Jump to content

2007.09.02 Portsmouth H


hermz

Hva blir utfallet av kampen?  

75 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Arsenal 3-1 Portsmouth

(Adebayor, Fabregas og Rosicky) (Kanu)

2. september klokka 14.30 Norsk Tid

 

ArsenalvPompey.gif

 

TV Kanaler:

Canal+ Sport 1

 

Streams:

Forumets Stream-tråd

Myp2p.eu

 

Dommer:

Mark Halsey (Lancashire)

 

Lagene:

Arsenal

Manuel Almunia

Kolo Toure

Philippe Senderos

Gael Clichy

Francesc Fabregas

Mathieu Flamini

Gilberto

Alexander Hleb

Tomas Rosicky

Emmanuel Adebayor

Robin van Persie

 

Subs:

Lukasz Fabianski

Theo Walcott

Abou Diaby

Neves Denilson

Eduardo da Silva

 

Portsmouth

David James

Hermann Hreidarsson

Lauren

Sylvain Distin

Noe Pamarot

Glen Johnson

Sulley Muntari

Sean Davis

Matthew Taylor

Nwankwo Kanu

John Utaka

 

Subs:

David Nugent

Pedro Mendes

Niko Kranjcar

Jamie Ashdown

Richard Hughes

 

Utilgjengelige spillere:

Gallas

Eboue

Lehmann

 

Skade Info:

Arsenal.com - Injury News

 

Klipp fra kampen:

YouTube.com

ArsenalClips.tk

Dailymotion.com

 

Formkurve:

Arsenal: S S U S S

Portsmouth: U U S T S

 

Siste fem møter:

Portsmouth 0-0 Arsenal

Arsenal 2-2 Portsmouth

Portsmouth 1-1 Arsenal

Arsenal 4-0 Portsmouth

Arsenal 3-0 Portsmouth

(Arsenal.com)

 

Info om kampen:

Arsenal.com

 

Før avspark:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 109
  • Created
  • Last Reply

Pompey har vi god statistikk mot hjemme og jeg er sikker på at vi kommer til å pynte på den litt i denne kampen. Jeg så ikke kampen mot Sparta Praha, men det virker som at de tre målscorerne imponerte, og jeg ønsker at de 3 skal alle starte. I tilegg er Gilberto tilbake i midten. Har troen på at dette kan bli årets første storseier. Til tross for at ikke alle spillerne har vært i god form, har vi plukket med oss greit med poeng i starten, noe som tyder på god arbeidsmoral og selvtillit i laget. Tipper vi vinner 4 - 0 :P

Link to comment
Share on other sites

Jeg skal se denne på Emirates :o !!

tror det blir en vanskelig kamp, men at vi vinner 2-0, tror Gilberto setter en straffe tidlig, kampen vipper frem til det er igjen 10, da setter Rosicky et langskudd :P

 

Manuel Almunia

Sagna(Hoyte)-toure,senderos-clichy

Hleb-Cesc-Gilberto-Rosicky

RvP-Ade

 

Fabianski-Flamini-Diaby-walcott-eduardo

 

Eduardo-Diaby-Walcott inn etter 60-70min..

Link to comment
Share on other sites

Tror vi vinner 2-1 etter scoringer av Van Persie og Fabregas. Vi kommer helt sikkert til å slite mot et meget sterkt Pompey som var meget uheldige mot Chelsea. Jeg tror ikke at dette blir noe "walkover", det blir som Fulham-kampen og City-kampen. Seiersmålet blir helt sikkert scoret 5 minutter før slutt etter at vi har bombardert David James i 85 minutter!

Link to comment
Share on other sites

Tror desverre vi kommer til å slite igjen. Synes laget minner mye om laget fra ifjor. Prøver og prøver men for det ikke til. Jeg tror og håper sef at vi vinner, men det blir lenge til vi vinner 5-0 kamper igjen. Også må vi slutte med å la motstander laget skåre på 1 av 2 målsjanser som de får. Mitt tips, knepen 2-1 seier. Kolo og Mozart.

