Jump to content

Hvem erstatter Flamini?


thegunners

Recommended Posts

  • Replies 66
  • Created
  • Last Reply

Kommer aldri til å skje. Gattuso på en lønning rundt 50-60 000£. Neppe. Han ville aldri hoppet på en sånn virkelighet. Heller ikke Gareth Barry ville gått for 50 000£. I Liverpool henter han fort inn 70-80 000£.

 

Nei, vi er bak både Man U, Chelsea og Liverpool på lønninger. Ja, kanskje bak enda 3-4 klubber. Det er mange som bryter et sunt lønnsnivå. Men ikke Wenger... :P

Link to comment
Share on other sites

Gattuso er på vei nedover. Flamini er bedre. Italieneren har fantastisk arbeidskapasitet, men vil aldri klare det tekniske nivået og pasningene som kreves for å spille sentralt på midten vår. Dersom han hadde vært ung, kunne han ha lært seg det. Nå er han for gammel.

 

Dersom Flamini drar, vil salget av Diarra bli enda mer bittert :). Den gutten var den av våre spillere som virkelig var et defensivt anker. Vi får håpe på at Denilson kan fortsette med det han viste mot Derby. Song er også en spiller som på sikt kan gjøre det bra på midten. Veldig bittert hvis Flamini drar. Han er ung og har vært særdeles stabil i hele år. Ikke minst: Hans defensive trygghet gjør at Fabregas kan konsetrere seg mer offensivt. I tilegg fører Flamini til at vi med Hleb, Fabregas og Rosicky har verdens uten tvil mest løpssterke og mobile midtbane. Det er sjelden vi taper med alle disse på banen samtidig (ikke at det skjer ofte når Rosicky klarer å få knagsar på hendene av å halte så mye rundt på krykker :P). Vi får håpe på det beste :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

 

Sjølvsagt! Dette vil vere så typisk Wenger at det ikkje er spennande eingong!

Dette mener jeg er typisk Wenger. Fra hans beste og sterkeste side.

Sikkert en potensiell kjempespiller. Og mye mer spennende enn falmende stjerner.

Det trenger vi ikke.

Link to comment
Share on other sites

Etter det jeg vet om Jean ll Makoun er at han er en liten Kameruner med sinnsyk løpskapasitet, gode pasninger og skal være god å takle. Men så spørs det om han hadde taklet overgangen fra Lille til Arsenal?

Link to comment
Share on other sites

Både Makoun og Sessegnon høres spennende ut.

 

MEN, jeg har et lite problem med mange afrikanske spillere på laget, og det problemet er Afrika Cup.

Vi blir svært sårbare hvis vi har mange internasjonale spillere som blir som annethvert år blir borte i mesteparten av månedene januar/februar.

Link to comment
Share on other sites

Hvordan kunne han selge Diarra FØR Flamini skrev under?

Wenger sa han skulle finne en løsning hvis "Flamoney" dro, så da stoler hvertfall jeg på at han har noe å slå i bordet med, men mulig han drøyer det til en stund ut i overgangsmarkedet!?! Hvem vet? :P Tålmodighet må vi være verdensmestere på!

Link to comment
Share on other sites

Blir urealistisk å tenke at Wenger kommer til å kjøpe en som erstatter Flamini. Wenger kommer nok til å gi Gilberto sjangsen.. Trist, men men.

Link to comment
Share on other sites

Tror ikke Wenger henter inn erstatning for Flamini. Vi har ett stramt transferbudsjett og spillere som Denilson/Diaby banker på døra. I tillegg har Wenger sagt han ønsker å beholde Gilberto. Den siste blir nok løsningen er jeg redd.

 

Gilberto blir nok nå for stabiliteten sin skyld. Men en ny spiller som erstatter Flamini kommer det er ganske så sikkert. Vi har mista Diarra og Flamini. Stoler helt på at Wenger har en løsning her. Og løsningen finnes ikke i Arsenal pr. idag.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er også veldig usikker på om løsningen er i dagens stall. Gilberto ønsker jeg solgt uavhengig av om Flamini drar eller ikke. Han passer desverre ikke inn i Arsenal per dags dato. Skal Gilberto bli, må Wenger nok en gang endre kurs og spillestil. Dette er ikke ønskelig.

