Jump to content

Aaron Ramsey


Skorpey

Recommended Posts

preview.jpg

Vil vi se denne gutten ikle seg den røde drakta?

 

Aaron Ramsey!

Den 17 år gamle Cardiff-spilleren som allerede har debutert for Wales' sitt U21-landslag. Det ryktes at både Arsenal og Man Utd er ivrige i å få tak i spilleren som blir kalt 'Rambo' blandt Cardiff-fansen.

Han skal ha en salgssum på £5 millioner pund, og skal være en midtbanespiller som kan spille både høyreback og hengende spiss. Skal være en tøff type, og han kan sammenlignes med Steven Gerrard.

 

Om vi skulle fått han, tror jeg det hadde vært lurt å låne han ut i noen år. Vet ikke helt om det er et sentral midtbane talent vi trenger aller mest, men det skal sies at det alltid er bra med britiske talenter, og jeg ville ikke likt å sett han blomstre i Man Utd i framtida å se tilbake på at vi kunne hentet han i en alder av 17 år.

 

Er ikke akkurat en av de spillerne jeg ønsker, men jeg tok det bare her :D

 

Her er forresten en speiderraport fra Steve Claridge, som jeg tror har spilt for Leicester(Eller var det Wolves?) en gang i tiden. Han skrev/skriver speiderrapporter for The Guardian:

There are few teenage players in the country who come as highly rated as Aaron Ramsey. I've heard the stories of Sir Alex Ferguson asking about his progress; of the leading lights of the Premier League tracking him and tabling bids which start at seven figures. Sometimes young lads with big reputations don't always come up to scratch. With Ramsey, though, that is emphatically not the case.

 

I watched him in Cardiff's game at Wolves two weeks ago, having tried to scout him previously only to find that he didn't feature. It was well worth the effort and the wait. In fact, having seen him, even in a 3-0 defeat in which he played slightly out of position and was substituted after an hour, I would drive the length of the country to see him again.

 

The thing that leaps out at you from his game is his appreciation of a pass. It was second to none. When a team-mate received the ball from him, the pass almost told him where his opponent was. It had all the information on it that you would need and it was, invariably, the right ball.

 

His retention of possession was very good - I could not remember him giving the ball away - but we are not talking here about a player who merely chose the easy option. He was equally adept at simple five-yard passes and marvellously weighted 60-yard diagonals in behind the Wolves centre-halves, which led to scoring opportunities. He works opponents with the ball, creating little angles with his left or right foot and his quality always shone through.

 

He has a sixth sense telling him where his opponents are. This was reflected in his first touch and the placement of his body, which meant that even when opponents doubled up on him, he managed to escape unscathed from tight areas.

 

He isn't blindingly quick, nor does he have fantastic body strength but Ramsey has compensated for these shortcomings with non-stop movement. He refused to stand and admire anything he had done and, instead, was constantly alive to the next phase or the next option he could give to a team-mate.

 

Central midfield is his position, although against Wolves, he played on the right of a five. Such was his desire to get on the ball and make Cardiff play that he drifted inside and there were many occasions when the esteem in which his team-mates hold him was apparent. They were happy to pass the ball up to him, even when he was marked, because they knew that they were giving it to a better player.

 

He had no problems defensively - he chased and was not afraid to put his foot or head in where it hurt - but I prefer to concentrate on what he can do with the ball. There is an easy rhythm to his game and an awareness of how to hurt opponents with passes. There is no doubt that Ramsey has a big future and I hope that a global audience for the FA Cup final on Saturday week will have the same privilege of watching him that I did.

 

Age 17

 

Born Caerphilly

 

Position Midfield

 

Height 5ft 10in

 

Weight 10st 7lb

 

From Trainee

 

Pace 8/10

 

Passing 10/10

 

Tackling 8/10

 

Crossing 9/10

 

Team responsibility 8/10

 

 

http://youngguns.wordpress.com/2008/05/23/...bid-nasri-news/

http://www.skysports.com/story/0,19528,11670_3601365,00.html

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 80
  • Created
  • Last Reply

Tror dette er et godt og smart kjøp. Man må hente de britiske spillerne før de blir for dyre og heite. Han er akkuratt hva arsenal trenger. Han er en motor(Etter det jeg leser). Han er en drivende spiller. Ikke typisk Wenger kjøp. Men kan kanskje dra sammenligninger med David Platt, og hans lange løp. Tror arsenal kan få bruk for noe engelsk blod i troppen. En ny David Platt hadde ikke vært dumt.

Link to comment
Share on other sites

Får aldri nok av britiske talenter, men for en sum som nærmer seg 8 millioner £ bør man nesten kunne forvente at han skal kjempe om en plass på laget. Rekner også med at Wenger tenker på samme måte, for jeg synes at det virker rimelig sløkket å bruke 8 mill £ på en spiller, og så å leie han en sesong. Han bør kunne gå inn i en lignende rolle Theo har hatt...

