Jump to content

Aaron Ramsey


Skorpey

Recommended Posts

  • Replies 80
  • Created
  • Last Reply

spennende spiller (har aldri sett han), men jeg tviler på at han kommer til å gå rett inn på laget som erstatter for Flamini, det ville overraske meg stort. Er enig med Pacman at vi trenger spillere som kan gå rett inn på laget og forsterke.

 

Yaya Toure er et godt alternativ når vi snakker om Flamini-erstatter.

Link to comment
Share on other sites

føler vi trenger spillere som forsterker oss til sesongstart og ikke til neste sesong og sesongen etter

 

Ja, laget inneholder nok talent, i den grad det er mulig. Så selv om det er bra Wenger hele tiden tenker langsiktig, og Ramsey sikkert er et strålende fremtidsprospekt, er det Arsenal nå trenger for å ta det siste steget et par skikkelig rutinerte spillere, ikke minst for å erstatte Flamini og evt Hleb. Og merkelig dersom Gilberto ikke forsvinner i løpet av sommeren. For han har vel gjort sitt?

Link to comment
Share on other sites

føler vi trenger spillere som forsterker oss til sesongstart og ikke til neste sesong og sesongen etter

 

Ja, laget inneholder nok talent, i den grad det er mulig. Så selv om det er bra Wenger hele tiden tenker langsiktig, og Ramsey sikkert er et strålende fremtidsprospekt, er det Arsenal nå trenger for å ta det siste steget et par skikkelig rutinerte spillere, ikke minst for å erstatte Flamini og evt Hleb. Og merkelig dersom Gilberto ikke forsvinner i løpet av sommeren. For han har vel gjort sitt?

 

Jeg mener vi bør beholde Gilberto i klubben som en spiller med mye rutine. Etter fjorårssesongen og bedømme er jeg enig at han ikke bidro med mye positivt, men på treningsfeltet tror jeg det er viktig å ha med folk som har vært med en vinterdag før. Ikke noe hadde gledet mer enn at Gilberto fant tilbake til den formen han var i for 2-3 sesonger siden....

Link to comment
Share on other sites

http://www.cardiffcityfc.premiumtv.co.uk/p...1325841,00.html

 

Javel, men jeg stiller meg egentlig litt likegyldig til denne signeringen. Det er en ting som gjelder nå, og det er å få på plass den defensive midtbanespilleren. Den rollen kan ikke Ramsey ha! :unsure:

 

Slutt å klag nå. ;) Kjøpene i sommer må jo starte et sted! hehe. Er nok ikke det siste som skjer i sommer skal du se! ;)

Link to comment
Share on other sites

[Jeg mener vi bør beholde Gilberto i klubben som en spiller med mye rutine. Etter fjorårssesongen og bedømme er jeg enig at han ikke bidro med mye positivt, men på treningsfeltet tror jeg det er viktig å ha med folk som har vært med en vinterdag før. Ikke noe hadde gledet mer enn at Gilberto fant tilbake til den formen han var i for 2-3 sesonger siden....

 

hvis han kunne finne tilbake til formen ja... men er ikke det ren ønskedrøm? Klart at Gilbertos rutine vil ha en viss verdi på treningsfeltet, men hvis han ikke kan bidra mer på laget enn sist sesong blir det for "dyrt" å ha ham i laget. Gilberto selv er sikkert heller ikke fornøyd med å bare være reserve. Nei, selv om Gilberto er verdens hyggeligste fyr, er fotballverdenen på dette nivået kynisk; når du ikke lenger er god nok må du erstattes. Men dersom han drar, må naturligvis Wenger hente inn en eller to erstattere med bra rutine.

Link to comment
Share on other sites

Haha! Må si jeg tok en "scorings-runde" rundt i stua når jeg las dette på tekst-TV! :unsure: Ikke bare fantastisk at dette sikkert er et stort talent og at han er britisk, men å ta noen så sinnsykt rett foran (den røde) nesa på Alex Ferguson, og hele Manchester United er noe helt i seg selv. Gutten er bare ei lita uke fra å bli født i '91, men har allikevel fått spilt regelmessig på U21-landslaget i det siste, og fått prøvd seg en del i Cardiff. Så, sikkert et spennende kjøp som kan komme godt med i framtiden. Wenger knows!

 

He didn't sign for Everton,

Or Manu coz their shite!

He signed for The Arsenal

Coz we're f*cking dynamite! ;)

Link to comment
Share on other sites

Haha! Må si jeg tok en "scorings-runde" rundt i stua når jeg las dette på tekst-TV! :unsure: Ikke bare fantastisk at dette sikkert er et stort talent og at han er britisk, men å ta noen så sinnsykt rett foran (den røde) nesa på Alex Ferguson, og hele Manchester United er noe helt i seg selv. Gutten er bare ei lita uke fra å bli født i '91, men har allikevel fått spilt regelmessig på U21-landslaget i det siste, og fått prøvd seg en del i Cardiff. Så, sikkert et spennende kjøp som kan komme godt med i framtiden. Wenger knows!

