Jump to content

2008.03.15 Middlesbrough H


Mr Chapman

Hvordan blir poengutdelingen?  

67 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Fin kamptråd, med mange gode innlegg.

 

Når man vurderer Ade's innsats bør man huske på blant annet følgende

 

1. Han løper utrolig mye i løpet av en kamp og det er ikke urimelig å forvente at en som løper så mye også blir veldig sliten. Når man blir sliten, synker også presisjonen.

 

2. Ade's løpemønster er vanskelig å forstå for en sofasliter som meg og det virker som stopperne i England også sliter med å finne ut av det. Han kan nok kalles uortodoks til tider. Det sprer usikkerhet i motstandernes forsvar og lager rom for medspillere. Henry var en ferdighetsmessig mye bedre spiller enn Ade etter mitt syn, men han sprang ikke like mye for laget ( i hvertfall ikke det siste året...).

 

3. I Ade har vi endelig fått en konstant trussel i lufta. Noe som gjør oss mye vanskeligere å forsvare seg mot.

 

Jeg hadde selv predikert at Bendtner skulle spille seg bedre i løpet av sesongen og etter hvert overta plassen til Ade, men jeg har måtte revurdere mitt syn. For det Ade viste tidlig i år var virkelig imponerende. Jeg hadde aldri trodd at han kunne være så god!

 

Hvid Bendtner en dag blir bedre enn det, så vil det glede meg stort om han tar plassen til Ade. Dette fordi vårt lag da vil bli enda bedre. Akkurat som det ville glede meg stort om noen yngre spillere hadde utviklet seg til bedre spillere enn de som spiller nå.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 328
  • Created
  • Last Reply

Kjære deg.

 

Det jeg prøver å forklare er at en som får opptil fem-seks store sjanser hver kamp, aldeles ikke kan være en god avslutter hvis han kun setter èn av dem. Man forventer jo at en SPISS skal score på sjansene han får, så såklart er det ingen overraskelse at Adebayor har scoret 23 mål, poenget er bare det at han kunne stått oppskrevet med 15 til...

 

En god avslutter er en spiller som setter sjansene han får.

Eduardo er en god avslutter.

Adebayor er en dårlig avslutter.

 

Og ikke misforstå meg, Adebayor er en god spiller, all respekt til ham for det, men han må virkelig terpe avslutninger hvis han noen gang skal bli en klassespiss.

 

Man kan jo ikke forvente at alle spisser scorer på alle sjansene de får. Formkurven til alle spisser går opp og ned. Var jo en periode her hvor Adebayor scoret i alle kamper. Skulle Adebayor levd i den fantasti verden som du virker å betegne her så hadde jo Adebayor måttet score 5-6 mål i hver eneste kamp for at du skulle blitt fornøyd virker det som. Alle spisser har mange sjanser per kamp og det er jo pga at laget de spiller på skaper masse offensivt, men man kan ikke forvente at de scorer på alle.

 

Og at Adebayor må terpe på avslutninger er jo noe han gjør. Man ser jo bare på fremgangen hans fra forrige sesongen at han har tatt mange steg fremover på akkurat dette. Han kan fortsatt bli bedre, men sånn er det jo med alle.

Som om jeg skulle sagt det selv.

 

Og Dulfy. Jeg er storfornøyd med at Adebayor har hatt 23 "fantastiske øyeblikk" denne sesongen. Og jeg er sikker på at han kommer til å få fler.

 

For noen supportere dere to er som ikke greier å støtte egne spillere i med OG motgang.

 

Vennligst lukk opp øynene. Nå begynner jeg å bli lei av trangsynte supportere. Kan du gjøre noe annet enn å forsvare Adebayor hele tiden?

 

Hva er det du/dere egentlig definerer som en god avslutter? Det virker som at dere mener Adebayor er en god avslutter fordi han har scoret 23 mål denne sesongen. Det betyr aldeles ikke at han er en god avslutter, det betyr bare at han tar noen få av alle sjansene han får hver eneste kamp.

En god avslutter er en som scorer på store sjanser, gjerne flere ganger i løpet av èn kamp. En god avslutter trenger ikke å være øverst på scoringslista.

