Jump to content

Hvem erstatter Flamini?


thegunners

Recommended Posts

De fleste mediene har fått med seg at Flamini har godtatt et tilbud fra Milan og forlater Arsenal. Da er spørsmålet: Skal vi kjøpe inn en erstatter eller la noen som allerede er i klubben få prøve seg?

 

De vi allerede har i klubben:

 

Jeg håper og tror Gilberto blir solgt i sommer. Han begynner å dra på årene og jeg synes ikke han er den beste partneren til Fabregas. De andre alternativene er Diaby, Denilson og Song, som alle er jevngode. Ut ifra disse tre så håper jeg det blir Song som tar over for Flamini. Jeg tror vi skal lete etter den spilleren med de beste defensive egenskapene og Song har allerede bevist som midtstopper at han har det som skal til. Han hadde også et flott ACN som en slags DM.

 

Hvem skulle vi kjøpt inn?:

 

De aller beste DM har vel allerede en klubb. Essien, Mascherano og Makelele er nok godt fornøyde med hvor de spiller. Vi har blitt linket til flere engelske spillere som Barry og M. Johnson(stort talent fra Man City), og utifra de to så håper jeg det blir Johnson.

 

Utenom disse så er vel det ikke så mange flere alternativer. Vi må vel til Spania eller Italia for å finne en annen men jeg klarer ikke å finne noen som kan ta over for "Flamsteren".

 

 

(Skulle det vise seg at Flamini signerer en ny kontrakt så er det jo bare til å slette denne tråden)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 66
  • Created
  • Last Reply

Enig med Bendiksen, jeg håper inderlig at Mathieu er fornuftig og innser at han er heldig å spille i PL, som passer perfekt til hans spillestil. Han bør holde seg vekke den forferdelige støvel-ligaen. Men HVIS han stikker så håper jeg på Ribery og at Dibay holder seg skadefri og slår gjennom, noe som vi så tendenser til i høst, men nei, vi satser på at Flamstr'n tar seg til fornuft og holder seg til nord i den britiske hovedstaden :o

Link to comment
Share on other sites

Enig med Bendiksen, jeg håper inderlig at Mathieu er fornuftig og innser at han er heldig å spille i PL, som passer perfekt til hans spillestil. Han bør holde seg vekke den forferdelige støvel-ligaen. Men HVIS han stikker så håper jeg på Ribery og at Dibay holder seg skadefri og slår gjennom, noe som vi så tendenser til i høst, men nei, vi satser på at Flamstr'n tar seg til fornuft og holder seg til nord i den britiske hovedstaden :o

Vi må jo kjøpe Ribery for at han skal kunne slå igjennom hos oss men vi kan ikke kjøpe han som sentral midtbanespiller, partner til Fabregas. Tenker dere bare offensivt? Fabregas-Ribery vil bli overkjørt hvis vi er under press. Vi trenger en fysisk- og taklingssterk spiller(aka DM). yaya Toure er et annet alternativ enn de jeg har nevnt ovenfor!

 

Når det gjelder Flamini så virker det ikke som om dere har fått med dere at Wenger ga ham en deadline som gikk ut kl.00 idag. Skulle han ha signert for oss så ville det ha kommet ut i media allerede nå, noe det ikke har og derfor er det nok mest sannsynlig for sent. Flamini går nok til Milan..!

Link to comment
Share on other sites

Når det gjelder Flamini så virker det ikke som om dere har fått med dere at Wenger ga ham en deadline som gikk ut kl.00 idag. Skulle han ha signert for oss så ville det ha kommet ut i media allerede nå, noe det ikke har og derfor er det nok mest sannsynlig for sent. Flamini går nok til Milan..!

 

 

Hvor står det at Wenger har satt ut deadline? :o

Link to comment
Share on other sites

Hvor står det at Wenger har satt ut deadline? :o

 

http://www.arsenal.com/article.asp?thisNav...ine+for+Flamini

 

Igjen: Ingen deadline for å signere, men for å fortelle Wenger hva han selv har bestemt seg for. Signeringen kan skje senere. Arsenal har tradisjon for å ikke gi noe informasjon ut før alt er avklart.

