Jump to content

Arsenals spisser


Lars Henry

Recommended Posts

Adebayor har i år vist at han er en god avslutter på alle tenkelige måter. http://youtube.com/watch?v=wgBfwZmgxH8

 

Så klart kan han bli bedre, men det kan alle. Når en spiller scorer såpass mange mål gjennom en sesong så sier egentlig det mer enn nok. Adebayor er kanskje ikke 100% perfekt som avslutter, men det vil være respektløst å kalle han for en dårlig avslutter.

Imponerende scoringer mot Tottenham og Newcastle. Det er verdensklasse. Adebayor er i verdensklasse. At han får en formsvikt, men allikevel scorer i avgjørende kamper, viser klassen hans.

 

Nei, let's face it: Adebayor overgikk seg selv i perioden hvor han hamret inn rundt 15 mål like før nyttår. Etter årsskiftet har han ikke vært på dette nivået, og vil aldri komme dit igjen.

 

Nei, han bør bare legge opp. Han har brukt opp all flaksen sin som fotballspiller og bør vel strengt talt egentlig selges.

Han eier ikke avslutteregenskaper og scorer han et mål er det bare flaks.

Det er bra vi har Goonere her med god saklig argumentasjon på at Adebayor er en middelmådighet som spiss.

 

Hehe, jeg har ikke sagt noen av disse tingene, og kommer sannsynligvis aldri til å si dem heller. Adebayor er en god spiss og vil bli en nøkkelspiller på dette Arsenallaget også neste sesong, men han vil neppe komme opp i et 20-talls mål i PL på èn sesong noen sinne.

 

Det er heller ikke jeg som sier at han ikke eier avslutteregenskaper. At han fortjener 3-4 på avslutninger er litt rart å si når han strengt tatt nesten er toppscorer i Premier League. Jeg ville gitt ham en 7. Har ikke tid til resten av "skjemaet" akkurat nå, men kan hende jeg tar det litt senere.

 

Jeg mente bare at Adebayor var oppe på et så enormt nivå før nyttår at han overgikk seg selv. JEG tror ikke han kommer opp på dette nivået igjen. Nei, han skal ikke legge opp. Nei, han skal ikke selges. Selv om han ikke scorer 20+ mål per sesong så er han en verdifull spiller for klubben.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 59
  • Created
  • Last Reply

Adebayor har i år vist at han er en god avslutter på alle tenkelige måter. http://youtube.com/watch?v=wgBfwZmgxH8

 

Så klart kan han bli bedre, men det kan alle. Når en spiller scorer såpass mange mål gjennom en sesong så sier egentlig det mer enn nok. Adebayor er kanskje ikke 100% perfekt som avslutter, men det vil være respektløst å kalle han for en dårlig avslutter.

Imponerende scoringer mot Tottenham og Newcastle. Det er verdensklasse. Adebayor er i verdensklasse. At han får en formsvikt, men allikevel scorer i avgjørende kamper, viser klassen hans.

 

Nei, let's face it: Adebayor overgikk seg selv i perioden hvor han hamret inn rundt 15 mål like før nyttår. Etter årsskiftet har han ikke vært på dette nivået, og vil aldri komme dit igjen.

 

Nei, han bør bare legge opp. Han har brukt opp all flaksen sin som fotballspiller og bør vel strengt talt egentlig selges.

Han eier ikke avslutteregenskaper og scorer han et mål er det bare flaks.

Det er bra vi har Goonere her med god saklig argumentasjon på at Adebayor er en middelmådighet som spiss.

 

Hehe, jeg har ikke sagt noen av disse tingene, og kommer sannsynligvis aldri til å si dem heller. Adebayor er en god spiss og vil bli en nøkkelspiller på dette Arsenallaget også neste sesong, men han vil neppe komme opp i et 20-talls mål i PL på èn sesong noen sinne.

 

Det er heller ikke jeg som sier at han ikke eier avslutteregenskaper. At han fortjener 3-4 på avslutninger er litt rart å si når han strengt tatt nesten er toppscorer i Premier League. Jeg ville gitt ham en 7. Har ikke tid til resten av "skjemaet" akkurat nå, men kan hende jeg tar det litt senere.