Hvordan kan dere egentlig påstå at Adebayor er en god avslutter når vi har et fabelaktig eksempel på en god avslutter en annen plass i klubben? Eduardo er en god avslutter. Han får ikke like mange sjanser som Adebayor, men han tar de få han får.

Jeg er sikker på at hvis Eduardo hadde vært i de situasjonene Adebayor har bommet på, så hadde han puttet 3/4 av det Adebayor bommet på i nettet. Og da tenker jeg ikke på hodedueller, og måten spilleren kommer til sjansen på, nå tenker jeg på selveste avslutningen mot keeper.

 

Ta av dere Adebayor-brillene, se sannheten.

Link to comment
Share on other sites

Kjære deg.

 

Det jeg prøver å forklare er at en som får opptil fem-seks store sjanser hver kamp, aldeles ikke kan være en god avslutter hvis han kun setter èn av dem. Man forventer jo at en SPISS skal score på sjansene han får, så såklart er det ingen overraskelse at Adebayor har scoret 23 mål, poenget er bare det at han kunne stått oppskrevet med 15 til...

 

En god avslutter er en spiller som setter sjansene han får.

Eduardo er en god avslutter.

Adebayor er en dårlig avslutter.

 

Og ikke misforstå meg, Adebayor er en god spiller, all respekt til ham for det, men han må virkelig terpe avslutninger hvis han noen gang skal bli en klassespiss.

 

Man kan jo ikke forvente at alle spisser scorer på alle sjansene de får. Formkurven til alle spisser går opp og ned. Var jo en periode her hvor Adebayor scoret i alle kamper. Skulle Adebayor levd i den fantasti verden som du virker å betegne her så hadde jo Adebayor måttet score 5-6 mål i hver eneste kamp for at du skulle blitt fornøyd virker det som. Alle spisser har mange sjanser per kamp og det er jo pga at laget de spiller på skaper masse offensivt, men man kan ikke forvente at de scorer på alle.

 

Og at Adebayor må terpe på avslutninger er jo noe han gjør. Man ser jo bare på fremgangen hans fra forrige sesongen at han har tatt mange steg fremover på akkurat dette. Han kan fortsatt bli bedre, men sånn er det jo med alle.

Som om jeg skulle sagt det selv.

 

Og Dulfy. Jeg er storfornøyd med at Adebayor har hatt 23 "fantastiske øyeblikk" denne sesongen. Og jeg er sikker på at han kommer til å få fler.

 

For noen supportere dere to er som ikke greier å støtte egne spillere i med OG motgang.

 

Vennligst lukk opp øynene. Nå begynner jeg å bli lei av trangsynte supportere. Kan du gjøre noe annet enn å forsvare Adebayor hele tiden?

 

Hva er det du/dere egentlig definerer som en god avslutter? Det virker som at dere mener Adebayor er en god avslutter fordi han har scoret 23 mål denne sesongen. Det betyr aldeles ikke at han er en god avslutter, det betyr bare at han tar noen få av alle sjansene han får hver eneste kamp.

En god avslutter er en som scorer på store sjanser, gjerne flere ganger i løpet av èn kamp. En god avslutter trenger ikke å være øverst på scoringslista.

Hvordan kan dere egentlig påstå at Adebayor er en god avslutter når vi har et fabelaktig eksempel på en god avslutter en annen plass i klubben? Eduardo er en god avslutter. Han får ikke like mange sjanser som Adebayor, men han tar de få han får.

Jeg er sikker på at hvis Eduardo hadde vært i de situasjonene Adebayor har bommet på, så hadde han puttet 3/4 av det Adebayor bommet på i nettet. Og da tenker jeg ikke på hodedueller, og måten spilleren kommer til sjansen på, nå tenker jeg på selveste avslutningen mot keeper.

 

Ta av dere Adebayor-brillene, se sannheten.

 

Enig med deg! En annen som setter sjangsene er RvP. Han smeller de i nærmeste kryss "hver" gang :)

Link to comment
Share on other sites

Rotthe...du kan ikke be andre om å ta av seg brillene du snakker om nå.

Jeg er enig i at Eduardo er en bedre avslutter, klinisk sett, men du må selv ta det litt rolig, og greie å se med briller på følgende:

- Eduardo hadde aldri befunnet seg i de samme posisjonene/situasjonene som Ade, så enkelt er det.

