet til Tyrkia går var en solid keepertabbe, og han burde vel strengt tatt hatt bedre kontroll på tyrkernes første mål også.

 

Almunia er mer enn god nok, og det er ikke der vi trenger forsterkninger i første omgang.

Enig med deg her, Kim. Almunia har kanskje ikke den beste plasseringsevnen iblant, men tar dette igjen på spensten og rekkevidden. Lehmann plasserte seg ofte riktig, men han hadde ikke alltid den spensten som skulle til for å nå helt bort i hjørnet. Lehmann gjorde mer risky ting i feltet noe som ofte var bra og resulterte i gode matchvinnende redninger, men dette kunne også ofte resultere i gedigne tabber. Almunia derimot er helt på det jevne. Gjør det trygge og tar ingen sjanser. Gjør heller ingen matchvinnende redninger, og heller ingen store brølere.

 

Foretrekker det sistnevne jeg. Almunia FTW!

Link to comment
Share on other sites

Ang. frede nummer så burde det ha blitt motsatt vei også. Det må være pinlig for tallet 1 å stå på ryggen til Almunia. Du kan jo tenke deg hvilke legender han er vant til å pryde ryggen til.

 

 

BE

 

Nå må det bli slutt på kritikken mot Almunia. Han er pr. dags dato vår nr. 1, og er mer enn god nok til å bære den trøya uavhengig av hvem som har båret den før han.

 

Og til dere som heller ville beholde Lehmann, så har han bevist i EM at han ikke holder nivået som kreves lenger. Andre målet til Tyrkia går var en solid keepertabbe, og han burde vel strengt tatt hatt bedre kontroll på tyrkernes første mål også.

 

Almunia er mer enn god nok, og det er ikke der vi trenger forsterkninger i første omgang.

Enig med deg her, Kim. Almunia har kanskje ikke den beste plasseringsevnen iblant, men tar dette igjen på spensten og rekkevidden. Lehmann plasserte seg ofte riktig, men han hadde ikke alltid den spensten som skulle til for å nå helt bort i hjørnet. Lehmann gjorde mer risky ting i feltet noe som ofte var bra og resulterte i gode matchvinnende redninger, men dette kunne også ofte resultere i gedigne tabber. Almunia derimot er helt på det jevne. Gjør det trygge og tar ingen sjanser. Gjør heller ingen matchvinnende redninger, og heller ingen store brølere.

 

Foretrekker det sistnevne jeg. Almunia FTW!

 

 

Herregud så latterlig.. Å si at ikke Lehmann hadde bra rekkevidde er latterlig!! Husker ikke skuddet til Solskjær f eks i 2006/2007 sesongen? Helt nede ved stolperoten. Og Lehmann sin redning på skuddet til Raul i CL. Det krevde kanskje mer reaksjonsevne enn rekkevidde, men siden dere ikke nevner det så fikk jeg ta det opp. Det var den største styrken slik jeg ser det til Lehmann. Jeg mener det blir feil å si Lehmann ikke hadde god rekkevidde.. Han hadde utrolig mange gode redninger der han fikk bruk for rekkevidden sin.

Link to comment
Share on other sites

Herregud så latterlig.. Å si at ikke Lehmann hadde bra rekkevidde er latterlig!! Husker ikke skuddet til Solskjær f eks i 2006/2007 sesongen? Helt nede ved stolperoten. Og Lehmann sin redning på skuddet til Raul i CL. Det krevde kanskje mer reaksjonsevne enn rekkevidde, men siden dere ikke nevner det så fikk jeg ta det opp. Det var den største styrken slik jeg ser det til Lehmann. Jeg mener det blir feil å si Lehmann ikke hadde god rekkevidde.. Han hadde utrolig mange gode redninger der han fikk bruk for rekkevidden sin.

 

Det Kim mener er vel at Lehmann har tapt seg såpass betraktelig at han har mistet en del av spensten sin og ikke har like stor rekkevidde som han en gang hadde!

Link to comment
Share on other sites

:lol:-->

QUOTE(Stefan B @ Jun 26 2008, 03:48 PM) 133865[/snapback]
Herregud så latterlig.. Å si at ikke Lehmann hadde bra rekkevidde er latterlig!! Husker ikke skuddet til Solskjær f eks i 2006/2007 sesongen? Helt nede ved stolperoten. Og Lehmann sin redning på skuddet til Raul i CL. Det krevde kanskje mer reaksjonsevne enn rekkevidde, men siden dere ikke nevner det så fikk jeg ta det opp. Det var den største styrken slik jeg ser det til Lehmann. Jeg mener det blir feil å si Lehmann ikke hadde god rekkevidde.. Han hadde utrolig mange gode redninger der han fikk bruk for rekkevidden sin.

 

Det Kim mener er vel at Lehmann har tapt seg såpass betraktelig at han har mistet en del av spensten sin og ikke har like stor rekkevidde som han en gang hadde!

