Jump to content

2007.12.01 Aston Villa B


Mr Chapman

Hvem vinner?  

71 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Aston Villa - Arsenal

1. Desember 2007 Kl. 1815 Norsk tid

 

Før kampen:

Serielederne Arsenal må klare seg uten sin elegante spanjol Cesc Fabregas i møte med formsterke Aston Villa. Fabregas pådro seg en skade i midtuken mot Sevilla. En annen nøkkelspiller Robin Van Persie er heller ikke med til Birmingham grunnet skade, i tillegg må The Gunners klare seg uten Abou Diaby. Gael Clichy og Alex Hleb er med i troppen, men er litt usikre. Mathieu Flamini er tilbake fra skade, mens William Gallas og Emmanuel Adebayor også retunerer, begge ble hjemme i London da Arsenal besøkte Sevilla. Arsenal kommer fra sitt første tap for sesongen og er antakeligvis ute etter å heve seg på lørdag. Aston Villa som innehaver 6.plassen må bare klare seg uten en suspendert Nigel Reo-Coker. Gabriel Agbonlahor og Stiliyan Petrov ser begge ut til å akkurat rekke kampen, fortalte Aston Villa-manger Martin O'Neil fredag. Villa kommer fra 4 strake seiere og knuste Blackburn hele 4-0 borte i midtuken.

 

TV Kanaler:

Canal + Sport 1 (Komentator: Øyvind Johannessen)

Canal + Sport 2 (Komentator: Øyvind Johannessen)

 

Streams:

Myp2p.eu

Forumets stream-tråd

 

Hoveddommer:

Chris Foy (Merseyside)

 

Skadesituasjon:

Arsenal.com - Injury News

 

Høydepunkter:

Verdensvevet.com

 

Formkurve:

Aston Villa T U S S S S

Arsenal S U U S S T

 

 

Siste fem møter:

PL, 14-03-2007 Aston Villa 0-1 Arsenal

PL, 19-08-2006 Arsenal 1-1 Aston Villa

PL, 01-04-2006 Arsenal 5-0 Aston Villa

PL, 31-12-2005 Aston Villa 0-0 Arsenal

PL, 05-02-2005 Aston Villa 1-3 Arsenal

 

God kamp!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 174
  • Created
  • Last Reply

Her lukter det uavgjort!

 

Er bekymret for alle skadene som herjer i Arsenal om dagen. Fabregas vil garantert være et savn. Håpet er at Hleb og Clichy blir friskmeldt i tide. Priser meg lykkelig over at Flamini og Gallas er med igjen. Tipper også at Adebayor stiller til tjeneste.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er redd vi får det tøft på Villa Park. 4 strake seire i PL er tidenes beste for Villa, mens vi kommer rett fra sesongens første smell. Kanskje er jeg litt negativ, men jeg tror faktisk ett poeng er en god poengfangst mot et så godt, og ikke minst formsterkt lag som Villa. Er litt bekymret for alle de digre spillerne de har som Knight og Carew som tilsammen er 3.95m eller noe sånt, i tillegg til Laursen, Melberg osv. Konsentrasjonen på defensive dødballer er nødt til å være på topp. De har masse fart på topp i form av Agbonlahor Young og Carew, men vi har et ekstremt hurtig forsvar, så nettopp det angrepsvåpnet tror jeg vi er godt rustet til å temme.

 

Ser at Clichy og Hleb kan bli klare, og det liker jeg. Hører at Traore ikke imponerte mot Sevilla, Hoyte er best som høyreback og Gallas trengs i midten. Jeg er redd vi blir ganske mye svekka uten Gael. Hleb er også viktig med sin teknikk og kreativitet, men jeg har en litt dårlig magefølelse for at Alex blir klar. Har derimot litt tro på at Clichy spiller fra start. Jeg tror Wenger sender disse ellve utpå i morgen:

 

:::::::::::::::::Almunia::::::::::::::::::

::Sagna::::Toure:::::Gallas:::Clichy:

:Eboue:::Flamini::Denilson::Rosicky:

:::::::::::Adebayor::Walcott:::::::::::

 

Dette laget tror jeg mest vi ser, men jeg håper Walcott tar høyrevingen (om ikke Alex blir klar da) mens Nick spiller på topp. Selv om de er fysisk sterke i backrekka på Villapark tror jeg de ville slitt med to digre og sterke spisser i Ade og Nick. Nøkkelspilleren blir Rosicky. Uten Cesc og Hleb blir passningsspillet og kreativiteten hans svært verdifull, nesten så jeg ønsker han i midten pga det faktisk.

