Jump to content

Arsenals spisser


Lars Henry

Recommended Posts

Nettavisen har Kenneth Fredheim vurdert Torres og Drogba mot hverandre på følgende punkter: Fy*, Teknikk, Som oppspillspunkt, Som bakromsspiller, Skudd, Hodespill og Alene med keeper. På en skala fra 1 til 10 ble de vurdert så maxsum ville bli 70. ** mener selvsagt fysikk

 

Torres fikk 60 og Drogba fikk 58.

 

Hvordan vil dere vurdere Arsenal spisser?

 

Jeg ville vurdert slik

 

Adebayor:

Fysikk. 9

Teknikk. 8

Som bakromsspiller. 8

Som oppspillspunkt. 8

Skudd. 7

Hodespill. 9

Alene med keeper. 8 Total: 57

 

Van Persie:

Fysikk. 8

Teknikk. 9

Bakrom. 8

Oppspill. 7

Skudd. 9

Hode. 6

Alene med keeper. 9 Total: 56

 

Eduardo:

Fysikk. 7

Teknikk. 8

Bakrom. 8

Oppspill. 7

Skudd. 9

Hode. 8

Alene med keeper. 10 Total: 57

 

 

Bendtner:

Fysikk. 8

Teknikk. 7

Bakrom. 7

Oppspill. 9

Skudd. 7

Hode. 9

Alene med keeper. 8 Total: 55

 

Walcott:

Fysikk. 7

Teknikk. 8

Bakrom. 10

Oppspill. 6

Skudd. 7

Hode. 6

Alene med keeper. 8 Total: 52

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 59
  • Created
  • Last Reply

Nettavisen har Kenneth Fredheim vurdert Torres og Drogba mot hverandre på følgende punkter: Fy*, Teknikk, Som oppspillspunkt, Som bakromsspiller, Skudd, Hodespill og Alene med keeper. På en skala fra 1 til 10 ble de vurdert så maxsum ville bli 70. ** mener selvsagt fysikk

 

Torres fikk 60 og Drogba fikk 58.

 

Hvordan vil dere vurdere Arsenal spisser?

 

Jeg ville vurdert slik

 

Adebayor:

Fysikk. 9

Teknikk. 8

Som bakromsspiller. 8

Som oppspillspunkt. 8

Skudd. 7

Hodespill. 9

Alene med keeper. 8 Total: 57

 

Van Persie:

Fysikk. 8

Teknikk. 9

Bakrom. 8

Oppspill. 7

Skudd. 9

Hode. 6

Alene med keeper. 9 Total: 56

 

Eduardo:

Fysikk. 7

Teknikk. 8

Bakrom. 8

Oppspill. 7

Skudd. 9

Hode. 8

Alene med keeper. 10 Total: 57

 

 

Bendtner:

Fysikk. 8

Teknikk. 7

Bakrom. 7

Oppspill. 9

Skudd. 7

Hode. 9

Alene med keeper. 8 Total: 55

 

Walcott:

Fysikk. 7

Teknikk. 8

Bakrom. 10

Oppspill. 6

Skudd. 7

Hode. 6

Alene med keeper. 8 Total: 52

 

 

Vil ikke gi Adebayor 7 på skudd, 5 maks! Samme med Walcott, han burde også hatt mindre enn 8 på alene med keeper, kansje en 6, og 1 på hode.

Link to comment
Share on other sites

Adebayor fortjener ikke mer enn en firer på alene med keeper. Samme med de andre egentlig, unntatt Eduardo.

ok så var dere enig i resten da?

 

hvis eventuelt Villa skulle komme vurderer jeg han slik:

 

Fysikk. 8

Teknikk. 8

Som bakromsspiller. 9

Som oppspillspunkt. 8 (usikker har ikke sett han i denne rollen)

Skudd. 10

Hode. 8

Alene med keeper. 9 Total: 60

Link to comment
Share on other sites

Min Adebayor vurdering:

 

 

Adebayor:

Fysikk. 8

Teknikk. 6

Som bakromsspiller. 8

Som oppspillspunkt. 7

Skudd. 6

Hodespill. 8

Alene med keeper. 6 Total: 49

 

- Litt strengt men han kan være ekstemt klumsete med ballen i bena som trekker han voldosmt ned! Han vinner også sjeldent de lange ballene i lufta og de ballene som går i bakrom går som regel helt inn til keeper..!