 

Jeg mente bare at Adebayor var oppe på et så enormt nivå før nyttår at han overgikk seg selv. JEG tror ikke han kommer opp på dette nivået igjen. Nei, han skal ikke legge opp. Nei, han skal ikke selges. Selv om han ikke scorer 20+ mål per sesong så er han en verdifull spiller for klubben.

 

Hvorfor skal ikke Adebayor kunne klare å komme opp i et 20-talls mål i PL noensinne? Hva er det egentlig som tilsier at han ikke skal klare det? I en sesong hvor Henry forlot klubben rett før sesongen og la et enormt press på de resterende spissene, i en sesong hvor Adebayor har spilt mye alene på topp og har måttet ta mye av ansvaret på topp på sine egne skuldre så skulle man jo egentlig formode at gutten hadde floppet og ikke klart å scoret spesielt mange mål. Men hva har han gjort? Jo han har scoret ekstremt mange mål, og mange flere mål enn hvertfall jeg hadde forventet og trodd foran sesongen, så hvis han klarer å score så mange mål i en sesong hvor såpass mange ting taler imot klubben generelt sett og spissene tilsammen så skjønner jeg ikke hvorfor han ikke skal kunne klare å gjenta dette?

 

Ja han vil ha et større press på seg selv neste sesong til å levere, men i år har han tatt mye av presset for alle spissene og det vil jeg si er en større bragd enn å kun ta presset for seg selv. Tror Adebayor fortsetter i dette sporet fremover, og utvikler sine egenskaper som avslutter og målscorer ytterligere.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ingen bestemt begrunnelse på det, men jeg ser ikke at han har kvalitetene som får ham til å score 20+ mål per sesong. Som sagt så føler jeg at han har overgått seg selv denne sesongen, men jeg kan ikke forklare det bedre enn dette. Jeg har bare følelsen av det.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ingen bestemt begrunnelse på det, men jeg ser ikke at han har kvalitetene som får ham til å score 20+ mål per sesong. Som sagt så føler jeg at han har overgått seg selv denne sesongen, men jeg kan ikke forklare det bedre enn dette. Jeg har bare følelsen av det.

selv om adebayor kanskje ikke får til en så bra periode som han hadde ved jul så er det liten sjanse for at han får en like dårlig periode som i februar og mars igjen

Link to comment
Share on other sites

Hvem sa at Adebayor ikke kunne avslutte? :P 3 mål på en omgang sier sitt :)

 

All ære til Ade for dèt. Allikevel er det noe av det dårligste jeg har sett av en som scorer tre mål i samme kamp. Mange dårlige pasninger som fort kunne ledet til mål om de var mer for-seg-gjordte, og et par dårlige avslutninger.

 

Bare bra at han putter tre, men allikevel er jeg ikke helt carried away.

 

EDIT:

Ser at det var veldig rar formulering av meg inni der, men men..

Link to comment
Share on other sites

Hvem sa at Adebayor ikke kunne avslutte? :P 3 mål på en omgang sier sitt :)

 

All ære til Ade for dèt. Allikevel er det noe av det dårligste jeg har sett av en som scorer tre mål i samme kamp. Mange dårlige pasninger som fort kunne ledet til mål om de var mer for-seg-gjordte, og et par dårlige avslutninger.

 

Bare bra at han putter tre, men allikevel er jeg ikke helt carried away.

 

EDIT:

Ser at det var veldig rar formulering av meg inni der, men men..

 

Når han scorer 3 mål på en omgang hadde jeg ikke brydd meg om han snublet i ballen hver gang han fikk den (bortsett fra på de tre målene, that is...).

Link to comment
Share on other sites

Syntes etterhvert at spisser er noe vi ikke trenger. Se på dette:

Walcott, enorm fart, gjennombruddsmennske

Bendtner, hodestyrke og tilrettelegger faktisk, målgjører

Adebayor, målskårer, styrke hurtighet, luftstyrke,

Van persie, Skudd, Teknikk tilrettelegger

Eduardo, Avslutter, smarthet. Søk på Eduardo på youtube og se skåringene hans. Så ser man.

