Jump to content

2008.03.15 Middlesbrough H


Mr Chapman

Hvordan blir poengutdelingen?  

67 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Ade er god. Har forbedringspotensiale, men han er god. Gi gutten tid før dere fordømmer han.

 

Skal forøvrig over å se denne kampen og på Søndagen skal jeg (og Charlie George) gå en liten omvisning av den nye stadion vår. Blir det ikke seier, så er nok både jeg og Charlie ganske grove i målet dagen derpå.

 

SEIER!!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 328
  • Created
  • Last Reply

Folk maser om at hvorfor denne kritikken kommer plutselig nå og ikke når han scoret mange mål. Det er ikke lenge siden jeg ble medlem her og jeg har irritert meg over Ade og avslutningene hans i hele år. Jeg kunne fått "begynt å klage" tidligere. Jeg husker spesielt bortekampen mot Tottenham hvor han scoret 2 mål( takk for det) men han fikk noen enorme sjngser ellers. Dene ene var fra 10 meter inne i boksen og han presterte å fyre den 20 meter over mål.

 

I perioden fra januar til slutten av februar så fikk vi se hva Adebayor kan bli og potensialet hans. Nå er han tilbake igjen hvor han jobber og jobber men er elendig med ballen i beina ( min mening). Jeg er redd han aldri vil oppnå dette potensialet sitt fordi jeg føler at han tror at han allerede er "der".

 

Spesielt i bortekamper: Det er sjeldent Adebayor kan ta imot en ball og gholde på den slik at vi kan flytte hele legate framover på banen. Mot Wigan f.eks(finnes mange flere eksempler) så fikk han en pasning og han satte fart og endte opp med å miste ballen eller så slår han en pasning som vi mister. Slik irriterer meg kraftig!

 

Adebayor er ikke en verdensklasse spiss( verdensklasse: Torres, Eto'o, Villa, Benzema, RvN, RvP osv)

 

Hvis vi får et bra bud på han i sommer (200 mill?) da ville jeg lett solgt ham. Noen som ikke ville solgt ham for en slik sum i sommer?

 

Kampen:

 

------------Almunia------------

Sagna-Toure-Gallas-Clichy

Walcott-Fabregas-Flamini-Hleb

--------RvP----Ade----------

 

Håper egentlig på RvP-Walcott på topp. Toure/Senderos er også usikker. Jeg vil absolutt ikke ha Gilberto på banen! Walcott synes jeg burde få en fast plass på laget snart( som spiss). Skal han bli noe så må han få flest mulig kamper.

Link to comment
Share on other sites

Ade er god. Har forbedringspotensiale, men han er god. Gi gutten tid før dere fordømmer han.

 

Skal forøvrig over å se denne kampen og på Søndagen skal jeg (og Charlie George) gå en liten omvisning av den nye stadion vår. Blir det ikke seier, så er nok både jeg og Charlie ganske grove i målet dagen derpå.

 

SEIER!!

Gled deg, de omvisningene er bra, og seier blir det ;)

Link to comment
Share on other sites

Hehe jeg vet det og er enig med deg! Var noen som sa det her inne etter kampslutt og de fikk en del kritikk. Synes også at det alltid må være Senderos. Det ville nok ikke skjedd med Toure. Han har ikke helt kontroll på beina sine i enkelt situasjoner!

 

Jeg mener allikevel at Senderos har utviklet seg til å bli en ekstremt god stopper og var vår beste mot Wigan!

 

Jeg mener det var direkte dårlig av Senderos å core selvmål. Men likevel synes jeg han har spilt meget godt dne siste tiden og forsvaret skal ha hele æren for at vi har sluppet inn så lite mål den siste tiden. Almunia blir knapt nok satt på prøve (og takk og pris for det).

 

BE

 

At Senderos er et stoppertalent er det liten tvil om. Han er og kommer sikkert til å bli enda viktigere i årene som kommer. Men han har en lei tedens til å være på feil plass til feil tid, også gjør han også noen dårlige kamper innimellom. (Husker tilbake med skrekk på duellene mellom han og Drogba). Men han har vist at han har blitt mye bedre i det siste, og forsetter denne utviklingen så er han ikke langt fra Toure/Gallas.

