Jump to content

2008.02.20 Arsenal Vs AC Milan


Imerslundinho

Recommended Posts

[/b]Her er min kampvurdering:

 

Lehmann: Får ikke mange prøvelser, men på de få han får er han veldig god. God til å igangsette. 7

Sagna: Sikker bakover. Blir med oppover er positivt men må trene på innlegg. Litt grunnet dårlig bevegelse i boksen. 7

Gallas: Var god før pause, men var nesten usynlig etterpå. Dog ingen dårlig kamp. 6

Senderos: Kommer inn og gjør eter min mening en strålende innsats. Sikker som ryddestopper og vet hvordan han slipper lange løpsdueller. 8

Clichy: Løper mye fram og tilbake. Slår ofte inn på første touch. Burde kanskje ta seg bedre tid. 7

Eboue: Var veldig god idag. Bra akselerasjon som fører til at han ofte kommer til innlegg. Burde ha scoret, men ellers en av hans beste kamper i Arsenal-trøya. 8

Flamini: Løper og løper. Litt tamme skuddforsøk men eller en bra kamp. 7

Fabregas: Med en god Adebayor på topp hadde dette vært en verdensklasseopptreden. Har silkefot på plass idag. Adebayor fikk nok baller, men var ikke på sit beste. Jobber også heroisk tilbake. 8

Hleb: Fremstod idag i en slags libro-rolle. Trives godt der. Er god til å finne rom å sette fart i. Trer veldig bra stikkere som ofte er så geniale at Arsenal-spillerne ikke tar dem. 8

Adebayor: Skulle scoret idag. Har elegansen men kommer ikke i det drivet vi er vant til. Må bli bedre til neste kamp. 5

Eduardo: Løper mye idag. Legger seg mer som en venstreving. Blir litt ute av kampen. 5

Bendtner: Dansken var farlig frampå ved et par anledninger. Har et veldig godt blikk, men tanken blir ofte bedre en utførelsen. 6

Walcott: Kommer så vidt innpå. gA ET NYDELIG INNLEGG TIL aDEBAYOR MED FINT FORSPILL. Så ikke noe særlig mer fra han: 6

 

Om kampen generelt tenker jeg at det ikke gjør noe som helst at det ble 0-0. Kommer uannsett til å banke et tafatt AC Milan

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 302
  • Created
  • Last Reply

(Milan var patetiske, minner meg om Chelsea på sitt verste.)

Det er da ikke Milans feil at de ikke klarer å ta ballen fra ballsikre Arsenalspillere ;)

 

Uansett kommer returoppgjøret til å bli litt av en kamp! Får håpe vi klarer å kontre inn ett mål før pause, og dermed må Milan enda lenger opp på banen for å score 2.

 

Vel, tilbake til PL til helgen...

Link to comment
Share on other sites

Førsteomgangen var tett og jevn og jeg lot meg imponere over Milan. Ytterst få lag klarer å være med på "Arsenal-ball" på Emirates uten å bli utspilt. Sterkt.

 

Andreomgangen var derimot en helt annen sak. Briljant gjennomført fra første til siste sekund fra vår side. Og at Milan blir stående "å banke" mot en ensom spiss er et resultat av Arsenals press, ikke noe planlagt spill fra Milan. Uhyre synd da at vi ikke klarer å få den forløsende skåringen - som jeg tror vi hadde trengt for å avansere. Nå blir oppgaven umåtelig tøff, og jeg holder Milans rutinerte gjeng som en 75-25-favoritt for avansement.

 

Forøvrig er det verdt å merke seg forskjellen på førsteomgangene på Anfield i går og hos oss i dag. Der Inters spillere jogget rundt i Serie-A-tempo, var Milan på hugget og klare for høyt tempo fra første spark. Det viser med all mulig tydelighet at Milan fortsatt er storebror og en langt hardere motstand når det kommer til e-cup.

 

BB: Hele laget i andreomgang.