Vela, hurtig

Vi har 3 ventrebeinte, 3 høyrebeinte. Og vi har alle typer. En målskårer vil bli utviklet av en av disse her. Så jeg gir de vi har sjansen

 

Kan abre ta med litt om alderen på toppskårere rundt i europa. Toni snart 30. Trezuguet snart 30, Fabiano 27, Nistelrooy 30. Med dette prøver jeg bevise at med elderen kommer målene. Så tror vi kan forvente oss fler og fler mål, jo mer voksene våre spisser blir

Link to comment
Share on other sites

Det er liksom dette her som "overskygger" Adebayors negative prestasjoner utpå der. Han scorer 3 ganske enkle mål og gjør en god jobb. Etter disse målene sier mange at han er en veldig god avslutter men det er han ikke. Han kan avlsutte men ikke bra nok(Forbedringspotensiale). Vi så hva han kan idag men vi så også mot Man Utd hvordan han generelt avslutter. Burde vel ha scoret 1-2 mål til i den kampen..

 

God kamp av Ade idag!

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ingen bestemt begrunnelse på det, men jeg ser ikke at han har kvalitetene som får ham til å score 20+ mål per sesong. Som sagt så føler jeg at han har overgått seg selv denne sesongen, men jeg kan ikke forklare det bedre enn dette. Jeg har bare følelsen av det.

Nei, han har ikke kvaliteter til å score 20 mål i en sesong.

Han har kvaliteter til 30.

 

Herregud jeg blir så oppgitt av enkelte her.

Og denne formen han var i, varte faktisk LENGE etter nyttår. Så hadde han (og hele laget) en formsvikt (Startet med Birmingham kampen) hvor han ikke scoret på 4-5 kamper (Men han scoret på San Siro) før han begynte å putte igjen. Det startet mot Liverpool hjemme i CL. Siden denne kampen har han 7 mål på 6 kamper.

 

Han er ingen dårlig avslutter. En dårlig avslutter scorer ikke flere mål enn Fernando Torres. En dårlig avslutter scorer ikke 30 mål på en sesong. Om man sier at Adebayor er en dårlig avslutter, så er man dårlig til å diskutere fotball.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ingen bestemt begrunnelse på det, men jeg ser ikke at han har kvalitetene som får ham til å score 20+ mål per sesong. Som sagt så føler jeg at han har overgått seg selv denne sesongen, men jeg kan ikke forklare det bedre enn dette. Jeg har bare følelsen av det.

Nei, han har ikke kvaliteter til å score 20 mål i en sesong.

Han har kvaliteter til 30.

 

Herregud jeg blir så oppgitt av enkelte her.

Og denne formen han var i, varte faktisk LENGE etter nyttår. Så hadde han (og hele laget) en formsvikt (Startet med Birmingham kampen) hvor han ikke scoret på 4-5 kamper (Men han scoret på San Siro) før han begynte å putte igjen. Det startet mot Liverpool hjemme i CL. Siden denne kampen har han 7 mål på 6 kamper.

 

Han er ingen dårlig avslutter. En dårlig avslutter scorer ikke flere mål enn Fernando Torres. En dårlig avslutter scorer ikke 30 mål på en sesong. Om man sier at Adebayor er en dårlig avslutter, så er man dårlig til å diskutere fotball.

 

Nokså oppgitt selv Korslundinho;-) Du sier det som jeg skulle sagt det sjøl.

 

En målmaskin som goaler 30 mål i en sesong er det uhyre få av. Og Ade er uten tvil den beste spissen i PL.

24 mål i PL er en stor prestasjon og uten Ade hadde vi vært langt fra 3 plassen i PL.

Som du sier...dårlige avsluttere scorer i 30 mål i en sesong.

Adebayor sa han skulle vise på banen hva han er god for og det har han jaggu meg gjort.

Neste sesong blir han ennå bedre.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ingen bestemt begrunnelse på det, men jeg ser ikke at han har kvalitetene som får ham til å score 20+ mål per sesong. Som sagt så føler jeg at han har overgått seg selv denne sesongen, men jeg kan ikke forklare det bedre enn dette. Jeg har bare følelsen av det.

Nei, han har ikke kvaliteter til å score 20 mål i en sesong.

Han har kvaliteter til 30.

 

Herregud jeg blir så oppgitt av enkelte her.