Sitter også med en følelse av at han føler seg som en reserve løsning og dette kan nok gi ekstra nerver i vanskelige situvasjoner. Så enn så lenge så er Toure og Gallas de som eg vil se i midtforsvaret.

 

Han hadde da en tabbe i gjen mot Villa, derfor jeg aldri vil føle meg helt trygg på Senderos.

 

Han har fått spille og vist han har klart seg bedre i år, men han har ikke spilt mot Man Utd og Chelsea lag han hadde fått problemer mot tror jeg ;)

Link to comment
Share on other sites

Uannsett skal det være 3 klare poeng på Lørdagen, allt annet er en skandale periode med mye U kamper mot lag vi vaneligvis slår.

 

Vi har mista grepe helt med alle skader vi har fått, lage funger ikke når ikke vi har 2 dribble sterke kanter med backer som kommer opp og for 2 mot en på kantene.

 

Uannsett må ADB få en go spiss til ved siden av seg, Van Persie kan være den som gjør at forsvarspillere ikke bare har ADB å passe på.

 

Til nå har ADB måtte slite å løpe mye avlene på topp og ofte ikke hatt noen med seg på kontringer.

 

Bendtner er for meg per dags dato ikke go nok, syns ikke han har utvikla seg noe bedre side i fjor.

 

Greit han er ung men PL og Arsenal som topplag har blitt et for stort skritt for han fra Championschip.

 

Blir for mye løping rettfram, han og ADB passer heller ikke sammen på topp.

 

De har til gode å ha en bra kamp sammen.

 

Tipper vi vinner med værfall 2 mål på lørdagen ;)

Link to comment
Share on other sites

Jeg ville definitivt ikke selge Adebayor. Han er inne i en downperiode og er helt sikkert den eneste spissen som går igjennom det.

Torres til sammenligning har vel kun scort 2-3 mål på Lpools bortekamper i år. Hvor effektivt er det?

Glemmer ennå ikke de som tvilte på Ade ville score mer enn 10 mål denne sesongen. Nå er han over 20.

Ade har definitivt hatt sitt gjennombrudd i år men har slitt i det siste.

Mye av årsaken tror jeg er at Eduardo ble skadet.

De fungerte bra i sammen.

Med VP tilbake er det duket for en Ade i framgang er mitt tips.

Link to comment
Share on other sites

Ade er god. Har forbedringspotensiale, men han er god. Gi gutten tid før dere fordømmer han.

 

Skal forøvrig over å se denne kampen og på Søndagen skal jeg (og Charlie George) gå en liten omvisning av den nye stadion vår. Blir det ikke seier, så er nok både jeg og Charlie ganske grove i målet dagen derpå.

 

SEIER!!

God tur ;). Tror nok ikke det bare er dere to som blir grove i målet dersom det ikke blir seier ;)

 

Til Yonazz: Du sier at Ade har primadonnanykker og ikke er god nok for å kunne ha det. Da er jeg utrolig spent på hva du mener om Bendtner og hans primadonnanykkene?

 

Ade har i år vært den beste targetmanen i hele ligaen. Han er utrolig god til å holde på ballen, har den utrolig sjeldne kombinasjonen av duellstyrke og fart, jobber mye og har en utrolig vinnervilje som sprer seg utover laget! Kombinasjonen av disse egenskapene fører til at han ofte har skapt målsjanser helt på egenhånd, noen ganger også mål. Greit nok at han går mye i offisde, men tenk dere hvor god han blir når han får timet de løpene? Togoleseren gir oss en plan-b og ofte trenger vi ikke flere mann i boksen pga hans ekstreme spenst. Avlsutningene har til tider vært temmelig dårlige i år, men han har forbedret seg utrolig mye siden i fjor, og det er det viktigste! Målene mot Spurs og Newcastle viser at han har teknikk og avlsutningsferdigheter i toppklasse når han er i form.

 

Problemet med Ade, som tidligere nevnt i tråden, har et for stort sprik mellom topp- og bunnivå. PÅ en dårlig dag bommer han på alt fra mottak og pasninger til skudd. Det som faktisk irriterer meg mest med Ade, som av en eller annen grunn ikke er blitt nevnt her, er at han i noen kamper, særlig toppkampene, jobber FOR mye. Det jeg mener med det er at han ofte løper så mye tilbake eller til sidene, at han ikke rekker å komme i boksen når innlegget kommer. Kampen mot Man U på Emirates er kroneksempelet. Rooney har blitt kritisert for det samme. Nå er det jo som oftest positivt at en spiller jobber mye, men klikk-klakk spillet er det midtbanen vår som skal stå for. Ade er den som skal være targeten i boksen, ikke en ensom Fabregas mot to svære midtstoppere.