 

Det er to vidt forskjellige avsluttere og spillere.

 

La oss nå legge denne Ade diskusjonen "død", i det minste kom med saklige tilbakemeldinger (det gjeder alle). Alle her er jo enig i følgende:

- Adebayor kan bli bedre på mange områder, men er ingen dårlig spiller pr dags dato.

 

La oss håpe han blir det også, bedre på mange områder! :)

Link to comment
Share on other sites

Skal vi ha mulighet til gullet, så MÅ denne kampen vinnes. Dette er en hjemmekamp mot Boro, et middelmådig PL-lag, som jeg VET, ofte skaper problemer for oss. Men denne kampen MÅ og SKAL vinnes. Jeg er sikker.

 

Når det gjelder Adebayor er jeg enig i at han har hatt en meget god sesong, og jeg er fornøyd med han. Han er ung, og har fortsatt mye å lære. La oss håpe at han gjør dette! Det blir for dumt å skylde på han i hver kamp, selvom han virkelig burde sutti sjansene. Adebayor kommer, trust me.

 

GLEDER MEG!

Link to comment
Share on other sites

Egemannen:

 

Det skrev jeg også i sammenligningen min. At hvis Eduardo hadde vært presis i samme posisjon som Adebayor akkurat da han skulle avslutte. Jeg er helt enig i at Eduardo ikke hadde befunnet seg i de samme posisjonene som Adebayor, han er ikke så fysisk sterk som ham.

 

Adebayor er slettes ingen dårlig spiller, men han trenger å bli en bedre avslutter for å virkelig nå toppen.

Link to comment
Share on other sites

Egemannen:

 

Det skrev jeg også i sammenligningen min. At hvis Eduardo hadde vært presis i samme posisjon som Adebayor akkurat da han skulle avslutte. Jeg er helt enig i at Eduardo ikke hadde befunnet seg i de samme posisjonene som Adebayor, han er ikke så fysisk sterk som ham.

 

Adebayor er slettes ingen dårlig spiller, men han trenger å bli en bedre avslutter for å virkelig nå toppen.

 

Igjen hvis og om atte diskusjonerne som ikke har rot i virkeligheten.

Egentlig er denne hakkingen på Adebayor totalt uforståelig for meg. Han har hatt en

kjempesesong, og svært få trodde han ville passere 20 mål.

 

Tror Arsenal ennå har tilgode å ha en spiss som omtrent scorer på det meste.

Adebayor er en spiller som er berømmet for sin eminente teknikk både når det gjelder mottak på bryst,

mottak og avslutteregenskaper.

Men når en spiller er utav form ,som Adebayor er akkurat nå, så sitter ikke slike ting.

Det er nokså elementært og det vet de fleste som spiller fotball sjøl.

 

En klinisk avslutter er nok ikke Adebayor...heller ikke Van Persie,Bendtner eller Walcott.

Det nærmeste er Eduardo. Men det blir rett og slett tåpelig å komme med uttalelser som dette:

 

At hvis Eduardo hadde vært presis i samme posisjon som Adebayor akkurat da han skulle avslutte. Jeg er helt enig i at Eduardo ikke hadde befunnet seg i de samme posisjonene som Adebayor, han er ikke så fysisk sterk som ham.

 

Nå ser jeg fram mot M'bro kampen og håper Adebayor og VP finner tonen.

At Ade er sliten nå er ikke merkelig i det hele tatt etter et tøft kampprogram med lite hvile.

Link to comment
Share on other sites

Egemannen:

 

Det skrev jeg også i sammenligningen min. At hvis Eduardo hadde vært presis i samme posisjon som Adebayor akkurat da han skulle avslutte. Jeg er helt enig i at Eduardo ikke hadde befunnet seg i de samme posisjonene som Adebayor, han er ikke så fysisk sterk som ham.

 

Adebayor er slettes ingen dårlig spiller, men han trenger å bli en bedre avslutter for å virkelig nå toppen.

 

Igjen hvis og om atte diskusjonerne som ikke har rot i virkeligheten.

Egentlig er denne hakkingen på Adebayor totalt uforståelig for meg. Han har hatt en

kjempesesong, og svært få trodde han ville passere 20 mål.