Og denne formen han var i, varte faktisk LENGE etter nyttår. Så hadde han (og hele laget) en formsvikt (Startet med Birmingham kampen) hvor han ikke scoret på 4-5 kamper (Men han scoret på San Siro) før han begynte å putte igjen. Det startet mot Liverpool hjemme i CL. Siden denne kampen har han 7 mål på 6 kamper.

 

Han er ingen dårlig avslutter. En dårlig avslutter scorer ikke flere mål enn Fernando Torres. En dårlig avslutter scorer ikke 30 mål på en sesong. Om man sier at Adebayor er en dårlig avslutter, så er man dårlig til å diskutere fotball.

 

Nokså oppgitt selv Korslundinho;-) Du sier det som jeg skulle sagt det sjøl.

 

En målmaskin som goaler 30 mål i en sesong er det uhyre få av. Og Ade er uten tvil den beste spissen i PL.

24 mål i PL er en stor prestasjon og uten Ade hadde vi vært langt fra 3 plassen i PL.

Som du sier...dårlige avsluttere scorer i 30 mål i en sesong.

Adebayor sa han skulle vise på banen hva han er god for og det har han jaggu meg gjort.

Neste sesong blir han ennå bedre.

 

 

Støtter dere i dette. Har skrevet om det i en annen tråd. Adebayor blir nok bare bedre neste sesong. Og han har vært helt sinnsyk til tider i år.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ingen bestemt begrunnelse på det, men jeg ser ikke at han har kvalitetene som får ham til å score 20+ mål per sesong. Som sagt så føler jeg at han har overgått seg selv denne sesongen, men jeg kan ikke forklare det bedre enn dette. Jeg har bare følelsen av det.

Nei, han har ikke kvaliteter til å score 20 mål i en sesong.

Han har kvaliteter til 30.

 

Herregud jeg blir så oppgitt av enkelte her.

Og denne formen han var i, varte faktisk LENGE etter nyttår. Så hadde han (og hele laget) en formsvikt (Startet med Birmingham kampen) hvor han ikke scoret på 4-5 kamper (Men han scoret på San Siro) før han begynte å putte igjen. Det startet mot Liverpool hjemme i CL. Siden denne kampen har han 7 mål på 6 kamper.

 

Han er ingen dårlig avslutter. En dårlig avslutter scorer ikke flere mål enn Fernando Torres. En dårlig avslutter scorer ikke 30 mål på en sesong. Om man sier at Adebayor er en dårlig avslutter, så er man dårlig til å diskutere fotball.

 

Du skal få lov til å være oppgitt så mye du vil, men du får det til å virke som om det er jeg som sier at Adebayor er en elendig avslutter. Det har jeg ikke sagt. Ellers holder jeg ennå på det jeg mener. Jeg får kanskje litt bedre frem hva jeg mener i "Hvilke nye spillere ønsker du?"-tråden, hvis du tar deg tid til å lese.

Link to comment
Share on other sites

Alt handler ikke om deg vettu Helmik... Dette med elendig siktes vel egentlig mest til Rotteh, men du går jo så langt å sier at Ade aldri kan komme opp på det nivået igjen. Hvordan kan du si noe slikt? I tillegg presterer du å si at til tross for hattricket var han dårlig. Det er dette forumet i et nøtteskall. Når de utskjelte gjør noe bra, blir det alltid snakk om at "han burde gjort ditt og han burde gjort datt".

 

Adebayor - en av verdens beste spisser.

Link to comment
Share on other sites

Synes Adebayor får ufortjent mye pepper. Han har svingt i løpet av sesongen, men det har da hele laget også gjort.

 

Fasiten så langt er at Adabayor har scoret 24 mål ligaen, totalt 30 mål. Med det så har han lagt mange andre gode spisser bak seg. Han har gjort mine forhåndstips til skamme. Synes for øvrig at mange av målene hans bærer preg av høye klasse.

 

Men selvsagt har også Adebayor et forbedringspotensial. Klarer han å få luket bort noen av svakhetene, så tror jeg neste sesong blir fin for han selv og andre.

 

Gleder meg til å få en sesong der Eduardo og van Persie er skadefrie! Da kan de sammen med Adebayor bli en fryktet trio.