 

Vi har mye å takke Ade for. I likhet med Fab, har de to avgjort kamper på egenhånd når resten av angrepet ikke har fungert optimalt. Ade fortjener tillit og brenner virkelig for laget. Det tross alt van Persie som skulle være avtageren til Henry, ikke Ade som virkelig har strålt i år. Ade og van Persie er i teorien det perfekte spisspar. Begge har målscorer- og tilretteleggeregenskaper. Den ene en teknikker og avslutter av rang, den andre en arbeidshest med fart og styrke. Ade liker seg i bakrommet, van Persie liker bedre å ligge å tusle i mellomrommet mellom midtbane og angrepet. Dermed kan han bruke sin geniale fot og kreativitet til å enten sende gjennom spillere eller skyte. De to løper heller ikke de samme rommene, noe særlig Ade og Bendtner har en tendens til å gjøre. van Persie liker seg mer mot høyre, men Ade liker seg mest mot venstre. Når de to får en bedre forståelse av hverandre, kommer det til å bli kanon! Begge er relativt unge, og dersom begge får spille mye sammen over en lengre tid, er jeg ikke tvil om at de to kommer til å bli nevnt sammen med store spisspar som Bergkamp/Henry og Cole/Yorke. Når vi også får Dudu tilbake, vil vi ha en joker på benken som kan bli viktig i store kamper. Dette blir bra!

Link to comment
Share on other sites

Problemet er Ade, som tidligere nevnt i tråden, har et for stort sprik mellom topp- og bunnivå. PÅ en dårlig dag bommer han på alt fra mottak og pasninger til skudd. Det som faktisk irriterer meg mest med Ade, som av en eller annen grunn ikke er blitt nevnt her, er at han i noen kamper, særlig toppkampene, jobber FOR mye. Det jeg mener med det er at han ofte løper så mye tilbake eller til sidene, at han ikke rekker å komme i boksen når innlegget kommer. Kampen mot Man U på Emirates er kroneksempelet. Rooney har blitt kritisert for det samme. Nå er det jo som oftest positivt at en spiller jobber mye, men klikk-klakk spillet er det midtbanen vår som skal stå for. Ade er den som skal våre targeten i boksen, ikke en ensom Fabregas mot to svære midtstoppere.

 

Det er jeg ganske enig i, men jeg tror dette spillet hans også har noe med omgivelsene å gjøre. Har for eksempel sett at Adebayor har gjort noen defensive ingrepener når midtbanen har svikta. Det er selvfølgelig sånn det er, men det har som du sier blitt litt mye noen ganger.

Link to comment
Share on other sites

Nå begynner det å ligne noe.

 

Fint at de som støtter Ade, også kan innse hans feil og mangler.

Jeg ønsker ikke å "slakte" Ade, det er mye bra fotball i han.

Det er klart, du er ikke nr. 2 på toppscorerlisten, hvis du er helt håpløs.

Mener bare at vi kunne være et ennå bedre lag, med en bedre spiss.

 

Synes Magnus87 har noen gode argumenter for Ade. Er helt enig at han kan være veldig god i enkelte kamper.

Men, en spiller som Ade blir så avslørt, når han har sine dårlige dager, elendig mottak, passninger og avslutninger. I disse kampene er han ofte lat også.

 

Hvis Ade blir en storstjerne, noe vi vel alle håper, skal jeg være den første til å spise Humble Pie.

 

Når det gjelder Bendtner, så er jeg enig, han har også primadonnanykker.

Ade er 24, Bendtner er 20.

Ade var reserve for Monaco i Frankrike, når han var 20.

Etter det jeg har sett, både i kamp og trening, er Bendtner etter min mening, et større talent enn Ade.

 

Når det gjelder kampen på lørdag, så knuser vi Boro med 4-0

Og Ade må gjerne for meg score alle målene.

Link to comment
Share on other sites

 

Så da spør jeg; er en god avslutter en spiller som bommer på opptil flere store sjanser i løpet av èn kamp?