 

Enig i at han uten tvil har tapt seg. Men vi trenger en ny førstekeeper. Almunia holder ikke for et lag som har ambisjoner om å vinne alt.

Link to comment
Share on other sites

:lol:--><div class='quotetop'>QUOTE(Stefan B @ Jun 26 2008, 03:48 PM) 133865[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->

Herregud så latterlig.. Å si at ikke Lehmann hadde bra rekkevidde er latterlig!! Husker ikke skuddet til Solskjær f eks i 2006/2007 sesongen? Helt nede ved stolperoten. Og Lehmann sin redning på skuddet til Raul i CL. Det krevde kanskje mer reaksjonsevne enn rekkevidde, men siden dere ikke nevner det så fikk jeg ta det opp. Det var den største styrken slik jeg ser det til Lehmann. Jeg mener det blir feil å si Lehmann ikke hadde god rekkevidde.. Han hadde utrolig mange gode redninger der han fikk bruk for rekkevidden sin.

 

Det Kim mener er vel at Lehmann har tapt seg såpass betraktelig at han har mistet en del av spensten sin og ikke har like stor rekkevidde som han en gang hadde!

 

Enig i at han uten tvil har tapt seg. Men vi trenger en ny førstekeeper. Almunia holder ikke for et lag som har ambisjoner om å vinne alt.

 

Er helt enig med dere. Almunia er en stabil keeper, gjør aldri noen syke feber redninger, men gjør sjelden feil også. Jeg syns vi bør ha en keeper som kan være en matchvinner, og den matchvinnern ser jeg dessverre ikke i Almunia. Men tror uansett ikke Wenger kjøper en ny keeper i sommer..

Link to comment
Share on other sites

:lol:-->

QUOTE(Stefan B @ Jun 26 2008, 03:48 PM) 133865[/snapback]
Herregud så latterlig.. Å si at ikke Lehmann hadde bra rekkevidde er latterlig!! Husker ikke skuddet til Solskjær f eks i 2006/2007 sesongen? Helt nede ved stolperoten. Og Lehmann sin redning på skuddet til Raul i CL. Det krevde kanskje mer reaksjonsevne enn rekkevidde, men siden dere ikke nevner det så fikk jeg ta det opp. Det var den største styrken slik jeg ser det til Lehmann. Jeg mener det blir feil å si Lehmann ikke hadde god rekkevidde.. Han hadde utrolig mange gode redninger der han fikk bruk for rekkevidden sin.

 

Det Kim mener er vel at Lehmann har tapt seg såpass betraktelig at han har mistet en del av spensten sin og ikke har like stor rekkevidde som han en gang hadde!

 

Kim mener ikke noe om spensten eller rekkevidden til Lehmann, da det ikke var han som kommenterte det. Det jeg skrev, var at Lehmann har vist iløpet av EM at han ikke lenger har det som kreves for å være keeper i Arsenal. Dette har Wenger innsett, og derfor han satte han ut av laget etter de to brølerne hans i starten av forrige sesong.

 

Ingen tvil om at Lehmann hvar vært en meget god keeper, men han er ikke i nærheten av det nivået lenger.

 

Almunia holder mer enn nok til neste sesong.

Link to comment
Share on other sites

Er også helt enig i at Almunia bør være vår keeper neste sesong. Han er mer enn god nok, og gjorde seg absolutt ikke bort forrige sesong. Dette var jo tross alt hans beste sesong i Arsenal-drakten og da syns jeg det blir rart å kritisere han for det nå.

 

Almunia er kanskje ikke en keeper helt i verdensklasse, men hvilke keepere er egentlig verdensklasse? Jo det er keepere som Buffon, Casillas og Cech, men dette er keepere som det er umulig å få tak i. Dessuten koster de altfor mye og har altfor høye lønninger. Lite poeng i å bruke flere millioner på en keeper som Boruc når vi har en minst like gode keeper i Almunia. Da er det bedre å fortsette med Almunia og heller bruke pengene andre steder - dessuten kan det jo hende Fabianski plutselig danker ut Almunia og Boruc som førstekeeper på henholdsvis klubblag og landslag.

Link to comment
Share on other sites

dessuten kan det jo hende Fabianski plutselig danker ut Almunia og Boruc som førstekeeper på henholdsvis klubblag og landslag.

 

Jeg har faktisk mer tro på at Mannone blir den som eventuelt greier å danke ut Almunia. Av det jeg har sett av Fabianski, føler jeg meg langt fra sikker på at han noen gang blir førstekeeper i Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

Almunia er IKKE mer enn god nok. Han er en dårlig/middels keeper. Å si at Lehmann ikke holder mål er jo på grensen av latterlig, et eksempel var jo kampen mot Portugal. Han viste at han fortsatt er god, og jeg frydet meg av å se en skikkelig keeper for en gangs skyld.

Lehmann har en offensiv spillestil. Han er ofte ute i feltet for å avverge farlige situasjoner, og det lykkes han for det meste godt med. Han er en god igangsetter og da viser jeg spesielt mot Milan-kampen. Han har fortsatt gode reaksjoner og det viste han også i samme kamp.