 

 

Edit: Ser at mange skryter av Eboue i dag. Det er fortjent. Men noen straffe skulle han aldri hatt. Greit at det er litt kontakt, men den skaper Eboue selv ved å løpe inn i Milan-spilleren. Når han i tillegg faller så teatralsk som han gjør, så er det gule kortet dessverre vel fortjent. God når han tenker fotball - fortsatt en lang vei å gå når det gjelder fair play.

Link to comment
Share on other sites

-Senderos, Clichy, Sagna, Eboue og Flamini fremstår som dagens vinnere. De var alle mer eller mindre feilfrie og bidro enormt både fremover og bakover. Roen Senderos har fått med ballen i bena er nesten like imponerende som steget Flamini har tatt denne sesongen.

-Ade er litt av og på. Løper seg nok litt tom i første omgang hvor han er stor, tror den siste sjansen blir spolert fordi han rett og slett er sliten. Orker ikke ta det siste steget inn og kommer derfor litt under ballen. Eduardo gjør en helhjertet innsats, men forsvinner litt i perioder.

-Hleb er igjen god i CL, men syns det manglet litt på tempoet i dag. Virket tung i bena og sammen med Cesc ble det bråstopp etter ca 70 min. Da orket ingen av dem å ta de tunge løpene begge veier lengre og Milan kom litt mer inn i kampen. Begge greide å hente seg litt inn de siste 5 da vi igjen greide å skru opp tempoet.

-Lehmann og Gallas gjør det de skal, hverken mer eller mindre.

 

Alt i alt en meget god kamp hvor bare målet manglet. Vi gjør Milan direkte dårlige i perioder og jeg tror vi har en god sjanse i Milano hvis både RvP og TR stiller. Da kan vi frigjøre Hleb enda mer enn i dag og kanskje Cesc kan vare mer enn 70 min når også andre kan steppe inn sentralt og avlaste ham i perioder.

 

MoM: Flamini som egenhendig gjør Kaka til en høyst middelmådig fotballspiller

Link to comment
Share on other sites

Syns dette var en veldig godt gjennomført kamp av guttene. Bare så utrolig ergelig at vi ikke får ett mål eller to. Adebayor sin sjanse på slutten er det jo helt utrolig at han bommer på.

 

Syns Bendtner var frisk når han kom innpå. Eboue hadde en veldig bra kamp i dag. Fabregas viste sterke tegn på at formen er på vei tilbake for fullt - var veldig sentral i dag og det er bra! :)

 

Milan var veldig skuffende i dag. Ikke så rart heller akkurat. De kommer for å få et godt resultat og gjør jo det og da er jo jobben gjort for deres del. Vi har uansett store muligheter til å klare dette.

Link to comment
Share on other sites

Vi gjør en kjempekamp og det er utrolig bittert å se hvor nære vi var både 1-0 og 2-0.

Hele laget gjorde en kanoninnsats og det er vel dette mange av oss har etterlyst i en del kamper. Aggresivitet, tempo og presisjon i pasningsspillet. Var bare foran mål det ikke stemte i dag.

Jeg syns faktisk Eboue burde fått straffe, men tipper han blir offer for ryktet sitt som filmer. Det var tydelig kontakt og da er det etter min mening straffe selv om Eboue hjelper til litt.

Og Adebayor kommer nok til å sove dårlig i natt pga. den missen. Ufattelig at det går an å bomme fra 1 meter.. :)

 

Milan var gode i forsvar, men var langt fra imponerende syns jeg. De kom til Emirates for å spille 0-0 og klarte det naturligvis. De er seige, men hadde mest flaks i dag.