Ok.. la oss si at Flamini har fotalt Wenger at han vil bli! Hvorfor ikke signere en kontrakt så fort som mulig og få slutt på alle spekulasjonene?

Link to comment
Share on other sites

Hvor står det at Wenger har satt ut deadline? :o

 

http://www.arsenal.com/article.asp?thisNav...ine+for+Flamini

 

Igjen: Ingen deadline for å signere, men for å fortelle Wenger hva han selv har bestemt seg for. Signeringen kan skje senere. Arsenal har tradisjon for å ikke gi noe informasjon ut før alt er avklart.

Ok.. la oss si at Flamini har fotalt Wenger at han vil bli! Hvorfor ikke signere en kontrakt så fort som mulig og få slutt på alle spekulasjonene?

 

Uten å vite noen ting om situasjonen så tror jeg Wenger og Flamini selv er veldig lite opptatt av hva fansen tenker og skriver på nettsteder som dette. Wenger har 25 andre spillere, en kamp på søndag og fortsatt sjansen til å klatre på tabellen. Livet hans stopper ikke selv om de prøver å overbevise Flamini om å skrive kontrakt. Ville dessuten være veldig ulikt klubben om en enkelspiller skulle holde en pressekonferanse for å si om han blir eller ikke når overgangsvinduet faktisk ikke er åpnet enda.

Link to comment
Share on other sites

jaja, folk får tolke det åssen de vil. Det ble hvertfall sagt at en avklaring rundt Flamini skulle komme innen april, og enda har vi ikke hørt om noen signering eller tilsvarende, men bare en masse rykter og skriverier om at han er klar for Milan. Skulle dette være tilfelle, er det selvfølgelig synd, men vi trenger IKKE spillere som ikke vil være i klubben. Skulle ønske alle spillerne i Arsenal hadde den samme klubbfølelsen som oss supportere, men sånn er det desverre ikke, og sånn er det verden rundt.

 

Når det gjelder en eventuelt erstatter til Flamster, så er det vanskelig å si noe om. Akkurat nå, så mener jeg at vi i så fall bør kjøpe inn en god erstatter med en gang, kanskje Yaya Toure. MEN så er det nå sånn at Wenger ikke er kjent for å kjøpe de store stjernene, og plutselig så blomster enten Diaby eller Denilson som makker til Cesc neste år, og da er det ingen som savner tidligere spillere. Hadde ikke så veldig troen på en spiller som Flamini før denne sesongen, men vi ser alle hvor mye han har vokst i løpet av et kort år.

 

Forholder meg rolig helt inntil en eventuell bekreftelse fra Arsenal.com.

Link to comment
Share on other sites

Flamini er nok dessverre tapt.. Men jeg tror faktisk ikke at det blir et digert tap! Nå har Wenger skjønt at vi trenger en defensiv midtbane på siden av Cesc, så Cesc kan gå frem. De beste alternativene til det er vel Denilson, Song og kanskje Diaby, om han kan bli litt mer defensiv.

Link to comment
Share on other sites

HVIS Flamini skulle dra til Milan (noe jeg ikke tror), håper jeg så inderlig at Wenger kliner til å kjøper Franck Ribéry!

Å erstatte Falmster med Ribéry er noe jeg inderlig ikke håper på! Sier ikke nei til Ribéry men han er jo ikke Flamsters kvaliteter som jo er vitale for vårt lag!

Link to comment
Share on other sites

HVIS Flamini skulle dra til Milan (noe jeg ikke tror), håper jeg så inderlig at Wenger kliner til å kjøper Franck Ribéry!

Å erstatte Falmster med Ribéry er noe jeg inderlig ikke håper på! Sier ikke nei til Ribéry men han er jo ikke Flamsters kvaliteter som jo er vitale for vårt lag!

Ribery og Flamini er to helt forskjellige spillere. Ribery er veldig god på kanten og kunne godt tenkt meg han der, men ikke på sentral midtbane.

