Jump to content

2008.04.05 Liverpool H


hermz

Arsenal vs Liverpool  

49 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Arsenal - Liverpool

Premier League, lørdag 5/4 kl.13.45.

 

TV Kanaler:

 

channel_2_h10_07.gif

Direkte. Kommentator Kenneth Fredheim. Ekspert Lars Tjærnås

 

Streams:

 

Myp2p.eu

Forumets stream-tråd

 

Hoveddommer:

 

Phil Dowd

 

Skadesituasjon:

 

Tomas Rosicky [usikker]

Eduardo da Silva [ute]

Bacary Sagna [ute]

 

Abou Diaby [suspendert]

 

Arsenal.com - Injury News

 

Høydepunkter:

 

FootyTube.com

YouTube.com

Arsenal TV Online

 

Formkurve:

 

Arsenal: S U U T S U

Liverpool: S S S T S U

 

Siste fem møter:

 

UCL, 02-04-08 Arsenal 1-1 Liverpool

PL, 28-10-07 Liverpool 1-1 Arsenal

PL, 31-03-07 Liverpool 4-1 Arsenal

LC, 09-01-07 Liverpool 3-6 Arsenal

FAC, 06-01-07 Liverpool 1-3 Arsenal

 

Head to head:

 

Head to head: Kamper 200 || Arsenal seiere: 70 || Uavgjort: 50 || Liverpool seiere: 80

 

Lykke til! ;)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 210
  • Created
  • Last Reply

Godt du fikk fram denne Hermz. Ingen tid til å dvele ved "gamle" kamper. Det ser ut til at van Persie er skadet her, og la oss håpe vi slipper Eboue. Jeg håper på dette laget:

 

Almunia

Toure - Senderos - Gallas - Clichy

Walcott - Fabregas - Flamini - Hleb

Adebayor - Bendtner

 

Frykter dog at vi får se Eboue istedenfor Bendtner på en av kantene.

 

Dette er jo nok en kamp som må vinnes for å ha sjans på tittelen. Begynner å bli mange av de nå...

Link to comment
Share on other sites

Almunia

Toure Senderos Gallas Clichy

Eboue Fabregas Flamini Hleb

Walcott Adebayor

 

Håper det blir slik, dog Eboue må opp en del hakk fra forrige møte. Håper inderlig Walcott starter, enten som kant eller spiss, han har virkelig imponert de siste kampene. Tror vi skal ha fine muligheter for å ta denne. Pool satser vel mest på CL(noe vi ikke gjør!) og vil kanskje tilogmed spare et par spillere.

Gleder meg til å se denne kampen på Emirates :P

Link to comment
Share on other sites

Er ikke Eboue utestengt i denne kampen?

 

Hvorfor skulle han være det? Han satt jo på benken mot Bolton.

 

Håper på det laget som er nevnt over. Lvpool sparer vel spillere og Masch er utestengt. Håper vi knuser dem.

 

Sorry, husket fei. Det er Diaby som er utestengt denne gangen.

Link to comment
Share on other sites

Er ikke Eboue utestengt i denne kampen?

 

Hvorfor skulle han være det? Han satt jo på benken mot Bolton.

 

Håper på det laget som er nevnt over. Lvpool sparer vel spillere og Masch er utestengt. Håper vi knuser dem.

 

Sorry, husket fei. Det er Diaby som er utestengt denne gangen.

 

Hehe og neste gang kan det være Fabregas. Hvis han får et gult kort må han stå over to kamper(Da må han stå over Man Utd kampen + en til) :P

Link to comment
Share on other sites

van Persie mest sannynlig ute og Adebayor usikker

 

Rett og slett imponerende hvis vi klarer å ha våre tre beste spisse ute samtidig, Adebayor, van Persie og Eduardo. Blir spennende å se Bendtner...

Link to comment
Share on other sites

Huff, uten Ade og RvP vi nesten bruke Bendtner, håper på dette laget:

 

Almunia

Toure-Gallas-Senderos-Clichy

Eboue-Fabregas-Flamini-Hleb

Walcott-J. Hoyte

 

*Syntes Toure var skikkelig god i går, ivrig og hadde mange bra finter, Aurelio på ræv gang på gang! :P

*Gallas håndterer nok Torres (?) igjen.

*Eboue spiller, kunne jo satt Walcott på kanten og brukt Song som spiss.

*Håper Flamini temmer Gerrard enda litt mer i denne kampen.

Link to comment
Share on other sites

Vel, dette blir uansett svært tøft. Skummelt med våre tre beste spisser ute.