 

Tror Arsenal ennå har tilgode å ha en spiss som omtrent scorer på det meste.

Adebayor er en spiller som er berømmet for sin eminente teknikk både når det gjelder mottak på bryst,

mottak og avslutteregenskaper.

Men når en spiller er utav form ,som Adebayor er akkurat nå, så sitter ikke slike ting.

Det er nokså elementært og det vet de fleste som spiller fotball sjøl.

 

En klinisk avslutter er nok ikke Adebayor...heller ikke Van Persie,Bendtner eller Walcott.

Det nærmeste er Eduardo. Men det blir rett og slett tåpelig å komme med uttalelser som dette:

 

At hvis Eduardo hadde vært presis i samme posisjon som Adebayor akkurat da han skulle avslutte. Jeg er helt enig i at Eduardo ikke hadde befunnet seg i de samme posisjonene som Adebayor, han er ikke så fysisk sterk som ham.

 

Nå ser jeg fram mot M'bro kampen og håper Adebayor og VP finner tonen.

At Ade er sliten nå er ikke merkelig i det hele tatt etter et tøft kampprogram med lite hvile.

Amen.

Nå ser jeg frem mot kampen!

Link to comment
Share on other sites

Jaja ferdig med den diskusjonen nå. Håper på dette laget mot M'brough:

 

----------Almunia------------

Sagna-Toure-Gallas-Clichy

Eboue-Fabregas-Flamini-Hleb

---RvP/Walcott-Adebayor---

 

Håper RvP/Walcott scorer og Hleb, men tror dette blir en knepen seier nok engang. Vi presser hele kampen og sliter med å score. La oss håpe vi kalrer å punktere denne kampen tidlig. Denne er grantert en "must win" kamp.

Link to comment
Share on other sites

Man spør seg vel bare om hvilken type supporter du er?

Synes det nestsiste innlegget ditt er det beste. Der uttrykker du enkelt og greit din mening: du irriterer deg over Ades manglende evne til å avslutte åpenbare sjanser, og da spesielt i de seneste kampene". Du gav tidligere i tråden et inntrykk av du ønsket å slakte han, men nå har du helt tydelig sagt at det ikke var meningen.

 

Din mening syns jeg kom godt frem nå, og den synes jeg du skal få ha. Så få vi, inkludert deg selv, håpe at dine meninger motbevises så lenge Ade er i Arsenal! :D

 

Litt enig med Dulfy her på slutten Korslundinho, du bør navngi her, men jeg kan bistå litt.

Fabregas, Hleb, Walcott, Bendter, Eduardo, Senderos, Roscisky, Diaby, Flamini...alle har de brent store og klare målsjanser. Ikke be meg om å finne eksempler på disse missene...navnene og missene er tatt rett fra hukommelsen.

 

Forskjellen her er kanskje at noen ville vært satt i nota av den ene og utenfor av den andre. Kort sagt, det er umulig å si hvem som vil sette hvilke - "It's the name of the game".

 

Nå skal jeg se CL...så får vi se hva Torres er god for i dag. ;)

 

Torres en stor sjangse 1 mål, ADB hadde trengt 5 slike sjagser for å putte :D

 

 

For håpe flaksen og dyktigheten kommer tilbake det trenger vi nå.

 

Vi har hatt alt for mye stang ut i det siste måtte vi klare å skore noen mål i gjen og slutte å surre bak i forsvar.

 

Vil se en kamp der vi klarer å holde nullen i gjen og klare å skore på de sjangsene vi har.

 

Ja vi holdt nullen mot Wigen, men før de har vi rota bra bak i forsvar der de siste kampene.

 

Vi skal ha hevn for det tape vi hadde borte mot dem, Boro er langt nede og vi skal tryke dem enda lenger ned :P

Link to comment
Share on other sites

Man spør seg vel bare om hvilken type supporter du er?

Synes det nestsiste innlegget ditt er det beste. Der uttrykker du enkelt og greit din mening: du irriterer deg over Ades manglende evne til å avslutte åpenbare sjanser, og da spesielt i de seneste kampene". Du gav tidligere i tråden et inntrykk av du ønsket å slakte han, men nå har du helt tydelig sagt at det ikke var meningen.

