Jump to content

2007.12.01 Aston Villa B


Mr Chapman

Hvem vinner?  

71 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Fy f**n så digg det var å strekke arma i været i jublende triumf da dommeren blåste av kampen, og alle poenga var sikra :thumbsup: Det er denne type seire som avgjør om man havner på 2-3-4 eller om man går helt til topps. Ar vi vinner her, og det på en dag der vi ikke er helt i hundre, er tendenser mestre bruker å vise gjennom en sesong. Så spørs det da, om vi greier å holde trykket oppe også resten av sesongen; det er tross alt leeenge igjen.

 

Første omgang er god, vi har god kontroll og skaper nok sjanser til å kunne gå med en fortjent ledelse til pause. Jeg ser at mange er skuffet over andreomgangen, og spillemessig er jeg enig. Men planen for andreomgang var aldri å spille festfotball. Vi spilte på resultat, og lyktes med det. Faktisk forsvarte vi oss godt i dag, og selv om de kom til noen brukbare sjanser klarte de ikke å teste Almunia så veldig mange ganger, og det er bra. Diarra gjør mye bra med ballen, men viser også at han har litt å gå på. Styrken hans er derimot fantastisk. En liten kraftplugg med rå styrke. Flamini ser nesten ut til å ta steget opp blandt de beste midtbanespillerne i serien. I dag var han igjen enorm, og scoret igjen. Han har faktisk bra målteft til å være defensiv midtbanespiller. Adebayor er nå toppscorer (delt), målet hans var sinnsykt sterkt! Jeg er bekymret for Alex, håper virkelig ikke det er noe alvorlig.

 

Ha en fortsatt fabelaktig helg alle sammen ;)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 174
  • Created
  • Last Reply

Deilig seier DEILIG SEIER!!!

 

Idag vinner vi en tight kamp, der vi ifjor hadde tapt eller spilt uavgjort så vinner vi idag, og dette lover veldig bra for sesongen. Spesielt med tanke på at villa er i form med fire strake.

 

1 omgang idag var heilt utrolig, noe av den beste fotballen vi har spilt i år, og det sier ikke så lite. Blir bare mer og mer imponert over Hleb, synes han var inneffektiv ifjor, og dullet for mye, men mannen er jo genial, for en teknikk og blikk. Ronaldo who, Hleb har en mye mer slepen teknikk. Ellers så blei jeg også posetivt overraska av Diarra idag, i første omgang da, han falt veldig i andre, men det gjorde vel egentlig hele laget. kort oppsumert en glimrende første omgang, og en dårlig andre, men vi haler igjen med oss tre poeng, og er på vei mot en enda bedre sesong enn 04, selv om det enda er tidlig. Ser vel egentlig bare to kamper som er veldig farlige for oss i denne sesonge, og det er borte mot chelski womanure. men det blir vel en stroll in the park som resten av året har vært ;)

 

Må vel ikke glemme Flamster heller, nok en god kamp av den gutten, en klapp på skulderen til han som de sier på FM08 :thumbsup:

 

 

BY FAR THE GREATEST TEAM THE WORLD HAS EVER SEEN!

Link to comment
Share on other sites

Veldig deilig med seier, selv om vi blir rundspilt i andre omgang. Synd med Hleb's skade han har desverre vært mye plaget med skader i år. Dagens opptur bortsett fra at vi vant må jo være Emmanuel Eboue som jeg syntes leverer årsbeste, håper han fortsetter i samme stil da kan han bli en viktig spiller utover i sesongen. Selv om Eboue var god så syntes jeg at Hleb eller Rosicky var vår beste. De gjør sånn at vi ikke merket savnet av Cesc offensivt.

Tror vi får det enda tøffere på onsdag mot Newcastle som virkelig må heve seg etter en dårlig periode.

Link to comment
Share on other sites

Noen som vet hva Flamini hadde skrevet på trøya under drakta? God første omgang av arsenal, men litt mer skuffet over andre. Men vi gjør jobben og får med oss 3 poeng

Så ut som det sto "Katita". Vet ikke hva det betyr, eller hva det er for noe.

 

Forresten herlig å motbevise Gerrard at vi faktisk kan vinne uten vitale spillere som Fabregas og van Persie på banen.