 

Almunia

Toure :: Gallas :: Senderos :: Clichy

Eboue :: Fabregas :: Flamini :: Hleb

Walcott :: Bendtner

 

Gruer meg til denne kampen. Tror vi kan gå på en smell her.

 

Vet uansett ikke om jeg får den med meg, ettersom jeg er i Danmark da den spilles. Håper på å få den inn på rommet hvor vi skal bo, eller en pub i by'n eller noe.

Link to comment
Share on other sites

Huff, uten Ade og RvP vi nesten bruke Bendtner, håper på dette laget:

 

Almunia

Toure-Gallas-Senderos-Clichy

Eboue-Fabregas-Flamini-Hleb

Walcott-J. Hoyte

 

*Syntes Toure var skikkelig god i går, ivrig og hadde mange bra finter, Aurelio på ræv gang på gang! ;)

*Gallas håndterer nok Torres (?) igjen.

*Eboue spiller, kunne jo satt Walcott på kanten og brukt Song som spiss.

*Håper Flamini temmer Gerrard enda litt mer i denne kampen.

 

I alle dager for noen forslag du har til spisser her.. Hoyte eller Song på topp sammen med Walcott? Jaja.. Kunne blitt spennende. :P

Link to comment
Share on other sites

Liverpool satser fra nå av 100% på CL. De har skaffet seg luken de trenger for å sikre 4.plassen, og i gullkampen har de vel egentlig aldri vært denne sesongen. Jeg tipper de kommer til å rotere heftig på laget for å spare spillere. Hvis Wenger og spillerene våre mener at de fortsatt er i gullkampen kan vi ikke spare noen og vil stille med 11 utslitte spillere på Anfield. Litt av et dilemma for Wenger dette.

 

Spilleren som fremfor noen trenger å hvile nå er Clichy. Han virker helt sluttkjørt og gjør taktiske feil som vi ikke har sett tidligere i sesongen. Mangler i tillegg det siste lille i løpene sine som tidligere gjorde ham til en fantastisk offensiv spiller. Problemet er at vi per i dag ikke har en god nok erstatter. Traore har desverre vist at han ikke er god nok bakover enda, og da er listen over kandidater forsvinnende kort.. Jeg hadde nok valgt å sette Djourou som venstre back for å unngå altfor mange rotasjoner. Han bør ha tempo og hodestyrke nok til å temme Pennant eller Kuyt som nok kommer til å kle høyrebacken til Liverpool sammen med Carrager eller spanjolen (Arbeloa?) Offensivt vil jo Liverpool uansett satse på lange oppspill mot langemann som nok får sin sjanse i denne kampen. Jeg frykter faktisk ham langt mer enn Torres som fortsatt ikke har vist noe mot gode lag i PL. Peter langemann var et mareritt for Arsenal på Anfield i fjor og scorte vel omtrent hver gang de stilkete bena hans kom i kontakt med ballen.

 

Mitt tips blir som følger:

Almunia

Toure Gallas Senderos Djourou

Eboue Fabregas Flamini Hleb

Bendtner Walcott

 

Benken vil vel bestå av Song, Hoyte, Lehmann og Gilberto

Vi har jo nesten ikke nok spillere til å fylle benken for tiden,ikke en angriper tilgjengelig..

Link to comment
Share on other sites

Vi har jo nesten ikke nok spillere til å fylle benken for tiden,ikke en angriper tilgjengelig..

 

Det vil sikkert komme en spiss fra reserve laget... og Gilles Sunu eller Rhys Murphy er nok mest naturlig der, muilgens van den Berg og..tiden vil vise!

Link to comment
Share on other sites

Huff, uten Ade og RvP vi nesten bruke Bendtner, håper på dette laget:

 

Almunia

Toure-Gallas-Senderos-Clichy

Eboue-Fabregas-Flamini-Hleb

Walcott-J. Hoyte

 

*Syntes Toure var skikkelig god i går, ivrig og hadde mange bra finter, Aurelio på ræv gang på gang! ;)

*Gallas håndterer nok Torres (?) igjen.

*Eboue spiller, kunne jo satt Walcott på kanten og brukt Song som spiss.

*Håper Flamini temmer Gerrard enda litt mer i denne kampen.

