Jump to content

2008.01.06 Burnley Vs Arsenal


Imerslundinho

Recommended Posts

Kampen spilles søndag. Trodde selv det var lørdag, siden det står den 5/1 på terminliste kortet vi fikk fra klubben.

Fint at kampen blir sendt på SportN. Den har jeg hjemme :)

 

Flate - går den på søndag???? :D

Ja, så da får vi heller glede oss til en fantastisk søndag :) . Blir sikkert artig med de andre lagene som spiller lørdag også.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 103
  • Created
  • Last Reply

Og nå sier Wenger at Eboue og Toure skal spille før de reiser nedover til helgen. Det sier litt om satsingen på FA-cupen!

Jepp, FA-cupen er noe helt annet enn Mikke Mus-cupen, hvor det er helt greit å satse på unggutta. Er mye mer prestisje å vinne FA-cupen, siden denne gjelder for alle profesjonelle lag i hele England.

Med Eboue og Toure fra start, håper jeg på at Gallas og Sagna (evt Clichy) hviles, og at Hoyte får enda en sjanse på høyrebacken. Enten Djourou/Senderos sammen med Kolo og Traore på venstre, hvis da Wenger velger å spare Clichy.

 

Da blir nok Eboue høyreving, Diaby venstreving og Gilberto sammen med Diarra/Denilson sentralt på midten.

 

Blir vel Ade-Dudu på topp.

 

Jens/Fabianski

Hoyte-Kolo-Djourou-Traore

Eboue-Gilberto-Denilson-Diaby

Ade-Dudu

 

Bør være mer enn sterkt nok dette laget til å gå videre til fordel for Burnley. Men kan hende Wenger velger å la enten Flam eller Cesc starte, siden Denilson-Diarra nok for sjansen i Ligacupkampen bare 3 dager senere.

 

tror nok det er du som er nærmest startoppstillingen her, kan være sagna spiller her og hoyte i liga-cup..

denilson spiller nok liga-cup kampen men ikke usannsynlig han starter her og..

 

wenger har sagt at gilberto toure eboue og jens spiller, at gallas og clichy kansje bør viles i denne, og at han skal vile de som skal spille liga-cup 3 dager senere..

dortmund har kalt til pressekonferanse i morgen tidlig, så jeg håper at det er mad-jens som er på vei ut døren og at fabianski starter..

håper og få se walcott litt fremover

Link to comment
Share on other sites

Dette kan bli en kamp der Arsenal fort kan tape og noen husker sikkert da Wrexham slo ut Arsenal FA cupen i 1992 med 2-1, etter mål av Mickey Thomas (tidligere manu og chelsea spiller) og Steve Wadkin (som aldri ble noe etter dette).

 

 

Men eg håper og tror at Arsenal vil dra dette i land ganske så greit, men vi har sett det før i sånne David mot Goliat oppgjør at det er ikke bare bare dette, men om Arsenal stiller med dette laget, vil eg tro det skal bli en ganske så enkel seier:

 

 

Fabianski

Eboue - Djourou - Senderos - Clichy

Walcott - Diarra - Song - Diaby

Eduardo - Bendtner

 

 

eg tror dette blir en lignende kamp som da vi spilte mot Farnborough for noen år siden da vi vant 5-1, eg tipper 5-1 i dette oppgjøret :D

Link to comment
Share on other sites

Jeg har liten tro på at Burnley gir oss skikkelig god motstand. Selfølgelig er det mulig, men allikevell, så håper jeg at vi stiller med ganske mange B-spillere her iallefall.

 

Håper vi stiller med dette mannskapet:

 

Fabianski

Hoyte-Toure-Djourou-Traore

Walcott-Fabregas-Diarra-Diaby

Dudu-Bendtner

 

Kanskje dette laget er veldig likt det som stiller i LC neste uke, så tviler litt på at Wenger starter med det. Det hadde også blitt veldig slitsomt for spillerene og spille to kamper så tett oppi hverandre.

Så et mer realistisk lag er dette:

 

Lehmann

Sagna-Toure-Djourou-Traore

Eboue-Fabregas-Flamini-Diaby

Dudu-Bendtner

Link to comment
Share on other sites

Dette kan bli en kamp der Arsenal fort kan tape og noen husker sikkert da Wrexham slo ut Arsenal FA cupen i 1992 med 2-0, etter mål av Mickey Thomas (tidligere manu og chelsea spiller) og Steve Wadkin (som aldri ble noe etter dette).

Men eg håper og tror at Arsenal vil dra dette i land ganske så greit

 

Alltid farlig å undervurdere underdogs i FA-cupen, særlig på gjørmete bortebaner i Januar! Men jeg tror nok de fikser dette, uten derved å ta seieren på forskudd. Det jo et stort pluss med Arsenal under Wenger at de knapt noen gang har blitt slått ut av en prügelknabe i noen turnering (correct me if I'm wrong! :P ). Dette viser jo at de er rimelig profesjonelle, og ikke minst at de ferdighetsmessig er på et annet plan. Det var nok litt mindre forskjeller i hine hårde dager...! ;) Den nevnte kampen mot Wrexham er jo et godt eksempel,

der Wrexham snudde 0-1 til 2-1 de siste ti minuttene, men verre var det at Arsenal "utliknet" ved Smith i sluttminuttet, en scoring som ble skandaløst avvinket for offside, enda reprisen viste at Smith var minst tre-fire meter on-side. Moralen er at man aldri kan ta noe på forskudd, man KAN bli bortdømt....