 

Din mening syns jeg kom godt frem nå, og den synes jeg du skal få ha. Så få vi, inkludert deg selv, håpe at dine meninger motbevises så lenge Ade er i Arsenal! :D

 

Litt enig med Dulfy her på slutten Korslundinho, du bør navngi her, men jeg kan bistå litt.

Fabregas, Hleb, Walcott, Bendter, Eduardo, Senderos, Roscisky, Diaby, Flamini...alle har de brent store og klare målsjanser. Ikke be meg om å finne eksempler på disse missene...navnene og missene er tatt rett fra hukommelsen.

 

Forskjellen her er kanskje at noen ville vært satt i nota av den ene og utenfor av den andre. Kort sagt, det er umulig å si hvem som vil sette hvilke - "It's the name of the game".

 

Nå skal jeg se CL...så får vi se hva Torres er god for i dag. :P

 

Torres en stor sjangse 1 mål, ADB hadde trengt 5 slike sjagser for å putte :D

 

Liverpool 4. plass.

Arsenal 1. plass

 

Som jeg har sagt tidligere. Hvis en spiller scorer på alle sjansene sine og likevel ikke klarer å score fler mål enn Adebayor. Da har han andre alvorlige problemer. Da sliter han jo å komme i scoringsposisjon, og det er jo en stor svakhet for en spiss. Adebayor kommer i allefall til haugevis med sjanser og dersom han kun forbedrer scoringsprosenten litt så bøtter målene inn :-)

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Man spør seg vel bare om hvilken type supporter du er?

Synes det nestsiste innlegget ditt er det beste. Der uttrykker du enkelt og greit din mening: du irriterer deg over Ades manglende evne til å avslutte åpenbare sjanser, og da spesielt i de seneste kampene". Du gav tidligere i tråden et inntrykk av du ønsket å slakte han, men nå har du helt tydelig sagt at det ikke var meningen.

 

Din mening syns jeg kom godt frem nå, og den synes jeg du skal få ha. Så få vi, inkludert deg selv, håpe at dine meninger motbevises så lenge Ade er i Arsenal! :D

 

Litt enig med Dulfy her på slutten Korslundinho, du bør navngi her, men jeg kan bistå litt.

Fabregas, Hleb, Walcott, Bendter, Eduardo, Senderos, Roscisky, Diaby, Flamini...alle har de brent store og klare målsjanser. Ikke be meg om å finne eksempler på disse missene...navnene og missene er tatt rett fra hukommelsen.

 

Forskjellen her er kanskje at noen ville vært satt i nota av den ene og utenfor av den andre. Kort sagt, det er umulig å si hvem som vil sette hvilke - "It's the name of the game".

 

Nå skal jeg se CL...så får vi se hva Torres er god for i dag. :P

 

Torres en stor sjangse 1 mål, ADB hadde trengt 5 slike sjagser for å putte :D

 

Liverpool 4. plass.

Arsenal 1. plass

 

Som jeg har sagt tidligere. Hvis en spiller scorer på alle sjansene sine og likevel ikke klarer å score fler mål enn Adebayor. Da har han andre alvorlige problemer. Da sliter han jo å komme i scoringsposisjon, og det er jo en stor svakhet for en spiss. Adebayor kommer i allefall til haugevis med sjanser og dersom han kun forbedrer scoringsprosenten litt så bøtter målene inn :-)

 

BE

Torres scorer jo flere enn Ade.(+ mindre spilletid)

Link to comment
Share on other sites

Man spør seg vel bare om hvilken type supporter du er?

Synes det nestsiste innlegget ditt er det beste. Der uttrykker du enkelt og greit din mening: du irriterer deg over Ades manglende evne til å avslutte åpenbare sjanser, og da spesielt i de seneste kampene". Du gav tidligere i tråden et inntrykk av du ønsket å slakte han, men nå har du helt tydelig sagt at det ikke var meningen.

 

Din mening syns jeg kom godt frem nå, og den synes jeg du skal få ha. Så få vi, inkludert deg selv, håpe at dine meninger motbevises så lenge Ade er i Arsenal! :D

 

Litt enig med Dulfy her på slutten Korslundinho, du bør navngi her, men jeg kan bistå litt.

