Jump to content

2008.02.20 Arsenal Vs AC Milan


Imerslundinho

Recommended Posts

  • Replies 302
  • Created
  • Last Reply

Da får vi, som du så ofte sier, være enige om at vi er uenige.

 

Det der er ikke straffespark, men filming og klart gult kort. Bra dømming av den danske dommeren.

 

Ja, det er kontakt, men kontakten er så minimal at Eboue aldri ville falt på den måten om han ikke gjorde et stup. Fallet hans er også unaturlig, og han spreller mye med armer og bein, i tillegg til å rulle litt etterpå. Har ikke sett situasjonen i ettertid, men er ganske sikker på at dette var tilfelle.

 

IKKE straffespark.

 

Då er eg i dette tilfellet einig med Chaz om å vere ueinig med deg Helmik`n.. :)

 

Eg skal vere den første til å innrømme at Eboue har gjort ein del tullete ting, men her fell eg for fristelsen og tek han i forsvar..

Etter mi meining er det ikkje ein spelar i PL, eller nokon annan serie for den del, som ikkje til dels hadde "utnytta" situasjonen som oppstår når det er kontakt med motspelaren, og då spesielt i feltet... Sjå på Pato for eksempel, eller på Oddo i fleire "nærkampar" med Ade..

 

Det er kontakt, men det kan diskuterast om det er NOK kontakt til at det skal vere straffe, men noko gult kort er det ikkje, etter mi meining.. i såfall skulle det vore delt ut minst 10 gule kort iløpet av kampen..

 

Nei, i denne kampen spelte Eboue med eit driv og ein innsats som er forbilledleg etter mi meining.. Han blør for drakta, og viser kvifor Wenger har trua på han..

Link to comment
Share on other sites

Var vel egentlig "det beste tidspunktet" å få disse skadene hvis det kan tenkes litt positivt på det :) Toure sin kommer når Senderos storspiller med stor S og Eboue har 3 kampers karantene i PL. Hva blir lagoppstillingen mot Birmingham? Tipper noe slikt jeg da:

 

------------L/A------------

Sagna-Phil-Gallas-Clichy

Hleb-Fab-Flamini-Eduardo

------Bendtner-Ade------

 

Det ville vel egentlig være det beste. Eller så setter Wenger Walcott inn på høyre, Hleb på venstre og Eduardo på topp.

Link to comment
Share on other sites

Hvor er goalgetterne i disse oppgjørene?

 

Vi trenger en notorisk målscorer som vet å sette sjansene han får.

 

...og Adebayor kan ikke, selv efter å ha scoret i alle kampene i 2008, kalles en notorisk målscorer? Synes efterlysningen, Adebayors og Eduardos form tatt i betraktning, faller på sin egen urimelighet.

 

Det har du selvsagt helt rett i, men jeg føler, og vil aldri føle, de enorme goalgetteregenskapene i Adebayor. Eduardo har litt av det, men Adebayor mangler det hvor man føler at målene kan komme når som helst - ut av ingenting, slik som blandt andre Zlatan, Totti og Trezeguet kan.

 

Men du har rett i at jeg er noe urettferdig med min uttalelse, og jeg trekker det tilbake til en viss grad. Men så lenge Robin ikke gjør en slutt på skademarerittene så MÅ vi få inn en ny spiss. Beklager Dudu og Bendtner, men jeg stoler ikke helt på dere - ennå. Dere skal få litt tid til, men får vi en mulighet til å hente Benzema i sommer, så må vi gjøre det for alt i verden!

 

Den her måtte jeg bare svare på! Når du skal trekke fram spillere som kan lage mål ut av ingenting kan du retten ogh sletten ikke nevne Trezegol ! :) hehe

 

Stolt over å være gooner! Måten vi hadde Milan i kne på en stor periode var herlig å se på. Vanvittig ergelig at gutta må gå skuffa i garderoben etter en kamp som det her.

Irriterer meg over at Eboue ALDRI scorer! Han skyter mye og får ofte store muligheter, men, som idag, blåser han de ALLTID utenfor eller over.

Redd dette var et for dårlig resultat, vil bli en helt annen kamp i Milan. Men absolutt åpent.

