Jump to content

2008.04.05 Liverpool H


hermz

Arsenal vs Liverpool  

49 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

En skuffende 1 omgang,men det forbedret seg kraftig i 2 omgang.

 

Traore gjorde en bra figur på backen og viste til tider at han er et bra cover for Clichy.

Hoyte eier ikke offensive egenskaper dessverre. Eboue viser at han fungerer bra på back, men må nok revurdere mitt syn ang Eboue som ving. Han har vært direkte svak der i det siste og velger som regel feil løsning hver gang.

 

Bendtner var skuffende som spiss i 1 omg,men løftet seg stort da han kom ut på vingen. Kanskje en bedre løsning for han der.

 

Gilberto overlater utrolig mye til andre spillere for tiden og tar lite intiativ selv. Det er skuffende å se på.

 

Av positive ting må Flamini nevnes. Han har en drivkraft på midtbanen som er utrolig bra. Han og Fabregas sammen er meget bra.

 

Positivt også å se både Walcott og Ade som endelig viser form.

 

Jeg har tro på at vi faktisk vinner kampen på Anfield. Nå har vi vært bedre enn Pool i 2 kamper og med en større presisjon i det avgjørende trekk vinner vi.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 210
  • Created
  • Last Reply

Bendtner var skuffende som spiss i 1 omg,men løftet seg stort da han kom ut på vingen. Kanskje en bedre løsning for han der.

Er enig at han var skuffende i 1. omgang, men vil heller si det var pga at han fikk altfor lite hjelp på topp av Walcott på venstreving, og Eboue på høyre. Er urettferdig for Nicklas å bli kastet inn fra start alene på topp mot Pool.

Wenger burde nok ha startet med 2 på topp, og 4 på midtbanen. Men det er umulig å si om det hadde gjort noe forskjell på resultatet.

Uansett, vi har gode muligheter for å slå de på Anfield!!

Link to comment
Share on other sites

At enkelte ikke lærer:

 

-Senderos er ubrukelig, selg ham så fort som mulig

-Flamini vil aldri bli noe annet enn en brukbar squadplayer, kast ham ut

-Adebayor har elendig teknikk og scorer aldri uansett

-Song kommer aldri til å spille for Arsenal

-Eboue er en skitten, elendig fotballspiller som ikke bidrar til noe positivt. Han fortjener ikke å ikle seg drakten og bør sendes ut av klubben i skam

-Gilberto har i to perioder vært hoggestabbe, bare avbrutt av en kjempesesong i fjor.

-Pires var etterhvert mislikt og hadde ingen fremtid i klubben; nå ønsker flere ham tilbake

-Cygan selvfølgelig den verste av alle- nå storspiller han i Villarreal

-Reyes fra helt til utskjelt fordi han ikke fant seg til rette i klubben

Listen kunne enda ha vært mye lengre, enkeltes jakt på syndebukker vil aldri ta slutt.

 

I det siste har det til og med vært de som ønsker å bli kvitt TR, RvP og Diaby. Begrunnelsen er at de ofte er skadet..

 

Hva vil jeg så med dette innlegget? Mitt ønske er at man tenker litt før man kritiserer og prøver å se ting i sammenheng. En spiller som har vært mye ut og inn av laget kan ikke prester max første kamp. Selvtilit er noe man får over tid ved gode prestasjoner og støtte fra publikum. Spillere som Eboue, Walcott, Bendtner og Diaby er alle mer eller mindre omskolerte til nye roller og vil derfor bare glimtvis vise hva som bor i dem. Det tar tid å spille seg inn i nye roller og grunnet den litt tynne troppen i år har flere av disse måtte ikle seg posisjoner og roller som ikke har falt dem helt naturlig. De har også spilt flere av kampene med mange utskiftninger i laget samtidig, noe som gjør det enda vanskeligere å gjøre gode kamper.