Link to comment
Share on other sites

Dersom Adebayor hadde hatt en åtter alene med keeper, hadde han hatt vesentlig flere mål, og Arsenal vesentlig flere poeng. Den eneste i Arsenal som virkelig holder mål på dette området, er vel Eduardo. Men til gjengjeld er han skikkelig god også.

Link to comment
Share on other sites

Dersom Adebayor hadde hatt en åtter alene med keeper, hadde han hatt vesentlig flere mål, og Arsenal vesentlig flere poeng. Den eneste i Arsenal som virkelig holder mål på dette området, er vel Eduardo. Men til gjengjeld er han skikkelig god også.

må vel si meg enig her ja, så vi vurderer ade til en 3 alene med keeper. å da har jeg vært snill

Link to comment
Share on other sites

Adebayor fortjener ikke mer enn en firer på alene med keeper. Samme med de andre egentlig, unntatt Eduardo.

Helt enig. Eduardo er den klart beste klassiske spissen vi har. Ade fortjener 3 på "alene med keeper

 

Adebayor fortjener ikke mer enn en firer på alene med keeper. Samme med de andre egentlig, unntatt Eduardo.

ok så var dere enig i resten da?

 

hvis eventuelt Villa skulle komme vurderer jeg han slik:

 

Fysikk. 8

Teknikk. 8

Som bakromsspiller. 9

Som oppspillspunkt. 8 (usikker har ikke sett han i denne rollen)

Skudd. 10

Hode. 8

Alene med keeper. 9 Total: 60

Tror ikke du har sett Villa nok. Du har vertfall for høyt på fysikk og hodespill. g han er ingen tier på skudd heller. Og sist men ikke minst- inget oppspillspunkt

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes vi er veldig kritisk til spillerne våre her

 

bare vi ikke vinner quadruple så begynner alle å prate om hvor dårlig folka på laget

Jeg er helt enig! Adebayor er en god spiss! En spiss som produserer over 20 mål i PL fortjener over 50 minst syntes jeg ;) Føler folk er så impulsive. Når Ade var inni sin målorgie ville sikkert alle gitt han mye høyere karakterer, men jeg mener at folk her blir veldig påvirket av down perioden hans den siste tiden.

Link to comment
Share on other sites

Ade er kanskje den enste i PL som jeg synes fortjener 10 i fysikk. Fysikk = Spenst, styrke, akselerasjon, toppfart og balanse. Alle disse områdene er Ade meget god på.

 

Forøvrig er det helt essensielt at spilleforståelse + posisjonering er med i en slik vurdering. Uten det er spisser ingenting.

Link to comment
Share on other sites

Ade er uten tvil den beste fysiske spilleren i PL nå. Drogba var det i fjor.

Tror også folk lider av dårlig hukommelse. Henry også var en spiller som alltid gikk i offside.

Men sånn går det når en lukter på offsidegrensen hele tia.

Var ikke mange på dette forumet som trodde Ade skulle ha en god sesong.

Over 20 mål i PL er mer enn godkjent og ikke uten grunn at han er ønsket i italiensk fotball.

Ade har hatt en glimrende sesong og har vært en av de beste spissene i PL.

Link to comment
Share on other sites

Ade er uten tvil den beste fysiske spilleren i PL nå. Drogba var det i fjor.

Tror også folk lider av dårlig hukommelse. Henry også var en spiller som alltid gikk i offside.

Men sånn går det når en lukter på offsidegrensen hele tia.

Var ikke mange på dette forumet som trodde Ade skulle ha en god sesong.

Over 20 mål i PL er mer enn godkjent og ikke uten grunn at han er ønsket i italiensk fotball.