 

Blir tøft å gå videre nå, men jeg tror vi får tenke tilbake hva som skjedde sist vi var på San Siro. 5-1 mot Inter..hehe. B)

Ett bortemål så har vi bra sjans! Alt er mulig! ;)

Link to comment
Share on other sites

[/b]Her er min kampvurdering:

 

Lehmann: Får ikke mange prøvelser, men på de få han får er han veldig god. God til å igangsette. 7

Sagna: Sikker bakover. Blir med oppover er positivt men må trene på innlegg. Litt grunnet dårlig bevegelse i boksen. 7

Gallas: Var god før pause, men var nesten usynlig etterpå. Dog ingen dårlig kamp. 6

Senderos: Kommer inn og gjør eter min mening en strålende innsats. Sikker som ryddestopper og vet hvordan han slipper lange løpsdueller. 8

Clichy: Løper mye fram og tilbake. Slår ofte inn på første touch. Burde kanskje ta seg bedre tid. 7

Eboue: Var veldig god idag. Bra akselerasjon som fører til at han ofte kommer til innlegg. Burde ha scoret, men ellers en av hans beste kamper i Arsenal-trøya. 8

Flamini: Løper og løper. Litt tamme skuddforsøk men eller en bra kamp. 7

Fabregas: Med en god Adebayor på topp hadde dette vært en verdensklasseopptreden. Har silkefot på plass idag. Adebayor fikk nok baller, men var ikke på sit beste. Jobber også heroisk tilbake. 8

Hleb: Fremstod idag i en slags libro-rolle. Trives godt der. Er god til å finne rom å sette fart i. Trer veldig bra stikkere som ofte er så geniale at Arsenal-spillerne ikke tar dem. 8

Adebayor: Skulle scoret idag. Har elegansen men kommer ikke i det drivet vi er vant til. Må bli bedre til neste kamp. 5

Eduardo: Løper mye idag. Legger seg mer som en venstreving. Blir litt ute av kampen. 5

Bendtner: Dansken var farlig frampå ved et par anledninger. Har et veldig godt blikk, men tanken blir ofte bedre en utførelsen. 6

Walcott: Kommer så vidt innpå. gA ET NYDELIG INNLEGG TIL aDEBAYOR MED FINT FORSPILL. Så ikke noe særlig mer fra han: 6

 

Ganske enig her. Litt snill med Ebouè, og litt streng med Clichy. Uansett er jeg veldig fornøyd med helhteten i dag. Vi spilte sterkt fra start til slutt, og de aller fleste spillerne bidro positivt. Vil ikke si at Milan var noe dårlige i dag heller, de forsvarte seg mesterlig. Er redd det skal bli vanskelig å score på San Siro, men der har det jo skjedd mye rart.

 

Veldig spent på returoppgjøret. Mye tilsier at det blir jevnt, men jeg tror vi går videre. Forventer ingen utklassing, men etter det vi viste i dag, bør vi være i stand til å skape problemer selv på bortebane.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan ikke forstå de som synes Milan spilte en dårlig kamp i dag. Det er et usedvanlig veloganisert lag, men mange svært dyktige enkeltspillere. I perioder ble de overspilt av Arsenal, men etter hver slik periode ko de tilbake, og PRØVDE å spille god fotball. Jeg synes AC Milan både er et sympatisk og meget godt fotballlag. I tillegg så har de Paolo Maldini, rett og slett en legende i levende live. AC Milan`s svar på Tony Adams, bare litt mer ballsikker! :) En antastisk person og fotballspiller.

Link to comment
Share on other sites

Hvor er goalgetterne i disse oppgjørene?

 

Vi trenger en notorisk målscorer som vet å sette sjansene han får. Både Cesc, Adebayor og Dudu burde nok putta i dag. Midtbanespillerne våre netter heller aldri lengre. Ikke bra nok, desverre. Bring on Benzema!

 

Nei, jeg skal ikke klage etter en forestillig som dette. Vi var svært gode spillemessig, og kjører over verdens beste klubblag til tider. Spillere som Kaka, Pirlo, Gattuso og Nesta står jo bare og kikker på når vi ruller opp angrep etter angrep med vårt nydelige angrepsspill.