 

 

Ellers fortsetter Flamini å imponere, og nå er i tillegg Adebayor på toppen av toppscorerlisten sammen med Benjani.

Link to comment
Share on other sites

Noen som vet hva Flamini hadde skrevet på trøya under drakta? God første omgang av arsenal, men litt mer skuffet over andre. Men vi gjør jobben og får med oss 3 poeng

Så ut som det sto "Kreita". Vet ikke hva det betyr, eller hva det er for noe.

Godt mulig. Synes også jeg så "Kalita".. Er vel noe interne greier :thumbsup:

Link to comment
Share on other sites

Noen som vet hva Flamini hadde skrevet på trøya under drakta? God første omgang av arsenal, men litt mer skuffet over andre. Men vi gjør jobben og får med oss 3 poeng

Så ut som det sto "Kreita". Vet ikke hva det betyr, eller hva det er for noe.

Godt mulig. Synes også jeg så "Kalita".. Er vel noe interne greier :thumbsup:

Sett på klippet av målet der Flamstern scorer. Ser ut som det står Katita faktisk. Kanskje navnet på dama hans eller datteren?

 

Se screenshots fra videoen:

http://img139.imageshack.us/img139/4784/vl...23045325do3.png

http://img135.imageshack.us/img135/289/vlc...23052840wc1.png

 

Her er faktisk et bilde jeg nettopp fant på SkySports som bekrefter det jeg trodde om hva som sto på trøya til Matty:

MathieuFlamini_604661.jpg

Link to comment
Share on other sites

Man skal kanskje ikke klage så mye på en dag Arsenal tar med seg alle 3 poengene på Villa park men jeg må si at 2 omgangen var urovekkende dårlig av Arsenal. Vi slår mange feilpassninger i rommet foran mål og "beiner" ballen vekk nesten hele tiden, til tider full panikk.

En fin førsteomgang er det ihvertfall med mange fine kombinasjoner som Villa overhode ikke henger med på. Så ut som villa bestemte seg i pausen om at "nå løper vi dobbelt så langt og gir dem ikke en millimeter der ute". Carew gjør en god kamp og er flink til å bruke den rå fysikken sin. Ellers skal Villa ha for og gi Arsenal god motstand.

Men det er tydelig at vi er preget av å ha noen sentrale spillere ute, savnet Fabregas som en stabilisator på midtbanen idag. Vi har som Wenger sier mange gode midtbanespillere men ingen som kan fullt ut erstatte Fab.Van Persie ønsker jeg meg også tilbake i spann med Ade. Håper skadesituasjonen kan forbedre seg litt og at vi kan ha litt flaks med nevnte inn mot de "store" kampene.

Er litt redd for at all den "byttingen" på laget gjør at vi ikke helt finner "formen" eller får laget til å "klikke" for å bruke et Wenger utrykk.

Ellers syntes jeg mange av spillerene våre hadde en helt middels dag idag, men det er jo disse seierne som kjennetegner et lag som står igjen på toppen til slutt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har lest litt mer nøye igjennom kamptråden nå, og jeg må si jeg ikke forstår all denne kritikken mot Eboue idag. Han var faktisk svært delaktig i begge målene, flott forarbeid.

 

På det første målet drar han av en mann, deretter spiller han vegg med Adebayor. Så kommer det et nydelig innlegg som Flamini banker i mål, etter en liten berøring av Rosicky først. På det andre målet spiller Eboue vegg med Hleb. Veggspillet blir forøvrig gjort med en hælpasning fra Eboue, noe som ender med at Hleb får spilt ballen ut Sagna, og da får han slått et perfekt innlegg til Adebayor som skaller ballen i nota.

 

Gå inn på http://www.verdensvevet.com/arsenal og last ned målene fra kampen derfra. Da ser dere hvor viktig Eboue var idag. En av hans beste kamper i Arsenal-karrieren så langt mener jeg. Og det "slaget" som en Villa spiller fikk fra Eboue var bare et uhell. Ikke vits i å klandre ham for det.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har lest litt mer nøye igjennom kamptråden nå, og jeg må si jeg ikke forstår all denne kritikken mot Eboue idag. Han var faktisk svært delaktig i begge målene, flott forarbeid.