 

Jeg tror ikke at en spiller som blir hentet inn i A-troppen til Arsenal ikke har talent. Og jeg tror heller ikke at de verste kritikerene her inne tror det, selv om de skriver det i frustrasjon over en dårlig kamp. Jeg tror heller ikke at absolutt alle talentene vil slå igjennom som verdensklassespillere. Men at de er langt over middels gode fotballspillere, og at de fleste av dem kan spille i hvilken som helst klubb utenfor topp 6, er jeg ikke i tvil om. Virker som noen her inne oppriktig tror at Wenger lar Eboue spille for å irritere fansen og ikke fordi franskmannen faktisk mener at denne spilleren har et uforløst kjempepotensiale. Tror de fleste her inne mener at Wenger er god til å finne talenter og få dem til å passe inn i arsenalsystemet, hvorfor mener dere da at han er blind for Eboues manglende talent?

 

Håper noen vil svare meg på dette, fordi jeg klarer virkelig ikke å forstå hvordan man kan hetse egne spiller på denne måten. Samtidig hadde det vært spennende om noen ville prøve å forklare meg hvorfor Wenger ikke innser at Eboue bør kastes ut av klubben når det angivelig er opplagt for de fleste andre?

Link to comment
Share on other sites

Herregud. Jeg som skrev et så langt innlegg på forrige side og ikke en eneste som kommer med innspill. Unødvendig mye skriving :)

Når man skriver lange innlegg, kan det ofte bety at folk er fornøyde med det skriver og dermed ikke synes det er noe vits i å tilføye noe :). Men siden du har mast to ganger og heller ikke fått noe god respons på vgd:

 

1. Vi har ligaens og kanskje verdens beste backpar, så det trengs egentlig ikke å si noe mere her. Når det kommer til de to i midten, har de litt kommunikasjonsproblemer dem i mellom. I tilegg virker det som at de spiller på veldig høy risiko fordi de stoler (for) mye på sine egne ferdigheter (fart, blokkeringer og recoverytaklinger). Særlig Gallas har en tendens til å ligge litt etter i markeingene sine. Toure er ekstremt god til å blocke - når det først kommer et skudd vel å merke. Han hiver seg inn i hver eneste gang noen ser ut til å skyte, og er dermed et lett offer for en litt skuddfinte. De to er også veldig avventende, og jeg har irritert meg gang på gang at de ikke går opp i mann når vi er i flertall. Greit nok at de ikke ønsker å ruse inn i spillerne, men jeg begynner å bli lei av at vi slipper inn billige mål fordi vi er alt for avventende. Vi er dog, som jeg har nevnte blitt bedre på defensive dødballer.

 

2. Angripe første stolpe er noe jeg har mast på i godt over en sesong. Frytkelig irriterende. Dersom den som løper på første stolpe ikke kommer i helt perfekt scoringposisjoner når han får ballen, kan han enten flikke ballen videre, håpe på et heldig deflectionmål eller hoppe over ballen. Uansett om mannen som løper på første stolpe får ballen eller ikke, vil han uansett få en spiller følgende etter seg. Det vil skape et rom der han tidligere stod, noe som kan bety en enkel tap-in fra en fremadstormende midtbanespiller!

 

3. Det er et stort problem at vi ikke har mer målfarlige vinger. Man behøver ikke ha en god skuddfot for å score mange som ving. Til vanlig spiller jeg venstreving, og så å si alle mine mål har kommer som følge av små løp som har gitt meg enkle tap-ins. Vingene våre er alt for sjeldent i feltet når det skjer noe på motstatt side. Kun Rosicky av våre vinger er litt villig til dette. Det mest effektive er faktisk hvis man løper på første stolpe (sett at ingen andre gjør det allerede) når det kommer innlegg fra andre siden. Det negative med å løpe mye inn fra siden når man er ving, er at det skaper mindre bredde i spillet ved gjenvinning av ballen, men det er en sjanse som jeg er villig til å ta. Vi har i alle fall offensive backer som ofte kan legge inn hvis vingene allerde er i feltet.