Her har du hele problemet. Folk ser KUN på det han gjør feil, og ignorerer det han gjør bra.

 

Spørsmålet du heller burde ha stilt, er; Hvordan kan en rævva avslutter stå med 23 mål denne sesongen? Nummer 2 i PL. Da er han ingen ræva avslutter. Da er han ingen dårlig avslutter. Han er ikke en middelmådig avslutter, han er en meget god avslutter.

 

Hva ligger egentlig i avslutter? Avslutte et angrep - score mål. Adebayor har avsluttet 23 scoringer denne sesongen. 3 av dem er på straffe. Han kommer nok til få 30 mål denne sesongen. Men dette ser du og andre bort i fra, for han bommet alene mot keeper mot Birmingham og Wigan.

 

Jeg prøver ikke å gi deg/dere egne meninger. Jeg vil bare at du/dere skal være rettferdige. Såklart jeg blir irritert over noen av missene hans, men det betyr ikke at jeg dømmer han nord og ned og mener han trenger 10 sjanser pr. kamp for å score. (Noe som er renspikka bullshit.) Jeg vet hvor god han er og jeg vet at spillere har formkurver som daler opp og ned, enkelte mer stabile enn andre.

Link to comment
Share on other sites

Kjære deg.

 

Det jeg prøver å forklare er at en som får opptil fem-seks store sjanser hver kamp, aldeles ikke kan være en god avslutter hvis han kun setter èn av dem. Man forventer jo at en SPISS skal score på sjansene han får, så såklart er det ingen overraskelse at Adebayor har scoret 23 mål, poenget er bare det at han kunne stått oppskrevet med 15 til...

 

En god avslutter er en spiller som setter sjansene han får.

Eduardo er en god avslutter.

Adebayor er en dårlig avslutter.

 

Og ikke misforstå meg, Adebayor er en god spiller, all respekt til ham for det, men han må virkelig terpe avslutninger hvis han noen gang skal bli en klassespiss.

Link to comment
Share on other sites

Dette må være en av tidenes beste kamptråder til nå. Får bare håpe den ikke blir ødelagt med et nytt poengtap...

 

Men selvsagt, denne kampen skal vinnes! Et Boro lag som ligger nokså høyt oppe på tabellen, samtidig bare et par poeng fra nedrykkstriden. Det var nå vi skulle hatt Thierry Henry, hvorfor det sier seg selv. Ikke vet jeg, men var vel nærmere 15 mål mot dem på rundt like mange kamper. Tidligere med Henry og co var vel Middlesbrough en av verdens enkleste motstandere for Arsenal, men i det siste har de skapt store problemer, dessverre. De, som mange andre, har skjønt at å drøye med tid, sparke ned de spillerne som er for raske og tekniske, samt spille Drillo-fotball mot vårt kjære Arsenal, hjelper en god del. Men det er nå igjen vi må vise om vi er gode nok for seriegull! Vi skal klare det! 1 seier på 6 kamper er langt ifra godt nok for et av klodens beste fotballag, selvom seieren kom mot Milan på San Siro...

 

Som sagt, Henry var alltid god mot dem, men vi har Emmanuel Adebayor! Absolutt ingen dårlig avslutter. Uten ham hadde vi ikke vært hvor vi er nå. Er ikke mange som har overrasket som han har gjort i det siste! Ble vel av noen betegnet som 3.valg i angrepet senest i sommer. Og ved juletider var det ikke alle som hadde tro på ham, men han har levert, og scoret mål i samtlige kamper i januar, og en god del i februar også. En liten formdupp kan vel ikke skade. Om resten av laget spiller bedre vil det bli flere mål på ham også. Han er ingen Henry eller Bergkamp, ei heller noen "Fox in the Box". Men allikevel, en tidligere Monaco-reserve er nå nesten toppscorer i Premier League, og en av verdens beste spisser. Han har nylig fylt 24 år, og han utvikler seg hele tiden. Om han og van Persie utfyller hverandre, får vi trolig verdens giftigste spisspar om et par år. Nei, vi trenger søren ikke flere spisser! Kanskje en ving som alle maser om, allikevel er jeg skeptisk.