Link to comment
Share on other sites

Tror også at vi får det tøft i morgen. Mot Wigan visste laget veldig klart hvordan vi spiller uten Fabregas.

Jeg syntes at Aston Villa på sitt beste er på høyde med Sevilla og Arsenal må skjerpe seg betraktelig hvis vi skal ha poeng på Villa Park. Selv om vi får det tøft i morgen, tror jeg vi setter en brå stopper for Villas seiersrekke og vinner 3-0. Optimistisk for en gangs skyld! :lol:

 

Håper dette laget starter i morgen: (4-4-2)

 

Almunia:::Sagna-Toure-Gallas-Clichy:::Hleb-Denilson-Flamini-Rosicky:::Adebayor-Walcott

 

Tror dette laget starter: (4-5-1)

 

Almunia:::Sagna-Toure-Gallas-Traore:::Eboue-Diarra-Flamini-Denilson-Rosicky:::Adebayor

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes nesten vi skal være fornøyd med uavgjort mot et lag i så bra form som Villa, og med tanke på hvor mange skader vi har. Men tror vi skal klare å slite oss til en seier hvis Hleb og Clichy er tilbake.

 

Håper at dette laget skal klare 0-2:

 

Almunia

 

Sagna - Tourè - Gallas - Clichy

 

Hleb - Gilberto - Denilson - Rosicky

 

Adebayor - Eduardo

 

Men dette blir en veldig tøff kamp, og jeg er fornøyd med et poeng selv om vi er i god form. Vi kunne trengt en van Persie i denne kampen!

Og hvis ikke Hleb er tilbake er det nesten ikke kreativitet igjen, tviler for at Denilson holder så høyt nivå. Sier selvfølgelig ikke at han er dårlig.....

Link to comment
Share on other sites

Det er veldig leit av verken van Persie eller Fabregas er klare til denne kampen. Villa er i kjempeform og dette er en vanskelig bortekamp som jeg ikke tror vi klarer bedre enn uavgjort på (selv om jeg så klart håper på seier). Jeg frykter at midtbanen kommer til at Diarra, Denilson og Flamini starter kampen. De er alle gode spillere som jobber mye og har sin styrke defensivt - og det er det som er. Ingen av de tre er særlig kreative eller målfarlige, noe som vi trenger mot et Villa lag som er sterke når de har et etablert forsvar. Jeg håper at Walcott starter kampen etter at han har vist en klar bedring i det siste. Vi trenger farten hans som er veldig effektivt mot et Villa lag som nettopp er svak på dette området. Raske overanger vil være nøkkelen til seier, så derfor må ikke spillerne nøle når vi først får sjansen. Det er i kamper som dette Ade må vise seg fram, noe jeg tror han kommer til å gjøre. Carew har scoret i to kamper på rad og har en tendens til å spille bra mot oss. Klarer vårt stopperpar, som endelig ser ut til å ha funnet tonen, å temme han?

Link to comment
Share on other sites

Almunia

Sagna-Kolo-Gallas-Clichy/Hoyte

Hleb/Eboue-Flamini-Denilson-Rosicky

Ade-Bendtner

 

Bendtner på topp med Ade pga styrken. Walcott/Eduardo kan komme inn i 2. omgang for å tilføre litt hurtighet i angrepet når våre to sterkeste spisser har mørnet forsvaret til Villa.

Link to comment
Share on other sites

Villa slo Chelsea hjemme og tror nok vi skal være heldige slepper vi tap her i den formen Villa er nå 2 borte siere på rad for dem.

 

Vi ser jo nå at vi tåler ikke noen skader nesten før Wenger må råkere på laget så det holder, nei vi har nok ikke sterk nok stall til å holde Man Utd, Liver Pool og Chelsea unna.

 

De har tråssalt mye sterkere spillere staller og tåler mere skader en oss, men vi for håpe på det beste.

 

Hadde ikke gjort meg noe hadde Wenger henta noen i januar :lol:

Link to comment
Share on other sites

Det er ingen tvil om at kampen mot Aston Villa blir tøff, men jeg klamrer meg likevel til et håp om at et defensivt trygt og kontringssterkt Arsenal tar med seg alle poengene hjem. Etter min mening bør vi satse på en hurtig angrepsrekke. Etter min mening bør Walcott få sjansen fra start!