Link to comment
Share on other sites

ade har hvert vår beste spiss denne sesongen, men han går mye i offside(mest i PL og CL) og har fortsatt et forbedringspotensiale når det kommer til avslutninger, han er ung og kan han bli enda bedre på de 2 tingene så kommer han til og score flere mål, så enkelt er det...

 

folk klager på ade i går, ka med rvp då? han burde vel scoret flere, eller??

 

ikke vits og klage på en som scorer 3 mål på en omgang, selv om han kunne hatt flere..

Link to comment
Share on other sites

Alt handler ikke om deg vettu Helmik... Dette med elendig siktes vel egentlig mest til Rotteh, men du går jo så langt å sier at Ade aldri kan komme opp på det nivået igjen. Hvordan kan du si noe slikt? I tillegg presterer du å si at til tross for hattricket var han dårlig. Det er dette forumet i et nøtteskall. Når de utskjelte gjør noe bra, blir det alltid snakk om at "han burde gjort ditt og han burde gjort datt".

 

Adebayor - en av verdens beste spisser.

 

Nei, alt handler ikke om meg. Men det er jo litt snodig at du quoter meg og sikter til Rotteh da....... :)

Link to comment
Share on other sites

Alt handler ikke om deg vettu Helmik... Dette med elendig siktes vel egentlig mest til Rotteh, men du går jo så langt å sier at Ade aldri kan komme opp på det nivået igjen. Hvordan kan du si noe slikt? I tillegg presterer du å si at til tross for hattricket var han dårlig. Det er dette forumet i et nøtteskall. Når de utskjelte gjør noe bra, blir det alltid snakk om at "han burde gjort ditt og han burde gjort datt".

 

Adebayor - en av verdens beste spisser.

 

Nei, alt handler ikke om meg. Men det er jo litt snodig at du quoter meg og sikter til Rotteh da....... ;)

Det første avsnittet er siktet til deg, men nok om det.....

Link to comment
Share on other sites

Alt handler ikke om deg vettu Helmik... Dette med elendig siktes vel egentlig mest til Rotteh, men du går jo så langt å sier at Ade aldri kan komme opp på det nivået igjen. Hvordan kan du si noe slikt? I tillegg presterer du å si at til tross for hattricket var han dårlig. Det er dette forumet i et nøtteskall. Når de utskjelte gjør noe bra, blir det alltid snakk om at "han burde gjort ditt og han burde gjort datt".

 

Adebayor - en av verdens beste spisser.

 

Nei, alt handler ikke om meg. Men det er jo litt snodig at du quoter meg og sikter til Rotteh da....... ;)

Det første avsnittet er siktet til deg, men nok om det.....

 

Ok, misforsto litt da. Men vi legger den saken død der.

 

Men jeg glemte å svare på innlegget over også. Jeg sa at jeg ikke trodde at Adebayor noensinne ville komme opp på dette nivået igjen. Dette er bare en magefølelse jeg har, og ikke aner noen ting om, bortsett fra at jeg ikke ser alle ferdighetene en toppspiss må ha. Først må han begynne å lære seg offsideregelen. Ja, det er en bagatell, men det er fryktelig irriterende hvis man har spilt seg nydelig frem i fin Arsenalstil, og deretter spiller gjennom den ene spissen, og han står i offside 75% av gangene. Han var bedre på dette i går enn på lenge, men jeg vet ikke om det var tilfeldig. Håper Wenger kan fortelle ham litt om dette. Resten går vel mer på effektivitet og giddeløshet. Han har en enormløpskapasitet, men han er en humørspiller. Har laget en dårlig dag, har han også det. Altså har han ikke evnen til å løfte et lag på egenhånd.

 

Men som sagt, dette er ikke en fasit. Bare hva jeg tenker og føler. Håper inderlig jeg tar totalt feil!

Link to comment
Share on other sites

 

Nei, let's face it: Adebayor overgikk seg selv i perioden hvor han hamret inn rundt 15 mål like før nyttår. Etter årsskiftet har han ikke vært på dette nivået, og vil aldri komme dit igjen.

 

Står ikke noe om at du tror her.. Her virker du ganske så sikker. Stå for det du skriver nå.