 

We`re on our way

We`re on our way

 

We`re going to Moscow

We`re going away!

Link to comment
Share on other sites

Er stolt av guttene slik de spilte igår. Hadde vår notoriske målscorer

Adebayor(ser noen mener Ade ikke er en notorisk målscorer....hvor har de vært i 2007/2008????) satt den hadde det vært et fantastisk resultat.

Men det er stort det spillet som ble vist igår. i 2 omg utspilte vi til tider Milan som er et av verdens beste lag.

Flamini og Fabregas kontrollerte og styrte midtbanen med stil og ikke minst muskler. Herlig.

Var ingen som leverte en svak kamp igår. Dudu kunne kanskje hevet seg et hakk,men Eboue viste...igjen at han definitivt har noe å gjøre i den rødhvite trøya. Fikk et urettferdig gult kort. Det var kontakt og ikke unaturlig at han faller. Svakt dømt av en ellers god dommer.

 

Man of the match: Vanskelig men gutten som alle har dømt nord og ned Senderos var Stor idag. Syns Gallas/Senderos fungerer meget bra isammen.

 

Jeg har tro på at spiller vi like bra på san siro er vi videre...men det kommer til å bli tøft.

Link to comment
Share on other sites

Bra kamp av gutta,de spilte tross alt mot et av de beste lagene som er.

Liker ikke å trekke fram enkeltspillere,men synes flamini er helt fantastisk i år.

Han holder i mine øyne både kaka og gattuso i sjakk,samtidig som han aldrig ligger og klager etter taklinger,men bare spretter opp og på plass :)

Eboue gjør en bra kamp,men jeg står ved det jeg har sagt tidligere,det lukter langt fra 10 mål per sesong fra han på vingen.

Jeg ønsker mer enn noe annet en ving med gode avslutnings egenskaper,eboue avslutter som en back og da blir det ikke mange målene.

Føler at det laget trenger nå er og få van persie tilbake,da har vi plutselig en spiller som kan skåre fra hvor som helst på banen+at vi blir veldig farlig på frispark.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan ikke forstå de som synes Milan spilte en dårlig kamp i dag. Det er et usedvanlig veloganisert lag, men mange svært dyktige enkeltspillere. I perioder ble de overspilt av Arsenal, men etter hver slik periode ko de tilbake, og PRØVDE å spille god fotball. Jeg synes AC Milan både er et sympatisk og meget godt fotballlag. I tillegg så har de Paolo Maldini, rett og slett en legende i levende live. AC Milan`s svar på Tony Adams, bare litt mer ballsikker! :) En antastisk person og fotballspiller.

SYMPATISK!!!??

Vet du for det første hvem Silvio Berlusconi er?

Det er det verste av de italienske drittlagene!

 

Hvor er goalgetterne i disse oppgjørene?

 

Vi trenger en notorisk målscorer som vet å sette sjansene han får.

 

...og Adebayor kan ikke, selv efter å ha scoret i alle kampene i 2008, kalles en notorisk målscorer? Synes efterlysningen, Adebayors og Eduardos form tatt i betraktning, faller på sin egen urimelighet.

 

Det har du selvsagt helt rett i, men jeg føler, og vil aldri føle, de enorme goalgetteregenskapene i Adebayor. Eduardo har litt av det, men Adebayor mangler det hvor man føler at målene kan komme når som helst - ut av ingenting, slik som blandt andre Zlatan, Totti og Trezeguet kan.

 

Men du har rett i at jeg er noe urettferdig med min uttalelse, og jeg trekker det tilbake til en viss grad. Men så lenge Robin ikke gjør en slutt på skademarerittene så MÅ vi få inn en ny spiss. Beklager Dudu og Bendtner, men jeg stoler ikke helt på dere - ennå. Dere skal få litt tid til, men får vi en mulighet til å hente Benzema i sommer, så må vi gjøre det for alt i verden!

jeg kan ikke heller si at henry var en notorisk målscorer...

Link to comment
Share on other sites

Er stolt av guttene slik de spilte igår. Hadde vår notoriske målscorer

Adebayor(ser noen mener Ade ikke er en notorisk målscorer....hvor har de vært i 2007/2008????) satt den hadde det vært et fantastisk resultat.

