Jump to content

Hvem erstatter Flamini?


thegunners

Recommended Posts

Virker som Cana er den franske versjonen av Savage... NEI TAKK! Trenger heller litt ordentlig engelsk blod i laget, som gir det lille ekstra akkurat som du ser Carra, Gerrard og Scholes gjør for sine klubber.

 

Har lenge meint at til tross for all kvalitet i Arsenal, så mangler mi d siste givet og gutsen som man sjelden ser hos franskmenn og spanjoler. Gi oss heller Barry, Nolan eller Noble! Eller kjøp spillere som er etablert i PL, og ikkje trenger tilvenningstid.

 

Huff, begynner å bli mektig lei av at Arsenal alltid ska ta et skritt tebake under transfer-periodene.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 66
  • Created
  • Last Reply

Virker som Cana er den franske versjonen av Savage... NEI TAKK! Trenger heller litt ordentlig engelsk blod i laget, som gir det lille ekstra akkurat som du ser Carra, Gerrard og Scholes gjør for sine klubber.

 

Har lenge meint at til tross for all kvalitet i Arsenal, så mangler mi d siste givet og gutsen som man sjelden ser hos franskmenn og spanjoler. Gi oss heller Barry, Nolan eller Noble! Eller kjøp spillere som er etablert i PL, og ikkje trenger tilvenningstid.

 

Huff, begynner å bli mektig lei av at Arsenal alltid ska ta et skritt tebake under transfer-periodene.

 

Ja, Savage er en stor drittsekk for motstandere og motstanderfans, men hvor deilig ville det ikke vært å ha en slik spiller i egen klubb?

Link to comment
Share on other sites

Der har vi fyren.. Er det noen som ville fått skikk på Cristiano Ronaldo, Fernando Torres og de andre tekniske spillerne i Premier League, så er det Cana. Har sett han i en kamp, men la ikke så mye merke til han. Men den videoen som Korslund viste overnfor her, er pure class.. Han kommer til å vinne så sykt mange dueller og har den gutsen Ændalspils nevner ovenfor her. Jeg kan ikke si så mye om han, men denne videoen sier mye om han, til tross for at det bare er en skrytevideo.

 

Forresten tror jeg ikke han vil bli så jævlig dyr som Barry feks. kommer til å bli.

Som Helmik'n sier, så tror jeg neppe vi ville hatet Savage så mye om han hadde spilt for Arsenals midtbane, dog i form og ikke så gammel og slu som han er nå :)

Link to comment
Share on other sites

Var litt redd for at han takler helt vilt og pådrar seg uendelig med gule/kort.. Til nå i sesongen så har han 11 gule! Vet ikke helt om han vil passe inn i vår spillestil da men vi kunne trengt en skikkelig harding!

 

Enig. Synes det er en slik type vi trenger nå. Perfekt som erstatter for en også agressiv Flamini. Tror også at spillerne og dommerne i England tåler noe mer enn de i Frankrike, så han ville nok ikke fått like mye kort her. Vil gjerne ha inn en slik type til, som i tillegg er kapteinsemne når han har spilt et par sesonger.

 

Digger slike spillere som egne fans elsker og som motstanderfans hater. Sånn som Savage, Diouf osv. Har vel et par i Eboue og Lehmann (sistnevnte reiser jo riktignok), men Eboue er jo til tider hatet av egne fans også, så det blir litt annerledes.

Link to comment
Share on other sites

På godt norsk vil jeg kalle Cana en hard jævel, og det er absolutt noe Arsenal kan nyte godt av å ha midtbanen. 11 gule kort i sesongen er da ikke så mye, med tanke på at Fabregas har pådratt seg 9, og dommerene i England tillater noe mer enn de franske. Nei, jeg må si meg enig med Helmik'n her, dette er en spiller jeg godt kunne tenke meg som makker til Cesc.

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil ha tilbake Diarra!

Link to comment
Share on other sites

Guest kellex

På godt norsk vil jeg kalle Cana en hard jævel, og det er absolutt noe Arsenal kan nyte godt av å ha midtbanen. 11 gule kort i sesongen er da ikke så mye, med tanke på at Fabregas har pådratt seg 9, og dommerene i England tillater noe mer enn de franske. Nei, jeg må si meg enig med Helmik'n her, dette er en spiller jeg godt kunne tenke meg som makker til Cesc.