 

Og jeg er ganske sikker på at han kan offside-regelen. Ja, han kan bli bedre på det, men også den beste gikk i offside utallige ganger pr sesong. Jeg snakker selvfølgelig om Thierry Henry. Det er fordi det er så høyt nivå i PL at offsider nesten blir milimetersport. Løpene må være helt perfekte. Og Ade er såklart ikke perfekt. Men han er veldig veldig god. Han er 23 år og har de beste årene foran seg. 30 ligamål hittil. Vi kan forvente mye stort av han fremover - og han kommer til å levere.

 

At du mener han er giddaslaus, det bare ignorerer jeg, for det tyder på ren skjær uvitenhet. Ade er ekstremt bevegelig og jeg tror ikke Ferdinand og Terry sier at en giddaslaus spiss er den vanskeligste de har spilt mot.

Link to comment
Share on other sites

 

Nei, let's face it: Adebayor overgikk seg selv i perioden hvor han hamret inn rundt 15 mål like før nyttår. Etter årsskiftet har han ikke vært på dette nivået, og vil aldri komme dit igjen.

 

Står ikke noe om at du tror her.. Her virker du ganske så sikker. Stå for det du skriver nå.

 

Og jeg er ganske sikker på at han kan offside-regelen. Ja, han kan bli bedre på det, men også den beste gikk i offside utallige ganger pr sesong. Jeg snakker selvfølgelig om Thierry Henry. Det er fordi det er så høyt nivå i PL at offsider nesten blir milimetersport. Løpene må være helt perfekte. Og Ade er såklart ikke perfekt. Men han er veldig veldig god. Han er 23 år og har de beste årene foran seg. 30 ligamål hittil. Vi kan forvente mye stort av han fremover - og han kommer til å levere.

 

At du mener han er giddaslaus, det bare ignorerer jeg, for det tyder på ren skjær uvitenhet. Ade er ekstremt bevegelig og jeg tror ikke Ferdinand og Terry sier at en giddaslaus spiss er den vanskeligste de har spilt mot.

 

Oisann, ja det beklager jeg da. Det var ihvertfall det jeg mente å skrive, men da ser det ut til å ha glemt det bort. Da må jeg stå for feilen, og det jeg skriver, det har du rett i. Men da må jeg si at jeg trekker det delvis tilbake, og si igjen at det kun er noe jeg antar.

 

Jeg er veldig enig i det du sier i det mellomste avsnittet.

 

Ja, jeg er kanskje uvitende, men jeg mener ihvertfall at til tider så er Adebayor giddeløs. Som sagt, spiller ikke laget godt så blir han veldig stillestående (fordi han, som nevnt, er en humørspiller), og da er det vanskelig for laget å heve seg, for de trenger en med hans løpskapasitet som kan rive opp motstanderforsvaret i tillegg til å møte og holde på ball, osv, som han til gjengjeld er veldig god på.

Link to comment
Share on other sites

 

Nei, let's face it: Adebayor overgikk seg selv i perioden hvor han hamret inn rundt 15 mål like før nyttår. Etter årsskiftet har han ikke vært på dette nivået, og vil aldri komme dit igjen.

 

Står ikke noe om at du tror her.. Her virker du ganske så sikker. Stå for det du skriver nå.

 

Og jeg er ganske sikker på at han kan offside-regelen. Ja, han kan bli bedre på det, men også den beste gikk i offside utallige ganger pr sesong. Jeg snakker selvfølgelig om Thierry Henry. Det er fordi det er så høyt nivå i PL at offsider nesten blir milimetersport. Løpene må være helt perfekte. Og Ade er såklart ikke perfekt. Men han er veldig veldig god. Han er 23 år og har de beste årene foran seg. 30 ligamål hittil. Vi kan forvente mye stort av han fremover - og han kommer til å levere.

 

At du mener han er giddaslaus, det bare ignorerer jeg, for det tyder på ren skjær uvitenhet. Ade er ekstremt bevegelig og jeg tror ikke Ferdinand og Terry sier at en giddaslaus spiss er den vanskeligste de har spilt mot.

 

Oisann, ja det beklager jeg da. Det var ihvertfall det jeg mente å skrive, men da ser det ut til å ha glemt det bort. Da må jeg stå for feilen, og det jeg skriver, det har du rett i. Men da må jeg si at jeg trekker det delvis tilbake, og si igjen at det kun er noe jeg antar.