Fabregas, Hleb, Walcott, Bendter, Eduardo, Senderos, Roscisky, Diaby, Flamini...alle har de brent store og klare målsjanser. Ikke be meg om å finne eksempler på disse missene...navnene og missene er tatt rett fra hukommelsen.

 

Forskjellen her er kanskje at noen ville vært satt i nota av den ene og utenfor av den andre. Kort sagt, det er umulig å si hvem som vil sette hvilke - "It's the name of the game".

 

Nå skal jeg se CL...så får vi se hva Torres er god for i dag. :P

 

Torres en stor sjangse 1 mål, ADB hadde trengt 5 slike sjagser for å putte :D

 

Liverpool 4. plass.

Arsenal 1. plass

 

Som jeg har sagt tidligere. Hvis en spiller scorer på alle sjansene sine og likevel ikke klarer å score fler mål enn Adebayor. Da har han andre alvorlige problemer. Da sliter han jo å komme i scoringsposisjon, og det er jo en stor svakhet for en spiss. Adebayor kommer i allefall til haugevis med sjanser og dersom han kun forbedrer scoringsprosenten litt så bøtter målene inn :-)

 

BE

Torres scorer jo flere enn Ade.(+ mindre spilletid)

 

I serien er det likt.

At Torres har mindre spilletid er jo ikke utelukkende negativt i en slik setting. Det er vel ingen her som er i tvil om at Adebayor kunne ha trengt litt mer hvile enn det han har fått i år. Grunnet skadeproblemer har Adebayor blitt kastet utpå, småskadet, sliten, uviktige kamper etc. Klart slikt tærer på og man skal ikke se bort i fra at dette er grunnen til at han har en bitteliten down periode akkurat nå.

 

Men jeg regner med at du skjønner at dersom Torres i løpet av en sesong kommer til 25 sjanser og scorer 25 mål ikke har samme forbedringspotensial som en spiller (adebayor) som scorer 25 mål på 150 sjanser.

 

Det å bli en bedre avslutter kan forbedres gjennom systematisk trening, terping og hard innsats.

Det å "lukte sjanser" har man ikke i samme grad mulighet til å utvikle på samme måte. Det har mer med instinkt å gjøre.

Min påstand er at det er lettere å trene opp ferdigheter kontra innstinkt.

 

Dette er et klønete innlegg.

 

Men det jeg prøver å si er at gitt at Torres er (iflg noen her) en bedre avslutter enn Adebayor. Ta for eksempel at Torres scorer på 50% av sjansene mens adebayor scorer på 25% av sjansene sine.

Gitt en tenkt sesong der begge scorer 25 mål har da altså Torres hatt 50 sjanser mens Adebayor har hatt 100 sjanser.

Utifra den statistikken (som jeg tok fra løse lufta) og min ovennevte påstand (som også er tatt fra løse lufta) mener jeg det er lettere å få Adebayor til å score mer enn Torres. Fordi det er letter å bedre scoringsprosenten enn det er å bedre antallet sjanser.

 

BE (som tar av seg hatten for de som skjønner hva jeg egentlig prøver å formidle her)

Link to comment
Share on other sites

I serien er det likt.

At Torres har mindre spilletid er jo ikke utelukkende negativt i en slik setting. Det er vel ingen her som er i tvil om at Adebayor kunne ha trengt litt mer hvile enn det han har fått i år. Grunnet skadeproblemer har Adebayor blitt kastet utpå, småskadet, sliten, uviktige kamper etc. Klart slikt tærer på og man skal ikke se bort i fra at dette er grunnen til at han har en bitteliten down periode akkurat nå.

 

Men jeg regner med at du skjønner at dersom Torres i løpet av en sesong kommer til 25 sjanser og scorer 25 mål ikke har samme forbedringspotensial som en spiller (adebayor) som scorer 25 mål på 150 sjanser.

 

Det å bli en bedre avslutter kan forbedres gjennom systematisk trening, terping og hard innsats.

Det å "lukte sjanser" har man ikke i samme grad mulighet til å utvikle på samme måte. Det har mer med instinkt å gjøre.

Min påstand er at det er lettere å trene opp ferdigheter kontra innstinkt.

