Jump to content

Aaron Ramsey

Skorpey

Recommended Posts

Nei, men det er jo et annet problem Magnus. Wales har jo også sin egen liga. Derfor blir jo hele dette problemet egentlig litt spesielt. Derfor er det jo egentlig ikke barebare å la spillere fra Wales kunne spille for England heller. :D

Jeg håper ikke regelen til Blatter blir innført, men skulle gjerne visst hvordan de skal løse en eventuell slik sak. Vil vel tro at det kan være andre ligaer i Europa/Verden som kan ha lignende problemer i såfall. :)

• Replies 80
  • Created
  • Last Reply

Så jævlig deilig å klare å snappe Ramsay foran snuten på United. Var sikker på at han kom til å spille for djevelne neste sesong, ble ubeskrivelig glad når jeg leste at han hadde valgt Arsenal!

http://www.cardiffcityfc.premiumtv.co.uk/p...1325841,00.html

Javel, men jeg stiller meg egentlig litt likegyldig til denne signeringen. Det er en ting som gjelder nå, og det er å få på plass den defensive midtbanespilleren. Den rollen kan ikke Ramsey ha! :)

Du som er så positiv til alt Wenger foretar seg, og er en av forkjemperne til "Wenger knows" må jo være fornøyd med dette.

Du sier at Flaminirollen kan ikke Ramsey ha? Ifølge enkelte av artiklene vedr. Ramsey i dag, ser faktisk Wenger på Ramsey som en mulig erstatter for Flamini allerede til høsten. Husk at Fabregas var bare 17 år når han tok PL med storm, så hvorfor skal ikke andre kunne klare dette kunst stykket?

Du begynner jo nesten å bli mer pessimistsk enn meg jo Helge :D

Dersom Ramsey erstatter Flamini på midtbanen til Arsenal allerede til høsten, skal du få en bukett blomster på døren fra meg. Bare gi meg adresse og så ordner jeg det. Jeg finnes ikke pessimist, men er bare utålmodig med tanke på sommerens viktigste avklaring. Og en ungutt på 17 år får oss ikke til å vinne titler over natten... ;)

Hehe, morsomt å se at jeg har starten en liten diskusjon her :D. Det er som sagt rart at cardiff spiller i det engelske ligaesystemet, men så lenge Wales har et eget landslag, er Cardiff bare et lag som får lov til å spise kirsebær med de store ;). Eller er det spesielle regler for briter som gjør at de lettere får engelsk pass? Hvis ikke står jeg på mitt :D

Walisere bør jo som du sier Magnus regnes som utlendinger, ettersom de er et eget land og har et eget landslag. Allikevel syns jeg det blir litt "kålete" hvis en slik regel skal bli innført.

Vil jo være et slag i trynet for Cardiff når de kanskje må "vrake" deler av sin lokale satsing på lokale spillere, og i stedet hente inn spillere med engelske pass. Hvis en slik regel blir innført så må enten Cardiff og andre walisiske lag i det engelske ligasystemet (som f.eks Wrexham) bli kastet ut, ellers bør walisiske spillere regnes som hjemlige spillere.

Wales og England har klubber i samme ligasystem. Skottland og England har ikke det. Ergo: Skotter bør regnes som "utlendinger", men jeg syns ikke at walisiske spillere bør regnes som det hvis Cardiff/Wrexham etc får bli i det engelske ligasystemet. ;)

Haha, den twisten med at Cardiff mest sannsynlig må skaffe seg engelske spillere, har jeg ikke tenkt på :). Jeg skjønner tankegangen din med at walisere bør regnes som engelske, når ligaene er slått sammen. I så fall må vel walisere få lov til å spille på det engeslek landslaget og omvendt, noe som jeg derimot føler blir litt rart. Vanskelig dette her :P

Fint vi i alle fall er enige om skottland ;)

For å komme med mitt forslag som jeg vil si er litt enklere, så kan de Walisiske klubbene fortsatt være med i engelsk liga, men for dem vil Walisiske spillere regnes som egne nasjonale spillere! En mulighet?

