Jump to content

2007.09.02 Portsmouth H


hermz

Hva blir utfallet av kampen?  

75 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Synd at Senderos ikke scora. Syns så utrolig synd på ham. Utvisninga mener jeg er feil. Nå har vi i tillegg enda større problemer i forsvaret. Hva er rekka nå? Kunne trengt Djourou tilbake fra lån..

Virker som noen er klare igjen innen de 2 ukene før kampen mot tott.

 

Sagna ~ Toure ~ Gallas ~ Clichy

 

Dette kan bli rekka mot tott dersom Sagna og Gallas er klare igjen, noe som Injury News på Arsenal.com indikerer.

 

Stemmer at det er en pause nå. Og godt er det!

 

Dagens børs:

 

Philippe Senderos Var god heilt fram til utvisninga, som for øvrig var veldig strengt idømt.. Ifølge den logikken som Halsey tydelegvis fulgte då, burde også David James vore utvist.. Tviler på at Rio Ferdinand hadde blitt utvist på Old Trafford for det der.... 6

 

Veldig enig i det site der.. Det er ganske irriterende.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 109
  • Created
  • Last Reply

Ja, nå passet en landslagspause bra faktisk. Vi får håpe Gallas er klar til krig mot Berbatov og Keane om to uker. Det blir sesongens første ordentlige test.

 

Forøvrig er det meste sagt. Det var en fantastisk fotballkamp. Den hadde alt!

Link to comment
Share on other sites

Tar å lager en børs jeg :lol:

 

Almunia - Lite å gjøre. Det han gjør derimot, består han med glans. 7+

 

Flamini - Nok en gang, stråler på back. Aggressiv, rask, og pasningene sitter. Strålende kamp av franskmannen. 8

 

Kolo Toure - Hva kan man si? Kong Kolo redder oss da vi trenger det. Han er alltid der. Veldig, veldig god. 8+

 

Senderos - Synes veldig synd på Phil. Enig med de som forsvarer han. Det var et veldig billig rødt kort. Reglene, ja, men han viste ikke ut James og Kolo hadde kommet foran. Dessuten falt Kanuuuuuuuuuuu som en potetsekk. Jeg dømmer Senderos ut fra 1omgang, og da spilte han til 7er. Men får vel gi ham en 6.

 

Clichy - Herlig, herlig, herlig. Jeg vet ikke hvorfor man nevner en eller annen som heter Ashley Cole hver gang Clichy spiller bra. Spilte han på Arsenal eller noe? Strålende Clichy! 9

 

Hleb - Har slitt med sykdom. Det syntes og det er akseptabelt. Burde kanskje ikke spilt. 6

 

Fabregas - Superlativene er bruk opp. Skal han begynne å score mål og nå? Gode gud! Wenger sammenligner han med Scholes. Jeg er helt enig. 8+

 

Gilberto - Der hvor Kolo ikke kan rydde opp, rydder Gilberto opp. Strålende kamp. God som stopper også. 8

 

Rosicky - Endelig virket han livlig. Kanskje pga at Clichy stoppet Pompey gang på gang alene på venstresiden og Tomas slapp å bry seg mer om det defensive. Uansett, scorer, skaper og er banens beste. 9

 

Ade - Helt grei kamp av Togoleseren. Bedre enn mot City, men fortsatt litt igjen til toppformen. Men det er akeptabelt det også. Straffa, den var COLD AS ICE!!! 7

 

RvP - Skuffer litt, men tror mange har for høe forventninger til han. Skulle dog ønke at han var bedre mot etablert forsvar. Skaper litt lite. Men for all del, herlig spiller. Viser hurtigheten sin på straffesituasjonen. 7

 

Alt i alt blir man nervevrak av å se på Arsenal. Selv om vi styrte og hadde de beste sjansene i andre omgang, så er det utrolig spennende. Men det er annerledes i fjor. Chelsea tapte og vi utnyttet det. Herlig. Kunne neppe bedt om en bedre start på sesongen. Gutta har vokst opp.

Link to comment
Share on other sites

Synd at Senderos ikke scora. Syns så utrolig synd på ham. Utvisninga mener jeg er feil. Nå har vi i tillegg enda større problemer i forsvaret. Hva er rekka nå? Kunne trengt Djourou tilbake fra lån..

Virker som noen er klare igjen innen de 2 ukene før kampen mot tott.

 

Sagna ~ Toure ~ Gallas ~ Clichy

 

Dette kan bli rekka mot tott dersom Sagna og Gallas er klare igjen, noe som Injury News på Arsenal.com indikerer.

Ja Sagna er ivertfall klar igjen til vi møter tottene 15/9. Mulig Diarra går på høyreback og Sagna i midten med Toure hvis ikke Gallas er klar igjen.

Link to comment
Share on other sites

Synd at Senderos ikke scora. Syns så utrolig synd på ham. Utvisninga mener jeg er feil. Nå har vi i tillegg enda større problemer i forsvaret. Hva er rekka nå? Kunne trengt Djourou tilbake fra lån..

Virker som noen er klare igjen innen de 2 ukene før kampen mot tott.

 

Sagna ~ Toure ~ Gallas ~ Clichy

 

Dette kan bli rekka mot tott dersom Sagna og Gallas er klare igjen, noe som Injury News på Arsenal.com indikerer.

