Jump to content

2008.07.30 VfB Stuttgart B


Andain

Recommended Posts

kan noen si hva start oppstillingen var ?

 

Manuel Almunia

Bacary Sagna - William Gallas - Johan Djourou - Gaël Clichy

Emmanuel Eboué - Samir Nasri - Denílson - Theo Walcott

Emmanuel Adebayor - Robin van Persie

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 117
  • Created
  • Last Reply

Imponerende sterk kamp vi spiller i kveld. Wilshere og Vela viser seg frem på en imponerende måte, og Clichy har en solid kamp i dag.

 

Det vrimler av spennende unggutter i dette laget, og det skal bli spennende å se fortsettelsen. Skulle ikke forundre meg om Wilshere får flere sjanser i PL i år, og at Vela kommer til å få en god sesong. Virker som om Vela har funnet seg veldig godt tilrette i troppen og spillestilen vår.

Link to comment
Share on other sites

Wilshere, Nasri, Vela, Bendtner, Walcott og Traore er alle unggutter som kan komme inn og avgjøre kamper for oss. Helt utrolig hvor godt det gror. At de skal prestere på et høyt nivå er noe jeg absolutt ikke forventer meg, men Wilshere, Bendtner og Vela har alle vært gode i de kampene de har spilt. Walcott har også vist forbedringer, og er uhelig som ikke scorer i dag. Traore kommer også etter hvert. Felles for alle disse (med unntak av panserspissen Bendtner) er at alle har ekstrem fart. Det låter godt mot slitne bein på slutten av kamper de får sjansen i.

 

Over til kampen forventet jeg en del slurv og lavt tempo. Det ble en del av førstnevtne, særlig fra Ade, men tempoet var det ingenting å si på. Clichy, som har fått spilt seg litt i form, var glitrende. Fortsetter der han slapp i fjor. Virker veldig tent på å score :rolleyes:. Sagna var ikke like god i dag, men fighter god som alltid. Midtstopperne i dag var nye par som trenger tid. Jeg skal ikke kritisere dem for mye når de tross alt aldri har spilt sammen før. Hvorfor spilte ikke Senderos?

 

Nasri fikk sin debut og skuffet meg ikke. De første 15 minuttene trodde jeg faktisk det var Fab som spilte - noe som er et stor komplement. Franskmannen viste gode dribleferdigheter, overblikk og pasningersferdigheter. Det virker som om han vil komme fort inn i spillestilen vår. Ikke minst slo han stabilt gode corner! Eboue spilte i midten og vant ballen flere ganger på imponerende vis. Noen tullete pasninger, men en absolutt godkjent kamp i uvant posisjon. Denilson fightet godt og gjorde sakene sine bra. Det store spørsmålet er om han kan spille med Fab på midten? Walcott har tidligere blitt kritisert for å være lite fotballsmart. I dag hadde han flere gode løp som vitner om at han ikke kun er en rask spiller uten fotallhjerne. Dagens store skuffelse var Ade. Enten var det offside eller så var det trelegg-touch. Timingen og touchet kommer forhåpentligvis inn etter hvert. RvP derimot imponerte meg stort. Mistet sjelden ballen og hadde to nydelige forarbeid til Walcott. Den chippen på Lehmann er noe han bare gjorde for å ydmyke Lehmann :P.

 

I andre kom overaskelsene på løpende bånd. Først Vela, som taklet de fysiske spillerne godt! Etter det kom Bendtner som på ny samarbeidet med Vela og viste stor vilje og råskap før han puttet. Hva kan med egentlig si om Wilshere? For 6 måneder siden spilte han fortsatt på u-18 laget! Unggutten har fart, teknikk, avslutningsegenskaper og ikke minst fighterspirit. Alt for få talenter har sistnevnte egenskap, og jeg er helt sikker på at det nettopp er den egenskapet som får Wilshere til å utvikle seg til vår Giggs. Ramsey var også solid. Resten av spillerne fikk ikke så mye å gjøre.