 

Så min konklusjon er at dersom han har noe å bidra med allerede denne sesongen, da bør vi prøve å få tak i denne spilleren. Men dersom det viser seg at han trenger litt tid på seg før han kan spille førstelagsfotball, da bør vi stå over. For i den posisjonen som Arsenal er i nå, så mener jeg at det blir litt feil å bruke vanvittig med penger på en spiller som ikke har altfor mye å bidra med i sesongen som kommer. Uansett er Ramsey sikkert en spiller som kommer til å en god fremtid uansett hvilken klubb han ender oppi.

Link to comment
Share on other sites

http://www.manutd.com/default.sps?pagegid=...&newsid=6436209

 

"Goalkeeper Heaton will spend the 2008/09 season on loan at Cardiff City

 

FA Cup finalists Cardiff confirmed 22-year-old Heaton will be at Ninian Park next season, with manager Dave Jones admitting he’s had an eye on the stopper for some time.

 

Heaton på lån til Cardiff... Betyr det at Man Utd nærmer seg Ramsey...?

Link to comment
Share on other sites

http://www.tv2.no/sporten/fotball/england/article1829084.ece

 

Men vi må ikke ta noe for gitt før vi ser det med egne øyne etter FA Cupfinalen..(Som var for to uker siden?). Men om han skulle velge Man Utd forran Arsenal, så ser jeg selv på det som en stor nedtur karrieremessig for Aaron. Erstatter for Scholes? Er ikke det Anderson? ;)

 

Er det slik at han ikke kommer til oss, og velger Man Utd, så har vi bare mer penger til andre spillerkjøp, mens Man Utd går enda mer i minus. :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Da kan vi nok glemme Ramsey.

 

http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/football/t...ity/7433277.stm

 

Manchester United have agreed a fee with FA Cup finalists Cardiff City for teenage sensation Aaron Ramsey.

 

The Champions League and Premier League winners have had an offer accepted believed to be in the region of £5m to £6m.

 

Cardiff also had offers from Premier League rivals Arsenal and Liverpool for the Wales Under-21 star, BBC Sport understands.

Link to comment
Share on other sites

I seg selv er dette dårlig nytt, og om Blatter får det som han vil, er det veeeldig dårlig nytt. Det kryr ikke akkurat av engelskmenn hos oss, og når det først dukker opp et talent som dette, bør vi ikke gi oss før vi har spilleren (med untak av hvis spilleren ikke vil til oss da selvsagt).

Vi gir oss altfor ofte for tidlig!!!

Link to comment
Share on other sites

Gutten er vell fra Wales. Så har ikke så mye å si for regelen?

 

Håper det! Hvis først denne regelen skal innføres håper jeg det skjer at man skal ha Engelskmenn og briter telles som utlendinger

 

EDIT: Noen som vet hvordan regelen fungerer?

Link to comment
Share on other sites

Gutten er vell fra Wales. Så har ikke så mye å si for regelen?

Jo, men blir ikke Wales regna som England i den 5+6 regelen? Trodde det jeg vertfall

 

I så fall er vel Blatter selvmotsigende! Hva ville det hjulpet England's landslag hvis man bare har Skotter eller Walisere?

Link to comment
Share on other sites

ManUre har litt andre måter å snakke om signinger og potensielle signinger på sine hjemmesider:

The 17-year-old left-sided midfielder has yet to agree personal terms and must also pass a medical before any deal can be completed.

 

 

I noen aviser på internett står det at ManUtd har nesten signert hans kontrakt

 

 

får heller håpe at det er Arsenal som gjør det:D

Link to comment
Share on other sites

er på ingen måte imponerte over Uniteds seriøsitet i denne saken. har de sommervikarer på jobb i nettredaksjonen sin?

A statement from FA Cup finalists Cardiff on Tuesday said: "We can confirm that on 3 June the club has received formal bids from three top Premier League teams for Aaron Ramsey. .And Aaron has been given permission to speak to two of these teams. One of these teams is Manchester United though at this stage we can confirm that no deal has been done and the player has not yet agreed terms."
håper han signer for hvilket som helst annet lag dem så de får seg på snuten for arrogansen sin :D
Link to comment
Share on other sites

http://youngguns.wordpress.com/2008/06/09/...l-v-peru-video/

 

Kan bli interessant å se hvem Ramsey velger å gå til. Når man ser hvordan det hele har fungert så ville jeg normalt tro at vi gir et bedre inntrykk. Sir Alex har ikke mulighet til å møte Ramsey, men sender Gary Neville i stedet. Arsenal lar Friar og Rowley ta seg av kontraktsforhandlingene, før de så sender Ramsey på privatfly til Basel for å snakke direkte med Wenger.

 

Litt forskjell kan man si. :P

Link to comment
Share on other sites

Jeg er ganske så overbevist om at han signerer for United

 

Og med Nasri og event. Ramsey på laget har vi så mange midtbanespillere at det blir kun 2 kamper på hver spiller i løpet av sesongen :unsure: . Og alle utenom Gilberto og Song er offensive spillere. Gilberto er med andre ord så og si fredet som den defensive kraften på midtbanen. Fantastisk!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...