 

Dette er et klønete innlegg.

 

Men det jeg prøver å si er at gitt at Torres er (iflg noen her) en bedre avslutter enn Adebayor. Ta for eksempel at Torres scorer på 50% av sjansene mens adebayor scorer på 25% av sjansene sine.

Gitt en tenkt sesong der begge scorer 25 mål har da altså Torres hatt 50 sjanser mens Adebayor har hatt 100 sjanser.

Utifra den statistikken (som jeg tok fra løse lufta) og min ovennevte påstand (som også er tatt fra løse lufta) mener jeg det er lettere å få Adebayor til å score mer enn Torres. Fordi det er letter å bedre scoringsprosenten enn det er å bedre antallet sjanser.

 

BE (som tar av seg hatten for de som skjønner hva jeg egentlig prøver å formidle her)

Jeg skjønner hva du prøver å formidle, og jeg er så hjertens enig med deg. :D

Link to comment
Share on other sites

Man spør seg vel bare om hvilken type supporter du er?

Synes det nestsiste innlegget ditt er det beste. Der uttrykker du enkelt og greit din mening: du irriterer deg over Ades manglende evne til å avslutte åpenbare sjanser, og da spesielt i de seneste kampene". Du gav tidligere i tråden et inntrykk av du ønsket å slakte han, men nå har du helt tydelig sagt at det ikke var meningen.

 

Din mening syns jeg kom godt frem nå, og den synes jeg du skal få ha. Så få vi, inkludert deg selv, håpe at dine meninger motbevises så lenge Ade er i Arsenal! :D

 

Litt enig med Dulfy her på slutten Korslundinho, du bør navngi her, men jeg kan bistå litt.

Fabregas, Hleb, Walcott, Bendter, Eduardo, Senderos, Roscisky, Diaby, Flamini...alle har de brent store og klare målsjanser. Ikke be meg om å finne eksempler på disse missene...navnene og missene er tatt rett fra hukommelsen.

 

Forskjellen her er kanskje at noen ville vært satt i nota av den ene og utenfor av den andre. Kort sagt, det er umulig å si hvem som vil sette hvilke - "It's the name of the game".

 

Nå skal jeg se CL...så får vi se hva Torres er god for i dag. :P

 

Torres en stor sjangse 1 mål, ADB hadde trengt 5 slike sjagser for å putte :D

 

Liverpool 4. plass.

Arsenal 1. plass

 

Som jeg har sagt tidligere. Hvis en spiller scorer på alle sjansene sine og likevel ikke klarer å score fler mål enn Adebayor. Da har han andre alvorlige problemer. Da sliter han jo å komme i scoringsposisjon, og det er jo en stor svakhet for en spiss. Adebayor kommer i allefall til haugevis med sjanser og dersom han kun forbedrer scoringsprosenten litt så bøtter målene inn :-)

 

BE

Torres scorer jo flere enn Ade.(+ mindre spilletid)

 

I serien er det likt.

At Torres har mindre spilletid er jo ikke utelukkende negativt i en slik setting. Det er vel ingen her som er i tvil om at Adebayor kunne ha trengt litt mer hvile enn det han har fått i år. Grunnet skadeproblemer har Adebayor blitt kastet utpå, småskadet, sliten, uviktige kamper etc. Klart slikt tærer på og man skal ikke se bort i fra at dette er grunnen til at han har en bitteliten down periode akkurat nå.

 

Men jeg regner med at du skjønner at dersom Torres i løpet av en sesong kommer til 25 sjanser og scorer 25 mål ikke har samme forbedringspotensial som en spiller (adebayor) som scorer 25 mål på 150 sjanser.

 

Det å bli en bedre avslutter kan forbedres gjennom systematisk trening, terping og hard innsats.

Det å "lukte sjanser" har man ikke i samme grad mulighet til å utvikle på samme måte. Det har mer med instinkt å gjøre.

Min påstand er at det er lettere å trene opp ferdigheter kontra innstinkt.

 

Dette er et klønete innlegg.

 

Men det jeg prøver å si er at gitt at Torres er (iflg noen her) en bedre avslutter enn Adebayor. Ta for eksempel at Torres scorer på 50% av sjansene mens adebayor scorer på 25% av sjansene sine.