Men det er stort det spillet som ble vist igår. i 2 omg utspilte vi til tider Milan som er et av verdens beste lag.

Flamini og Fabregas kontrollerte og styrte midtbanen med stil og ikke minst muskler. Herlig.

Var ingen som leverte en svak kamp igår. Dudu kunne kanskje hevet seg et hakk,men Eboue viste...igjen at han definitivt har noe å gjøre i den rødhvite trøya. Fikk et urettferdig gult kort. Det var kontakt og ikke unaturlig at han faller. Svakt dømt av en ellers god dommer.

 

Man of the match: Vanskelig men gutten som alle har dømt nord og ned Senderos var Stor idag. Syns Gallas/Senderos fungerer meget bra isammen.

 

Jeg har tro på at spiller vi like bra på san siro er vi videre...men det kommer til å bli tøft.

 

Senderos beviser nok en gang at han er en meget god spiller. I de fleste andre lag ville Senderos allerede for flere år siden være fast inventar og i tillegg vært sett på som en spillende stopper. Det ambisiøse spillet til Arsenal krever at samtlige spillere har mer enn vanlig grunn- og passningsteknikk og det har nok vært Senderos sitt største problem. Han har ikke alltid kunnet spille på det han er best på dvs dueller og klareringer, men han har blitt hardt utfordret på sine svakeste sider som teknikk og hurtighet. Plasseringsevnen hans har alltid vært god og når han er i form kompenserer han utrolig godt for litt manglende hurtighet med kloke valg. Han har mindre feilmargin enn feks Toure som kan kompensere for sine feil med å løpe opp motstanderen.

Den Senderos vi har sett i år har tatt mange av de samme stegene som Flamini. Han tør mer med ballen og virker sikrere i sine oppspill. Det er mer tempo i både mottak og avleveringer og bidrar dermed til å holde tempoet oppe og slipper unna det verste presset. Det mest imponerende for meg er at han nå slår nesten samtlige pass med foten lengst fra angriper for å unngå å bli satt under for hardt press og at passet skal kunne bli avskåret: Dvs slår han mot Clichy under press bruker han venstre ben og motsatt. Det gir ham litt mer tid og han er i bedre balanse. Ser også at mange av passene hans går forbi både første og andre pressledd hos motstander og også disse blir slått både med høyre og venstre ben.

 

I går var han stor. Han tar ut den lille brassen hver gang han prøver seg og mister ikke hodet når løpene går rundt ham. Stoler enormt på duellstyrken sin og oser autoritet. Kan ikke huske at noen annen milanspiller faktisk våget å gå mot ham en-mot-en. Er litt uheldig i situasjonen med Oddo, hvor ballen lander heldig for Milan etter en duell, men den som synder mest er likefullt Eduardo som ikke plukker opp mannen sin. Resten av kampen er han feilfri så vidt jeg husker.

 

Per i dag ingen katastrofe at Toure er ute, men det gjør oss desverre igjen mer utsatt for skader. Hvis Gallas eller Senderos nå skulle falle fra blir det igjen en liten krise siden Song også sliter. Sesongen i år har vist at vi trenger 4 stoppere på høyt nivå for å klare alle skadene som kommer i løpet av vinteren.

 

Tilslutt vil jeg nevne at ikke alle har dømt han nord og ned, og ikke alle har dømt Song, Flamini og Eboue nord og ned heller. Noen har forsvart deres talent og spill med nebb og klør i alle år og vil nok fortsette med det :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan ikke forstå de som synes Milan spilte en dårlig kamp i dag. Det er et usedvanlig veloganisert lag, men mange svært dyktige enkeltspillere. I perioder ble de overspilt av Arsenal, men etter hver slik periode ko de tilbake, og PRØVDE å spille god fotball. Jeg synes AC Milan både er et sympatisk og meget godt fotballlag. I tillegg så har de Paolo Maldini, rett og slett en legende i levende live. AC Milan`s svar på Tony Adams, bare litt mer ballsikker! :P En antastisk person og fotballspiller.

SYMPATISK!!!??

Vet du for det første hvem Silvio Berlusconi er?