 

Spenende spiller det, men nå finnes det ikke et eneste rykte om at Wenger er interresert i han så vidt jeg vet. Av egne spillere så kan da ikke Wenger være seriøs med tanke på å sette inn Gilberto sammen med Fabregas!! Snakk om å ta 10 skritt tilbake, men regner med at han(Wenger)har noen i sikte.. Av egne spillere så kunne Song(se å klipp deg gutt :P )vært en mulighet ellers så snakkes det om Toure og må si jeg liker den tanken. Diaby er også en mulighet. Han har luftstyrke, teknikk, flink å gå fremover og vist at han kan skåre mål. Utfordringen der blir vel å få han til å bli en mer DM type..Og være stabil og mobil. Tror ikke på gull neste år heller, men om vi vil være i toppen er jeg sikker på. Meget synd med all den gjelden for med litt mer penger å rutte med så tror jeg Wenger kunne funnet flere som kunne gjort laget vårt bedre. Føler vi nå mangler 3 spillere for å gi en sats for pengene neste sesong.

 

Ps: Han Cana ser jo helt gal ut og lukter jo nesten rødt kort av nesten alle taklingene hans :)

Link to comment
Share on other sites

Flamini tapt er et bevis på at en stjernespiller går fra arsenal vært år. Er til å bli dritt lei av. Men hvem skal erstatte han. Ser vi i egne rekker er det ikke en spiller som har en passende spilletype. Song, ligger kanskje nærmest. Men er litt for treg. Diaby, har ikke nok oversikt og er ikke en playmaker. Denilson blir for offansiv, og trenger tid. JEg syntes faktisk vi skal kjøpe litt engelsk for en gang skyld. Vanskelig si hvem, men det er en jeg mer en gjerne hadde sett i denne ankerrollen, som er engelsk. Gareth Barry. En fantastisk engelsk spiller. Som har rutine og en hau med egenskaper arsenal trenger. En engelskmann kan man stolepå, når det gjelder seg tilvenning. Barry innehar også nok teknikk og passningsferdigheter. Og bare for morro så kjøper vi med Gabby og=)

Link to comment
Share on other sites

Synes det er meget frekt å sammenligne Cana med Savage. Stakkars Savage har jo aldri blitt utvist i PL (helt sant) :). Dog er Savage den som har fått flest gule kort i PL NOENSINNE ;). Spillere som disse er alltid elsket av fansen. Gir 100% i hver kamp og er en pest og plage for alle andre lag, noe som gjør at han blir enda mere elsket. Jeg vil ikke akkurat si at Vieira var et lite lam på banen. Nylig så jeg en liste over de som har fleste røde kort i PL, og Vieira lå på andre/tredje eller noe rundt der ;). Uansett, Cana var en spiller jeg fikk veldig sansen for etter å ha sett filmen. Han takler mye og hardt, MEN det er ingen knottetaklinger og han sier ofte unnskyld etterpå. Veldig god innstilling! At han er kaptein og virker brukbar til å føre ballen, får meg til å se positivt på en kjøp av denne dynamoen. Alderen er også fin, 25 år i Juli. Noen som veit hva han cirka vil koste?

 

Barry er også en meget god spiller som jeg allitd har hatt sansen for. Kaptein for Villa, godt skuddbein og kan spille i flere posisjoner. Jobber mye og er en god duellspiller. Dog lurer jeg på om han kanskje blir litt dyr? Keeperplassen er den posisjonen jeg ønsker skal være førsteprioritert, selv om jeg frykter Wenger stoler på Almunia.....

 

Det viktigste er at han spilleren er taklingssterk og er såpass god defensivt at Fabregas kan bruke energien som framover. En god skuddfot eller knallgod på hodet er heller ikke å forakte. Selv om det ikke er DM som skal stå for målene våre, er det alltid greit å vite at man har spillere som plutselig kan score ut på en simpel dødball eller langskudd. Skuddfoten til Gilberto vet vi alle er like død som venstrefoten til Diaby.

 

Nå er det fortsatt slik at Toure er en jeg gjerne skulle sett som DM, men jeg tviler på at dette skjer. Djourou er nok fortsatt for ung og Song blir nok prioritert i forsvaret. Diaby er nok for offensivt instillt, og jeg tviler på at han har god nok mobilitet for å ta over rollen til Flamini. Da sitter vi igjen med Denilson. Brasilianeren har vært mye skadet i år, men har likevel levert en grei sesong. Kan vi stole på han skal klare å levere stabilt gode prestasjoner? Ikke enda. Kanskje en gang i framtiden, men pr. i dag er han nok for ustabil. Alt kan dog skje. Vi så alle hvor god Flamini plutselig ble i år.

 

Wenger knows :P

Link to comment
Share on other sites

Strengt tatt skal vel denne tråden plasseres under rykter.

Jeg plasserte ikke denne tråden under rykter fordi det godt kunne hende vi bare kom til å diskutere spillere som vi allerde har i stallen og kanskje noen kom med noen ønsker om hvem som kunne fylle rollen til Flamini..

 

Da diskuterer vi jo "Arsenal" :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...