Hehe, morsomt å se at jeg har starten en liten diskusjon her :D. Det er som sagt rart at cardiff spiller i det engelske ligaesystemet, men så lenge Wales har et eget landslag, er Cardiff bare et lag som får lov til å spise kirsebær med de store ;). Eller er det spesielle regler for briter som gjør at de lettere får engelsk pass? Hvis ikke står jeg på mitt :)

Walisere bør jo som du sier Magnus regnes som utlendinger, ettersom de er et eget land og har et eget landslag. Allikevel syns jeg det blir litt "kålete" hvis en slik regel skal bli innført.

Vil jo være et slag i trynet for Cardiff når de kanskje må "vrake" deler av sin lokale satsing på lokale spillere, og i stedet hente inn spillere med engelske pass. Hvis en slik regel blir innført så må enten Cardiff og andre walisiske lag i det engelske ligasystemet (som f.eks Wrexham) bli kastet ut, ellers bør walisiske spillere regnes som hjemlige spillere.

Wales og England har klubber i samme ligasystem. Skottland og England har ikke det. Ergo: Skotter bør regnes som "utlendinger", men jeg syns ikke at walisiske spillere bør regnes som det hvis Cardiff/Wrexham etc får bli i det engelske ligasystemet. :)

Haha, den twisten med at Cardiff mest sannsynlig må skaffe seg engelske spillere, har jeg ikke tenkt på :). Jeg skjønner tankegangen din med at walisere bør regnes som engelske, når ligaene er slått sammen. I så fall må vel walisere få lov til å spille på det engeslek landslaget og omvendt, noe som jeg derimot føler blir litt rart. Vanskelig dette her :P

Fint vi i alle fall er enige om skottland :)

For å komme med mitt forslag som jeg vil si er litt enklere, så kan de Walisiske klubbene fortsatt være med i engelsk liga, men for dem vil Walisiske spillere regnes som egne nasjonale spillere! En mulighet?

Det ville nok vært det enkleste :P

Jeg visste ikke at Wales hadde sin egen liga :o

Dette er vel så godt som en bekreftelse på Cardiff's sider. Arsenal.com skriver ikke en dritt om noe som helst før siste formalitet er i boks.

Han er nok så godt som klar ja! :) Men greit at Arsenal.com venter til ALT er i boks! Man vil jo ikke gå på en liknende fadese som manure har klart å gå på... Tror det hadde noe med denne karen å gjøre når jeg tenker meg om :)

Hehe, morsomt å se at jeg har starten en liten diskusjon her :D. Det er som sagt rart at cardiff spiller i det engelske ligaesystemet, men så lenge Wales har et eget landslag, er Cardiff bare et lag som får lov til å spise kirsebær med de store ;). Eller er det spesielle regler for briter som gjør at de lettere får engelsk pass? Hvis ikke står jeg på mitt :)

Wales og England har klubber i samme ligasystem. Skottland og England har ikke det. Ergo: Skotter bør regnes som "utlendinger", men jeg syns ikke at walisiske spillere bør regnes som det hvis Cardiff/Wrexham etc får bli i det engelske ligasystemet. :)

Haha, den twisten med at Cardiff mest sannsynlig må skaffe seg engelske spillere, har jeg ikke tenkt på :P. Jeg skjønner tankegangen din med at walisere bør regnes som engelske, når ligaene er slått sammen. I så fall må vel walisere få lov til å spille på det engeslek landslaget og omvendt, noe som jeg derimot føler blir litt rart. Vanskelig dette her :P

Fint vi i alle fall er enige om skottland :)

Det ville nok vært det enkleste :P

Jeg visste ikke at Wales hadde sin egen liga :o

Newport County slo ut Haugar i Cup-vinner-cupen i 1981 B)

denne greia med at alle formaliteter skal være i boks, dvs alle kontrakter og lovdokumenter registrert hos offentlige myndigheter er en ganske square sak fra klubbens siden. bedre enn at de driter seg ut som ManU. kan være det som drøyer med Nasri-overgangen pga EM.

