Jump to content

2008.02.20 Arsenal Vs AC Milan


Imerslundinho

Recommended Posts

Vi kan være stolte over å være det laget som har rundspilt Milan så lenge jeg kan huske. De første 20 av andre omgangen er det kun ett lag på banen. Vi hadde fortjent å vinne 3 - 0 i dag. Forferdelig at vi ikke kalrer å score. Ade klarer bare ikke å få hull på CL-bylla. Uansett, dersom vi har samme spill (litt bedre effektivitet, though) resten av sesongen, vinner vi The Double. Ingen tvil om det. Synes Eboue fortjener skryt. Gjør mye bra. Eneste jeg har å utsette var at han bomma på en stor sjanse. Skulle ikke fått gult kort for filming --> man kan se klar kontakt mellom knærne på spillerne! Dudu løp mye, men var veldig usynlig og var alt for mye på sidene. Resten leverer en solid kamp!

Syns heller ikke det burde blitt dømt for filming, men heller ikke for straffe. Dessverre er reglene slik at enten er det gult eller straffe ;)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 302
  • Created
  • Last Reply

Bendtner er rett og slett ikke god nok for arsenal. Når var det sist gang han spilte en bra kamp?? Han scora et avgjørende mål mot tottenham, men thats it! Mulig mange er uenige, men da vil jeg gjerne høre saklige argumenter mot akkurat dette. Er det noen som skjønner hva Wenger ser i han??

 

Ellers en kamp som minna veldig om utallige kamper i fjor.. Har det meste av spillet, men klarer ikke produsere nok sjanser og heller ikke ta vare på de få vi får. Dagens beste: Lehmann og Senderos.

 

Adebayor... han fikk ikke mål, men var god.

Hleb og Flamini var heller ikke dårlige...

 

Bendtner derimot er en talentfull spiller som hører hjemme i Arsenal stallen hvis han skjerper oppførselsen sin.

 

Hade ;)

 

BENDTNER har ikke noe å gjøre i stallen til arsenal;) desverre.. jeg vet ikke hva som har skjedd med wenger siden han putter inn bendtner isteden for walcott, med eduardo...

 

Bendtner er skam for rødtrøyene.. sorry ass...

Link to comment
Share on other sites

Det var dette målet da. Vi har mer enn nok muligheter for å dra dette i havn. Stor Heskey-faktor i dag som ikke kompenseres med det forløsende øyeblikket.

 

Forsvaret gjør en god jobb. Utskjelte Lehmann og Eboue likeså.

 

Milan har rutinen som skal til for å låse en slik kamp. Det kan fort vise seg å bli lettere å score i Milano faktisk. Vi har fortsatt alle muligheter.

 

En enkel og grei oppsummering Sir! Burde ha dratt dette i land.

Ellers er det gledelig at laget reiser seg, og at Lehmann og Eboue gjør sine saker bra. Rå redning av Lehmann i første omgang. Og tyskeren er fremdeles rask til å sette i gang.

 

Italiakampen blir annerledes. Milan legger seg ikke like mye bakpå der. Det er der vi kommer inn i bildet!!

Link to comment
Share on other sites

Bra kamp av gutta i dag - bare så utrolig irriterende at vi ikke kunne få seieren vi fortjente!

 

Som flere her inne allerede har vært inne på er ikke 0-0 noen katastrofe. Vi blir i alle fall ikke frista til å gå defensivt inn i kampen i Milano.

 

Mange gode i dag, mest anonym var vel Eduardo (som HELLER ikke er venstre ving - når skal vi få oss en sånn??), og Adebayor virka tidvis litt oppgitt og frustrert. Det er seriøst slapt å stå i offside når vi er på overtid og helst skulle hatt et mål!

 

Eboue kanskje den største positive overraskelsen. Og det gule kortet var tull, IMHO. Vel ikke verdens klareste straffe, men det var kontakt i det minste.

Link to comment
Share on other sites

Veldig skuffa, men smtidig utrolig stolt!

 

Det er klart det er bittert å avslutte kampen på 0-0, jeg føler vi overkjører Milan ganske kraftig til tider, og er det soleklart beste laget utpå der. Sjansene uteblir heller ikke, men idag hadde vi ingen til å ta vare på mulighetene.