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror på dette laget:

 

Keeper: Jens Lehmann

 

H.back: E. Eboue

Midtstopper: Kolo Toure

Midtstopper: Senderos

V.back: Clichy

 

H.ving: Walcott

Midtbane: Song

Midtbane: Gilberto

V.ving: Diaby

 

Spiss: Eduardo

Spiss: Bendtner

 

Blir 2-0 seier :P

Link to comment
Share on other sites

Dette kan bli en kamp der Arsenal fort kan tape og noen husker sikkert da Wrexham slo ut Arsenal FA cupen i 1992 med 2-1, etter mål av Mickey Thomas (tidligere manu og chelsea spiller) og Steve Wadkin (som aldri ble noe etter dette).

Men nå var dette for 16 år siden.

Burnley kan gi oss kamp med en tidlig scoring, men tviler stort på at de slår oss.

Link to comment
Share on other sites

Wenger skal visst hvile Cesc og Clichy samtidig som Hleb, Ade og Van Persie er ute med skade. Walcott har vel en skulderskade og er usikker. Flamini er suspendert.

 

Tipper laget blir ca. sånn:

 

Lehmann

Sagna-Toure-Senderos-Traore

Eboue-Diarra-Denilson-Diaby

Bendtner-Eduardo

 

Subs: Fabianski-Song-Gilberto-Walcott-Rosicky

 

En del spillere ute ja. Cesc burde være med på benken syns jeg, men vi får se hva Wenger velger. Håper Walcott kan være med da.

Vi bør vel ikke undervurdere Burnley selv om de er et svakt hjemmelag i Championship.

 

Jeg tror vi vinner, men kan fort bli en unødvendig slitekamp dette.

Link to comment
Share on other sites

Cup er cup og større ting har skjedd tidligere. At et lag fra championship slår ut et PL lag kan fort skje. Ser jo f.eks hva Coventry klarte mot Man Utd i ligacupen denne sesongen, selv om Man Utd spilte med reserver.

 

Borte i FA cupen mot et lag som ser på dette som kjempebonus og en kjempesjanse til å spille mot et av Englands beste lag vil så klart gi ganske mye ekstra i en slik kamp, og da kan de fort klare å vinne. Så det er viktig at spillerne ikke undervurderer Burnley i denne kampen.

Link to comment
Share on other sites

Dette kan bli en kamp der Arsenal fort kan tape og noen husker sikkert da Wrexham slo ut Arsenal FA cupen i 1992 med 2-0, etter mål av Mickey Thomas (tidligere manu og chelsea spiller) og Steve Wadkin (som aldri ble noe etter dette).

 

 

Dei slo faktisk ut United og på midten av 90-talet (95/96 hugsar eg ikkje heilt feil).

 

Det stemmer ikkje. I 95/96 vann Man Utd the double.

 

her er litt om FA-cup historia til Wrexham i nyare tid:

"1994/95: In the next round Wrexham were drawn away to Manchester United and despite taking the lead, United went on to win 5-2.....The1999/2000 season saw Wrexham again beat top flight team in the FA Cup, this time it was Middlesbrough who with the likes of Paul Gascoigne, Gary Pallistar and Juninho were the clear favourites, 1-0 down at half-time, Wrexham ran out 2-1 winners."

Så Wrexham har ikkje slått Man Utd i nyare tid.

Link to comment
Share on other sites

Tar på ingen måte lett på dette her. Ser ut som om vi kommer til å måtte klare oss uten mange spillere, og det blir nok et litt ligacup preg over laguttaket, men FA Cupen er en presisjetung turnering, og i motsetning til i CCCupen vil vi nok se noen av de beste. Tror vi får denne startoppstillinga:

 

Lehmann

Sagna - Toure - Djourou - Traore/Hoyte

Eboue - Denilson - Gilberto - Rosicky

Bendtner/Walcott - Eduardo

 

Er Theo fit for fight? Så ut som om han fikk en skade i skuldra mot West Ham. Var vel høyreskuldern om jeg ikke tar helt feil, noen som vet om det er den han skada forrige sesong også? I så fall bekymringsfult, men hadde det vært alvorlig hadde vi nok hørt om det ;) Digg at kampen vises på TV hvertfall da :)

Link to comment
Share on other sites

Wenger stiller som regel med de beste i denne cupen. skulle han stille med de samme som i coca cola og ryke ut vil det være en stor tabbe.

 

Lag i divisjonen under er som regel vanskligere kamper en å møte et fra samme divisjon.

 

For de små laga vil gi alt for å ta skalpen våres :)

Link to comment
Share on other sites

Wenger stiller som regel med de beste i denne cupen. skulle han stille med de samme som i coca cola og ryke ut vil det være en stor tabbe.