 

4. Dette har jeg nevnte tidligere. Backupene må få jevn matchtrening slik at de får inn matchformen og selvtilliten. I tilegg vil ikke laget lide av at en førstelagsspiller hviler, når resten av laget er på plass. Jeg er helt sikker på at Hoyte og Traore ville gjort det mye bedre om de hadde hatt bedre medspillere rundt seg når de først spiller.

 

5. Jeg begynner virkelig å bli lei av å nevne dette. Hleb og Fabregas er ekstremt avhengige av bevegelige spillere rundt seg for å virkelig stråle. Rosicky og van Persie er dermed ikke bare viktig fordi de scorer mer enn sine erstattere, men også fordi de gjør andre medspillere bedre og bedrer det generelle spillet i laget. Ade synes jeg beveger seg for mye. Han er alt for sjelden inni i feltet. Det blir helt feil at Ade skal legge inn til Fab i duell mot to svære slugger av noen midtstoppere. Videre er ikke Eboue og Bendtner like gode til å sette fart og utfordre spillere som sine "læremestere."

 

6. Hleb, Rosicky og Walcott har all fart og teknikk for å klare å drible. Det de trenger er nok en gang god bevegelse rundt seg. Det er 100000x lettere å drible når motstanderen er usikker på om du skal drible eller sentre bllen til mannen som løper bak ryggen hans og skaper kaos i forsvaret. Ade synes jeg også er god til å utfordre med fart. Jeg har allerede skrevet mye om Vela om forventningene til han i en annen post, les der ;).

 

Forøvrig ønsker jeg å legge til et eget avsnitt. Jeg ønsker å se skikkelig kontringer igjen, der vi peiser på i flertall. Den risikoen er man nødt til å ta. Greier man ikke å score da, kan man takke seg selv. Gode eksempler på slike kontringer (unnskyld for at jeg bruker dette som eksempel) er tottenham mot oss i den avgjørende kampen i ligacupen. Er man i flertall på kontringer er det samme om man er Tainio eller Ronaldo - en enorm målsjanse vil man skape uansett. For at vi skal klare å skape slike kontringer er det også ekstremt viktig at Almunia lærer seg å spille tidlig ut. Her har han virkelig mye å lære av Lehmann, som er en av verdens absolutt beste på dette.

 

Føler jeg gjentar meg mye gjennom mange kamptråder, men det er veldig mye av det samme feilene som skjer hver kamp!

Link to comment
Share on other sites

Tror de fleste her inne mener at Wenger er god til å finne talenter og få dem til å passe inn i arsenalsystemet, hvorfor mener dere da at han er blind for Eboues manglende talent?

 

Håper noen vil svare meg på dette, fordi jeg klarer virkelig ikke å forstå hvordan man kan hetse egne spiller på denne måten. Samtidig hadde det vært spennende om noen ville prøve å forklare meg hvorfor Wenger ikke innser at Eboue bør kastes ut av klubben når det angivelig er opplagt for de fleste andre?

 

- Ingen her hetser spillere. Eboue blir kritisert, men aldri hetset.

- Grunnen til at mange mener Wenger er blind angående Eboues talent, er selvsagt at Eboue spiller nesten hver eneste kamp uten å ha gjort seg fortjent til det på noen måte.

- Wenger innser ikke at Eboue bør selges pga at han er blind for Eboues talent.

 

Dine spørsmål var veldig enkle å svare på, er det noe mer du lurer på så si gjerne fra.

 

Edit: Når jeg tenker meg om så har jeg kanskje hetset Eboue likevel. Jeg har ihvertfall gjort det muntlig.

Link to comment
Share on other sites

Tror de fleste her inne mener at Wenger er god til å finne talenter og få dem til å passe inn i arsenalsystemet, hvorfor mener dere da at han er blind for Eboues manglende talent?

 

Håper noen vil svare meg på dette, fordi jeg klarer virkelig ikke å forstå hvordan man kan hetse egne spiller på denne måten. Samtidig hadde det vært spennende om noen ville prøve å forklare meg hvorfor Wenger ikke innser at Eboue bør kastes ut av klubben når det angivelig er opplagt for de fleste andre?