Link to comment
Share on other sites

Tror desverre vi kommer til å slite igjen. Synes laget minner mye om laget fra ifjor. Prøver og prøver men for det ikke til. Jeg tror og håper sef at vi vinner, men det blir lenge til vi vinner 5-0 kamper igjen. Også må vi slutte med å la motstander laget skåre på 1 av 2 målsjanser som de får. Mitt tips, knepen 2-1 seier. Kolo og Mozart.

Litt pessimistisk?

Laget er noe helt annet enn i fjor. De vinner, atmosfæren er bra, de er sterkere, de står på til siste slutt, flere skorer mål og selvtilliten er bedret.

 

Faktisk så drømmer jeg om en ny CL-finale, 1-2 plass i serien.Så stor tro har jeg på dagens lag.

Link to comment
Share on other sites

Et P'mouth i form, som så vidt stjal poeng fra et utspilt Chelskij lag til tider. De var veldig gode mot de blå, og hadde fortjent bedre. De har spillere som kan gjøre det veldig vanskelig for oss, spillere som Utaka, Taylor, Kanu, Benjani etc er spillere vi må passe oss for. Tror dessverre Walcott vil bli for liten i en slik kamp, ikke har han utviklet noen særlig fysikk ennå, så hvis han starter vil han komme til å slite.

 

Hoyte var god mot Sparta, og når vi nå har både Sagna og Eboue utilgjengelige er han nødt til å starte.

Ellers er Hleb tvilsom.

Utenom det, har vi de fleste klare til kamp.

Senderos bør vel få lov til å fortsette sammen med Kolo, og så har vi Almunia i mål.

Clichy er selvskreven på venstrebacken, og Rosicky tar venstrevingen. I midten starter Gilberto og Cesc, mens hvis Hleb ikke er klar, blir det Walcott på høyre. På topp håper jeg på Ade og van Persie, med Eduardo som en joker mot slutten av kampen sammen med Bendtner.

 

Almunia

Hoyte-Toure-Senderos-Clichy

Hleb/Walcott-Cesc-Gilberto-Rosicky

van Persie-Ade

 

Benk: Fabianski, Traore, Diaby, Eduardo, Bendtner.

Link to comment
Share on other sites

Laget som slår Portsmouth:

 

Almunia

Sagna - Toure - Senderos - Clichy

Hleb - Fabregas - Diarra - Van Persie

Walcott - Adebayor

 

:lol:

 

Nei, dette var bare litt lek med tanke på neste sesong...

 

Laget som spiller:

 

Almunia

Sagna - Toure - Senderos - Clichy

Hleb - Fabregas - Gilberto - Rosicky

Adebayor - Van Persie

 

Tipper vi vinner 2-0 etter skoringer av Van Persie og Walcott!

Link to comment
Share on other sites

Manuel Almunia

Justin Hoyte :: Kolo Tourè :: Phillipe Senderos :: Gaël Clichy

Theo Walcott :: Gilberto da Silva - Francesc Fàbregas :: Tomas Rosický

Robin van Persie :: Eduardo da Silva

 

Støttes! Bare at jeg ville hatt Sagna på back. Han er/blir vel klar til kampen!? Tipper en 1-1 kamp, scoring av Robin van Persie. Og vi burde passe godt på Benjani og John Utaka. De kan bli farlige.

Link to comment
Share on other sites

Hvor er Hleb? Han er jævlig god nu for tiden, vil se han på banen :lol:

 

Manuel Almunia

Justin Hoyte :: Kolo Tourè :: Phillipe Senderos :: Gaël Clichy

Hleb :: Gilberto da Silva - Francesc Fàbregas :: Tomas Rosický

Robin van Persie :: Eduardo da Silva

Link to comment
Share on other sites

Gallas, Eboue og Lehmann spiller uansett ikke.

Sagna er tvilsom, starter mest sannsynlig ikke.

 

Tror Wenger starter med dette laget imorgen:

 

Almunia

Hoyte-Toure-Senderos-Clichy

Hleb/Walcott*-Fabregas-Gilberto-Rosicky

Adebayor-RvP

 

Subs: Fabianski, Sagna, Denilson, Walcott/Flamini* og Dudu

 

* Hvis det stemmer at Hleb er syk og ikke spilller starter Walcott og Flamini innpå benken.

