Jump to content

2008.04.05 Liverpool H


hermz

Arsenal vs Liverpool  

49 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

At vi ligger under nå, er ene og alene Wengers skyld. Han lar spillere som har fått altfor mange sjanser i drakta, få lov til å spille: Hoyte, Gilberto, Eboue, Bendtner. Ingen av de spillerne er selvskrevne på noen av PL-lagene, og da har de ingenting å gjøre i Arsenal. Han bør bli flinkere og se på andre ting enn alder når han velger hvem han skal satse på, og hvem han ikke satser på. Se for eksempel på Eboue vs Pires. Eboue har vært ræv for oss helt siden Pires "fikk sparken" i Arsenal. Pires derimot spiller ganske fast på lag nummer 2 i Spania...

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 210
  • Created
  • Last Reply

Dette ser ikke bra ut. Men vi har snudd det etter pause før. Får wenger bytta ut eboue og bendtner nå så skal vi se det blir i alle fall uavgjort etter endt 2. omgang.

 

Leser dette på vgnett: 45 min "Liverpool-fansen synger høyest nå. Arsenal har mye å rette på før 2. omgang starter". Hva er dette da? Blir flau. Bør ta det med en klype salt, men likevel..

Link to comment
Share on other sites

Ekstremt mye søppel vi har utpå der idag! Eboue, Gilberto og Hoyte. De andre(Traore, Bendtner) er unge og trenger tid).

 

Gilberto har vært veldig god. Men Hoyte og Eboue eier jo ikke selvtillit og har ingenting ute på banen å gjøre. Skremmende hvor fotballdum Eboue er...

Link to comment
Share on other sites

Selvom Wenger sparer spillere til tirsdag, er dette veldig dumt! Dette sørger for dårlig selvfølelse og garantert tap av liga gull. Håper han setter inn Hleb etter pause, setter Eboue ned på høyre og Hoyte ut. Har sansen for holdningene til Hoyte, men han er desverre ikke god nok. Kunne kanskje byttet ut Bendtner med Adebayor også?

Link to comment
Share on other sites

Okey.. en liten evaluering av 1. omgang...

 

Vi ligger under 0-1. Det er ikke ufortjent at liverpool leder heller.

 

En av hovedgrunnene til at vi ikke produserer fremover, er laguttaket. Uten tvil. I en kamp som denne, hvor vi MÅ vinne, så setter man ikke inn Traore og Hoyte på backene. I tillegg blir Bendtner håpløst alene på topp - og "lets face it" som de sier.. Han er ikke god nok til det. At Eboue i tillegg bare viser gang på gang hvorfor han får mye negativ omtale på forumet her. Han har 2 sjanser hvor han roter det håpløst til, og i tillegg så presterer han ingenting på høyresida. Og det gør at Hoyte bare blir enda mer "borte" og virker dårligere.

 

 

Bakover blir det mye rot i forhold til hva vi er vandt til. Toure virker veldig nervøs, og stoler tydeligvis ikke på Hoyte. Hadde Sagna vært på banen hadde Toure brukt han i mange av situasjonene der han idag velger å slå til innkast.

 

Gallas og Toure har i tillegg vært ekstremt lite delaktige fremover. Tror jeg så Gallas over midtstreken 1 gang, og da ble det farlig med en gang. De har ferdigheter nok til å utfordre det øverste leddet til Liverpool, og dermed presse midtbane og spiss lenger opp i banen. Nå blir det alt for mye rom mellom leddene våre, og da spesielt midtbane og en ensom ( og dårlig ) Bendtner.

 

 

Hvis vi skal vinne dette, tror jeg vi må gjøre 2 bytter til pause. Hleb inn for Eboue, og Adebayor inn for Bendtner. I tillegg burde vi vurdere Clichy inn for Traore, for å få en slagkraftig venstreside med Clichy / Hleb.

 

Gjør vi disse byttene tidlig, så er jeg positiv - og tror vi tar dette 3-1. Hvis ikke, er jeg redd det kan fort bli mere imot. Og det trenger vi ikke før Tirsdagens tur til pool.