 

Senderos, Cesc og Hleb er meget bra i dag. De to sistnevnte glitrer på midten, og Senderos slutter ikke å imponere. Adebayor har derimot en svak kamp. Flere spolerte sjanser, spesielt den siste, trekker ned; i tillegg synes jeg han somla for mye med ballen i dag. Svært skuffene at han heller ikke traff Cesc med pasningen i førsteomgang også, der Fabregas ville vært alene på 16 meteren.

 

At vi holder nullen hjemme er viktig, og som Mourinho sa en gang, 0-0 hjemme er faktisk et godt resultat. Jeg tror vi gav Ancelotti noe å tenke på i kveld, og vi vil nok uansett reise til San Siro med en god dose selvtillit. Jeg anser sjansene for avansemant som relativt gode fremdeles, og har overhodet ikke mista trua, selv om vi nok vil få det tøft i Italia.

Link to comment
Share on other sites

Syns heller ikke det burde blitt dømt for filming, men heller ikke for straffe. Dessverre er reglene slik at enten er det gult eller straffe ;)

 

Tror ikke det er riktig, oedegaard. Man ser rett som det er at spillere bare blir vinka opp igjen av dommeren uten at det vanker noe gult kort.

 

Jeg synes ikke Eboue skulle hatt gult, men en straffe hadde vel også vært av det heller lettkjøpte slaget...

Link to comment
Share on other sites

Synes heller ikke Senderos skal glemmes her. Gjør nok en gang en kjempekamp.

 

Veldig synd vi ikke klarer å få ett mål idag. Men som sagt ikke sikkert 0-0 er så galt. Det er ett resultat som gjør at Milan kommer til å gå litt mer forsiktig ut hjemme. Forhåpentligvis slipper man ett stormløp og tidlig baklengs. Med andre ord har jeg troen på at man skal kunne få satt kampen og levert godt Arsenal spill også på San Siro.

Link to comment
Share on other sites

Bendtner gjorde en god figur i dag etter han ble bytta inn, han kjempet på og hadde mange gode passnigner med både bein og hode, nok en god kamp av Bendtner!

DU ER 100% SIKKER PÅ AT DU SÅ KAMPEN I DAG???

Han klarer ikke stokke beina sine! minner meg om crouch for Lfc:S

Det må være mulig å holde en hyggeligere tone her inne. Sett flere kvasse innlegg i dag. Folk oppfatter forskjellig og har forskjellige meninger.

Link to comment
Share on other sites

Italiensk fotball på sitt beste? Veldig frustrerende kamp dette, med Milan i en haug foran eget mål. Men Arsenal hadde sjanser nok til å vinne med et par mål. Blir spennende i Milano. Håper bare ikke Milan har tenkt å "spille sitt spill" på hjemmebane. Da må vi ha ekstraomganger og straffespark for å få mål i kampen..

Link to comment
Share on other sites

Bendtner gjorde en god figur i dag etter han ble bytta inn, han kjempet på og hadde mange gode passnigner med både bein og hode, nok en god kamp av Bendtner!

DU ER 100% SIKKER PÅ AT DU SÅ KAMPEN I DAG???

Han klarer ikke stokke beina sine! minner meg om crouch for Lfc:S

 

Synes moderatorene burde utstyres med gule kort her inne... ;)

Link to comment
Share on other sites

Syns heller ikke det burde blitt dømt for filming, men heller ikke for straffe. Dessverre er reglene slik at enten er det gult eller straffe ;)

 

Tror ikke det er riktig, oedegaard. Man ser rett som det er at spillere bare blir vinka opp igjen av dommeren uten at det vanker noe gult kort.

 

Jeg synes ikke Eboue skulle hatt gult, men en straffe hadde vel også vært av det heller lettkjøpte slaget...

Hehe, okey. Mulig jeg tar feil. :o

Link to comment
Share on other sites

Deilig å riste av seg helgekampen og gå løs på Premier League igjen med selvtillit. Gutta rundspiller til tider regjerende mester, og dette er langtfra avgjort.

 

Enig med de som mener Eboue gjør det bra i dag. Han kan være en fantastisk spiller hvis han vil. Synd ikke Pires tok et kurs med ham i å få ballen i mål før han stakk..

 

Eduardo er anonym, men vi har alle sett hvordan han plutselig kan dukke opp og sette ballen i mål med største selvfølgelighet, så han fortjener definitivt plassen sin på laget...

Link to comment
Share on other sites

Adebayor Hleb etc er glimmrende spillere, men gud bedre som man savner navn som Pires Ljungberg og Henry i sånne kamper. Da hadde det ikke stått 0-0 til slutt i dag. Vi må ikke glemme at gutta er unge og fremdeles spiller på seg erfaring i så store kamper.