Ja Sagna er ivertfall klar igjen til vi møter tottene 15/9. Mulig Diarra går på høyreback og Sagna i midten med Toure hvis ikke Gallas er klar igjen.

Jeg tror det faktisk er bedre å spille med spillere som er i form. Altså Flamini på høyre og Gilberto i midten (selv om han hadde vært god å ha på midten). Med sitt gode innhopp i dag føler jeg Diaby er klar for storkampen mot spurvene. Et mål fra Dudu ville gitt en flying start i PL :lol:

 

Det viktigste er at vi ikke får noen skader under landslagsoppholdet!!!

Link to comment
Share on other sites

Nok en overbevisende seier av guttene.

Dette er solid håndverk tvers igjennom og det morsomme er at de spiller underholdende fotball med 11 og 10 mann.

En spiller som Toure oser autoritet og styrke. Clichy blir bare bedre og bedre. Fabregas ...hvilken spiller.

I tillegg har vi endelig 2 spisser som jobber og sliter hver eneste kamp.

Gilberto som er den usynlige veggen vårs og Hleb og Rosicky er som 2 vepser.

Virker som dette er et veldig godt sammensveisa lag Wenger har nå.

Positivt.

 

Ellers har jeg lyst å fremheve en spiller som ikke er vår beste spiller men som gjør en kjempejobb hvor Wenger velger å plassere han.

Igår spilte han høyreback og han overbeviste igjen og leverte en god kamp.

Flamini har hatt en meget god start på sesongen og skulle Wenger velge å kvitte seg med en midtbanespiller håper jeg definitivt det ikke blir Flamini.

At han har tilnavnet Gattuso på treningene er en ting..men igår var det akkurat som å se Gary Neville i sine glansdager. Flamini er en tøffing og jeg rangerer han høyere enn Hoyte på backplassen. Faktisk syns jeg Flamini er en bedre back en midtbanespiller.

Link to comment
Share on other sites

Flamini, Toure, Gilberto, Clichy er stort sett strålende. Det røde til Senderos er greit nok. Han er så treg og keitete at slike situasjoner oppstår relativt ofte. Det er ikke første gang, men han har "sluppet unna" tidligere. Når det er sagt, gjorde Senderos en noenlunde grei figur frem til da.

 

Midtbanen scorer igjen!! Godt omen. Vi er drepende effektive selv om vi brenner den største sjansen utenom straffen. Diaby ikke bare bommet, men bommet grovt. Forøvrig et meget godt innhopp av Diaby. Han bryter ganske effektivt opp en motstander med en mann mer. Godt bytte av Wenger.

 

Almunia klarer seg bra. Personlig synes jeg det var litt skuffende at van Persie ikke stilte seg opp på straffen igjen. Han er altså ikke fullt så kald som jeg hadde håpet og trodd. Adebayor løste oppgaven greit.

 

Vil vel gi Toure MoM i dag. Det går mye på pur vilje, men det reddet det som kunne blitt en litt for spennende avsluttning.

 

 

Nå er det jo en gammel "regel" som sier at den som skaffer straffen tar heller da ikke straffen. Så det har nok ikke så mye å gjøre med Van Persie`s kaldhet. Er enig i de som mener det var rødt kort på Senderos, så lenge Kanu ikke var i offside så er det rødt. Funker ikke å si at Toure hadde tatt han igjen eller at han ikke hadde stor nok fart, er man siste man og blir tatt , så skal det være rødt. Da det er utenfor 16 meteren så kunne han sluppet unna med gult. Wenger sa selv etter kampen: "If Kanu wasn't offside. Then, yes, he had no choice." Så den er vel grei. Nå er vel forhåpentligvis Gallas tilbake til kampen på "quit fart complain" og Sagna også. Ellers så var dette en klasse kamp av gutta uten tvil, og hvorfor Clichy ikke er på det franske landslaget kan da gudene lure på?! Er i mine øyner en av de desidert beste i verden i sin possisjon. Adebayor prøver hardt, men skulle nok blitt byttet før. Toure viser hvorfor han var mitt første valg som kaptein og er rett og slett helt fantastisk. Alle var nå egentlig gode i dag og mål fra midtbanen er en meget god trend :lol: Ang Almunia så Kan nå ikke jeg se at Lehmann hopper rett inn i kasse når han er frisk igjen, da er det noe som ikke helt stemmer.. Tottene er neste og vil bli en meget hard kamp tror jeg. De har ikke gjort det bra og vil nok bruke alt de har på å skaffe en seier mot arsenal for da vil fansen tro på dem igjen. Så dette blir litt av en kamp, men med en tidlig skåring så tror jeg det vil knekke dem. For arsenal har kommet langt nå, og de som undervurderer dem vil finne fort ut at det kan svi!

 

"Ooh to be a Gooner"

Link to comment
Share on other sites

Hello ;)

Har vært i Stavanger å sett Viking mot LSK, og fikk derfor ikke sett kampen.

Har sett målene, men vil gjerne se situasjonen der Senderos fikk rødt kort. Noen som kan finne klipp ?

Fant ikke på YouTube ! :)

 

Har lagt ut et klipp av situasjonen nå...

 

http://www.verdensvevet.com/arsenal/

 

Rødt kort var strengt, men hvem har sagt fotballen er rettferdig.....

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...