Det er det verste av de italienske drittlagene!

 

Hvor er goalgetterne i disse oppgjørene?

 

Vi trenger en notorisk målscorer som vet å sette sjansene han får.

 

...og Adebayor kan ikke, selv efter å ha scoret i alle kampene i 2008, kalles en notorisk målscorer? Synes efterlysningen, Adebayors og Eduardos form tatt i betraktning, faller på sin egen urimelighet.

 

Det har du selvsagt helt rett i, men jeg føler, og vil aldri føle, de enorme goalgetteregenskapene i Adebayor. Eduardo har litt av det, men Adebayor mangler det hvor man føler at målene kan komme når som helst - ut av ingenting, slik som blandt andre Zlatan, Totti og Trezeguet kan.

 

Men du har rett i at jeg er noe urettferdig med min uttalelse, og jeg trekker det tilbake til en viss grad. Men så lenge Robin ikke gjør en slutt på skademarerittene så MÅ vi få inn en ny spiss. Beklager Dudu og Bendtner, men jeg stoler ikke helt på dere - ennå. Dere skal få litt tid til, men får vi en mulighet til å hente Benzema i sommer, så må vi gjøre det for alt i verden!

jeg kan ikke heller si at henry var en notorisk målscorer...

 

Håper du spøker..

 

Helmik: du har etterhvert blitt en ganske fornuftig gutt, men mangler fortsatt litt tålmodighet. Vet ikke hvor mye du følger fransk fotball, men å hevde at Benzema er en notorisk målscorer er ikke riktig. Han er mer en Rooney-type som med kraft og tempo kan jage og skape mye, men er ikke helt en slik type som glir inn i Arsenal. Ikke veldig lett å spille sammen med, og ikke helt ulik Baptista som du også ønsket deg veldig sterkt.

Benzema har vært god i år, middels i fjor og hadde et lite gjennombrudd året før hvor han knapt spilte 10 kamper. Han har per nå scoret 16 mål på 25 kamper og kun i en kamp scoret mer enn ett mål (3 mot meget svake Metz). Når man i tillegg vet at nivåforskjellen mellom de beste og dårligste lagene i Ligue 1 er veldig stor, er ikke denne målratioen veldig imponerende. Han har prestert dårligere enn feks Ade når man tenker på mål i forhold til motstander og kvaliteten ligaene i mellom.

 

Gutten er et kjempetalent, men vil fort koste 300 mill. Aulas selger aldri billig og er en mester med penger. Lyon tjener store summer på salg og gjør ofte gode kjøp som er middels dyre. Når man da tenker på at han har kommet igjennom i løpet av 2 år er det klart at det finnes mange talenter som man kan få langt billigere som på like kort tid kan få en tilsvarende karriere. Når Wenger sier at vi har de største talentene i gruppen 16-18 år stemmer nok dette. Scoutingsystemet til Arsenal er det mange som prøver å kopiere, men per i dag er det ingen som har klart det fullt ut. Tenk på forvandlingen vi har sett i enkelte av våre egne spillere fra i fjor til i år og tenk på hva som kan skje fra i år til neste år. Å slenge ut slike beløp på en ung spiller som faktisk kun har prestert i litt over ett år er galskap i mine øyne. Jeg kan ikke tenke meg at Wenger er intr i å betale slike summer når man igjen og igjen ser at fantastiske spillere dukker opp fra det store intet.

Link to comment
Share on other sites

Dette var en meget god kamp av Arsenal. Gjennomført over hele linja. Bare et svakt punkt slik jeg så kampen. Men kampen var en typisk stang-ut kamp. Beklageligvis for oss. Og at ikke Ade scorer på slutten er helt utrolig. Men, det viktigste var faktik at vi holdt nullen. Sånn som kampen utviklet. Dette er defintivt ikke kjørt. Et heltent kontrende Arsenal på Guissepe Meazza kan fort gå videre.

 

Dagens virkelig positive overraskelse for meg var Eboue. Selv om samtlige gjorde en helhjertet innsats så er Eboue for meg dagens man of the match. Han var virkelig stor. Jens var stødig, Clichy var sitt normale gode selv, Sagna og Gallas hadde kontrollen, og nå er vi vel også enige om at Big Phil holder mål, ikke sant?