 

Adebayor har et sinnsykt stort potensial, noe som Wenger har fått fram. Og han blir bare bedre. Som sagt, om han og Persie finner hverandre de siste kampene er det lite som kan stoppe oss fra å score mål. Om da også forsvaret holder, tar vi "The Double" ;) De som er skeptiske til Ade, gi ham tid! Hadde ikke Wenger gjort det, hadde vi trolig ikke ledet serien nå. Gleder meg til å høre hva dere sier når Ade blir årets spiller i PL neste sesong ;)

 

En fantastisk spiller, som trenger medspillere i form. Og ikke kom her å si at Henry og van Persie hadde scoret på alle "100%-sjansene" han har brent. Nå har vi får første gang på lenge, fått en spiss som kan heade ballen i mål! Jeg har store forvetninger til karen! Og selge ham nå ville vært en av Arsenals største tabber i historien, som jeg håper ikke er noe tema her. Adebayor trenger tid, i forhold til ifjor har han blitt mye bedre, samme tror jeg skjer til neste år. Tar tid å venne seg til engelsk fotball. I år fikk han et virkelig stort gjennombrudd, takket være sjefen selv Arsene Wenger. Det samme skjer nok til neste sesong, at han får det lille ekstra, samt han hever bunnivået sitt betraktelig. For da, da har vi en "ny" Thierry Henry, for å si det sånn. Mener også Bendtner har noe å bevise, i motsetning til Adebayor. Når det gjelder Eduardo, så tror jeg en viss Martin Taylor har ødelagt hans sjanser til å bli stjernespiller i Arsenal, dessverre.

 

Nok om spissene, mener definitivt Ade er god nok for Arsenal første ellever! Så over til midtstopperne... Jeg er aldeles ikke 100% trygg på Senderos, men for en spiller han er! Som alle vet, han gir alt for klubben! Men jeg mener Toure har mer rutine, samt kan bidra offensivt om nødvendig. Senderos kan bli en storspiller når Gallas gir seg, men jeg syntes vi kan vente med årene. Toure er rett og slett for god til å bli benket av en 23 år gammel sveitser ;) Big Phil har potensiale, men syntes vi skal vente til han virkelig tar steget opp, eller Toure viser seg å bare være en klønete, omskolert ving fra Elfenbenskysten. Men allikevel, to fantastiske stoppere, men føler meg mest trygg med Toure pr. idag. Vi har hvertfall god backup nå, for en gangs skyld...

 

Come on Arsenal!

Link to comment
Share on other sites

Kjære deg.

 

Det jeg prøver å forklare er at en som får opptil fem-seks store sjanser hver kamp, aldeles ikke kan være en god avslutter hvis han kun setter èn av dem. Man forventer jo at en SPISS skal score på sjansene han får, så såklart er det ingen overraskelse at Adebayor har scoret 23 mål, poenget er bare det at han kunne stått oppskrevet med 15 til...

 

En god avslutter er en spiller som setter sjansene han får.

Eduardo er en god avslutter.

Adebayor er en dårlig avslutter.

 

Og ikke misforstå meg, Adebayor er en god spiller, all respekt til ham for det, men han må virkelig terpe avslutninger hvis han noen gang skal bli en klassespiss.

 

Man kan jo ikke forvente at alle spisser scorer på alle sjansene de får. Formkurven til alle spisser går opp og ned. Var jo en periode her hvor Adebayor scoret i alle kamper. Skulle Adebayor levd i den fantasti verden som du virker å betegne her så hadde jo Adebayor måttet score 5-6 mål i hver eneste kamp for at du skulle blitt fornøyd virker det som. Alle spisser har mange sjanser per kamp og det er jo pga at laget de spiller på skaper masse offensivt, men man kan ikke forvente at de scorer på alle.

 

Og at Adebayor må terpe på avslutninger er jo noe han gjør. Man ser jo bare på fremgangen hans fra forrige sesongen at han har tatt mange steg fremover på akkurat dette. Han kan fortsatt bli bedre, men sånn er det jo med alle.

Link to comment
Share on other sites

De som sier at vi bare sier dette om Ade pga hans dårlige kamper mot Birmingham og Wigan, følg med. Jeg har ment dette hele sesongen ( utenom januar til slutten av februar, da var han ekstremt god). Han har generelt sett vært ene elendeig avslutter til å stå med 23 mål men han har hatt sine øyeblikk av klasse hvor han avslutter med stil.