Almunia er en keeper som står på streken. Han er aldri ute og tar baller, og dette fører til mange unødvendige mål når stopperne våre er forholdsvis håpløse i duellstyrken. Han har en merkelig måte å forsøke å ta straffer på, og på frispark er han alltid feilposisjonert.

 

Så hva velger vi? En keeper som aldri gjør tabber, men er dårlig, eller en matchvinner som av og til gjør noen brølere? Vi vet hva Wenger har valgt, og det minsker ikke spørsmålstegnet mitt til den mannen.

 

En toppklubb skal ha en toppkeeper. Fortsetter Almunia å vokte buret, kan vi se fram til nok en trofèløs sesong.

Link to comment
Share on other sites

dessuten kan det jo hende Fabianski plutselig danker ut Almunia og Boruc som førstekeeper på henholdsvis klubblag og landslag.

 

Jeg har faktisk mer tro på at Mannone blir den som eventuelt greier å danke ut Almunia. Av det jeg har sett av Fabianski, føler jeg meg langt fra sikker på at han noen gang blir førstekeeper i Arsenal.

 

Ja. Får Mannone en sesong eller to til på å utvikle seg, og gjerne sendes ut på lån, tror jeg han kan utvikle seg til å bli en keeper i verdensklasse. Det han har vist for reservene denne sesongen har ihvertfall vært svært imponerende.

 

Førstevalget mitt er dog uten tvil Igor Akinfeev. Oser av autoritet. Er rolig og kald i enhver situasjon, og har god kommunikasjon med forsvarerne sine. I tillegg har han utrolige reflekser og er god på streken.

Link to comment
Share on other sites

dessuten kan det jo hende Fabianski plutselig danker ut Almunia og Boruc som førstekeeper på henholdsvis klubblag og landslag.

 

Jeg har faktisk mer tro på at Mannone blir den som eventuelt greier å danke ut Almunia. Av det jeg har sett av Fabianski, føler jeg meg langt fra sikker på at han noen gang blir førstekeeper i Arsenal.

 

Ja. Får Mannone en sesong eller to til på å utvikle seg, og gjerne sendes ut på lån, tror jeg han kan utvikle seg til å bli en keeper i verdensklasse. Det han har vist for reservene denne sesongen har ihvertfall vært svært imponerende.

 

Førstevalget mitt er dog uten tvil Igor Akinfeev. Oser av autoritet. Er rolig og kald i enhver situasjon, og har god kommunikasjon med forsvarerne sine. I tillegg har han utrolige reflekser og er god på streken.

 

Hvor kan man følge reservelagskampene? ATVO? Eller tar du det du sier ut ifra hva andre har sagt/skrevet? Ang Mannone..

Link to comment
Share on other sites

Hvor kan man følge reservelagskampene? ATVO? Eller tar du det du sier ut ifra hva andre har sagt/skrevet? Ang Mannone..

 

ATVO, ja. Har sett hver eneste reservelagskamp denne sesongen, og Mannone har vært den som har stått mest frem, bortsett fra Barazite (og Wilshere mot slutten av sesongen).

Link to comment
Share on other sites

 

 

En toppklubb skal ha en toppkeeper. Fortsetter Almunia å vokte buret, kan vi se fram til nok en trofèløs sesong.

 

Lehmann var førstekeeper forrige sesong. Vi vant ikke noe mer av den grunn. Almunia var keeper i årets sesong, og vi endte kun få poeng bak Man U og Chelsea. Blir for dumt å tro at Almunia er årsaken til at vi ikke vant noe i årets sesong og at han evt blir en årsak til at vi ikke vinner noe neste sesong.

 

Som lag klønet vi det til i flere kamper som ødela den muligheten, og som lag må vi ta revansje og vinne trofeer neste sesong.

 

Hvem mener du vi skal hente inn som er toppkeeper og som er klart bedre enn Almunia? I tillegg til at han er toppkeeper så kan han ikke koste allverden og vi er også avhengig av at han ikke krever en kjempehøy lønn.

 

Da kan vi allerede utelukke keepere som Buffon, Casillas, etc. Da står vi kanskje igjen med Boruc, Gomes, Akinfeev etc, men er disse så fryktelig mye bedre enn Almunia? De er i hvertfall ikke klart bedre, og de vil allikevel koste en del penger, som vi heller kan bruke andre steder på banen. Almunia ER god nok, og jeg tror Almunia er en mellomløsning til evt Fabianski eller Mannone klarer å tilrive seg plassen som førstekeeper.

Link to comment
Share on other sites

Hvem vi skal hente som erstatter har jeg ikke peiling på, men at Almunia ikke er god nok er det ingen tvil om. Han fikk sjansen sin denne sesongen, og spilte bra for å være ham selv, men en Almunia på sitt beste er fortsatt ikke i nærheten av å være en toppkeeper som kan vinne trofeer til oss.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...