Eller hva med Lehmann på topp :P Ruvende spiss det ;)

 

Bendtner og Walcott på topp er sikkert supert;) Kanskje Wenger er litt crazy og kjører en sentral midtbane med Song og Denilson. Og på kantene blir det Hleb og Eboue. Backer blir Hoyte og Traore, mens i midten får vi Djourou og Gallas.... Tror faktisk vi tar denne jeg ;) En grei 2-0 seier blir det nok ;)

Link to comment
Share on other sites

Forferdelig med disse skadene nå, jaja, i helgen skal vi ha god sjanse uansett. Slik jeg ser det må vi satse nesten 100% her. Vi har nå jobbet knallhardt hele j**** sesongen for PL-gull og da kan man bare ikke hvile seg ut av når det fortsatt definitivt er håp. Satser på disse elve om Adebayor er klar og RvP kan begynne på benken og først og fremst konsentrere seg om kampen på Anfield:

Almunia

Toure-Gallas-Senderos-Clichy

Hleb-Fabregas-Flamini-Diaby(Evt. Denilson som da bytter side med Hleb)

Ade-Walcott

 

Jeg mener å huske en regel om at suspensjon først begynner min. en uke etter forseelse. Denne kampen går syvende dagen etter det røde kortet mot Bolton, betyr det at han kan spille eller ikke? Ser du helt nøyaktig på det er det ikke en uke mellom de kampene. Bendtner passer best som innbytter slik jeg ser det. I tillegg er ikke han og Adebayor noe drømmesammenstning på topp. Bruker Walcott farten sin rett har ikke Hyypia sjans.

Sammen kan nok Ade og Walcott lage masse tull for de to stopperne Liverpool velger. Og det trenger ikke bli deres to beste nødvendigvis. Torres kan jo fort bli hvilt men jeg tror Gerrard-Carragher starter. Eboue får sikkert spille for oss selv om jeg er uenig i det. Om han er Wengers førstevalg hadde det heller ikke gjort noe om han fikk en pause før matchen på Anfield.

 

Chelsea skal til Manchester, for å møte City, vel å merke. Må kunne håpe på et poengtap der og at vi iaf ikke svekker vår posisjon i "kampen om sølvet". ManU skal til Middlesborugh og det hadde jo vært artig om ikke forspranget økte før vi dro til OT. Med de fem poengene de har på Chelsea må de ta poeng mot enten oss eller Chelsea for å avgjøre dette selv. En seier på OT hadde uansett resultat i CL og PL vært usedvanlig deilig.

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener å huske en regel om at suspensjon først begynner min. en uke etter forseelse. Denne kampen går syvende dagen etter det røde kortet mot Bolton, betyr det at han kan spille eller ikke? Ser du helt nøyaktig på det er det ikke en uke mellom de kampene.

 

 

Du har for så vidt rett, men 7 dagers regelen gjelder nok kun om du har fått for mange gule. Om en spiller får rødt kort gjelder karantenen umiddelbart (så Diaby spiller nok ikke).

Jeg er hvertfall ganske sikker på at det er slik det foregår

Link to comment
Share on other sites

Du har for så vidt rett, men 7 dagers regelen gjelder nok kun om du har fått for mange gule. Om en spiller får rødt kort gjelder karantenen umiddelbart (så Diaby spiller nok ikke).

Jeg er hvertfall ganske sikker på at det er slik det foregår

 

Okey.

Da synes jeg Wenger må vurdere Denilson. Jeg synes ikke Eboue er god nok for laget men om han er det så er det bedre at han hviler seg til midtuken mot Liverpool. Kan ikke si jeg så tretthetstegn med Flamini på onsdag men det kan jo være aktuelt å hvile en spiller som han fra start. Prestasjonen hans på banen på Anfield er veldig avhengig at han kan løpe mest overhodet mulig.

Link to comment
Share on other sites

Dette er en utrolig viktig kamp for oss. Det er helt uaktuelt å hvile spillere.

 

Jeg tipper Wenger er litt taktisk når han sier at både VP og Ade er skadet.

 

Jeg satser på dette laget

 

Lehmann

Eboue-Senderos.Gallas-Clichy

Walcott-Cesc-Flamini-Hleb

Kartoffel-Ade

 

Evt. hvis Ade ikke er klar

 

Lehmann

Eboue-Senderos-Gallas-Clichy

Walcott-Denilson-Cesc-Flamini-Hleb

Kartoffel

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Dette er en utrolig viktig kamp for oss. Det er helt uaktuelt å hvile spillere.

 

Jeg tipper Wenger er litt taktisk når han sier at både VP og Ade er skadet.

 

Jeg satser på dette laget

 

Lehmann

Eboue-Senderos.Gallas-Clichy

Walcott-Cesc-Flamini-Hleb

Kartoffel-Ade

 

Evt. hvis Ade ikke er klar

 

Lehmann

Eboue-Senderos-Gallas-Clichy

Walcott-Denilson-Cesc-Flamini-Hleb

Kartoffel

 

BE

Veldig enig i dette :D Både kommentarer og laguttak ;) Mitt forrige forlslag til oppstilling var smått useriøst :o

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...