 

Jeg er veldig enig i det du sier i det mellomste avsnittet.

 

Ja, jeg er kanskje uvitende, men jeg mener ihvertfall at til tider så er Adebayor giddeløs. Som sagt, spiller ikke laget godt så blir han veldig stillestående (fordi han, som nevnt, er en humørspiller), og da er det vanskelig for laget å heve seg, for de trenger en med hans løpskapasitet som kan rive opp motstanderforsvaret i tillegg til å møte og holde på ball, osv, som han til gjengjeld er veldig god på.

det er helt ok at man bare slenger ut ting for så å mene noen annet når man har fått nok svar på innlegget sitt, men da vil vi andre ta deg og kanskje enda viktigere; formumet her seriøst deretter..

 

formsvikten til Ade kom pga av at han fikk for mye ansvar når vP og Eduardo ble skadet. dette har vært hans første sesong hvor han har hatt en så viktig rolle og det kreves erfaring og trening å ha mental stamina til å takle presset når hardkjøret kom. prøv det samme hardkjøret selv, så skal vi se hvor "giddaløs" du blir. legg merke til hvordan Wenger nå hviler Ade når han har mulighet. dette har blitt nevnt før av meg selv og andre.

 

en annen ting som har blitt diskutert før er offsidene. det ble nevnt at Henry gikk ekstremt ofte i offside, men at dette var en veldig viktig grunn til at han tok rotta på motstandernes forsvar så ofte som han gjorde. han uttalte selv at dette gjorde han på instinkt. han gamblet. å lykkes ved å spille på innstinkt klarer man bare ved å gjøre det ofte, hele tiden til det sitter. litt som martial arts (se Karate Kid ;) )

 

for meg virker det som noen av debattantene her inne ikke gidder å lese det andre diskuterer, men bare slenger ut raske ugjennomtenkte innlegg som om det var sport i å få flest responser. det er utrolig masete og det kjeder meg. jeg digger ikke være grinebiter hele tiden (selv om det kanskje virker sånn), men hvis dere bryr dere om forumet så tenk dere om to ganger før dere spyr ut innlegg. det finnes en EDIT-knapp.

 

Ade har potensiale til å komme tilbake enda sterkere neste sesong, dersom han får mer hjelp av spillerne rundt seg og mer fysisk avlastning.

Link to comment
Share on other sites

For å si det slik. Adebayor har vært veldig god i år og har scoret mange mål. Men hadde han vært like god som Torres til å avslutte så hadde han scoret 50 mål! Ja 50! Adebayor er bedre enn Torres på mange områder men akkurat på avslutninger, så er Torres en klasse bedre selv om Ade har flere mål.

 

Synes også han føler en del press når han avslutter i viktige kamper hvor vi ikke leder. Virker som om han er redd for å bomme. Har ikke helt 100% troen på seg selv. Jeg vil si at hvis vi hadde ledet en kamp 3 eller 4-0 så kunne Adebayor scoret på så og si alle avslutningene sine imotsetning til når vi er under press for å score.

F.eks igår så ledet vi komfortabelt og Adebayor scoret på det meste.

 

Det ser ofte ut som han og f.eks Walcott har god selvtillitt men det er ikke alltid de har troen på selv.

For å ta et eksempel med Walcott: Han starter et løp(alle tenker: "han er full av selvtillit") men så fomler han med ballen og mister den på en klumsete måte. Det samme gjelder Adebayor. Hvis vi ikke er under press så vil dette sjeldent oppstå etter min mening.

 

Ganske vanskelig å forklare men håper jeg fikk fram meningen min ;)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ingen bestemt begrunnelse på det, men jeg ser ikke at han har kvalitetene som får ham til å score 20+ mål per sesong. Som sagt så føler jeg at han har overgått seg selv denne sesongen, men jeg kan ikke forklare det bedre enn dette. Jeg har bare følelsen av det.

Nei, han har ikke kvaliteter til å score 20 mål i en sesong.

Han har kvaliteter til 30.

 

Herregud jeg blir så oppgitt av enkelte her.