Gitt en tenkt sesong der begge scorer 25 mål har da altså Torres hatt 50 sjanser mens Adebayor har hatt 100 sjanser.

Utifra den statistikken (som jeg tok fra løse lufta) og min ovennevte påstand (som også er tatt fra løse lufta) mener jeg det er lettere å få Adebayor til å score mer enn Torres. Fordi det er letter å bedre scoringsprosenten enn det er å bedre antallet sjanser.

 

BE (som tar av seg hatten for de som skjønner hva jeg egentlig prøver å formidle her)

Hehe jada, Torres er vel egentlig på topp nå og hvis Ade klarer å utnytte de sjangsene han får og blir bedre på å avslutte så kommer han til å bli ekstrem... Men inntil det så vil jeg ikke si at han er verdensklasse ;) (Men han har potensialet til å bli det)

Link to comment
Share on other sites

Eksklusivt intervju med Adebayor på ArsenalTV, hvor Adebayor forteller at det var Henry som hadde tro på at han ville klare 30 mål denne sesongen, og ikke Adebayor selv. Han følte at denne sesongen så lå forventningene til at det var RVP, Eduardo, Walcott, Fabregas etc som skulle stå for målene og at han ikke følte noe spesielt press selv.

 

Klarer han å oppnå 30 mål i år, så vil mål nr 30 være tilegnet Henry. :D

Link to comment
Share on other sites

Laget sier nesten seg selv og vi må vinne. Enkelt og greit. Spørsmålet er om guttene har troen og om Wenger vet å kombinere trøtte og friske bein på en fornuftig måte.

 

Jeg skulle gjerne sett både Walcott og Van Persie på laget i denne kampen.

Jeg foreslår følgende oppstilling, men tror ikke noen er enig med meg:

 

 

Almunia

Sagna-Toure-Gallas-Clichy

Hleb-Fabregas-Flamini-Van Persie

Walcott-Adebayor

 

 

Ja, jeg går for Van Persie på venstrekanten. Tror det er en ypperlig posisjon for ham, og så ønsker jeg meg

en kamp mellom Walcott og Eduardo om plassen ved siden av Adebayor.

Link to comment
Share on other sites

Laget sier nesten seg selv og vi må vinne. Enkelt og greit. Spørsmålet er om guttene har troen og om Wenger vet å kombinere trøtte og friske bein på en fornuftig måte.

 

Hva mener egentlig alle med "å ha troen"? Selvfølgelig har Arsenal troen på å vinne hjemme mot Middlesbrough!

Link to comment
Share on other sites

Ja, jeg går for Van Persie på venstrekanten. Tror det er en ypperlig posisjon for ham, og så ønsker jeg meg

en kamp mellom Walcott og Eduardo om plassen ved siden av Adebayor.

 

 

Van Persie er jo den beste spissen vi har! Men kunne kanskje vært greit på lørdag så Hleb kan spille høyre, hvor han absolutt er best.

Link to comment
Share on other sites

Laget sier nesten seg selv og vi må vinne. Enkelt og greit. Spørsmålet er om guttene har troen og om Wenger vet å kombinere trøtte og friske bein på en fornuftig måte.

 

Hva mener egentlig alle med "å ha troen"? Selvfølgelig har Arsenal troen på å vinne hjemme mot Middlesbrough!

Troen er der sikkert, om dem klarer det blir spennende å se. Ja, det blir faktisk det. :)

Link to comment
Share on other sites

Ja, jeg går for Van Persie på venstrekanten. Tror det er en ypperlig posisjon for ham, og så ønsker jeg meg

en kamp mellom Walcott og Eduardo om plassen ved siden av Adebayor.

 

 

Van Persie er jo den beste spissen vi har! Men kunne kanskje vært greit på lørdag så Hleb kan spille høyre, hvor han absolutt er best.

 

Van Persie spilte på kanten før han kom til Arsenal og kant på Nederlandhan for aldri spille spiss der så det er sakt.

 

Persie og Co vant Uefa cupen Van Persie var utrolig go på den tiden på kanten derfor Wenger henta han.

 

Wenger som alltid skal omskulere spillere, Van Persie er go som hengene spiss eller kant :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...