Ade har hatt en glimrende sesong og har vært en av de beste spissene i PL.

helt enig. det er ikke mange spiller i verden som kan skilte med så å fysikk, samtidig som man er relativt kapabel teknisk. det Ade mangler er avslutningsevne og ro alene med keeper. tror dette kommer etterhvert som han får flere sesonger på baken. sånt må bli instinkt og automatikk først. når det gjelder offsidene så er akkurat instinkt veldig viktig. Henry gjorde som du sier mange feil her, men det var fordi han baserte spillet sitt på instinkt og dette har han uttalt at han tjente enormt på. mange mål ble scoret pga av Titi tok sjangsen.

 

tror Ade modellerer spillet sitt på Titi og Drogba, i tillegg til Kanu selvfølgelig. lykkes han med det så kan han bli et monster om noen år. husk at han fortsatt er ung.

 

forøvrig så synes jeg ikke egenskapene til f.eks. van Persie kommer spesielt gått fram i de kategoriene til Fredheim. det vP, i likhet med hva f.eks. Bergkamp ville scoret på er kreativitet, pasningsfot etc.

 

Torres og Drogba er mer klassiske spisstyper enn våre spisser.

Link to comment
Share on other sites

Adebayor fortjener ikke mer enn en firer på alene med keeper. Samme med de andre egentlig, unntatt Eduardo.

 

Da må du ikke bare se på de siste kampene som er spilt, men hele sessong. Så om du kikker litt lengre bak i tid så kan du ikke si at adebayor fortjener kun fire på alene mot keeper.

Link to comment
Share on other sites

Han er en god avslutter, men han skal liksom alltid kopiere Henry sin velkjente "skru i høyre hjørne" , og de fleste keepere vet at han skyter dit og det kan iblandt se ut til at selvom keeperen går den veien skyter han dit. Om han varierer dette mer vil han være en god avslutter :blink:

Link to comment
Share on other sites

Adebayor fortjener ikke mer enn en firer på alene med keeper. Samme med de andre egentlig, unntatt Eduardo.

 

Da må du ikke bare se på de siste kampene som er spilt, men hele sessong. Så om du kikker litt lengre bak i tid så kan du ikke si at adebayor fortjener kun fire på alene mot keeper.

 

Jeg ser på hele sesongen, ja. Konklusjonen min er fortsatt at Adebayor er en dårlig avslutter.

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes vi er veldig kritisk til spillerne våre her

 

bare vi ikke vinner quadruple så begynner alle å prate om hvor dårlig folka på laget

 

For min del er jeg veldig fornøyd med spisskvaliteten i Arsenal, men det er fint å prøve å se positivt og svake sider. F.eks. Adebayors negative sider overskygges av hans positive, men det er mulig å forbedre seg på de svake områdene. :blink:

Link to comment
Share on other sites

Adebayor fortjener ikke mer enn en firer på alene med keeper. Samme med de andre egentlig, unntatt Eduardo.

 

Da må du ikke bare se på de siste kampene som er spilt, men hele sessong. Så om du kikker litt lengre bak i tid så kan du ikke si at adebayor fortjener kun fire på alene mot keeper.

 

Jeg ser på hele sesongen, ja. Konklusjonen min er fortsatt at Adebayor er en dårlig avslutter.

 

Totalt uenig med deg på dette og tallene til Ade er soleklare. Han har 27 mål på 38 kamper fra start og 7 fra benken. Det er jaggu ikke mange spisser som har et så bra snitt etter en sesong. Ikke minst med tanke på hvor mange han har vært enslig spiss. Hadde han vært en ¨årlig avslutter han han ligget på 1/3 scorte mål av det han har.

Og det er få spisser som scorer så mye som Ade i PL.

Link to comment
Share on other sites

Adebayor fortjener ikke mer enn en firer på alene med keeper. Samme med de andre egentlig, unntatt Eduardo.

 

Da må du ikke bare se på de siste kampene som er spilt, men hele sessong. Så om du kikker litt lengre bak i tid så kan du ikke si at adebayor fortjener kun fire på alene mot keeper.

 

Jeg ser på hele sesongen, ja. Konklusjonen min er fortsatt at Adebayor er en dårlig avslutter.