 

- Ingen her hetser spillere. Eboue blir kritisert, men aldri hetset.

- Grunnen til at mange mener Wenger er blind angående Eboues talent, er selvsagt at Eboue spiller nesten hver eneste kamp uten å ha gjort seg fortjent til det på noen måte.

- Wenger innser ikke at Eboue bør selges pga at han er blind for Eboues talent.

 

Dine spørsmål var veldig enkle å svare på, er det noe mer du lurer på så si gjerne fra.

 

Edit: Når jeg tenker meg om så har jeg kanskje hetset Eboue likevel. Jeg har ihvertfall gjort det muntlig.

 

Takk for svar. Var virkelig opplysende og godt forklart.

 

I følge ditt siste svar burde vel Wenger heller være den første til å selge Eboue da du hevder han er blind for hans talent.. kanskje ikke så enkelt å svare likevel?

Link to comment
Share on other sites

Tror de fleste her inne mener at Wenger er god til å finne talenter og få dem til å passe inn i arsenalsystemet, hvorfor mener dere da at han er blind for Eboues manglende talent?

 

Håper noen vil svare meg på dette, fordi jeg klarer virkelig ikke å forstå hvordan man kan hetse egne spiller på denne måten. Samtidig hadde det vært spennende om noen ville prøve å forklare meg hvorfor Wenger ikke innser at Eboue bør kastes ut av klubben når det angivelig er opplagt for de fleste andre?

 

- Ingen her hetser spillere. Eboue blir kritisert, men aldri hetset.

- Grunnen til at mange mener Wenger er blind angående Eboues talent, er selvsagt at Eboue spiller nesten hver eneste kamp uten å ha gjort seg fortjent til det på noen måte.

- Wenger innser ikke at Eboue bør selges pga at han er blind for Eboues talent.

 

Dine spørsmål var veldig enkle å svare på, er det noe mer du lurer på så si gjerne fra.

 

Edit: Når jeg tenker meg om så har jeg kanskje hetset Eboue likevel. Jeg har ihvertfall gjort det muntlig.

 

Takk for svar. Var virkelig opplysende og godt forklart.

 

I følge ditt siste svar burde vel Wenger heller være den første til å selge Eboue da du hevder han er blind for hans talent.. kanskje ikke så enkelt å svare likevel?

 

Jo, veldig enkelt. Mulig det skulle stått manglende talent eller lignende, men det er selvsagt flisespikkeri. Poenget var at du forstod det som er skrevet. Eller ihvertfall andre forstod det. For dem som ikke har evnen til å lese mellom linjene så skriver jeg faktisk at ang Eboue så har jeg mer peiling enn Wenger. Jeg er 100% enig i at dette høres helt vilt ut, men sånn er det faktisk.

 

Det fins selvfølgelig en del forklaringer på hvorfor Eboue spiller så mye som han gjør:

 

1. Eboue har imponert stort på trening og Wenger håper han skal gjøre det samme i kamp.

2. Eboue skal selges. Spiller for å vise seg fram for andre klubber.

3. Eboue har de defensive kvalitetene Wenger ønsker å se og han gir derfor blaffen i store offensive mangler

4. Wenger ser ikke Eboues enorme mangler som ving.

 

For meg er det helt klart forklaring 4 som ser mest logisk ut.

Link to comment
Share on other sites

Tror de fleste her inne mener at Wenger er god til å finne talenter og få dem til å passe inn i arsenalsystemet, hvorfor mener dere da at han er blind for Eboues manglende talent?

 

Håper noen vil svare meg på dette, fordi jeg klarer virkelig ikke å forstå hvordan man kan hetse egne spiller på denne måten. Samtidig hadde det vært spennende om noen ville prøve å forklare meg hvorfor Wenger ikke innser at Eboue bør kastes ut av klubben når det angivelig er opplagt for de fleste andre?

 

- Ingen her hetser spillere. Eboue blir kritisert, men aldri hetset.