 

Midtbanen var sitt gode gamle jeg, Ade gjorde en god kamp, men var uheldig. Den eneste som ikke kom godt nok fra dagens kamp var etter mitt skjønn Eduardo. Han har mer å gå på. Bendtner gjør et greit innhopp, men ikke mer. Og Theo gjør det han er best til, slår et kanoninnlegg i det 94 minutt.

 

Som sagt, og avslutningvis, dette løpet er defintivt ikke kjørt, men AC Milan er gode, ingen må tro noe annet. Det var generelt en god kamp, hvor begge lag faktisk ville spille fotball.

 

Bendtner gjorde en god figur i dag etter han ble bytta inn, han kjempet på og hadde mange gode passnigner med både bein og hode, nok en god kamp av Bendtner!

DU ER 100% SIKKER PÅ AT DU SÅ KAMPEN I DAG???

Han klarer ikke stokke beina sine! minner meg om crouch for Lfc:S

 

Peter Crouch er da en utmerket spiller?

 

Milan spiller vel på San Siro mens Internazionale spiller på Guissepe Meazza?

Link to comment
Share on other sites

 

Milan spiller vel på San Siro mens Internazionale spiller på Guissepe Meazza?

 

Det er en og samme bane.

 

SYMPATISK!!!??

Vet du for det første hvem Silvio Berlusconi er?

Det er det verste av de italienske drittlagene!

 

 

Om jeg vet hvem Silvio Berlusconi er? Ja, jeg vil da mene det. Vet du hvem Sir Henry Norris var?

Link to comment
Share on other sites

Hvem har noen liter med nitro til overs!!????

 

Dette var en innihampen spennende kamp, og det er leeenge siden jeg har stått i sofaen på nesten hvert angrep. Vi kjørte over et av Italias beste lag, og minst mest rutinerte lag, i lange perioder. Milan brukte ALL sin rutine i forsvar i går, og prøvde gang på gang å få til et press på Arsenal. Høyt press med spissene, agressive midtbanespillere og midtstoppere som var kontante i kroppskontakten hadde stresset hvert eneste lag. Men "young guns" ble ikke affektert voldsomt av det, og kjørte over Milan gang på gang. Med litt mer "is i magen" kunne både Fabregas, Eduardo og Adebayor ha puttet mål. Adebayor med kampens soleklart største sjanse, og han kommer nok til å slite med å sove på et par netter etter den.

 

Eboue sin situasjon kunne fint ha blitt blåst straffe på, men heller ingenting å si på at det ikke blir blåst. Skandale at det blir gult kort for filming, for det er 100% kontakt mellom spillerne og Eboue er i stormende fart fremover i 16 meteren. Ellers grei dømming av dansken, med unntak av noen unødvendige frispark som kunne gått som fordel.

 

Lehman fremstår som en autoritet igjen, og jeg er svært spennende på om Almunia klarer å spille seg inn på laget igjen. Han har ikke spilt seg ut, men med det spillet som Lehman viser for tiden så skal det utrolig mye til for at Almunia skal ta plassen tilbake.

 

Senderos kler av en av verdens beste spisser i samtlige minutter han spiller.

 

0-0 er ingen krise, og nå er det Milan som må angripe i neste kamp. Det er fordel Arsenal. Og husk på:

 

Vi trenger bare ETT mål så er det panikk hos Milan!!!

Link to comment
Share on other sites

Då er eg i dette tilfellet einig med Chaz om å vere ueinig med deg Helmik`n.. :P

 

Eg skal vere den første til å innrømme at Eboue har gjort ein del tullete ting, men her fell eg for fristelsen og tek han i forsvar..

Etter mi meining er det ikkje ein spelar i PL, eller nokon annan serie for den del, som ikkje til dels hadde "utnytta" situasjonen som oppstår når det er kontakt med motspelaren, og då spesielt i feltet... Sjå på Pato for eksempel, eller på Oddo i fleire "nærkampar" med Ade..