 

Diaby er nok den eneste som er i nærheten av å kunne ta en sentral midtbaneplass idag. Spørsmålet er om han har plasseringsevne, taklingstyrke og mobilitet nok til å fylle Flamini's sko. Jeg er litt usikker, men på en annen side kan Diaby tilføre ytterligere offensiv kraft og kreativitet. Balansen i laget er viktig, og det er jo her Flamini hadde sin styrke.

 

jeg så nok en gang en meget god Annan live på Nadderud i går og mener han kan være ett alternativ som vokser ytterligere med gode medspillere rundt seg. Han er i hvertfall riktig spillertype og har raske føtter.

 

Skulle Flamini og Hleb reise er jeg dog redd neste sesong straks blir tyngre. En spiller kan man miste men ikke 2. Skulle jeg velge vil jeg heller beholde Hleb selvom Flamini er en favoritt, rett og slett fordi en deffensiv sliter er letter å finne enn et kreativt ballgeni som Hleb.

Link to comment
Share on other sites

"At some stage you have to make a decision and if he goes we have to look at our options.

We can't wait until July. You could lose players if they come on the market."

 

For meg betyr dette at Wenger har tenkt til å handle inn en erstatter for Flamini, ikke hente han fra egne rekker.

Link to comment
Share on other sites

Tror ikke Wenger henter inn erstatning for Flamini. Vi har ett stramt transferbudsjett og spillere som Denilson/Diaby banker på døra. I tillegg har Wenger sagt han ønsker å beholde Gilberto. Den siste blir nok løsningen er jeg redd.

 

Gilberto blir nok nå for stabiliteten sin skyld. Men en ny spiller som erstatter Flamini kommer det er ganske så sikkert. Vi har mista Diarra og Flamini. Stoler helt på at Wenger har en løsning her. Og løsningen finnes ikke i Arsenal pr. idag.

 

Det kommer ganske sikkert en erstatter for Flamoney ja, men om det er et navn vi har "hørt om" før, er jeg mer usikker på. Wenger er en mester i dette, han finner en løsning som vi alle blir fornøyde med. Overgangsvinduet har ikke åpnet engang, i tillegg skal det spilles EM, hvor Wenger har muligheten til å se på noen aktuelle spillere. Er ikke så bekymret for en erstatter, er mer bekymret for når Cesc/erstatteren trenger hvile eller er skada... Håper Dibay/Denilson/Song viser seg frem neste år, og stabiliserer seg på deres toppnivå.

Link to comment
Share on other sites

Skal Arsenal kjempe om ligagull og CL så må Wenger kjøpe noe som er bedre enn Gilberto, Diaby og Denilson. De to siste har fremtiden, Gilberto er fortid.

 

Men vi trenger en som hever laget NÅ !

 

Einig i dette! Men vi trenger meir enn én som hever laget! Keeper, stoppar og venstreving takk!

Link to comment
Share on other sites

Håper han henter Jean II Makoun!

 

Ville blitt veldig fornøyd med Makoun, har aldri sett han spille men har hørt veldig mye bra om han, pluss sett et par skrytevideoer og han virket veldig god

Link to comment
Share on other sites

 

Håper vi henter Lorik Cana. Marseilles kaptein.

 

Virker som en god spiller, men virker også som han er en spiller som pådra seg mye gule (røde) kort pga. stygge taklinger og temprament.. men for all del, sier ikke nei :)

Link to comment
Share on other sites

 

Håper vi henter Lorik Cana. Marseilles kaptein.

 

Sett ham på FM, men aldri kommet på å sjekke ham på YouTube eller andre steder. Ser virkelig spennende ut fra det jeg ser i denne videoen. Agressiv, hard og tøff type som er teknisk, skuddvillig og god på hodet. Kunne vært en genial erstatter for Flamini.

 

Ser på Wikipedia at vi er i samtaler med ham, men det er nok bare spekulasjoner. Men ville vært veldig fornøyd om vi hentet Cana. Liker innstillingen og agressiviteten hans!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...