uansett deilig at vi snasker til oss en spiller rett foran de arrogante snutene til ManU som har kunnet kjøpe alt de peker på de siste 15 åra og vel så det. kanskje det er begynnelsen på en trend :

Dette er igrunn et ganske spennende rykte. Ramsey virker til å være en spiller som fort kan utvikle seg til å bli blandt det ypperste i verden i sin posisjon, og det er ikke uvanlig at Wenger er etter slike spillere. Likevel virker det hele litt merkelig; hvorfor hente inn en unggutt som spiller sentral midtbane når vi har Randall, Denilson og Wilshere? Prisen på £5M er også ganske stiv. Når det er sagt håper jeg likevel han signerer. Å få inn et britisk talent i stallen er alltid stas. Og om gutten virkelig er så rå som både prisen og eksperter skal ha det til så kommer vi nok til å få masse glede av hans tjenester i årene som kommer. Om han signerer, noe som virker velsig sannsynlig (men jeg tar intet forgitt før det står på Arsenal.com) sitter vi på tre av Storbritanias aller råeste talenter i Walcott, Wilshere og Ramsey. Personlig er jeg en av de som ønsker litt mer britisk blod inn i laget, så at det blomstrer med britisk talent gleder meg stort. Og prikken over i'en må jo være at han blir snappet rett foran nesa på Manure og Rednose :lol:

Kan hende at Wenger er litt redd for at regelen om et max antall utenlands spillere på banen kommer.

Da kan det være greit å ha 3 klasse talenter som er britisk :lol:

hvem tenker du på da? hvilke tre?

Ramsey, Walcott og Wilshire tenker jeg..

:D-->

QUOTE(Stefan B @ Jun 13 2008, 02:39 PM) 132387[/snapback]

Kan hende at Wenger er litt redd for at regelen om et max antall utenlands spillere på banen kommer.

Da kan det være greit å ha 3 klasse talenter som er britisk :lol:

hvem tenker du på da? hvilke tre?

Ramsey, Walcott og Wilshire tenker jeg..

De få kampene jeg har sett med rhys murphy gjorde meg veldig imponert,men har liksom ikke hørt noe særlig prat/skryt om han..noen andre som har sett noe serlig fra han?

De få kampene jeg har sett med rhys murphy gjorde meg veldig imponert,men har liksom ikke hørt noe særlig prat/skryt om han..noen andre som har sett noe serlig fra han?

Har fulgt reservelaget tett denne sesongen, hvor Rhys har fått en del kamper. I selve banespillet har han ikke imponert meg, men har vist seg å være en goalgetter av rang. Er stadig på rett plass til rett tid, og har gjort en god sesong til tross for skader. Men om han har det lille ekstra som kan få ham til å bli verdensklasse eller ihvertfall førstelagsspiller for klubben, tviler jeg desverre på. Han er for lite aktiv i banespillet til å passe i Arsenals spilletid, selv om han fort kan bli en supersub som kan settes inn mot slutten av kamper. Men det ekstreme talentet har han desverre neppe.

En som derimot har dette er Jack Wilshere, en spiller som er hinsides alt jeg har sett tidligere av unge spillere, hvilket blandt annet inkluderer en viss Cesc Fabregas. Er skråsikker på at Wilshere kommer til å bli en spiller i verdensklasse. Passer også perfekt til Arsenals spillestil.

Ser for meg en fremtidig midtbane..

Walcott - Wilshere - Lansbury/Randall - Ramsey

Er det bare jeg som får vann i munnen. Nå har jeg sett for lite til Wilshere og Randall/Lansbury til å vite om de er stødige nok til å utfylle hverandre defensivt, men tror få lag kan få til en helbritisk midtbane med større potensial en disse gutta.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

Guest
This topic is now closed to further replies.

• Create New...