 

Det er kontakt, men det kan diskuterast om det er NOK kontakt til at det skal vere straffe, men noko gult kort er det ikkje, etter mi meining.. i såfall skulle det vore delt ut minst 10 gule kort iløpet av kampen..

 

Nei, i denne kampen spelte Eboue med eit driv og ein innsats som er forbilledleg etter mi meining.. Han blør for drakta, og viser kvifor Wenger har trua på han..

 

Jeg holder fremdeles på det jeg skrev tidligere. Jeg har selv vært en av de som har kritisert Eboue, men jeg sier ikke at Eboue ikke imponerte i går, for i går var han en av våre beste. Han løp mye og sto på for laget, i tillegg til å spille en del gode pasninger og være mye involvert.

 

Men selv om han var god, så betyr ikke det at han er fri for å filme. Det var helt klart kontakt, som jeg også skrev i går, men kontakten var ikke nok til å skaffe straffespark, og ikke nok til å få Eboue til å falle slik han gjør. I tillegg til dette så søker Eboue Jankulovskis bein, og går med vilje rett på - for å falle og for å få straffe. Men den gang ei, og jeg liker svært godt at dommerne slår hardt ned på filming - måtte de bare gjort det med Ronaldo mer også.

 

Helmik: du har etterhvert blitt en ganske fornuftig gutt, men mangler fortsatt litt tålmodighet. Vet ikke hvor mye du følger fransk fotball, men å hevde at Benzema er en notorisk målscorer er ikke riktig. Han er mer en Rooney-type som med kraft og tempo kan jage og skape mye, men er ikke helt en slik type som glir inn i Arsenal. Ikke veldig lett å spille sammen med, og ikke helt ulik Baptista som du også ønsket deg veldig sterkt.

Benzema har vært god i år, middels i fjor og hadde et lite gjennombrudd året før hvor han knapt spilte 10 kamper. Han har per nå scoret 16 mål på 25 kamper og kun i en kamp scoret mer enn ett mål (3 mot meget svake Metz). Når man i tillegg vet at nivåforskjellen mellom de beste og dårligste lagene i Ligue 1 er veldig stor, er ikke denne målratioen veldig imponerende. Han har prestert dårligere enn feks Ade når man tenker på mål i forhold til motstander og kvaliteten ligaene i mellom.

 

Gutten er et kjempetalent, men vil fort koste 300 mill. Aulas selger aldri billig og er en mester med penger. Lyon tjener store summer på salg og gjør ofte gode kjøp som er middels dyre. Når man da tenker på at han har kommet igjennom i løpet av 2 år er det klart at det finnes mange talenter som man kan få langt billigere som på like kort tid kan få en tilsvarende karriere. Når Wenger sier at vi har de største talentene i gruppen 16-18 år stemmer nok dette. Scoutingsystemet til Arsenal er det mange som prøver å kopiere, men per i dag er det ingen som har klart det fullt ut. Tenk på forvandlingen vi har sett i enkelte av våre egne spillere fra i fjor til i år og tenk på hva som kan skje fra i år til neste år. Å slenge ut slike beløp på en ung spiller som faktisk kun har prestert i litt over ett år er galskap i mine øyne. Jeg kan ikke tenke meg at Wenger er intr i å betale slike summer når man igjen og igjen ser at fantastiske spillere dukker opp fra det store intet.

 

Jeg følger desverre ikke med på fansk fotball i det hele tatt, bortsett fra høydepunkter i Eurogoals på Eurosport. Uttalelsene mine kommer på bakgrunn av det jeg har sett av Benzema på landslaget, noe som begynner å bli litt etter hvert. Og ja, når jeg tenker på det så blir det litt feil å bruke "notorisk målscorer". Det jeg mener er vel at han virker svært giftig, og har potensiale til å bli noe a'la Henry i Arsenal. Faktisk er det ingen som har minnet meg mer om Henry enn Benzema; det er fryktelig morsomt å se to så like spillere spille sammen på landslaget, både på utseende og spillestil.

 

Ellers synes jeg ikke det er så verst med 16 mål på 25 kamper som 19/20 åring. Du har selvsagt rett i at det til tider er mot relativt svak motstand, men Benzema er ennå ikke ferdigutviklet, noe han kan bli under Wenger her i Arsenal.