 

På det første målet drar han av enn mann, deretter spiller han vegg med Adebayor. Så kommer det et nydelig innlegg som Flamini banker i mål, etter en liten berøring av Rosicky først. På det andre målet spiller Eboue vegg med Hleb. Veggspillet blir forøvrig gjort med en hælpasning fra Eboue, noe som ender med at Hleb får spilt ballen ut Sagna, og da får han slått et perfekt innlegg til Adebayor som skaller ballen i nota.

 

Gå inn på http://www.verdensvevet.com/arsenal og last ned målene fra kampen derfra. Da ser dere hvor viktig Eboue var idag. En av hans beste kamper i Arsenal-karrieren så langt mener jeg.

 

Helt enig! Eboue har noen fine detaljer idag og gjør en god kamp under vanskelige forhold. Tror kanskje mye av "bajaseriet" hans ofte skygger over andre ting han gjør.Blir han felt ser det jo ut som han er blitt overfalt og rana på en gang. Håper han kan ta av seg en del av de rare "krumspringene" sine etterhvert og konsentrere seg mer på å holde seg på beina og bruke fotballhue sitt litt bedre. Eboue er en spiller jeg i utganspunktet har kjempetro på, han har fart som vinden, skyter hardt og har fin kreativ teknikk.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har lest litt mer nøye igjennom kamptråden nå, og jeg må si jeg ikke forstår all denne kritikken mot Eboue idag. Han var faktisk svært delaktig i begge målene, flott forarbeid.

 

På det første målet drar han av en mann, deretter spiller han vegg med Adebayor. Så kommer det et nydelig innlegg som Flamini banker i mål, etter en liten berøring av Rosicky først. På det andre målet spiller Eboue vegg med Hleb. Veggspillet blir forøvrig gjort med en hælpasning fra Eboue, noe som ender med at Hleb får spilt ballen ut Sagna, og da får han slått et perfekt innlegg til Adebayor som skaller ballen i nota.

 

Gå inn på http://www.verdensvevet.com/arsenal og last ned målene fra kampen derfra. Da ser dere hvor viktig Eboue var idag. En av hans beste kamper i Arsenal-karrieren så langt mener jeg. Og det "slaget" som en Villa spiller fikk fra Eboue var bare et uhell. Ikke vits i å klandre ham for det.

Veldig enig i det du sier her. 43% av banespillet vårt i første omgang foregikk på høyresiden, noe som forteller mye om hvor dominante Sagna, Eboue og Hleb var her i første.

Link to comment
Share on other sites

Klarer ikke helt bestemme meg for om førsteomgang var glimrende og andreomgang elendig, eller om førsteomgangen bare var god - og den andre dårlig. Stor forskjell var det uansett, og gutta fikk testet seg skikkelig.

 

Av de som må fremheves er bl.a. Lassanna Diarra. For meg personifiserte han kvelden for Arsenal. Han hadde flere gode raid og gjør mye riktig, men en uendelig rekke balltap i farlige soner trekker ned. Luker han vekk disse feilene og "slipper" kula tidligere kan han bli riktig god.

 

Mathieu Flamini. Du verden hvilken form denne mannen er i. Det er nesten så en må klype seg i armen når Flamini beinflyr fra box til box. En evighetsmaskin - og et fabelaktig mål.

 

Emmanuel Eboue. Denne mannen har fått mye pepper her på forumet. I kveld fortjener han det ikke. Gjør en fullt godkjent kamp og viktigst - han oppfører seg som et mannfolk. Håper inderlig han fortsetter med det.

 

Gilberto Silva. Den store helten i fjor. På god vei til å bli avskiltet her på forumet i løpet av den siste uken. I dag var igjen vårt viktige midtbane-anker. For i en skrøpelig omgang var det først når Gilberto kom utpå at vi fikk sånn noenlunde kontroll. Og han er fortsatt i en særklasse blant midtbanespillerne våre hva luftstyrke og evne til å plukke andreballer angår.

 

Ellers synes jeg Hleb og Adebayor hadde meget gode førsteomganger og at Almunia gjør det mest rett i andre.