Link to comment
Share on other sites

Ekstremt mye søppel vi har utpå der idag! Eboue, Gilberto og Hoyte. De andre(Traore, Bendtner) er unge og trenger tid).

 

Gilberto har vært veldig god. Men Hoyte og Eboue eier jo ikke selvtillit og har ingenting ute på banen å gjøre. Skremmende hvor fotballdum Eboue er...

 

Gilberto har ikke vært god! Han springer veldig lite og det er lite fart i kroppen. Han header ofte unødvendig vekk ballen og har mange pasningsfeil. Når motstanderen har ballen så setter han for lite press på han.

 

Jeg er VELDIG sur nå. Ska lvi vinne kampen må vi sette inn på Ade, Hleb og Clichy!

 

------------Almunia------------

Hoyte---Toure--Gallas--Clichy

Walcott-Fabregas-Flamini-Hleb

--------Bendtner-Ade---------

Link to comment
Share on other sites

Den første halvtimen var helt forferdelig. Jeg synes Gilberto var meget god de første 15, men så kom han tilbake til gamle synder. Synes Gilberto forsvinner veldig i kampen. Han er ofte bak forsvarerne våre og kommer mye i veien for Fabregas / Flamini. Likevel er han langt fra vår dårligste. Bendtner sliter stort med pasningsspillet og avslutningen lyste det ikke selvtillit av. Jeg synes Eboue skal ha skryt for at han faktisk har skapt 2 sjanser i dag. Det er da i alle fall forbedring. MEN avleveringene er skrekkelige. Walcott må heller brukes som spiss. Da kan vi utnytte farten hans i bakrommet bak Bendtner ved uventuelle stusser. De 5 på midten klumper seg sammen og med unntak av en god periode mellom 30-40 min, gikk vi med alt for få spillere i angrep.

 

Nå som Liverpool har fått målet sitt, kommer de til å legge seg i forsvar. De er utrolig gode på dette, og vi er nødt til å avslutte mye for å klare dette. De veit de ikke har det raskeste forsvaret og kommer dermed til å ligge dypt. Heldigvis har de ingen typiske kontringsspillere på laget, men de har en farlig Crouch som var omgangens klarte este spiller. Forsarsspillet vårt var veldig passivt, men jeg synes Liverpool skal ha skryt for det jeg synes er et meget pent mål og samarbeid av Crouch og Benni.

Link to comment
Share on other sites

Liverpool leder fortjen bra det ikke en mere en 1-0 til dem på de sjangsene de har hatt....

 

Sitter her å er jævla iritert over hvor svake vi er på hjemme bane nå....

 

Greit Liverpool sparer spillere å det burde ikke Wenger gjør for det bedre å få 2-3-0 og så bytte ut de beste...

 

Blir iritert vis vi skal tape hjemme nå mot Liverpool er flau over hvor elendig vi er framover uten Hleb og ADB :(

 

Kan vi ikke bare sette inn en scorende spiss fra reservelaget i stedet for Bendtner. Han kommer ikke til å til å putte ballen i mål uansett.

 

Mest elendig spissen vi har hatt på mange år fatter ikke hva Wenger ser i den gutten ikke har han egenskaper som gjør han giftig nok som spiss på topp nivå....

 

Greit ung spiller men han har værken teknikk eller stor nok fart til å holde Arsenal nivå :blink:

Link to comment
Share on other sites

Arsenal forbereder ett bytte nå, Adebayor har hatt av seg. Får vi se hva den franske mannen velger å gjøre.

 

Inn kommer: Adebayor

 

Ut går: Justin Hoyte.

 

Da blir vel lagoppstillingen slik:

 

Almunia

 

Eboue - Toure - Gallas - Traore

 

Fabregas - Flamini - Gilberto - Walcott

 

Bendtner - Adebayor

Link to comment
Share on other sites

Han scorer nå i hver eneste landskamp han spiller for Danmark.. Så noe må det jo være..

 

Stooooor sjanse til Arsenal. Fabregas legger corner på en totalt umarkert Toure - han header like utenfor.

 

Okei biter i det sure eple der han skorte et mål greit nok....

 

Men forsatt står jeg for det jeg sier han er ikke holder det høyeste nivå....

 

ADB inn det er bra :(

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...