 

TiPS:

3-1

Scoringer: Adebayor x2 og RvP

Link to comment
Share on other sites

Håpar på dette laget:

 

------------- Almunia --------------

 

 

Hoyte - Kolo - Senderos - Clichy

 

 

Theo - Gilberto - Cesc - Tomas

 

 

------ Eduardo - RvP ------

 

Theo spelte svært oppmuntrande i forrige kamp, og om Hleb er småsjuk så kunne eg godt tenke meg å sjå om han klarer å følge opp i Premier League.. Eduardo var også betre enn eg hadde forventa, og fortjener å starte.. Men om eg skal tippe, så starter nok Ade på topp saman med RvP..

 

Det kan sjå ut som Diaby nærmer seg bra form, men han har mykje å gå på på pasningsfronten..!!

Link to comment
Share on other sites

I denne kampen må nokk Arsenal skjerpe seg ! Vi lager mange gode sjangser, men putter for lite. Viss vi klarer og putte i morgen på alle de store sjangsene har pompey nubbe sjangs !! Og det skal Eduardo og Rvp sørge for vi gjør ! vinner overbevist 2-0

 

 

Håper laget blir slikt :

 

4-4-1-1-

 

 

-------------- Almunia --------------

 

 

Hoyte - Kolo - Senderos - Clichy

 

 

Theo - Gilberto - Cesc - Rosicky

 

------------------RvP---------------

 

----Eduardo -----------------------

 

 

Vil la Eduardo få sjangsen selv om jeg tror nokk wenger satser på en 4-4-2 med Ade og Rvp på topp ..

Link to comment
Share on other sites

Vil se dette laget:

 

Almunia

Hoyte - Toure © - Senderos - Clichy

Walcott - Gilberto - Fabregas - Rosicky

Van Persie - Adebayor

 

Litt usikker på Gilberto. Dette blir hans tredje kamp på 8 dagar dersom han speler og han har nettopp komt tilbake. Muligt at Wenger går for Flamsteren..

Link to comment
Share on other sites

Dette skal vi ta hjem greit, Portsmouth er gode de, men vi skal slå de greit om vi spiller opp mot vårt beste.

 

Almunia

Hoyte-Toure-Senderos-Clichy

Diaby-Fabregas-Rosicky

Hleb

vanPersie-Adebayor

 

Innbyttere: Fabianski-Gilberto-Walcott-Eduardo-Bendtner

Om Hleb er ute går han og Duaby ut mens vi går over til vanlig 4-4-2 med Walcott til høyre og Gilberto i midten. På siden settes Diarra inn. Kanskje han kan få noen minutter?

 

Vi må nok heve oss litt fra sist helgs kamp mot ManC, der vi tilslutt akkurat vant mot et ganske svakt ManC-lag, dog ganske tett bakover. Jeg synes vi skal dytte Hleb inn i midten igjen, han har vist i de to siste at han ikke på langtnær er like bra på sidene som han er i midten. Og så må spillerne se til å skyte mye mer, vi klarer neppe å gå ballen inn i mål. Se bare på Fabregas avgjørende mål sist, hvis en ser fram til han trekker av så ser det ikke ut som noen god skuddmulighet akkurat. Men han tar sjansen og keeper er litt sløv. Du scorer aldri hvis en aldri skyter. Også må Wenger se til å skjerpe offensiv dødball, vi bør ha 5mann inne i boksen i gode bevegelser når innlegget går. Utrolig å se 2-3spillere duellere mot 7-8ManC forsvarere, da gjør vi ikke jobben lett for oss selv akkurat.

 

Jeg har god tro på at dette skal bli tre poeng, fine takter i midtuken

Link to comment
Share on other sites

almunia

 

diarra - kolo - senderos - clichy

 

hleb* - cesc - gilberto - rosicky

 

RVP - eduardo

 

 

*hvis han er frisk. hvis ikke - walcott.

 

- velger diarra på høyreback som er en mye mer spillende og pasnings-sikker spiller enn hoyte. (litt synd når jeg tenker over det

at jeg ikke finner plass til egenproduserte justin når manu og sagna er ute) men vurderer diarra som ganske mye bedre.