 

 

Alt i alt 3 viktige og sterke poeng på en vanskelig dag, mot en vanskelig motstander og på vanskelig føre.

 

Ooh to be a gooner. God natt!

Link to comment
Share on other sites

Forsvaret gjorde jobben, og holdt oss inne i kampen i 2 omgang. Almunia er også stødig. Mange utmerkede utboksinger. Rett og slett stødig i feltet. 3 poeng. God lørdagskveld. ;)

 

De gjorde jobben, men syns det var veldig mye sirkus av dem innimellom. :P

 

Utrolig deilig å vinne denne kampen! Målene var jo noen perler. Flamini er jo helt fantastisk! Og heading til Adebayor var helt perfekt.

 

Jeg ble litt oppgitt over laget i andre omgang, fordi det virket som vi hadde sovna i pause eller noe sånt, fordi det var så tafatt den første delen av andre omgang. Masse feilpasninger og mye tull frem og tilbake. Men men, vi vant og det er det viktigste! :thumbsup:

 

RVP, Cesc - who? :P neida... ;)

 

Jeg er litt overtroisk til tider, og når jeg ser på kampene som blir spilt i PL i dag så er det veldig lite borteseire på gang. Dette taler for vår fordel skal jeg si dere. ;)

 

Hvordan taler det til vår fordel ?

Jeg trodde det var en ulempe med tanke på at det var få borteseiere i denne runden.

 

Fordi. I dag blir det spilt 7 kamper. 6 av disse kampene ender med hjemmeseier eller uavgjort, og derfor er i mitt rare hodet sjansen større for at den siste kampen ender med borteseier. ;)

 

*kremt* :P ;)

 

Du hadde nok heldigvis rett der ;)

Men on topic. Vi spiller en glimrende 1. omgang, men blir pissa på i 2. omgang. Villa er et meget sterkt lag og jeg er veldig fornøyd med tre poeng. Denne kampen kunne fort ha blitt annerledes, med tanke på headinga til Carew.

 

Jeg synes Flamini var man of the match, han løper hele tiden og scorer et glimrende mål. Diarra var også veldig god, men har alt for mange upressede feilpasninger og det burde han få skjerpet.

Ade synes jeg så ut som en middelmådig spiss i dag, han løper lite, han går i for få dueller og de vante defensive løpene var ikke der.

Synes Gallas og Tourè har god kontroll og Almunia virker som en klippe helt bakerst.

 

Sagna var et par ganger på etterskudd og slet litt med Young, men Clichy har god kontroll på Agbonlahor og viser at han fortsatt har formen inne. Gallas fikk et helt unødvendig kort, noe som er latterlig av han. Det er greit at han viser at han er kaptein, men han trenger ikke å dra det så langt!

Link to comment
Share on other sites

Var vell en fortjent seier etter 1.omgang ! 2.omgang burde Villa utlignet, men heldigvis så klarte vi å ungå det ! :thumbsup:

 

Er veldig fornøyd å dra fra Villa Park med 3 poeng ! Par små ting som irreterte meg gang, på gang var at vi ALDRI klarte å klarere skikkelig i vanskelige situasjoner, enten fyker ballen rett opp eller rett til en motspiller, noe som skaper unødvendige sjangser !

 

Eboue kan vi godt klarer oss uten ! Heller spille med ti-mann ! Han kom ikke til ett godt innlegg, det har han ikke gjort de siste 5 kampene (minst). Mistet for konsentrasjonen bak og glapp mange ganger !

Link to comment
Share on other sites

Eboue kan vi godt klarer oss uten ! Heller spille med ti-mann ! Han kom ikke til ett godt innlegg, det har han ikke gjort de siste 5 kampene (minst). Mistet for konsentrasjonen bak og glapp mange ganger !

 

TULL!

Greit, han har spilt elendig på sitt værste og dårlig/ok på sitt beste denne sesongen, men idag kan du ikke si at han spilte elendig og ikke fikk til et innlegg!??? Tror du må se denne kampen om igjen! Han hadde flere gode innlegg i kampen, hvorav et av de var det innlegget som endte i mål etter et flott skudd av Flamini, som forøvrig har imponert sinnsykt denne sesongen. Tar av hatten for denne gutten. Fantastisk løpskapasitet og spiller med hjertet utpå drakten. Tror at han kommer til og fortsette fast ved siden av Cesc og være viktig for oss i mange år fremover. Tror jeg er forelsket :thumbsup:

 

Ellers en veldig bra første omgang, og kunne fort ledet mer til pause. Fint pasningspill og bra kreativitet uten Cesc! Utrolig trist at Hleb nok en gang må ut med skade! Håper ikke den er langvarig.