 

Hvis vi skulle miste Flamini må vi erstatte han, da er første valget mitt Tim Cahill, eller Loric Cana. Han er en orntlig råtass som og ballvinner som vi trenger på midten. Kanskje han er på grensen til det forsvarlige til tider men det synest jeg at vi trenger når alle 9 andre utpå banen er finlsepene teknikkere.

 

Her er en filmsnutt av Cana.

 

PS: Gir ikke opp håpet om Flamini før jeg ser at han har en annen drakt øve hue. Håper ikke det skjer!

Link to comment
Share on other sites

Vis Flamini går håper eg at vi kjøper Yava Toure. Trur vi kunne fått han også for en ikka alt for dyr pris. barca skall ha renggjøring i stallen. Vi har broren i troppen og de har flere ganger sagt at han ønsker å spille sammen.

Link to comment
Share on other sites

Michael Johnson fra City kunne også vært innteresant?

 

Michael Johnson er sikkert et stort talent, men jeg vil heller se en bauta av en midtbanespiller. En med enormt tenningsnivå, ala Vieira, Keane og spillere av det kaliberet. Grett nok at dem ikke alltid er like fintspillende, og gjør mange stygge ting. Men synest at vi trenger en slik en som kan skremme litt og sette oss i respekt.

Link to comment
Share on other sites

Hvis vi vil ha inn en ufin og stygt spillende spiller så må jo Loric Cana være passende. Etter jeg så youtubelinken i noen poster så må detta være det nærmeste du kommer Roy Kean i et litt dårlig humør. Samma om det er ball eller spiller som tas så møker vi alt ned.

Det var hvertfall det inntrykket jeg fikk av han, han har sikkert andre kvaliteter også :)

Link to comment
Share on other sites

Hvis vi vil ha inn en ufin og stygt spillende spiller så må jo Loric Cana være passende. Etter jeg så youtubelinken i noen poster så må detta være det nærmeste du kommer Roy Kean i et litt dårlig humør. Samma om det er ball eller spiller som tas så møker vi alt ned.

Det var hvertfall det inntrykket jeg fikk av han, han har sikkert andre kvaliteter også :)

 

Hehe... Ja virker som en råtass, men det trengs også mener jeg. Kan ofte sånne spillere som tar tak og løfter resten av laget når vi sliter litt. Også er det ypperlig å ha en slik spiller mot lag som Blackburn, Wigan og andre fribrytere.

Link to comment
Share on other sites

Nå har vi jo noen spillere i stallen selv som nok vil se på seg selv som erstattere. Wenger virker å anse Alex Song som stopper. Dette har han uttalt tidligere, og nå har han også fått den posisjonen de siste kampene. Abou Diaby har et voldsomt potensial som langt på vei er misbrukt ute på kanten, men han har kanskje mest sin styrke offensivt. Denilson er jeg rett og slett usikker på hvor god er. Han har i alle fall fortsatt alt å bevise. Mulig ingen av dem gir den ønskede balansen på midten. Da sitter vi tilbake med en "rusten" Gilberto som beste alternativ. Hvis han fortsetter i klubben da.

 

Hvis det ender med at Flamini går vil i alle fall jeg helst ha inn en etablert spiller. En spiller jeg alltid har hatt sansen for er Gareth Barry. Han kunne blitt en perfekt partener for Cesc. Problemet er at han er engelsk og dermed sikkert får en prislapp som er hinsides all fornuft. Gode engelske spillere vokser ikke på trær i dagens globale marked, og det driver kravene opp til det absurde.

 

Tiden vil vise. Fortsatt er Flamini Arsenalspiller, og han har ikke signert for noen andre heller.

Link to comment
Share on other sites

kommer gattuso til arsenal så kommer jeg til å drepe meg selv i glede. merkelig tanke, men herregud hvor mye jeg elsker spillestilen hans. vet ikke helt hvordan han passer inn, men en terrier av gattusos kaliber er et flott tilskudd for enhver klubb.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...