 

He didn't sign for Everton,

Or Manu coz their shite!

He signed for The Arsenal

Coz we're f*cking dynamite! ;)

Hva så om han er britisk? Det er ingen forskjell om man er fra Wales eller Frankrike. Begge er like lite engelske (så lenge ikke Ramsey har en engelsk forelder). Enten er man engelsk eller så er man det ikke. 5 +6 regelen gjelder kun for engelske spillere, hvis den i det hele tatt blir innført.

 

Uansett er det en glede å snappe han foran rednose. Han vil nok ikke spille fast i starten, men er nok fin for framtiden. Nå må Wenger passe seg så han ikke bruker for mye på talenter og ikke på en skikkeliog ersatter for Flamini!

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror egentlig Daniel mente at det var positivt i seg selv at han er britisk. Tror ikke han tenkte så mye på den eventuelle nye regelen.

Dersom det er britisk MENTALITETEN på midtbanen du mente som positivt, er jeg selvfølelig enig med deg, Daniel :unsure: Jeg virket kanskje litt sinna i det innlegget ;)?

 

Det er bare det at jeg er så lei Man U- og Spurs-fans som hele tiden maser om hvor mange britiske spillere de har på laget. Dersom Man U kun hadde hatt walisere, irer og skotter på laget, mens vi hadde kun én engelskmann på laget, hadde vi vært den eneste laget med en engelsk spiller på laget. En god sammenligning er norske lag som har skandinaviske spillere. Dansker og svensker er ikke norske, selv om de kanskje lettere vender seg til norsk kultur, spillestil og språk enn f.eks. afrikanske spillere.

Link to comment
Share on other sites

Hva så om han er britisk? Det er ingen forskjell om man er fra Wales eller Frankrike. Begge er like lite engelske (så lenge ikke Ramsey har en engelsk forelder). Enten er man engelsk eller så er man det ikke. 5 +6 regelen gjelder kun for engelske spillere, hvis den i det hele tatt blir innført.

 

Uansett er det en glede å snappe han foran rednose. Han vil nok ikke spille fast i starten, men er nok fin for framtiden. Nå må Wenger passe seg så han ikke bruker for mye på talenter og ikke på en skikkeliog ersatter for Flamini!

 

I utgangspunktet så tviler jeg på at regelen kommer til å bli innført. Når det er sagt så er forholdet Wales/England litt spesielt. Walisiske lag spiller jo i det "engelske" ligasystemet, så derfor bør ikke Ramseys nasjonalitet bli et problem. Hvis en skal skille mellom engelske og walisiske spillere, så må lag som Cardiff m.fl. utelates fra FA-cupen og spille i en egen walisisk serie.

Link to comment
Share on other sites

Hva så om han er britisk? Det er ingen forskjell om man er fra Wales eller Frankrike. Begge er like lite engelske (så lenge ikke Ramsey har en engelsk forelder). Enten er man engelsk eller så er man det ikke. 5 +6 regelen gjelder kun for engelske spillere, hvis den i det hele tatt blir innført.

 

Uansett er det en glede å snappe han foran rednose. Han vil nok ikke spille fast i starten, men er nok fin for framtiden. Nå må Wenger passe seg så han ikke bruker for mye på talenter og ikke på en skikkeliog ersatter for Flamini!

 

I utgangspunktet så tviler jeg på at regelen kommer til å bli innført. Når det er sagt så er forholdet Wales/England litt spesielt. Walisiske lag spiller jo i det "engelske" ligasystemet, så derfor bør ikke Ramseys nasjonalitet bli et problem. Hvis en skal skille mellom engelske og walisiske spillere, så må lag som Cardiff m.fl. utelates fra FA-cupen og spille i en egen walisisk serie.

 

Kan jo bli et interessant tema. Ettersom Cardiff spiller i det engelske ligasystemet, og hvis de hadde hatt 11 walisere på banen. Lurer på hvordan de vil se på dette. Skal walisere bli sett på som utlendinger så må jo Cardiff kastes ut av det engelske ligasystemet. Hvis Cardiff fortsetter å spille i det engelske ligasystemet så må walisere regnes som hjemlige spillere etter min mening.

Link to comment
Share on other sites

Hva så om han er britisk? Det er ingen forskjell om man er fra Wales eller Frankrike. Begge er like lite engelske (så lenge ikke Ramsey har en engelsk forelder). Enten er man engelsk eller så er man det ikke. 5 +6 regelen gjelder kun for engelske spillere, hvis den i det hele tatt blir innført.

 

Uansett er det en glede å snappe han foran rednose. Han vil nok ikke spille fast i starten, men er nok fin for framtiden. Nå må Wenger passe seg så han ikke bruker for mye på talenter og ikke på en skikkeliog ersatter for Flamini!

 

I utgangspunktet så tviler jeg på at regelen kommer til å bli innført. Når det er sagt så er forholdet Wales/England litt spesielt. Walisiske lag spiller jo i det "engelske" ligasystemet, så derfor bør ikke Ramseys nasjonalitet bli et problem. Hvis en skal skille mellom engelske og walisiske spillere, så må lag som Cardiff m.fl. utelates fra FA-cupen og spille i en egen walisisk serie.