I andreomgang legger vi oss bakpå, og sliter med å komme med sjanser. Villa presser på og vi er heldige som ikke får baklengsmål i andre, men forsvaret og Almunia skal ha sin del av æren der.

 

Alt i alt en grei kamp, og vi viser at vi kan vinne tøffe kamper på bortebane uten nøkkelspillerene våres.

Dette er en kamp vi hadde som sagt fått uavgjort eller tap i fjor. Sånne kamper må vi vinne for å kjempe om gullet, og forhåpentligvis vinne det også!

I ÅR TAR VI GULLET!!! ;)

Link to comment
Share on other sites

Jeg føler meg ganske sikker på at skaden til Hleb ikke er alvorlig, jeg har ikke noe medisinsk utdannelse men sterke bevis på at han vil være tilbake allerede til midtuken er:

-Han gikk på foten ut av banen, i tillegg gikk han bort på benken etterpå. Hadde det vært alvorlig ville jeg tro det å belaste foten minst overhodet mulig ville vært et poeng. Husker blant annet Hoseth hinket rundt med krykker etter en nesten ubetydelig overtråkk som han kom seg etter veldig kjapt.

-Så ut som han fikk en kakk på nedre legg/hælkappe.

-Foten sto ikke fast i baken så jeg tror heller ikke det dreier seg om noen vridning.

 

Er mine antagelser rett og han er kjapt tilbake igjen er dette en veldig bra dag for klubben. Han viste seg igjen ekstremt viktig. Litt av en en-mot-en for ikke å si en-mot-mange teknikk han har. Og et veldig fint blikk for spillet. Første omgang var majestetisk. Virkelig noe av den beste fotballen vi har spilt i år. Andre omgang ber skuffende men veldig stolt over at vi kan dra i land seieren likevel. Almunia stp fram som bunnsolid i feltet i dag. Veldig bra! Synes Bendtner bør få tillit en av kampene neste uke, han har vært veldig god når han har kommet innpå og også scoret for Danmark sist landslagspause. Mot Wigan vbar han involvert i begge målene. Skulle Hleb sin skade være alvorlig(Gud forby), synes jeg dansken skal få prøve seg på topp sammen med Ade. Ja flotte greier dette her. Vi kjører uanfektet videre i tabelltet :thumbsup:

Link to comment
Share on other sites

Jeg føler meg ganske sikker på at skaden til Hleb ikke er alvorlig, jeg har ikke noe medisinsk utdannelse men sterke bevis på at han vil være tilbake allerede til midtuken er:

-Han gikk på foten ut av banen, i tillegg gikk han bort på benken etterpå. Hadde det vært alvorlig ville jeg tro det å belaste foten minst overhodet mulig ville vært et poeng. Husker blant annet Hoseth hinket rundt med krykker etter en nesten ubetydelig overtråkk som han kom seg etter veldig kjapt.

-Så ut som han fikk en kakk på nedre legg/hælkappe.

-Foten sto ikke fast i baken så jeg tror heller ikke det dreier seg om noen vridning.

 

Er mine antagelser rett og han er kjapt tilbake igjen er dette en veldig bra dag for klubben. Han viste seg igjen ekstremt viktig. Litt av en en-mot-en for ikke å si en-mot-mange teknikk han har. Og et veldig fint blikk for spillet. Første omgang var majestetisk. Virkelig noe av den beste fotballen vi har spilt i år. Andre omgang ber skuffende men veldig stolt over at vi kan dra i land seieren likevel. Almunia stp fram som bunnsolid i feltet i dag. Veldig bra! Synes Bendtner bør få tillit en av kampene neste uke, han har vært veldig god når han har kommet innpå og også scoret for Danmark sist landslagspause. Mot Wigan vbar han involvert i begge målene. Skulle Hleb sin skade være alvorlig(Gud forby), synes jeg dansken skal få prøve seg på topp sammen med Ade. Ja flotte greier dette her. Vi kjører uanfektet videre i tabelltet :thumbsup:

 

Får håpe hleb ikkje har fått noken ekstrem skade. Men en ubetydelig overtråkk var det ikkje då han hadde klare merker av knotter på leggen. fuck Carew, uansett så norsk så er så er han er fucking cunt!

