Jump to content

Arsenals spisser


Lars Henry

Recommended Posts

For å si det slik. Adebayor har vært veldig god i år og har scoret mange mål. Men hadde han vært like god som Torres til å avslutte så hadde han scoret 50 mål! Ja 50! Adebayor er bedre enn Torres på mange områder men akkurat på avslutninger, så er Torres en klasse bedre selv om Ade har flere mål.

 

 

Bare for å kverulere litt. ;) Hvis Torres virkelig er en god avslutter, hvorfor har ikke han 50 mål i år da?

Det nytter ikke å si at hvis, atte, jammen, hvor, hva Adebayor kunne vært bedre til/er bedre enn Torres til så kunne han scoret flere mål enn Torres.

 

Adebayor er god på sin måte, og Torres er god på en annen måte. Torres kunne helt sikkert også scoret flere mål hadde han hatt noen av egenskapene til Adebayor, og det samme kan sies andre veien. Selv om vi hadde hatt Torres på topp i stedet for Adebayor så er det ikke sikkert han hadde scoret noen flere mål av den grunn.

 

Adebayor har et forbedrings-potensiale og det er egentlig bare bra. Han scorer 30 mål i en sesong og har fortsatt masse å gå på, det tilsier jo bare hvor god han faktisk kan bli. Torres har vel scoret like mye omtrent(?) som Adebayor, men Torres vil jeg ikke si har et like stort forbedrings-potensiale som Adebayor. Så hvis Torres står på stedet hvil og Adebayor fortsetter å bli bedre og bedre så er jo Adebayor en mye mer fornuftig spiller å satse på. Skal bli spennende å se om han klarer å fortsette på et like høyt nivå neste år - jeg tror han kan det, men det får bare tiden vise. ;)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 59
  • Created
  • Last Reply

For å si det slik. Adebayor har vært veldig god i år og har scoret mange mål. Men hadde han vært like god som Torres til å avslutte så hadde han scoret 50 mål! Ja 50! Adebayor er bedre enn Torres på mange områder men akkurat på avslutninger, så er Torres en klasse bedre selv om Ade har flere mål.

 

 

Bare for å kverulere litt. ;) Hvis Torres virkelig er en god avslutter, hvorfor har ikke han 50 mål i år da?

Det nytter ikke å si at hvis, atte, jammen, hvor, hva Adebayor kunne vært bedre til/er bedre enn Torres til så kunne han scoret flere mål enn Torres.

 

Adebayor er god på sin måte, og Torres er god på en annen måte. Torres kunne helt sikkert også scoret flere mål hadde han hatt noen av egenskapene til Adebayor, og det samme kan sies andre veien. Selv om vi hadde hatt Torres på topp i stedet for Adebayor så er det ikke sikkert han hadde scoret noen flere mål av den grunn.

 

Adebayor har et forbedrings-potensiale og det er egentlig bare bra. Han scorer 30 mål i en sesong og har fortsatt masse å gå på, det tilsier jo bare hvor god han faktisk kan bli. Torres har vel scoret like mye omtrent(?) som Adebayor, men Torres vil jeg ikke si har et like stort forbedrings-potensiale som Adebayor. Så hvis Torres står på stedet hvil og Adebayor fortsetter å bli bedre og bedre så er jo Adebayor en mye mer fornuftig spiller å satse på. Skal bli spennende å se om han klarer å fortsette på et like høyt nivå neste år - jeg tror han kan det, men det får bare tiden vise. ;)

Torres kan ikke score 50 mål. Han kommer seg ikke inn i de samme posisjonene og har ikke like mange sjanser som Adebayor. Adebayor er bedre enn Torres på mange ting. De fleste blir vel oerrasket når Torres bommer. Hadde det vært slik med Adebayor så hadde han hatt 50.

 

Altså.. Torres har ikke de samme egenskapene som Adebayor når det gjelder å komme til sjanser(her er Ade ekstremt god), men setter de fleste sjansene sine. Blir Ade bedre til å avslutte så kan han komme opp i 50 mål i en seosng(Han hadde 52 mål i en sesong på FM hos meg ;) )

Link to comment
Share on other sites

Forskjell på FM og virkeligheten da ;) hehe. Men hadde jo så klart ikke gjort noe om han kom oppi det antallet med mål ;)

Visste jeg kom til å få en eller annen respons på den kommentaren ;) Men du tok poenget mitt? Hvorfor Adeabyor har et større forbedringspotensiale enn Torres?

Har jo diskutert dette før hvor jeg har f.eks. sakt at Eduardo hadde scoret på nesten alle sjansene som Adebayor får, og de som forsvarer Ade sier at Eduardo ville aldri kommet til like mange sjanser som Ade. Det samme gjelder Torres og Ade.

 

En Adebayor med Torres-avslutninger ville blitt en legende!

Link to comment
Share on other sites

Forskjell på FM og virkeligheten da ;) hehe. Men hadde jo så klart ikke gjort noe om han kom oppi det antallet med mål ;)

Visste jeg kom til å få en eller annen respons på den kommentaren ;) Men du tok poenget mitt? Hvorfor Adeabyor har et større forbedringspotensiale enn Torres?

Har jo diskutert dette før hvor jeg har f.eks. sakt at Eduardo hadde scoret på nesten alle sjansene som Adebayor får, og de som forsvarer Ade sier at Eduardo ville aldri kommet til like mange sjanser som Ade. Det samme gjelder Torres og Ade.

 

En Adebayor med Torres-avslutninger ville blitt en legende!