 

Ja, 300 mill kan fort havne på bordet, kanskje mer også. Men så lenge vi har midlene, noe vi absolutt har per dags dato, så ser jeg ikke noe galt i å hente ham for den prisen. Det er selvsagt en helt vill sum med penger, men slik fotballen har utviklet seg i dag må det nok til for å få slike talenter som Benzema, som i tillegg til å være god, også er lojal med barndsomsklubben. 300 mill + er selvsagt overprising til de grader for en 20-åring, men må det til så synes jeg for en gangs skyld at Wenger kan ofre litt. Robin er for mye skadet, og Bendtner og Walcott utvikler seg ikke i riktig retning. Dudu er og blir nok kun en backup. Å få inn en spiller som Benzema her kan være veldig viktig.

 

Vi kan jo håpe at Carlos Vela blir så god som Benzema, noe jeg absolutt tror han kan bli. Men Vela vil neppe noen gang bli noen skikkelig målscorer, og han har ikke den fysikken som Benzema til en viss grad har.

 

 

Milan spiller vel på San Siro mens Internazionale spiller på Guissepe Meazza?

 

Det er en og samme bane.

 

Riktig, men det er Inter som kaller stadion for Giuseppe Meazza på grunn av legenden Meazza som spilte for Inter på 40-tallet. For AC Milan heter jo stadion San Siro. Han spilte jo riktignok også for AC Milan i en periode, men det er for Inter han er legende, og mestscorende for klubben med en helt vill scoringsstatistikk.

 

Dette er jo selvsagt kun pirk og bagateller, men det er nok altså Inter som kaller San Siro for Giuseppe Meazza.

Link to comment
Share on other sites

For å korrigere, eller forvrenge bildet enda litt til; San Siro var San Siro for begge lag, både AC Milan og Inter frem til VM i 1990. Etter ombyggingen til dette mesterskapet ble "noen", italienske fotballmyndigheter, milanesiske dignitarer eller noen andre, jeg er faktisk talt ikke sikker, enige om at San Siro skulle hete Guisseppe Meazza Stadion. Og begge lag, og supportere kalte banen det, en stund. Men etter hvert så begynte AC Milan`s supportere igjen å kalle banen San Siro. Og der er vi pr. idag. Tror jeg. :P

Link to comment
Share on other sites

For å korrigere, eller forvrenge bildet enda litt til; San Siro var San Siro for begge lag, både AC Milan og Inter frem til VM i 1990. Etter ombyggingen til dette mesterskapet ble "noen", italienske fotballmyndigheter, milanesiske dignitarer eller noen andre, jeg er faktisk talt ikke sikker, enige om at San Siro skulle hete Guisseppe Meazza Stadion. Og begge lag, og supportere kalte banen det, en stund. Men etter hvert så begynte AC Milan`s supportere igjen å kalle banen San Siro. Og der er vi pr. idag. Tror jeg. :D

 

Hehe, du vinner Chaz. Jeg legger meg paddeflat. :P

Link to comment
Share on other sites

For å korrigere, eller forvrenge bildet enda litt til; San Siro var San Siro for begge lag, både AC Milan og Inter frem til VM i 1990. Etter ombyggingen til dette mesterskapet ble "noen", italienske fotballmyndigheter, milanesiske dignitarer eller noen andre, jeg er faktisk talt ikke sikker, enige om at San Siro skulle hete Guisseppe Meazza Stadion. Og begge lag, og supportere kalte banen det, en stund. Men etter hvert så begynte AC Milan`s supportere igjen å kalle banen San Siro. Og der er vi pr. idag. Tror jeg. :D

 

Takk for nyttig informasjon :P

Link to comment
Share on other sites

Irriterer meg fortsatt at ikke Adebayor scoret på den headingen. Da kunne vi gått for et tidlig mål i Italia, og hadde vi fått det hadde vi vært så godt som videre.

 

Men uansett; stolt over laget's prestasjon i går, Eboue imponerte meg og tar seg nok sammen.

Laget stoppet i hvert fall kjeften på alle de der "Arsenal taper 5-0-personene".

 

Vi tar Milan på San Siro!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...