 

Nå er det viktig at folk ikke får for store forventninger til våre herlige talenter. De kommer til å ha kamper der alt går imot dem og er for det meste usynlige. Jeg håper de flere får sjansen i ligaen og bidrar til at vi vinner den med et av tidens yngste mannskap! Dere må også huske atvi har andre unge spillere som Merida, Lansburry, Randall, Nordtveit, Song, Diaby, Jay Simpson og ikke minst Fabregas. Fryktelig leit av flere av våre fantastiske talenter blir nødt til å dra.

 

På lørdag venter Juventus. Da vil nok Fab starte igjen, og vi skal ikke se bort ifra at Diaby også spiller. Ade er den spilleren som må forbedre seg mest - ikke at det skal så mye til etter dagens forestilling. Midtforsvaret må også blio bedre. Forhåpentligvis tar Wenger grep og ser at det trengst bedre kommunikasjon der bak. Dagen etter venter Real, så vi skal ikke se bort ifra at store deler av a-stallen får spille i løpet av disse to kampene. Gleder meg som en liten unge :o

Link to comment
Share on other sites

Etter å ha vunnet komfortabelt over Stuttgart sitter jeg likevel igjen med et stort spørsmål. Hvem i huleste skal spille ved siden av Fabregas? :rolleyes:

 

At Bendtner, Vela og Wilshere imponerer er jeg helt enig i. Etter å ha sett de tre første treningskampene, er det ikke tvil om at dette er de ungguttene som har stått mest frem.

 

I serieåpningene tror jeg likevel bare en av dem får plass på innbytterbenken. Og det spørs hvor lenge Bendtner finner seg i akkurat det. Jeg har veldig sans for ham, og mener han er klar for å utfordre Adebayor.

 

Men, som sagt, hvem skal ha det defensive ansvaret på midtbanen vår? :o

Link to comment
Share on other sites

Etter å ha vunnet komfortabelt over Stuttgart sitter jeg likevel igjen med et stort spørsmål. Hvem i huleste skal spille ved siden av Fabregas?

 

At Bendtner, Vela og Wilshere imponerer er jeg helt enig i. Etter å ha sett de tre første treningskampene, er det ikke tvil om at dette er de ungguttene som har stått mest frem.

 

I serieåpningene tror jeg likevel bare en av dem får plass på innbytterbenken. Og det spørs hvor lenge Bendtner finner seg i akkurat det. Jeg har veldig sans for ham, og mener han er klar for å utfordre Adebayor.

 

Som det diskuteres i en annen tråd; kanskje Eboue er løsningen defensivt på midtbanen? Morsomt at ungguttene imponerer, selv om Wilshere neppe kommer til å få mange sjanser på førstelaget denne sesongen, kanskje bortsett fra i Carling cup. Men gutten er j svært ung, og fortsetter han slik kan han jo bli en sensasjon! Synes for øvrig ikke at Bendtner uten videre kan sammenliknes med Adebayor. De er jo litt for forskjellige som spillertyper. Men hvis Bendtner får ut potensialet sitt, kanskje laget blir mindre avhengig av Adebayor?

Link to comment
Share on other sites

Det jeg er mest usikker på når det gjelder å ha Eboue som defensivt anker er hodespillet. Nå skal det jo sies at Flamini ikke var veldig stor han heller, så vi får se. En annen ting er tempramentet hans. På ddefensiv midtbane kommer du i mange dueller som fort kan tenne djevelen i ham.

Link to comment
Share on other sites

På defensiv midtbane kommer du i mange dueller som fort kan tenne djevelen i ham.

 

Dette er nok kanskje det største ankepunktet mot Eboue som defensiv midtbanespiller. Men hvem vet, kanskje han har skjerpet seg? Det er muligens verdt et forsøk uansett. At han er kortvokst vet jeg ikke hvor viktig som sådan er. Det er jo viktigst ved dødball i mot, og der kan jo høyvokste angripere like gjerne gjøre et bidrag som midtbanespillerne, skjønt hvis angriperne får for store defensive ansvar i slike situasjoner vil det hemme muligheten til raske kontringer.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...