Men slik han spilte mot Wigan og Birmingham synes jeg han har spilt hele sesongen(med unntak) selv om det glimter storhet innimellom. Når han ikke scorer så går det mer i feilpasninger i 2 meters høyde, avslutninger rett på keeper osv.

Link to comment
Share on other sites

De som sier at vi bare sier dette om Ade pga hans dårlige kamper mot Birmingham og Wigan, følg med. Jeg har ment dette hele sesongen ( utenom januar til slutten av februar, da var han ekstremt god). Han har generelt sett vært ene elendeig avslutter til å stå med 23 mål men han har hatt sine øyeblikk av klasse hvor han avslutter med stil.

Men slik han spilte mot Wigan og Birmingham synes jeg han har spilt hele sesongen(med unntak) selv om det glimter storhet innimellom. Når han ikke scorer så går det mer i feilpasninger i 2 meters høyde, avslutninger rett på keeper osv.

 

Du joinet forumet etter hva jeg kan se 26/1-08 så at vi kunne fulgt med på hva du har ment hele sesongen er jo vanskelig.

 

Uansett. Du har ment det hele sesongen og det er jo greit nok, men du mente det jo tydeligvis ikke i Januar og Februar ettersom du skriver det selv. Og det er jo et tydelig tegn på at noen ganger er spillerne mer enn gode nok, men når de får en dalende formkurve så er alt bare galt med spillerne og da er det bare å vrake dem.

Link to comment
Share on other sites

De som sier at vi bare sier dette om Ade pga hans dårlige kamper mot Birmingham og Wigan, følg med. Jeg har ment dette hele sesongen ( utenom januar til slutten av februar, da var han ekstremt god). Han har generelt sett vært ene elendeig avslutter til å stå med 23 mål men han har hatt sine øyeblikk av klasse hvor han avslutter med stil.

Men slik han spilte mot Wigan og Birmingham synes jeg han har spilt hele sesongen(med unntak) selv om det glimter storhet innimellom. Når han ikke scorer så går det mer i feilpasninger i 2 meters høyde, avslutninger rett på keeper osv.

 

Du joinet forumet etter hva jeg kan se 26/1-08 så at vi kunne fulgt med på hva du har ment hele sesongen er jo vanskelig.

 

Uansett. Du har ment det hele sesongen og det er jo greit nok, men du mente det jo tydeligvis ikke i Januar og Februar ettersom du skriver det selv. Og det er jo et tydelig tegn på at noen ganger er spillerne mer enn gode nok, men når de får en dalende formkurve så er alt bare galt med spillerne og da er det bare å vrake dem.

 

Nei men jeg skriver jo at jeg har følt dette hele sesongen og det har jeg gjort tidligere i denne diskusjonen også men så kommer dere og klager på at vi begynner å klage når han har 2 dårlige kamper. Jeg vet om ekstremt mange kamper han ikke har vært god nok.

 

De feilene Ade gjør er enkle men enormt irriterende. Jeg har gitt ham sjangsen og holdt kritikken tilbake og han tok sjangsen i perioden etter nyåret. Men nå er han tilbake igjen med sine irriterende feil og jeg blir så enormt sur nå jeg sitter og ser kamp og han slår mange feilpasninger og avslutter dårlig

 

Hvis vi hadde spilt med en duo bestående av enten Bendtner/Eduardo/Walcott/RvP i hele år så tror jeg at vi kunne gjort det enda bedre. Bedtner scorer vel like mange ganger i snitt per kamp som Ade(per spilte minutt) og RvP og Eduardo scorer vel mer per kamp. Ade har scorer ca. 0.72 mål per kamp.

Link to comment
Share on other sites

Kjære deg.

 

Det jeg prøver å forklare er at en som får opptil fem-seks store sjanser hver kamp, aldeles ikke kan være en god avslutter hvis han kun setter èn av dem. Man forventer jo at en SPISS skal score på sjansene han får, så såklart er det ingen overraskelse at Adebayor har scoret 23 mål, poenget er bare det at han kunne stått oppskrevet med 15 til...

 

En god avslutter er en spiller som setter sjansene han får.

Eduardo er en god avslutter.

Adebayor er en dårlig avslutter.

