Jump to content

2008.01.06 Burnley Vs Arsenal


Imerslundinho

Recommended Posts

Burnley Vs Arsenal

6. Januar 2008, kl 15:00 Norsk tid

 

TV Kanaler:

SportN

 

Streams:

Myp2p.eu

Forumets stream-tråd

 

Hoveddommer:

Alan Wiley

 

Skadesituasjon:

Arsenal.com - Injury News

 

Høydepunkter:

Verdensvevet.com

 

Formkurve: (Alle turneringer)

Burnley: T T U U T T

Arsenal: S S S U S S

 

Siste 5 møter mellom disse lagene:

PL, 20-12-75 Arsenal 1-0 Burnley

PL, 16-08-75 Burnley 0-0 Arsenal

PL, 22-03-75 Burnley 3-3 Arsenal

PL, 07-09-74 Arsenal 0-1 Burnley

PL, 02-02-74 Arsenal 1-1 Burnley

 

Head to head:

 

Arsenal og Burnley har møtt hverandre 93 ganger før. Arsenal har vunnet 41 av kampene, spilt uavgjort 20 ganger og tapt 32 ganger mot Burnley.

 

P 93 W 41 D 20 L 32

 

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 103
  • Created
  • Last Reply

Enig i at Djourou trenger kamptrening i Arsenal. Videre hadde det vært fint med en Walcott fra start. Synd at van Persie ikke er tilbake, for dette hadde vært en perfekt kamp å komme i form i. Ellers tror jeg Wenger stiller med mange unggutter framover, men har litt mer rutine bakover for der kan han ikke ta noen sjanser. Fabianski i mål?

Link to comment
Share on other sites

Hvem er det snakk om?

Vår egen --> Nordtveit. Spørsmålet er om han er skadet, og om han er i form til å spille. Kanksje ikke så smart å la han prøve seg i en kam pder han ikke er 100% og dermed fort kan gjøre et dårlig inntrykk. Gutten er fortsatt ung og vil garantert få sjanser i ligacupen til neste år - om han ikke allerede får det mot Tottenham!

Link to comment
Share on other sites

Sannsynligheten for at han får sjangser fremover er vel ganske stor ettersom Song også skal til Afrikamesterskapet. Ser for meg at Djorou spiller stortsett på 1. laget mens Nordtveit og Senderos muligens spiller i Ligacupen.

 

Er han skadefri ser jeg ikke bortifra at han er på benken mot Burnley og at han muligens får et innhopp

Link to comment
Share on other sites

Magnus87:

Vår egen --> Nordtveit

Åja, burde kanskje tenkt meg til det. :huh:

 

Vi må for all del ikke undervurdere Burnley, og ta seieren på forskudd. Da kan det fort (for å sitere Thor-Rune Haugen) "gå fille-veien"!

 

Tror på dette laget: (4-5-1)

 

Lehmann, Hoyte, Senderos, Gallas, Clichy, Eboue, Fabregas, Flamini, Diaby, Hleb, Adebayor

Link to comment
Share on other sites

Sannsynligheten for at han får sjangser fremover er vel ganske stor ettersom Song også skal til Afrikamesterskapet.

 

Song er ikke med i troppen. Med andre ord blir Alexandre igjen i London mens resten av landslaget reiser til Afrika.

Link to comment
Share on other sites

Sannsynligheten for at han får sjangser fremover er vel ganske stor ettersom Song også skal til Afrikamesterskapet.

 

Song er ikke med i troppen. Med andre ord blir Alexandre igjen i London mens resten av landslaget reiser til Afrika.

Som nevnt andre steder på forumet så skal Song også reise. Dette bekrefter Arsenal.com i dag.

 

Ellers er det jo artig å se hvor raskt ting endrer seg, Flamini er en en av våre viktigste og beste spillere og det disukteres hvorvidt Song skal til Afrikamesterskapet eller ikke. For 6 mnd siden er dette spillere de fleste hadde ønsket på hodet og ræva ut av klubben.

 

Når det gjelder laget så pleier vel Wenger å stille gode lag i Fa Cupen. Håper dog vi slipper for mange tilfeller av å hvile de viktigste så det blir omkamp. Dette har skjedd noen ganger i ett allerede tøft kamp program.

Link to comment
Share on other sites

Synd at Song også ble tatt ut, men så klart veldig bra for han sin del og han vil helt sikkert skaffe seg verdifull erfaring i Afrika-mesterskapet som kan hjelpe både han og oss videre fremover.

 

Selv om vi blir enda mer sårbare defensivt så får vi bare satse på at de vi har igjen klarer å holde seg skadefrie.

 

Link; http://www.arsenal.com/article.asp?thisNav...+Cup+of+Nations

Link to comment
Share on other sites

Det er snodig for etter det som stod i Daily Mirror

var det Song Wenger hadde tenkt å bruke som Kolo's erstatter.

Skal bli spennende å se om Wenger velger Djorou el Senderos nå.

 

Når det gjelder Burnleykampen er jeg nokså sikker på at det

ikke blir noe Carling mannskap.