 

Har et stort håp om at Hleb blir å finne i startelleveren da vi mangler mye kreativitet når både Fabregas og V. Persie er ute...

 

Håper på følgende lag (4-4-1-1):

 

Almunia

Sagna-Toure-Gallas-Clichy

Walcott-Denilson-Flamini-Rocisky

Hleb

Adebayor

Link to comment
Share on other sites

Har en dårlig feeling.... Må nok dessverre klype meg selv i armen og innse at denne kampen kan med flaks gi oss ett poeng.

 

Håper uansett på et sterkt comeback fra Hleb. Satser også på at Emmanuel Kongen Adebayor kan putte noen i denne kampen.

 

ikke noe å innse at vi maks kan få ett poeng er det vell? ingen grunn til å være så pessimistisk...

Noe som utvilsomt er en fordel for oss er at Villa også har spilt to kamper siden lørdag. Det har vi også, men mens vi sendte ut på et nokså reservepreget mannskap, har Villa startet med sin sterkeste line-up i begge deres kamper. Og byttene de gjorde,gjorde de sent. Altså vil det forhåpentligvis vises at våre 11 vil ha litt mer krutt i beina enn Villa-spillerene !

 

Men likhet med flere på forumet er jeg også veldig bekymra for dødballer i denne kampen.....

 

Drømmeoppstillinga ; ( hvis Clichy og Hleb er ute)

 

Almunia

 

Bac - Kolo - Gallas - Hoyte

 

Diarra Gilberto Flamini

 

<-Walcott Rosicky->

 

Ade

Link to comment
Share on other sites

Vinner vi denne, har vi det som skal til for å bli ligamestre. Dette er en STORKAMP, og jeg håper vi viser evnen til å avgjøre den til vår fordel. Drar vi i land en 1-0 seier her, så blir det feiring i lange baner!

 

Vi mangler Fabregas ;)

 

Lagoppstilling:

 

Almunia

Sagna-Toure-Gallas-Clichy

Walcott-Diarra-Flamini-Rosicky

Hleb

Adebayor

 

Om ikke Hleb er helt klar, settes Gilberto inn sentralt på midtbanen.

 

1-0 seier etter mål av, tja - Walcott :lol:

- hvorfor ikke?

Link to comment
Share on other sites

Blir en ultimat test for oss dette. Mangler Cesc og muligens kanskje Hleb og Clichy også selv om de er med i troppen. van Persie er jo også som kjent ute.

 

Aston Villa har storspilt i det siste og 4-0 seieren mot Blackburn borte sier jo sitt. Ikke mange lag som reiser til Ewood Park og får med seg seier og hvertfall ikke en såpass sterk seier.

 

En seier i dag vil bety svært mye!

Link to comment
Share on other sites

Dette blir nok meget tøft og tipper uavgjort. Uten Fabregas og det at Wenger kan finne på å bruke Eboue og Gilberto tror jeg vil svekke laget og at vi med litt flax tar 1 poeng, men det er alltids en mulighet med dette laget. Bare så typisk at vi skal begynne å mangle de viktigste spillerne rundt juletider. Og nå har vi mulighet til å ta en lite steg ifra de under oss så denne kampen kommer til å gi meg meget høy puls! Dette laget kan virkelig ta Villa men da må div spillere stå frem. Ang lag så håper jeg på:

 

Almunia

 

Sagna - Toure - Gallas© - Clichy

 

Hleb - Diarra - Flameni - Rosicky

 

- Adebayor - Eduardo

 

Men tipper det blir:

 

Almunia

 

Sagna - Toure - Gallas© - Clichy

 

Eboue - Flameni - Gilberto - Rosichy

- Hleb

- Adebayor

Link to comment
Share on other sites

Dette blir ein meget tøff kamp, med mangen spillere ute pga skade og kanskje dei 2 viktigaste spelarane ute med skade så kan dette bli ein meget tøff kamp mot eit formsterkt aston villa lag.