 

Det er stor forskjell på å være en dårlig avslutter og ute av form. Tidligere i sesongen scoret Adebayor jevnt og trutt i de fleste kamper - da var det ikke til mye kritikk mot han, men nå som formen har vært negativ så kommer kritikken. Det er bare tull.

 

Adebayor har i år vist at han er en god avslutter på alle tenkelige måter. http://youtube.com/watch?v=wgBfwZmgxH8

 

Så klart kan han bli bedre, men det kan alle. Når en spiller scorer såpass mange mål gjennom en sesong så sier egentlig det mer enn nok. Adebayor er kanskje ikke 100% perfekt som avslutter, men det vil være respektløst å kalle han for en dårlig avslutter.

Link to comment
Share on other sites

Adebayor har i år vist at han er en god avslutter på alle tenkelige måter. http://youtube.com/watch?v=wgBfwZmgxH8

 

Så klart kan han bli bedre, men det kan alle. Når en spiller scorer såpass mange mål gjennom en sesong så sier egentlig det mer enn nok. Adebayor er kanskje ikke 100% perfekt som avslutter, men det vil være respektløst å kalle han for en dårlig avslutter.

Imponerende scoringer mot Tottenham og Newcastle. Det er verdensklasse. Adebayor er i verdensklasse. At han får en formsvikt, men allikevel scorer i avgjørende kamper, viser klassen hans.

Link to comment
Share on other sites

En formsvikt som varer i et halvt år? Adebayor får ekstremt mange store sjanser i løpet av en kamp, men han setter nesten aldri ballen i nettet. Det kjennetegner ikke en god avslutter. En god avslutter er en som er iskald og setter ballen i nettet omtrent hver gang han får ballen, og det har vi i Eduardo.

Dog så er Adebayor flink til å skaffe seg store sjanser, så han kan bli skikkelig god hvis han begynner å terpe avslutninger.

Link to comment
Share on other sites

Adebayor har i år vist at han er en god avslutter på alle tenkelige måter. http://youtube.com/watch?v=wgBfwZmgxH8

 

Så klart kan han bli bedre, men det kan alle. Når en spiller scorer såpass mange mål gjennom en sesong så sier egentlig det mer enn nok. Adebayor er kanskje ikke 100% perfekt som avslutter, men det vil være respektløst å kalle han for en dårlig avslutter.

Imponerende scoringer mot Tottenham og Newcastle. Det er verdensklasse. Adebayor er i verdensklasse. At han får en formsvikt, men allikevel scorer i avgjørende kamper, viser klassen hans.

 

Nei, let's face it: Adebayor overgikk seg selv i perioden hvor han hamret inn rundt 15 mål like før nyttår. Etter årsskiftet har han ikke vært på dette nivået, og vil aldri komme dit igjen.

Link to comment
Share on other sites

Adebayor har i år vist at han er en god avslutter på alle tenkelige måter. http://youtube.com/watch?v=wgBfwZmgxH8

 

Så klart kan han bli bedre, men det kan alle. Når en spiller scorer såpass mange mål gjennom en sesong så sier egentlig det mer enn nok. Adebayor er kanskje ikke 100% perfekt som avslutter, men det vil være respektløst å kalle han for en dårlig avslutter.

Imponerende scoringer mot Tottenham og Newcastle. Det er verdensklasse. Adebayor er i verdensklasse. At han får en formsvikt, men allikevel scorer i avgjørende kamper, viser klassen hans.

 

Nei, let's face it: Adebayor overgikk seg selv i perioden hvor han hamret inn rundt 15 mål like før nyttår. Etter årsskiftet har han ikke vært på dette nivået, og vil aldri komme dit igjen.

 

Nei, han bør bare legge opp. Han har brukt opp all flaksen sin som fotballspiller og bør vel strengt talt egentlig selges.

Han eier ikke avslutteregenskaper og scorer han et mål er det bare flaks.

Det er bra vi har Goonere her med god saklig argumentasjon på at Adebayor er en middelmådighet som spiss.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...