Takk alexander: CUNT!

Link to comment
Share on other sites

Herlig, herlig av gutta. En skikkelig elendig andreomgang, men når vi klarer å hale det i land borte mot formlaget Villa så skal jeg la det passere.

 

Ellers må jeg nok si meg enig med Mee and Bertie over. Etter 2-1 i første omgang, og at vi fortsatte presset, fikk meg til å tenke at vi for en gangs skyld kunne score enda et mål. Det fikk vi ikke til, og gikk til pause med 2-1. I den andre omgangen var vi helt forferdelige. Upressede feil kom på rekke og rad, og jeg har ikke sett Arsenal bli presset så kraftig tilbake i sin egen boks på år og dag. Og ballbesittelsen utover i andre omgang er til å gråte av: Villa 77% - 23% Arsenal, eller noe i den duren. Her må det være noe galt.

 

En teori jeg har er at vi kanskje ikke tålte å lede til pause. Til nå i PL denne sesongen har vi kun ledet til pause mot Derby, Portsmouth, Sunderland og noen få til. Dette er lag vi i utgangspunktet skal slå, og bør dermed lede til pause. Det gjorde vi også mot Villa, og var skikkelig tafatte i andre omgang, istedenfor å bli bedre, slik vi pleier når vi ligger under til pause, slik vi har gjort utallige ganger denne sesongen.

 

Uansett et godt tegn at vi karrer oss til tre poeng på en meget dårlig dag. Det må vi til et eller annet tidspunkt måtte gjøre i løpet av sesongen hvis vi skal vinne serien. La oss ta dette med oss som en lærdom som gikk bra til slutt, men som vi må se tilbake på og gremmes.

Link to comment
Share on other sites

Seier over AV borte oser det kvalitet over.

1 omg var utrolig bra og herlig å ha Flamini tilbake. For en spiller

dette er blitt. Diarra var imponerende god i 1 omg.Hleb er en tekniker av rang.

 

2 omg var så som så men vi stod imot presset.

En herlig seier.

Link to comment
Share on other sites

Rosicky07: Har du sjekket her?

Jeg syntes at Sopcast er best.

må eg laste ned noe får og kunne bruke det ?

 

Ja, du må laste ned det programmet som du vil bruke. Du kan laste det ned her.

Du laster det ned og innstalerer det, går hit og åpner kampen i det programmet du lastet ned. Som sagt så anbefaler jeg Sopcast.

Kanskje litt dårlig forklart, men håper du får det til.

Fikk det til :) tusen takk for hjelpen

Link to comment
Share on other sites

Var du noken fekk med seg kven som gav ein villaspelar ein alboge i same angrep som Carew voldtok Hleb?

Sånt kan vi spare oss, synes jeg. ;)

 

Var den retta mot meg eller den spelaraen som gjor det?

den var retta mot deg. Greit nok at det var ein stygg takling frå Carew, men da kan du heller skrive at det var en grisetakling, ikke noen voldtekt.

 

Det er kanskje di meining, men ser ikkje på den formuleringa som noko problem. Det var ei veldig stygg takling som kanskje har satt Hleb ut av spel igjen.

jeg syns det er helt feil at enkelte hele tiden skal peke på "FEIL" her på forumet..

det er et diskusjonsforum, må være lov å si sin mening da..

alt for mange småkonger :)

vet jeg skyter meg selv litt i foten nå, men er bare lei av at mann ikke får skrive det mann mener ;)

 

 

Over til kampen:bra gjenoført, spillerne var slitne i 2.omg, ikke rart etter et tett program..

plussene mine vil jeg gi til sagna,hleb og flamini..

å fint mål av ade, hadde han hatt bra avslutningsteknikk hadde han vært DEN komplette :P

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...