 

Gidder ikke kommentere hvor forbanna jeg ble når Ade bomma der i slutten, og vil heller fokusere på det positive.

 

Senderos var svært god etter at han kom inn. Det samme var nok en gang Clichy og Sagna, sammen med Cesc og Flamini. Eboue imponerer også, men liker ikke filminga hans. Ellers er Lehmann god, og har vist nok til å bli førstekeeper igjen. Hleb er ikke helt i form, det er heller ikke Ade, men det kommer seg nok.

 

Er svært stolt av å være fan av dette laget. Vi tar dette i Milano!!

Link to comment
Share on other sites

Sorry Helmik`n, i dag filmet ikke Eboue. Det er kontakt. Dommeren gjør en feil ved å gi Eboue gult kort. Det er ikke straffe, men det er faktisk talt lov å falle også, UTEN å få gult kort. Det var forresten stort sett den eneste feilen dansken gjorde. Jeg synes han dømte usedvanlig bra, faktisk

Link to comment
Share on other sites

Mye bra og er fornøyd med at noen av våre mest utskjellte spillere spiller så bra, tenker spesielt på Lehmann, Senderos og Eboue. Særlig gleder sistnevntes innsats meg stort etter den helt urimelige kritikken han fikk etter utvisningen mot Manu. Det burde ikke vært mer enn et gult kort.

 

Jeg syns ikke backene våre spillte like bra som tidligere i år. Sagna var ikke helt på topp, og Cichy slår for mange dårlige innlegg. Bevares de var gode, men de har vært enda bedre før.

 

Gleder meg til returoppgjøret, tror vi har gode muligheter til å vinne borte.

Link to comment
Share on other sites

Sorry Helmik`n, i dag filmet ikke Eboue. Det er kontakt. Dommeren gjør en feil ved å gi Eboue gult kort. Det er ikke straffe, men det er faktisk talt lov å falle også, UTEN å få gult kort. Det var forresten stort sett den eneste feilen dansken gjorde. Jeg synes han dømte usedvanlig bra, faktisk

 

Da får vi, som du så ofte sier, være enige om at vi er uenige.

 

Det der er ikke straffespark, men filming og klart gult kort. Bra dømming av den danske dommeren.

 

Ja, det er kontakt, men kontakten er så minimal at Eboue aldri ville falt på den måten om han ikke gjorde et stup. Fallet hans er også unaturlig, og han spreller mye med armer og bein, i tillegg til å rulle litt etterpå. Har ikke sett situasjonen i ettertid, men er ganske sikker på at dette var tilfelle.

 

IKKE straffespark.

Link to comment
Share on other sites

Ran!

 

Her er Milan som slipper unna minst 2-0.

Kjempekamp av samtlige 11.

Min MoM blir Senderos, i tett kamp med Flamini.

 

Kaka var først borti ballen etter 15 minutter eller noe. Han var ingen trussel. Pirlo var helt borte. Og Pato var omtrent en like stor trussel som det Nicklas Bendtner var mot United i helga.

 

Rundspiller Milan frem til 71 minutt og 23 sekunder. Da tok kampprogrammet igjen Fabregas og Hleb sin herlige innsats og vi orket mindre. Midtbanen ble for sliten og kampen ebbet ut. Synd ikke Eboue var presis nok før Bendtner sitt skudd helt på slutten, og kjempesynd med Ade's heading.

 

Vi vinner 1-0 på San Siro!!

Link to comment
Share on other sites

-Senderos, Clichy, Sagna, Eboue og Flamini fremstår som dagens vinnere. De var alle mer eller mindre feilfrie og bidro enormt både fremover og bakover. Roen Senderos har fått med ballen i bena er nesten like imponerende som steget Flamini har tatt denne sesongen.

-Ade er litt av og på. Løper seg nok litt tom i første omgang hvor han er stor, tror den siste sjansen blir spolert fordi han rett og slett er sliten. Orker ikke ta det siste steget inn og kommer derfor litt under ballen. Eduardo gjør en helhjertet innsats, men forsvinner litt i perioder.