- Grunnen til at mange mener Wenger er blind angående Eboues talent, er selvsagt at Eboue spiller nesten hver eneste kamp uten å ha gjort seg fortjent til det på noen måte.

- Wenger innser ikke at Eboue bør selges pga at han er blind for Eboues talent.

 

Dine spørsmål var veldig enkle å svare på, er det noe mer du lurer på så si gjerne fra.

 

Edit: Når jeg tenker meg om så har jeg kanskje hetset Eboue likevel. Jeg har ihvertfall gjort det muntlig.

 

Takk for svar. Var virkelig opplysende og godt forklart.

 

I følge ditt siste svar burde vel Wenger heller være den første til å selge Eboue da du hevder han er blind for hans talent.. kanskje ikke så enkelt å svare likevel?

 

Jo, veldig enkelt. Mulig det skulle stått manglende talent eller lignende, men det er selvsagt flisespikkeri. Poenget var at du forstod det som er skrevet. Eller ihvertfall andre forstod det. For dem som ikke har evnen til å lese mellom linjene så skriver jeg faktisk at ang Eboue så har jeg mer peiling enn Wenger. Jeg er 100% enig i at dette høres helt vilt ut, men sånn er det faktisk.

 

Det fins selvfølgelig en del forklaringer på hvorfor Eboue spiller så mye som han gjør:

 

1. Eboue har imponert stort på trening og Wenger håper han skal gjøre det samme i kamp.

2. Eboue skal selges. Spiller for å vise seg fram for andre klubber.

3. Eboue har de defensive kvalitetene Wenger ønsker å se og han gir derfor blaffen i store offensive mangler

4. Wenger ser ikke Eboues enorme mangler som ving.

 

For meg er det helt klart forklaring 4 som ser mest logisk ut.

 

Selvfølgelig forsto jeg hva du mente, men syns det første svaret ditt var såpass dårlig på et seriøst innlegg at jeg ble litt provosert.

 

Svaret ditt i dag er mye bedre, og jeg må innrømme at jeg blir litt imponert over at du faktisk setter deg selv litt høyere enn Wenger. Ikke mange som våger å si det, selv om de i innlegg etter innlegg antyder det.

 

Selv tror jeg vel mer på en kombinasjon av 1. og 3. punkt, selv om jeg ville moderert det fra "store offensive mangler" til offensive magler i enkelte kamper.

Skjønner jo etterhvert at jeg er en av få som faktisk mener at Eboue har bidratt med en god del offenisivt i flere kamper. Spesielt begge kampene mot Milan var han god syns jeg. Han har i tillegg i enkeltkamper i ligaen vært meget aktiv, men har også hatt kamper hvor han ikke har bidratt så mye som ønskelig- ikke helt ulikt de andre spillerene på laget.

 

Jeg skal ikke legge skjul på at hans dårlige innlegg har provosert meg kraftig enkelte ganger, men det har sannelig cornerene til Fabregas, van Persie og andre også gjort. Innlegg fra Clichy, Sagna, Hoyte, Hleb og Toure har også tendens til å havne alle andre steder enn i boksen, så jeg syns ikke at han peker seg spesielt dårlig ut der heller. Jeg skal heller ikke legge skjul på at jeg nok har gått litt langt i å forsvare ham noen ganger og kanskje har det vært en reaksjon på alt søppelet som har vært skrevet om han til tider.

 

Det siste punktet over var vel egentlig grunnen til at jeg i det hele tatt skrev innlegget. Jeg ønsket å vite hvorfor noen kan hetse egne spillere på den måten som blir gjort. Du svarte på den siste delen om Wengers prioriteringer. Ingen av de andre som til tider har slengt rundt seg med nedlatende bemerkninger har svart, eller kommentert, hvorfor de mener at de vet bedre enn Wenger. Der er heller ingen andre som har kommentert det litt merkelige fenomenet at Wengers evne til å skille gode fra mindre gode spillere ikke gjelder for akkurat Eboue.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...