 

Lag i divisjonen under er som regel vanskligere kamper en å møte et fra samme divisjon.

 

For de små laga vil gi alt for å ta skalpen våres ;)

 

Du kan nok slutte å bekymre deg ;)

Wenger sparer ikke mange og vi går videre. Satser ikke håret på hodet men det er ikke langt fra. Men FA-cup synes jeg skal prioriteres lavere enn PL. Min prioritering ville vært:

1.PL(Begynner å bli litt siden sist, viser at en er best av alle lagene i verdens beste liga over tid.)

2.CL(Aldri vunnet, sånn sett størst mtp at vi har vunnet ligaen.)

3.FA-cup(Veldig viktig turnering. Likevel slik jeg ser det "Turneringen for de som ikke vinner ligaen")

4.CC(Mye god underholdning og matchtrening, absolutt, tror nok det er disse kampene Wenger liker ALLER mest. Hvis jeg skal fortsette forrige sammenligning: "Turneringen for de som ikke kan få medalje eller kjempe om CL-plass")

 

btt: Tror vi "pløyer" over de med litt svekket mannskap. Men får vi ikke spillet til å sitte kan de pakke bak og på en dødball må vi innse at alt kan skje. defensive dødball tror jeg nok er det ene som KAN vippe oss av pinnen skal vi tape. Et replay ville vært veldig dumt, det trenger vi ikke. Stygt å si det men et tap er bedre enn uavgjort/seier i alle de tilfellene vi ikke når finalen. Men nå har vi da gode tradisjoner i FA-cupen og sjansene for finale er absolutt ok. Iaf om vi er litt heldigere med trekningen videre enn i fjor :)

Link to comment
Share on other sites

Dette blir nok ikke en for lett kamp, som mange her tror.

 

Som det står på gunners.no -> Burnley har mange gamle PL spillere med i troppen med mye erfaring, + at de har hjemmebane og kan spille med senkede skuldre!

Link to comment
Share on other sites

Dette kan bli en kamp der Arsenal fort kan tape og noen husker sikkert da Wrexham slo ut Arsenal FA cupen i 1992 med 2-0, etter mål av Mickey Thomas (tidligere manu og chelsea spiller) og Steve Wadkin (som aldri ble noe etter dette).

 

 

Dei slo faktisk ut United og på midten av 90-talet (95/96 hugsar eg ikkje heilt feil).

 

Det stemmer ikkje. I 95/96 vann Man Utd the double.

 

her er litt om FA-cup historia til Wrexham i nyare tid:

"1994/95: In the next round Wrexham were drawn away to Manchester United and despite taking the lead, United went on to win 5-2.....The1999/2000 season saw Wrexham again beat top flight team in the FA Cup, this time it was Middlesbrough who with the likes of Paul Gascoigne, Gary Pallistar and Juninho were the clear favourites, 1-0 down at half-time, Wrexham ran out 2-1 winners."

Så Wrexham har ikkje slått Man Utd i nyare tid.

Veldig merkeleg som hukommelsen stadig svikter meg da (Sir John, Toggen, Chad; er det verkeleg slik det er å bli gamal?!?!?! :) )

Hugsar nemleg at eg var på handballsamling og at eg (var ikkje mange av oss som ikkje holdt med U'en) gjorde som fjortisser flest mobba kamerater når favorittlaget tapte, og at vi lot dei gjennomgå for å ha røket ut mot Wrexham. Det hugser eg godt, men så stemmer det ikkje?! hoho, da er det ikkje lenge til gikta begynner å svikte.

Link to comment
Share on other sites

Veldig trasig å tippe laget. Wenger har uttalt at han kommer til å bruke Toure og Eboue før de drar. På skadelisten har vi: Adebayor, Hleb, Persie og kanskje Walcott! Flamini er suspendert.

Fabregas, Almunia og Clichy kommer til å bli hvilt.

Så jeg TIPPER at laget blir noe slikt:

 

200815195050940.jpg

Link to comment
Share on other sites

Veldig trasig å tippe laget. Wenger har uttalt at han kommer til å bruke Toure og Eboue før de drar. På skadelisten har vi: Adebayor, Hleb, Persie og kanskje Walcott! Flamini er suspendert.

Fabregas, Almunia og Clichy kommer til å bli hvilt.

Så jeg TIPPER at laget blir noe slikt:

 

200815195050940.jpg

 

Laget som Wenger sier skal være "godt nok" består av flere squad-spillere. Dette blir fryktelig spennende. Begynner kampen på sportN kl. 15 eller 16?

Link to comment
Share on other sites

Veldig trasig å tippe laget. Wenger har uttalt at han kommer til å bruke Toure og Eboue før de drar. På skadelisten har vi: Adebayor, Hleb, Persie og kanskje Walcott! Flamini er suspendert.

Fabregas, Almunia og Clichy kommer til å bli hvilt.

Så jeg TIPPER at laget blir noe slikt:

 

200815195050940.jpg

 

Laget som Wenger sier skal være "godt nok" består av flere squad-spillere. Dette blir fryktelig spennende. Begynner kampen på sportN kl. 15 eller 16?

Kampen begynner kl 15

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...