-Hleb er igjen god i CL, men syns det manglet litt på tempoet i dag. Virket tung i bena og sammen med Cesc ble det bråstopp etter ca 70 min. Da orket ingen av dem å ta de tunge løpene begge veier lengre og Milan kom litt mer inn i kampen. Begge greide å hente seg litt inn de siste 5 da vi igjen greide å skru opp tempoet.

-Lehmann og Gallas gjør det de skal, hverken mer eller mindre.

 

Alt i alt en meget god kamp hvor bare målet manglet. Vi gjør Milan direkte dårlige i perioder og jeg tror vi har en god sjanse i Milano hvis både RvP og TR stiller. Da kan vi frigjøre Hleb enda mer enn i dag og kanskje Cesc kan vare mer enn 70 min når også andre kan steppe inn sentralt og avlaste ham i perioder.

 

MoM: Flamini som egenhendig gjør Kaka til en høyst middelmådig fotballspiller

 

Tror jeg aldri har sett Kaka så dårlig i en CL kamp før helt borte var han så og si :)

Link to comment
Share on other sites

Hvor er goalgetterne i disse oppgjørene?

 

Vi trenger en notorisk målscorer som vet å sette sjansene han får.

 

...og Adebayor kan ikke, selv efter å ha scoret i alle kampene i 2008, kalles en notorisk målscorer? Synes efterlysningen, Adebayors og Eduardos form tatt i betraktning, faller på sin egen urimelighet.

 

Sorry Helmik`n, i dag filmet ikke Eboue. Det er kontakt. Dommeren gjør en feil ved å gi Eboue gult kort. Det er ikke straffe, men det er faktisk talt lov å falle også, UTEN å få gult kort. Det var forresten stort sett den eneste feilen dansken gjorde. Jeg synes han dømte usedvanlig bra, faktisk

 

Dansken dømte bra. Og ja, det skal være lov å falle. Men slik Eboue falt er det ikke lov å falle. Helt enkelt! Teaterhøgskolen har forøvrig rullerende opptak, hvis det er det Eboue egentlig vil!

Link to comment
Share on other sites

vil være en seier for fotballen om vi skulle gå videre, italiensk fotball er faen meg så forbanna trist og se på at jeg har ikke ord, og de legger seg lettere en de gjør i norsk 3 div for kvinner..

 

god prestasjon i dag, håpet lever!

Link to comment
Share on other sites

Uannsett å runnspille værdens beste klubblag til tider er en prestasjon i seg selv.

 

At vi ikke skorer er bare uflaks og at flere fikk litt panikk i avsluttningen.

 

Dudu, Cesc, Adb, og Eboue burde alle ha skoret, hadde vi vært litt kaldere i avsluttningen hadde vi skoret.

 

For håpe Toure ikke er alvorlig skada huff vi trenger han i innspurten :)

 

Milan var som forventa veldig deffansiv å lå bak med så og si alle man.

 

Vi er mere en go no til å klare U borte, Milan holder langt i fra samme tempo som Arsenal på sitt beste ;)

Link to comment
Share on other sites

Hvor er goalgetterne i disse oppgjørene?

 

Vi trenger en notorisk målscorer som vet å sette sjansene han får.

 

...og Adebayor kan ikke, selv efter å ha scoret i alle kampene i 2008, kalles en notorisk målscorer? Synes efterlysningen, Adebayors og Eduardos form tatt i betraktning, faller på sin egen urimelighet.

 

Det har du selvsagt helt rett i, men jeg føler, og vil aldri føle, de enorme goalgetteregenskapene i Adebayor. Eduardo har litt av det, men Adebayor mangler det hvor man føler at målene kan komme når som helst - ut av ingenting, slik som blandt andre Zlatan, Totti og Trezeguet kan.