 

- på spissplassen ved siden av Robin velger jeg såvidt Eduardo fremfor Ade. Ade spiller bra og er et godt oppspillspunkt, men tror eduardo passer bedre på hjemmebane. både ade og robin liker å gå ganske dypt for å være med i spillet, mens eduardo er mer "framme" hele tiden. og det tror jeg er viktig i en kamp som denne hvor vi kommer til å styre mye av spillet og hvor det blir viktig at ikke "alle" skal ha ball som det noen gang er tendenser til.

16 mål på 54 kamper (ca) er det ade har for arsenal. dette skjønner man når man ser på avslutnings-teknikken hans.. dette taler også for eduardo

 

 

pompey har i sommer forsterket seg bra med kvalitets-spillere som utaka,distin,muntari

 

i forsvarsleddet har de i tillegg til distin, også to gamle arsenal-travere i Sol og Lauren. Mye erfaring der altså... ;) mot chelsea hadde de Sol tilbake og tror han betyr mye. "Blues" hadde hvertfall store problemer med å skape store målsjanser og p`mouth hadde fortjent poeng.

 

på midtbanen har de hentet inn sulley muntari, en spiller som imponerte mange, meg inkl, i VM for Ghana.

 

som ving/spiss har de fått utaka fra nigeria. vist seg som en meget god spiller. hurtig. pass opp ! allerede nå litt nervøs med tanken på han en mot en mot senderos....

 

i de foregående kampene synes jeg motstanderne har fått skyte fra gunstige posisjoner for ofte og vi har vært heldige som ikke har blitt straffa. elano mot city og noen som husker skuddet til diop rett etter vi hadde fått opp til 2-1 mot fulham..? disse har det vært mange av og pompey har gode skyttere i mendes og taylor.

 

spår 2-1. mål av rosicky og en kanooon av RVP :)

Link to comment
Share on other sites

Ingen enkel kamp dette. Portsmouth har etterhvert bygd opp et bra lag har evnen til å score når som helst, så vi kan ikke ha noe "dauperioder" i denne kampen.

Føler vi trenger en god start ellers blir dette en slitekamp...noe vi har opplevd en del ganger før.

 

Tipper Walcott får starte igjen og Adebayor og Van Persie starter på topp.

Wenger syns Eduardo spilte bra på venstrekant så kanskje han får prøve seg der til fordel for Rosicky?

Time will show.

 

Jeg frykter et irriterende 1-1 resultat, men tror vi vinner 2-1.

Link to comment
Share on other sites

Her er mitt tips:

 

Almunia

 

Hoyte - Tourè - Senderos - Clichy

 

Walcott - Fabregas - Gilberto - Rosicky

 

Adebayor - RvP

 

Benk: Fabianski, Flamini, Eduardo, Diaby, Bendtner.

 

Kanskje litt offensiv benk, men hvis vi sliter tror jeg at det er det vi trenger.

 

Mit tips er 2-0. Mål av Rosicky og RvP!

Link to comment
Share on other sites

Tror denne kampen vil minne en hel del om City-kampen.

Både City og Portsmouth sikter mot toppen ('toppen' i deres målestokk vil være rundt 7. og oppover) og bygger opp gode lag.

Utaka virker veldig skremmende, og Benjani har vært frisk så langt i sesongen. Distin er veldig god bak, samt vår gamle Sol har mye rutine, og de har også Primus som er ganske så god.

 

På grunn av deres offensive kvaliteter ved Utaka og Benjani, ville jeg kanskje vurdert å ha Gilberto som midtstopper sammen med Kolo, og hatt enten Flamini, Denilson eller Diarra som defensiv midtbane ved siden av Cesc.

Nå tviler jeg på at Diarra vil være innblandet noe som helst i denne kampen, da han ble signet i går, men det er vel ikke 100% utelukket.

Jeg synes Hoyte fortjener sjansen på backen, selv om han vil slite med Utaka.

 

Så litt endringer fra laget jeg skrev på forrige side altså:

 

Manuel Almunia

Justin Hoyte* :: Kolo Tourè :: Gilberto da Silva :: Gaël Clichy

Theo Walcott* :: Mathieu Flamini :: Francesc Fàbregas :: Tomas Rosický

Robin van Persie :: Eduardo da Silva

 

* - Om ikke Alex og Bacy blir klar selvsagt.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...