Men eg har trua på lage å trua på at dei som spiller kommer til å gi alt. Trur på seier, 2-0. Mål av Diarra og Adebayor. dette lage starter:

 

::::::::::::Almunia::::::::::::::

Sagna - Toure - Gallas -Traore

:::::::::::::::::::::::::::::::::::

Walcott-Diarra-Flamini-Rosicky

:::::::::::::::::::::::::::::::::::

::::::::Eduardo-Adebayor::::::

Link to comment
Share on other sites

Dette blir nok meget tøft og tipper uavgjort. Uten Fabregas og det at Wenger kan finne på å bruke Eboue og Gilberto tror jeg vil svekke laget og at vi med litt flax tar 1 poeng, men det er alltids en mulighet med dette laget. Bare så typisk at vi skal begynne å mangle de viktigste spillerne rundt juletider. Og nå har vi mulighet til å ta en lite steg ifra de under oss så denne kampen kommer til å gi meg meget høy puls! Dette laget kan virkelig ta Villa men da må div spillere stå frem. Ang lag så håper jeg på:

 

Almunia

 

Sagna - Toure - Gallas© - Clichy

 

Hleb - Diarra - Flameni - Rosicky

 

- Adebayor - Eduardo

 

Men tipper det blir:

 

Almunia

 

Sagna - Toure - Gallas© - Clichy

 

Eboue - Flameni - Gilberto - Rosichy

- Hleb

- Adebayor

 

Bare et lite tips, han heter Flamini :lol:

Link to comment
Share on other sites

Laget:

 

Almunia

Sagna - Toure - Gallas [C] - Traore

Eboue/Walcott - Flamini - Denilson - Rosicky

Adebayor - Eduardo/Bendtner

 

Håper det blir noe sånt, håper Denilson starter. Vil få se mer fra han! :lol:

 

Tipper uavgjort! :/

Link to comment
Share on other sites

Spennende å se hvilken start-ellever det blir i dag. Håper på noe slikt:

 

----------------Almunia------------------

 

Sagna --- Toure --- Gallas --- Traore

 

-----------------Diarra-------------------

 

Eboue---------------------------Rosicky

 

-----------Denilson/Walcott-------------

 

-------Adebayor ---- Eduardo----------

Link to comment
Share on other sites

Dette kommer til å bli en hard kamp !

Carew og co i topp form mot ett Arsenal lag som har mistet to av de beste før denne kampen !

 

Men NÅR vi vinner denne kampen, kan vi endelig bevise at vi klarer oss fint uten Fabregas å Hleb.

 

Som sagt dette blir en hard kamp !

Link to comment
Share on other sites

Har en dårlig feeling.... Må nok dessverre klype meg selv i armen og innse at denne kampen kan med flaks gi oss ett poeng.

 

Håper uansett på et sterkt comeback fra Hleb. Satser også på at Emmanuel Kongen Adebayor kan putte noen i denne kampen.

 

ikke noe å innse at vi maks kan få ett poeng er det vell? ingen grunn til å være så pessimistisk...

Skrev ikke at vi MAKS kan få ett poeng, men med FLAKS kan vi få ett poeng.

Link to comment
Share on other sites

Blir en ultimat test for oss dette. Mangler Cesc og muligens kanskje Hleb og Clichy også selv om de er med i troppen. van Persie er jo også som kjent ute.

 

Aston Villa har storspilt i det siste og 4-0 seieren mot Blackburn borte sier jo sitt. Ikke mange lag som reiser til Ewood Park og får med seg seier og hvertfall ikke en såpass sterk seier.

 

En seier i dag vil bety svært mye!

 

4-0 var feil bilde av kampen, Blackburn var klart best og burde lada med flere mål.

 

Men en tabbe av kiper gjore at Carew gjore 1-0, når Blackburn fikk en man utvist rakna det helt.

 

Sier bare Man Utd smadra Villa borte og det beviser bare at Villa er nok ikke så goe nei.

 

Vis man ser på resultatene mot Villa de 4-5 siste åra har vi ikke tapt mot de på år og dag :lol:

 

Flere sier vi har mange spillere te med skader? er vel bare 2-3 man som har skader av de som hadde starta... Ser jo LiverPool og Man Utd hadde mange ute med skader men de vant kamper for det.

 

For de dem har mye støre og sterkere spiller staller å tåler noen skader, mens vi syter og klager bare vi for noen man ute, Diaby burde få spille i dag ikke Denilson han har vær ræva de kampene jeg har sett han.

 

Diaby er så mye bedre siller og det har han bevist til de grader de kampene han har starta, at han vil vekk fra Arsenal vis han ikke for spille mere skjønner jeg godt ;)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...