Link to comment
Share on other sites

Synd vi ikke vinner idag. Men vi har ett godt utgangspunkt likevel.

Hele laget spilte jevnt bra, men vi scorer ikke når vi skyter midt på keeper hver eneste gang.

 

Synes Senderos gjorde en solid figur i kveld. Jeg var ikke veldig opptimistisk da han ble satt inn for Toure tidlig i kampen.

 

Gleder meg til returkampen. Der vil nok spillet åpne seg mye mer. Noe jeg tror kommer oss til gode.

Link to comment
Share on other sites

Dette var en meget god kamp av Arsenal. Gjennomført over hele linja. Bare et svakt punkt slik jeg så kampen. Men kampen var en typisk stang-ut kamp. Beklageligvis for oss. Og at ikke Ade scorer på slutten er helt utrolig. Men, det viktigste var faktik at vi holdt nullen. Sånn som kampen utviklet. Dette er defintivt ikke kjørt. Et heltent kontrende Arsenal på Guissepe Meazza kan fort gå videre.

 

Dagens virkelig positive overraskelse for meg var Eboue. Selv om samtlige gjorde en helhjertet innsats så er Eboue for meg dagens man of the match. Han var virkelig stor. Jens var stødig, Clichy var sitt normale gode selv, Sagna og Gallas hadde kontrollen, og nå er vi vel også enige om at Big Phil holder mål, ikke sant?

 

Midtbanen var sitt gode gamle jeg, Ade gjorde en god kamp, men var uheldig. Den eneste som ikke kom godt nok fra dagens kamp var etter mitt skjønn Eduardo. Han har mer å gå på. Bendtner gjør et greit innhopp, men ikke mer. Og Theo gjør det han er best til, slår et kanoninnlegg i det 94 minutt.

 

Som sagt, og avslutningvis, dette løpet er defintivt ikke kjørt, men AC Milan er gode, ingen må tro noe annet. Det var generelt en god kamp, hvor begge lag faktisk ville spille fotball.

 

Bendtner gjorde en god figur i dag etter han ble bytta inn, han kjempet på og hadde mange gode passnigner med både bein og hode, nok en god kamp av Bendtner!

DU ER 100% SIKKER PÅ AT DU SÅ KAMPEN I DAG???

Han klarer ikke stokke beina sine! minner meg om crouch for Lfc:S

 

Peter Crouch er da en utmerket spiller?

Link to comment
Share on other sites

Strålende innsats fra alle, bare tilfeldigheter og dårlige avslutninger gjør at vi ikke vinner. Og så Eboue da, gutten spiller som en gud i dag, selv om jeg ikke ville ha han på laget :-)

 

STOLT GOONER!

 

(Milan var patetiske, minner meg om Chelsea på sitt verste.)

Link to comment
Share on other sites

Dette var en meget god kamp av Arsenal. Gjennomført over hele linja. Bare et svakt punkt slik jeg så kampen. Men kampen var en typisk stang-ut kamp. Beklageligvis for oss. Og at ikke Ade scorer på slutten er helt utrolig. Men, det viktigste var faktik at vi holdt nullen. Sånn som kampen utviklet. Dette er defintivt ikke kjørt. Et heltent kontrende Arsenal på Guissepe Meazza kan fort gå videre.

 

Dagens virkelig positive overraskelse for meg var Eboue. Selv om samtlige gjorde en helhjertet innsats så er Eboue for meg dagens man of the match. Han var virkelig stor. Jens var stødig, Clichy var sitt normale gode selv, Sagna og Gallas hadde kontrollen, og nå er vi vel også enige om at Big Phil holder mål, ikke sant?

 

Midtbanen var sitt gode gamle jeg, Ade gjorde en god kamp, men var uheldig. Den eneste som ikke kom godt nok fra dagens kamp var etter mitt skjønn Eduardo. Han har mer å gå på. Bendtner gjør et greit innhopp, men ikke mer. Og Theo gjør det han er best til, slår et kanoninnlegg i det 94 minutt.

 

Som sagt, og avslutningvis, dette løpet er defintivt ikke kjørt, men AC Milan er gode, ingen må tro noe annet. Det var generelt en god kamp, hvor begge lag faktisk ville spille fotball.

 

Hør,hør!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...