 

Ja tok poenget ditt, så henger med på den. ;) Forhåpentligvis ser vi en enda bedre Adebayor neste sesong! Selv om årets sesong for hans del har vært særdeles imponerende ;) Og fortsatt to kamper igjen hvor han kan score to hattrick til... ;)

Link to comment
Share on other sites

For å si det slik. Adebayor har vært veldig god i år og har scoret mange mål. Men hadde han vært like god som Torres til å avslutte så hadde han scoret 50 mål! Ja 50! Adebayor er bedre enn Torres på mange områder men akkurat på avslutninger, så er Torres en klasse bedre selv om Ade har flere mål.

 

Synes også han føler en del press når han avslutter i viktige kamper hvor vi ikke leder. Virker som om han er redd for å bomme. Har ikke helt 100% troen på seg selv. Jeg vil si at hvis vi hadde ledet en kamp 3 eller 4-0 så kunne Adebayor scoret på så og si alle avslutningene sine imotsetning til når vi er under press for å score.

F.eks igår så ledet vi komfortabelt og Adebayor scoret på det meste.

 

Det ser ofte ut som han og f.eks Walcott har god selvtillitt men det er ikke alltid de har troen på selv.

For å ta et eksempel med Walcott: Han starter et løp(alle tenker: "han er full av selvtillit") men så fomler han med ballen og mister den på en klumsete måte. Det samme gjelder Adebayor. Hvis vi ikke er under press så vil dette sjeldent oppstå etter min mening.

 

Ganske vanskelig å forklare men håper jeg fikk fram meningen min ;)

når jeg snakker om å ikke takle presset, så mener jeg at han ikke har vært mentalt utholdende nok til å holde konsentrasjonen og fokusen oppe når han begynner å bli sliten. i begynnelsen av sesongen hadde laget mange strenger å spille på. mange spillere var i god form og laget kunne varierere. det tjente Ade på. i slutten, rundt mars, faktisk før den famøse Brum-kampen, kunne man se at Ade var sliten. når laget begynte å tynnes i rekkene falt mer ansvar over på han og det var han ikke i form til å takle. hadde han kunnet hvile et par omganger i denne perioden, så kanskje han hadde klart å holde scoringsfrekvensen oppe. litt sammenlignbart med Titi i fjor, da han måtte bære hele lasset for det unge mannskapet. det var ikke bra for han..

 

synes det er en helt annen greie med Walcott. han trenger bare ha suksess nok mange ganger med det han gjør så tror jeg han kommer til å bli dritbra. man kan kanskje si at det har litt med selvtillitt å gjøre, men også vel så mye med intuitiv forståelse av spillet, som mange unge spillere mangler. Wenger har ikke tatt nok mange sjangser på han denne sesongen til at han har kunnet få denne følelsen. det kommer nok.

Link to comment
Share on other sites

http://www.arsenal.com/article.asp?thisNav...oals+I+expected

 

Se på statistikken nederst på denne linken.

Sier jo ganske mye over hvor bra Adebayor egentlig har gjort det i år. Kun skjedd 4 ganger siden 92/93 sesongen at noen har scoret flere enn 30 mål totalt i en sesong. Med enda to kamper igjen av sesongen kan Adebayor putte enda flere mål. Veldig imponerende! Og i ligaen har det bare skjedd 3 ganger at det har blitt scoret flere enn det Adebayor har i år.

Link to comment
Share on other sites

http://www.arsenal.com/article.asp?thisNav...oals+I+expected

 

Se på statistikken nederst på denne linken.

Sier jo ganske mye over hvor bra Adebayor egentlig har gjort det i år. Kun skjedd 4 ganger siden 92/93 sesongen at noen har scoret flere enn 30 mål totalt i en sesong. Med enda to kamper igjen av sesongen kan Adebayor putte enda flere mål. Veldig imponerende! Og i ligaen har det bare skjedd 3 ganger at det har blitt scoret flere enn det Adebayor har i år.

Ja det er veldig bra men Adebayor kan enda mer!

Link to comment
Share on other sites

Var det noen her som så første kampen i CL mellom Liverpool og Chelsea? Torres var der alene med keeper, og "mannen med de fantastiske avslutningene" satte ballen rett på keeper.

 

Synes meningene til en del her inne om at Ade er en dårlig avslutter og Torres er en god vrenger deres oppfatning av virkeligheten..

Link to comment
Share on other sites

Nettavisen har Kenneth Fredheim vurdert Torres og Drogba mot hverandre på følgende punkter: Fy*, Teknikk, Som oppspillspunkt, Som bakromsspiller, Skudd, Hodespill og Alene med keeper. På en skala fra 1 til 10 ble de vurdert så maxsum ville bli 70. ** mener selvsagt fysikk

 

Torres fikk 60 og Drogba fikk 58.

 

Hvordan vil dere vurdere Arsenal spisser?

 

Jeg ville vurdert slik

 

Adebayor:

Fysikk. 9

Teknikk. 8

Som bakromsspiller. 8

Som oppspillspunkt. 8

Skudd. 7

Hodespill. 9

Alene med keeper. 8 Total: 57

 

Van Persie:

Fysikk. 8

Teknikk. 9

Bakrom. 8

Oppspill. 7

Skudd. 9

Hode. 6

Alene med keeper. 9 Total: 56

 

Eduardo:

Fysikk. 7

Teknikk. 8

Bakrom. 8

Oppspill. 7

Skudd. 9

Hode. 8

Alene med keeper. 10 Total: 57

 

 

Bendtner:

Fysikk. 8

Teknikk. 7

Bakrom. 7

Oppspill. 9

Skudd. 7

Hode. 9

Alene med keeper. 8 Total: 55

 

Walcott:

Fysikk. 7

Teknikk. 8

Bakrom. 10

Oppspill. 6

Skudd. 7

Hode. 6

Alene med keeper. 8 Total: 52

 

Endringer

 

Adebayor :

 

Skudd. 8

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...