 

Og ikke misforstå meg, Adebayor er en god spiller, all respekt til ham for det, men han må virkelig terpe avslutninger hvis han noen gang skal bli en klassespiss.

 

Man kan jo ikke forvente at alle spisser scorer på alle sjansene de får. Formkurven til alle spisser går opp og ned. Var jo en periode her hvor Adebayor scoret i alle kamper. Skulle Adebayor levd i den fantasti verden som du virker å betegne her så hadde jo Adebayor måttet score 5-6 mål i hver eneste kamp for at du skulle blitt fornøyd virker det som. Alle spisser har mange sjanser per kamp og det er jo pga at laget de spiller på skaper masse offensivt, men man kan ikke forvente at de scorer på alle.

 

Og at Adebayor må terpe på avslutninger er jo noe han gjør. Man ser jo bare på fremgangen hans fra forrige sesongen at han har tatt mange steg fremover på akkurat dette. Han kan fortsatt bli bedre, men sånn er det jo med alle.

Som om jeg skulle sagt det selv.

 

Og Dulfy. Jeg er storfornøyd med at Adebayor har hatt 23 "fantastiske øyeblikk" denne sesongen. Og jeg er sikker på at han kommer til å få fler.

 

For noen supportere dere to er som ikke greier å støtte egne spillere i med OG motgang.

Link to comment
Share on other sites

Ok Dulfy...jeg har holdt meg for god til å kommentere innleggene dine så langt, men den siste der syns jeg blir en litt spak sammenlikning.

 

At Ade har scoret "kun" 0,72 mål per kamp, har noe med når han spiller, og ikke minst hvor ofte han spiller. Hva i all verden skal en som spiller fast ha i snitt?! 0,72 tilsvarer at han scorer i 3 av 4 kamper, noe som er ekstremt bra for en som er fast. Jeg ber deg se på snittet til Henry etc. fra tidligere år. Jeg blir svært overrasket om han har et snitt som ligger særlig høyere enn det?

 

Forøvrig synes jeg det er flott at vi har forskjellige meninger, om spillere når det gjelder kvalitet, og om laget når det gjelder startoppstilling. Samtidig vil jeg påstå at å kalle noen en "ræva" eller "elendig" avslutter rett og slett blir for dumt. Språket bør ivaretas og begrenses såpass. Det holder å si at en spiller ikke er en god avslutter etter ens egen mening, men da bør en god begrunnelse følge.

 

En herrrrrlig kamptråd! :)

 

PS: På Emriates i helgen løfter vi oss. Både RvP og Ade kommer på scoringslisten, og vi vinner med 2 eller flere mål i margin. La oss håper jeg er sannspådd! ;)

Link to comment
Share on other sites

Kjære deg.

 

Det jeg prøver å forklare er at en som får opptil fem-seks store sjanser hver kamp, aldeles ikke kan være en god avslutter hvis han kun setter èn av dem. Man forventer jo at en SPISS skal score på sjansene han får, så såklart er det ingen overraskelse at Adebayor har scoret 23 mål, poenget er bare det at han kunne stått oppskrevet med 15 til...

 

En god avslutter er en spiller som setter sjansene han får.

Eduardo er en god avslutter.

Adebayor er en dårlig avslutter.

 

Og ikke misforstå meg, Adebayor er en god spiller, all respekt til ham for det, men han må virkelig terpe avslutninger hvis han noen gang skal bli en klassespiss.

 

Man kan jo ikke forvente at alle spisser scorer på alle sjansene de får. Formkurven til alle spisser går opp og ned. Var jo en periode her hvor Adebayor scoret i alle kamper. Skulle Adebayor levd i den fantasti verden som du virker å betegne her så hadde jo Adebayor måttet score 5-6 mål i hver eneste kamp for at du skulle blitt fornøyd virker det som. Alle spisser har mange sjanser per kamp og det er jo pga at laget de spiller på skaper masse offensivt, men man kan ikke forvente at de scorer på alle.

 

Og at Adebayor må terpe på avslutninger er jo noe han gjør. Man ser jo bare på fremgangen hans fra forrige sesongen at han har tatt mange steg fremover på akkurat dette. Han kan fortsatt bli bedre, men sånn er det jo med alle.

Som om jeg skulle sagt det selv.