 

Men du har rett i at jeg er noe urettferdig med min uttalelse, og jeg trekker det tilbake til en viss grad. Men så lenge Robin ikke gjør en slutt på skademarerittene så MÅ vi få inn en ny spiss. Beklager Dudu og Bendtner, men jeg stoler ikke helt på dere - ennå. Dere skal få litt tid til, men får vi en mulighet til å hente Benzema i sommer, så må vi gjøre det for alt i verden!

Link to comment
Share on other sites

Stolt av gutta i dag. Bare veldig irriterende vi ikke scorer. MoM syns jeg var Hleb, mange utrolig fine pasninger i oppspillsfasen på angrepene.

 

Ellers syns jeg Senderos gjorde en meget solid jobb bakover. Vanskelig å passe på kontringene italienerne satte i gang når Clichy hadde vært på offensiven. Var en skummel episode der Clichy hadde vært en tur over på høyresiden og Sende ikke visste helt hva han skulle gjøre mellom to menn med tight bakoversveis, men det gikk heldivis bra.

 

Gleder meg til en spennende match på San Siro.

Link to comment
Share on other sites

Ville vært skuffet med 0-0 før kampen, men etter kampen så sitter jeg likevel med en "happy" følelse.

Vi rundspilte ett godt Milan lag. Med den sentrale midtbane duoen i føringen. Cesc sin første omgang er noe av det beste jeg har sett fra ham, spiller også en god andre omgang. Etter min mening er han uten tvil MoM!

Flamini er ikke den nye Gattuso, Flamini er Flamini. En virkelig fighter, som også har en utrolig god teknikk.

Eboue spilte også en av sine beste kamper PÅ MIDTBANEN, han eide ræv på høyre backen, men han er ikke like god på midten ennda. Også må det bli slutt på det usportslige han holder på med, var kanskje litt strengt idømt det gule kortet idag. Men Eboue går inn i duellen for å bli felt, og han faller rellativt lett.

Lehmann viser idag att han fortsatt er en keeper i verdensklasse. Hadde ikke så mange redninger, ikke så mye jobb å gjøre heller. Men den ene redningen på korneren var strålende. For å ikke snakke om igangsettingen hans, hadde 3-4 gode raske igangsettinger som Arsenal fikk gode sjangser på. Den ene gangen ble han neste assist da han kastet over halve banen til Adebayor. Lehmann er en bedre keeper enn Almunia, selv om Lehmann kan finne på de rareste ting iblandt.

Vi ser igjen hvor gode backene våre er, og hvor mye de springer. Godt å ha de tilbake.

Tenkte aldri jeg skulle se Toure bli skadet av å bli truffet av en ball i leggen. Men det var vel noe mere enn det som skulle til for at han ble byttet ut. Men vi får inn en strålende Senderos, som idag til og med kom med noen gode passninger.

Adebayor hadde ikke sin beste dag på jobben, men det må vel aksepteres att han ikke klare å prestere i hver eneste kamp. Men blir likevel litt irritert på ham når han ikke sentrer til en Eduardo som ofte er bedre posisjonert. Eduardo og Hleb presterte ikke like godt som jeg hadde trodd.

Men jeg er fornøyd med kampen, vi rundspilte Milan. Og verdens beste spiller, Kaka? Kaka who? Ikke mange lag i verden som kan skryte på seg det.

Det skjer ikke ofte at Arsenal ikke skårer ett mål i en kamp, det vil si at Milan må putte minst to på oss, noe som nesten er ennda skjeldnere.

 

Dette tar vi :)

Link to comment
Share on other sites

Trodde ikke Facebook kom til å bli lønnsomt, men får jo mye rart med seg når man er der.

 

Det brøt tydligvis ut en slåsskamp på tribunene bak målet til Lehmann i 1. omgang.

 

sum guy lamped 2 stewards n like 2 police officers

 

Personen ville tydligvis ikke sitte så da klikka han tydligvis.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...