Fa cupen er spesiell i England i motsetning til Mikke Mus cupen.

Link to comment
Share on other sites

Wenger stiller med et lag han regner med er sterkt nok. Det er ingen dum ting å spare noen av våre mest brukte spillere mot Burnley, og det vil overraske meg veldig om Wenger stiller med toppet lag.

 

Jeg tipper:

 

Fabianski

Hoyte - Djourou - Senderos - Traore

Walcott - Diarra - Denilson - Diaby

Eduardo - Bendtner

 

Med andre ord, et lag som passer godt inn i liga-cupen!

Link to comment
Share on other sites

Sannsynligheten for at han får sjangser fremover er vel ganske stor ettersom Song også skal til Afrikamesterskapet.

 

Song er ikke med i troppen. Med andre ord blir Alexandre igjen i London mens resten av landslaget reiser til Afrika.

Som nevnt andre steder på forumet så skal Song også reise. Dette bekrefter Arsenal.com i dag.

 

Beklager. Fikk ikke med meg dette før jeg skrev posten. Den tidligere rapporten var at han ikke skulle reise.

Link to comment
Share on other sites

Og nå sier Wenger at Eboue og Toure skal spille før de reiser nedover til helgen. Det sier litt om satsingen på FA-cupen!

Jepp, FA-cupen er noe helt annet enn Mikke Mus-cupen, hvor det er helt greit å satse på unggutta. Er mye mer prestisje å vinne FA-cupen, siden denne gjelder for alle profesjonelle lag i hele England.

Med Eboue og Toure fra start, håper jeg på at Gallas og Sagna (evt Clichy) hviles, og at Hoyte får enda en sjanse på høyrebacken. Enten Djourou/Senderos sammen med Kolo og Traore på venstre, hvis da Wenger velger å spare Clichy.

 

Da blir nok Eboue høyreving, Diaby venstreving og Gilberto sammen med Diarra/Denilson sentralt på midten.

 

Blir vel Ade-Dudu på topp.

 

Jens/Fabianski

Hoyte-Kolo-Djourou-Traore

Eboue-Gilberto-Denilson-Diaby

Ade-Dudu

 

Bør være mer enn sterkt nok dette laget til å gå videre til fordel for Burnley. Men kan hende Wenger velger å la enten Flam eller Cesc starte, siden Denilson-Diarra nok for sjansen i Ligacupkampen bare 3 dager senere.

Link to comment
Share on other sites

Wenger stiller med et lag han regner med er sterkt nok. Det er ingen dum ting å spare noen av våre mest brukte spillere mot Burnley, og det vil overraske meg veldig om Wenger stiller med toppet lag.

 

Jeg tipper:

 

Fabianski

Hoyte - Djourou - Senderos - Traore

Walcott - Diarra - Denilson - Diaby

Eduardo - Bendtner

 

Med andre ord, et lag som passer godt inn i liga-cupen!

 

Facupen er en cup som det er prestisje å vinne. Noe helt annet enn Mikke Mus cupen Helge.

Derfor har jeg liten tro på at Wenger kjører utpå et så B-prega lag du har der.

2 keeperen pleier å få spille Fa cup og det er Lehmann ennå.

 

Tipper på dette laget

 

Lehmann

 

Sagna Toure Gallas Clichy

 

Eboue Denilson Flamini Mozart

Ade Dudu

Link to comment
Share on other sites

"Gamle" Turf Moor er ikke helt gammel lenger. Det har kommet to nye tribuner siden Gabriel Høyland forelsket seg i Burnley. Men at det for oss gamle nostalgikere skal bli både spennende og spesielt, dt er jeg helt enig med deg i Oskar. Og når det gjelder Ralph Coates, så var det vel bare Bobby Charlton som hadde en verre hentesveis! :D

Link to comment
Share on other sites

Wenger stiller med et lag han regner med er sterkt nok. Det er ingen dum ting å spare noen av våre mest brukte spillere mot Burnley, og det vil overraske meg veldig om Wenger stiller med toppet lag.

 

Jeg tipper:

 

Fabianski

Hoyte - Djourou - Senderos - Traore

Walcott - Diarra - Denilson - Diaby

Eduardo - Bendtner

 

Med andre ord, et lag som passer godt inn i liga-cupen!

 

Facupen er en cup som det er prestisje å vinne. Noe helt annet enn Mikke Mus cupen Helge.

Derfor har jeg liten tro på at Wenger kjører utpå et så B-prega lag du har der.

2 keeperen pleier å få spille Fa cup og det er Lehmann ennå.

 

Tipper på dette laget

 

Lehmann

 

Sagna Toure Gallas Clichy

 

Eboue Denilson Flamini Mozart

Ade Dudu

 

Tror nok også du får rett i Toure og Eboue. Wenger håper han får bruke dem før avreise. Ellers tror jeg det kan bli en fantastisk opplevelse lørdag. Gleder meg vilt til et skikkelig cup-oppgjør igjen. Det må da være mange, mange år siden sist? :D

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...