 

Kan jo bli et interessant tema. Ettersom Cardiff spiller i det engelske ligasystemet, og hvis de hadde hatt 11 walisere på banen. Lurer på hvordan de vil se på dette. Skal walisere bli sett på som utlendinger så må jo Cardiff kastes ut av det engelske ligasystemet. Hvis Cardiff fortsetter å spille i det engelske ligasystemet så må walisere regnes som hjemlige spillere etter min mening.

Støttes 100 %!

Link to comment
Share on other sites

Hehe, morsomt å se at jeg har starten en liten diskusjon her :D. Det er som sagt rart at cardiff spiller i det engelske ligaesystemet, men så lenge Wales har et eget landslag, er Cardiff bare et lag som får lov til å spise kirsebær med de store ;). Eller er det spesielle regler for briter som gjør at de lettere får engelsk pass? Hvis ikke står jeg på mitt :)

Link to comment
Share on other sites

Hehe, morsomt å se at jeg har starten en liten diskusjon her ;). Det er som sagt rart at cardiff spiller i det engelske ligaesystemet, men så lenge Wales har et eget landslag, er Cardiff bare et lag som får lov til å spise kirsebær med de store ;). Eller er det spesielle regler for briter som gjør at de lettere får engelsk pass? Hvis ikke står jeg på mitt :)

 

Walisere bør jo som du sier Magnus regnes som utlendinger, ettersom de er et eget land og har et eget landslag. Allikevel syns jeg det blir litt "kålete" hvis en slik regel skal bli innført.

 

Vil jo være et slag i trynet for Cardiff når de kanskje må "vrake" deler av sin lokale satsing på lokale spillere, og i stedet hente inn spillere med engelske pass. Hvis en slik regel blir innført så må enten Cardiff og andre walisiske lag i det engelske ligasystemet (som f.eks Wrexham) bli kastet ut, ellers bør walisiske spillere regnes som hjemlige spillere.

 

Wales og England har klubber i samme ligasystem. Skottland og England har ikke det. Ergo: Skotter bør regnes som "utlendinger", men jeg syns ikke at walisiske spillere bør regnes som det hvis Cardiff/Wrexham etc får bli i det engelske ligasystemet. :D

Link to comment
Share on other sites

http://www.cardiffcityfc.premiumtv.co.uk/p...1325841,00.html

 

Javel, men jeg stiller meg egentlig litt likegyldig til denne signeringen. Det er en ting som gjelder nå, og det er å få på plass den defensive midtbanespilleren. Den rollen kan ikke Ramsey ha! :)

 

Du som er så positiv til alt Wenger foretar seg, og er en av forkjemperne til "Wenger knows" må jo være fornøyd med dette.

 

Du sier at Flaminirollen kan ikke Ramsey ha? Ifølge enkelte av artiklene vedr. Ramsey i dag, ser faktisk Wenger på Ramsey som en mulig erstatter for Flamini allerede til høsten. Husk at Fabregas var bare 17 år når han tok PL med storm, så hvorfor skal ikke andre kunne klare dette kunst stykket?

 

Du begynner jo nesten å bli mer pessimistsk enn meg jo Helge :D

Link to comment
Share on other sites

Hehe, morsomt å se at jeg har starten en liten diskusjon her :D. Det er som sagt rart at cardiff spiller i det engelske ligaesystemet, men så lenge Wales har et eget landslag, er Cardiff bare et lag som får lov til å spise kirsebær med de store ;). Eller er det spesielle regler for briter som gjør at de lettere får engelsk pass? Hvis ikke står jeg på mitt :D

 

Walisere bør jo som du sier Magnus regnes som utlendinger, ettersom de er et eget land og har et eget landslag. Allikevel syns jeg det blir litt "kålete" hvis en slik regel skal bli innført.

 

Vil jo være et slag i trynet for Cardiff når de kanskje må "vrake" deler av sin lokale satsing på lokale spillere, og i stedet hente inn spillere med engelske pass. Hvis en slik regel blir innført så må enten Cardiff og andre walisiske lag i det engelske ligasystemet (som f.eks Wrexham) bli kastet ut, ellers bør walisiske spillere regnes som hjemlige spillere.

 

Wales og England har klubber i samme ligasystem. Skottland og England har ikke det. Ergo: Skotter bør regnes som "utlendinger", men jeg syns ikke at walisiske spillere bør regnes som det hvis Cardiff/Wrexham etc får bli i det engelske ligasystemet. ;)

Haha, den twisten med at Cardiff mest sannsynlig må skaffe seg engelske spillere, har jeg ikke tenkt på :). Jeg skjønner tankegangen din med at walisere bør regnes som engelske, når ligaene er slått sammen. I så fall må vel walisere få lov til å spille på det engeslek landslaget og omvendt, noe som jeg derimot føler blir litt rart. Vanskelig dette her :P

 

Fint vi i alle fall er enige om skottland ;)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...