Jump to content

Filmdiskusjon


Haraldac

Recommended Posts

Har tatt meg litt tid til å sjekke hvilken filmer som er mine favoritt filmer og kom fram til denne listen:

 

1: Smokey and the Bandit

2: Lucky Number Slevin

3: Anchorman: The Legend of Ron Burgundy

4: Joy Ride

5: Bad Boys

 

sikkert mange som er uenige i de eg har valgt ut, men dette er filmer som er helt vanvittig god!!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 394
  • Created
  • Last Reply

Will smith å martin lawrence er geniale i bad boys filmene ;D

 

de to er vel geniale i alle filmene de spiller :P spesielt i National Security er Lawrence genial

Link to comment
Share on other sites

Mye bra.. og mye dårlig.. som er ramset opp her! :)

 

Her er en mer komplett liste, siden jeg var innom sist på denne tråden. Som sagt den gangen vanskelig å sette ulike genre opp mot hverandre. Uansett, i tilfeldig rekkefølge;

 

Tribunefeber (Fever Pitch)

De ubestikkelige (The untouchables)

Forrest Gump

Flåklypa GP

Mississippi i flammer (Mississippi Burning)

The Wall

Den gode, den onde, og den grusomme (The good, the bad and the ugly)

Gladiatoren

Frihetens regn (Shawshank redemption)

ET

Kopps

Jalla Jalla

Izzat

Nattsvermeren

Et vakkert sinn (A beautiful mind)

 

Siste på lista er The Last King of Scotland. Kanskje ikke så sensasjonelt bra film, men det er sjelden jeg har blitt så imponert over en skuespillerprestasjon som han som spilte Idi Amin. Han var skremmende troverdig i rollen som psykopatisk despot.

 

 

 

Vil bare legge til at Shawshank redemption bør være pensum for enhver film elsker, og så kan man undres seg , hvorfor i helv, gjorde den ikke rent bord under oscar.......?(apollo13 og Braveheart rana det meste den kvelden)

Link to comment
Share on other sites

Vil bare legge til at Shawshank redemption bør være pensum for enhver film elsker, og så kan man undres seg, hvorfor i helv, gjorde den ikke rent bord under oscar.......?(apollo13 og Braveheart rana det meste den kvelden)

 

Kan ha noe med å gjøre at både Apollo 13 og Braveheart er fantastiske filmer også :) men den burde ha vunnet mer enn den gjorde

Link to comment
Share on other sites

Er ikke i det minste tvil når jeg sier at Dumb & Dumber er den beste filmen noensinne:D

He he, den er fin den der ja..spesielt når de kjører opp til fjellet og ned igjen på en gammel sliten moped..priceless! Hva med "dude where is my car" :) konge den og, og så er det samme sjanger..

Link to comment
Share on other sites

Er ikke i det minste tvil når jeg sier at Dumb & Dumber er den beste filmen noensinne:D

He he, den er fin den der ja..spesielt når de kjører opp til fjellet og ned igjen på en gammel sliten moped..priceless! Hva med "dude where is my car" ;) konge den og, og så er det samme sjanger..

 

Haha er konge når de kjører så må Harry pisse, så sier bare Lloyd "just go man!" også sier han "oh.. thats real warm" og når de kommer frem til Aspen sitter de fast i hverandre :)

Link to comment
Share on other sites

Ja de har den jeg har den nå kommer han til Real Madrid

 

 

Jepp, og så spiller de blant annet finale mot Arsenal i filmen, og vi vet jo hvordan det går når denne filmen handler om Real Madrid.. :angry:

Link to comment
Share on other sites

er det lenge siden goal 2 kom ut ?

 

Jeg vet ikke jeg fikk filmen for ca: 40dager siden så jeg vet ikke det er jallefall ikke så lenge siden!

 

 

Goal 1 var brukbar, men goal 2 sugde hesjestaur! Min personlige mening of course.....

Skal man se fotball film, så er Fever Pitch obligatorisk for oss gooners. Og til et tidligere svar, ja Apollo 13, og Braveheart er veldig bra filmer, ganske så udiskutabelt, men å la en film som Shawshank Redemption ikke bli premiert med noe som helst, annet enn nominert, synes jeg er en synd og skam. I tillegg klarte Dagbladet å ikke ha den inne på lista si engang under siste avstemning av fagjury!! ER DET MULIG!

Link to comment
Share on other sites

er det lenge siden goal 2 kom ut ?

 

Jeg vet ikke jeg fikk filmen for ca: 40dager siden så jeg vet ikke det er jallefall ikke så lenge siden!

 

 

Goal 1 var brukbar, men goal 2 sugde hesjestaur! Min personlige mening of course.....

Skal man se fotball film, så er Fever Pitch obligatorisk for oss gooners. Og til et tidligere svar, ja Apollo 13, og Braveheart er veldig bra filmer, ganske så udiskutabelt, men å la en film som Shawshank Redemption ikke bli premiert med noe som helst, annet enn nominert, synes jeg er en synd og skam. I tillegg klarte Dagbladet å ikke ha den inne på lista si engang under siste avstemning av fagjury!! ER DET MULIG!

 

Så klart skulle The Shawshank Redemption hatt flere Oscarer, men nå må du huske at det er en amerikansk prisutdeling.. og Apollo 13 ligger ganske kjært til de amerikanske hjertene, Braveheart kan vel ikke si det samme om.. men det er min yndlingsfilm så derfor skal jeg ikke si noe stygt om den ;)

 

Og det at den ikke kom med på Dagbladet sin avstemming var rett og slett bare amatørsk(hvis det i det hele tatt er et ord :().

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Toppliste uten spesiell rangering ( av de jeg kommer på i farten... )

 

Pianisten

Schindlers liste

Fight club

All quiet on the western front

Boondock Saints ( måtte ha den med :rolleyes: )

Saving privat Ryan

Flag of our fathers ( ikke sett "Letters from Iwo Jima" enda... )

Jason Bourne

The Bourne supremacy

Bravo two zero ( boka er bedre! )

I Kina spiser de hund

Blinkende lykter

Gamle menn i nye biler

Adams epler

De grønne slakterne

URO ( faktisk..! )

 

Kommer ikke på fler.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...