Og denne formen han var i, varte faktisk LENGE etter nyttår. Så hadde han (og hele laget) en formsvikt (Startet med Birmingham kampen) hvor han ikke scoret på 4-5 kamper (Men han scoret på San Siro) før han begynte å putte igjen. Det startet mot Liverpool hjemme i CL. Siden denne kampen har han 7 mål på 6 kamper.

 

Han er ingen dårlig avslutter. En dårlig avslutter scorer ikke flere mål enn Fernando Torres. En dårlig avslutter scorer ikke 30 mål på en sesong. Om man sier at Adebayor er en dårlig avslutter, så er man dårlig til å diskutere fotball.

 

Nokså oppgitt selv Korslundinho;-) Du sier det som jeg skulle sagt det sjøl.

 

En målmaskin som goaler 30 mål i en sesong er det uhyre få av. Og Ade er uten tvil den beste spissen i PL.

24 mål i PL er en stor prestasjon og uten Ade hadde vi vært langt fra 3 plassen i PL.

Som du sier...dårlige avsluttere scorer i 30 mål i en sesong.

Adebayor sa han skulle vise på banen hva han er god for og det har han jaggu meg gjort.

Neste sesong blir han ennå bedre.

 

 

Støtter dere i dette. Har skrevet om det i en annen tråd. Adebayor blir nok bare bedre neste sesong. Og han har vært helt sinnsyk til tider i år.

 

BE

Henger meg på støtten til Adebayor. Jeg er sikker på at han vil score rundt 20+ mål i PL neste år også.

Link to comment
Share on other sites

 

Nei, let's face it: Adebayor overgikk seg selv i perioden hvor han hamret inn rundt 15 mål like før nyttår. Etter årsskiftet har han ikke vært på dette nivået, og vil aldri komme dit igjen.

 

Står ikke noe om at du tror her.. Her virker du ganske så sikker. Stå for det du skriver nå.

 

Og jeg er ganske sikker på at han kan offside-regelen. Ja, han kan bli bedre på det, men også den beste gikk i offside utallige ganger pr sesong. Jeg snakker selvfølgelig om Thierry Henry. Det er fordi det er så høyt nivå i PL at offsider nesten blir milimetersport. Løpene må være helt perfekte. Og Ade er såklart ikke perfekt. Men han er veldig veldig god. Han er 23 år og har de beste årene foran seg. 30 ligamål hittil. Vi kan forvente mye stort av han fremover - og han kommer til å levere.

 

At du mener han er giddaslaus, det bare ignorerer jeg, for det tyder på ren skjær uvitenhet. Ade er ekstremt bevegelig og jeg tror ikke Ferdinand og Terry sier at en giddaslaus spiss er den vanskeligste de har spilt mot.

 

Oisann, ja det beklager jeg da. Det var ihvertfall det jeg mente å skrive, men da ser det ut til å ha glemt det bort. Da må jeg stå for feilen, og det jeg skriver, det har du rett i. Men da må jeg si at jeg trekker det delvis tilbake, og si igjen at det kun er noe jeg antar.

 

Jeg er veldig enig i det du sier i det mellomste avsnittet.

 

Ja, jeg er kanskje uvitende, men jeg mener ihvertfall at til tider så er Adebayor giddeløs. Som sagt, spiller ikke laget godt så blir han veldig stillestående (fordi han, som nevnt, er en humørspiller), og da er det vanskelig for laget å heve seg, for de trenger en med hans løpskapasitet som kan rive opp motstanderforsvaret i tillegg til å møte og holde på ball, osv, som han til gjengjeld er veldig god på.

det er helt ok at man bare slenger ut ting for så å mene noen annet når man har fått nok svar på innlegget sitt, men da vil vi andre ta deg og kanskje enda viktigere; formumet her seriøst deretter..

 

Ade har potensiale til å komme tilbake enda sterkere neste sesong, dersom han får mer hjelp av spillerne rundt seg og mer fysisk avlastning.

 

Det er klart. Men det må da også være lov til å skrive/formulere feil, for så å beklage det etterpå også.

 

Når det gjelder Adebayor's potensiale så begynner jeg også å innse at han kan bli stor også neste sesong - kanskje større. Han er ennå ung og kan selvsagt lære både bedre avslutninger og offsideregelen. Det var tullete av meg å si at han aldri kan bli like god som han har vært i perioder i år, igjen, men det skal selvsagt mye til.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...