 

Og Dulfy. Jeg er storfornøyd med at Adebayor har hatt 23 "fantastiske øyeblikk" denne sesongen. Og jeg er sikker på at han kommer til å få fler.

 

For noen supportere dere to er som ikke greier å støtte egne spillere i med OG motgang.

 

Jeg har diskutert Eboue og Adebayor i noen dager nå og er ganske lei :)

 

Meningen er ikke å slakte Adebayor men jeg kommer bare med kritikk som må være lov. Skulle tro vi ikke får lov til å kritisere egne spillere før vi er dårlige supportere. Jeg støtter Adebayor men det er en del ting som irriterer meg veldig og det må jeg få lov til å komme med.

 

Med en gang noen kommer med kritikk så begynner folk å mase om holdninger. Jeg er storfornøyd med Arsenal's og Adebayor's sesong men det betyr ikke at vi ikke kan forbedre oss.

 

Så du mener at jeg er dårlig supporter pga dette?

 

Edit: jeg vet jeg har kommet med en del kommentarer som kan føles som om jeg prøver å slakte Adebayor men det er aldeles ikke meningen!

Link to comment
Share on other sites

Man spør seg vel bare om hvilken type supporter du er?

Synes det nestsiste innlegget ditt er det beste. Der uttrykker du enkelt og greit din mening: du irriterer deg over Ades manglende evne til å avslutte åpenbare sjanser, og da spesielt i de seneste kampene". Du gav tidligere i tråden et inntrykk av du ønsket å slakte han, men nå har du helt tydelig sagt at det ikke var meningen.

 

Din mening syns jeg kom godt frem nå, og den synes jeg du skal få ha. Så få vi, inkludert deg selv, håpe at dine meninger motbevises så lenge Ade er i Arsenal! :)

 

Litt enig med Dulfy her på slutten Korslundinho, du bør navngi her, men jeg kan bistå litt.

Fabregas, Hleb, Walcott, Bendter, Eduardo, Senderos, Roscisky, Diaby, Flamini...alle har de brent store og klare målsjanser. Ikke be meg om å finne eksempler på disse missene...navnene og missene er tatt rett fra hukommelsen.

 

Forskjellen her er kanskje at noen ville vært satt i nota av den ene og utenfor av den andre. Kort sagt, det er umulig å si hvem som vil sette hvilke - "It's the name of the game".

 

Nå skal jeg se CL...så får vi se hva Torres er god for i dag. ;)

Link to comment
Share on other sites

Man spør seg vel bare om hvilken type supporter du er?

Synes det nestsiste innlegget ditt er det beste. Der uttrykker du enkelt og greit din mening: du irriterer deg over Ades manglende evne til å avslutte åpenbare sjanser, og da spesielt i de seneste kampene". Du gav tidligere i tråden et inntrykk av du ønsket å slakte han, men nå har du helt tydelig sagt at det ikke var meningen.

 

Din mening syns jeg kom godt frem nå, og den synes jeg du skal få ha. Så få vi, inkludert deg selv, håpe at dine meninger motbevises så lenge Ade er i Arsenal! :)

 

Litt enig med Dulfy her på slutten Korslundinho, du bør navngi her, men jeg kan bistå litt.

Fabregas, Hleb, Walcott, Bendter, Eduardo, Senderos, Roscisky, Diaby, Flamini...alle har de brent store og klare målsjanser. Ikke be meg om å finne eksempler på disse missene...navnene og missene er tatt rett fra hukommelsen.

 

Forskjellen her er kanskje at noen ville vært satt i nota av den ene og utenfor av den andre. Kort sagt, det er umulig å si hvem som vil sette hvilke - "It's the name of the game".

 

Nå skal jeg se CL...så får vi se hva Torres er god for i dag. ;)

 

Hehe jo synes også at det var det beste innlegget mitt ;) Når diskusjonene tar lang tid så hisser jeg meg bare opp og det vises nok i innleggene :P Håper selvfølgelig at han gjør det best mulig...

Altså min mening om Ade: enormt god uten ball i beina(-offside) men dårligere med ball i beina.

 

Ja kan være enig i at Hleb, Walcott og Senderos har like dårlige avslutninger og det har nok også Fabregas hatt i det siste.

 

 

Heia Inter! Håper vi møter dem i kvartfinalen!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...