Jump to content

Thierry Henry


Guest Young Gun

Recommended Posts

her ser du en arsenal spiller med hjerte for klubben , thierry. http://www.nettavisen.no/sport/fotball/eng...icle1160254.ece

 

Ja, men så er det en liten tanke som slår meg, hvor skulle Ljungberg gå og samtidig opprettholde den lønnen han har?

Det er klart Freddie vil bli. Han kommer jo ikke til å finne seg noen annen klubb på tilsvarende nivå eller som nevnt over vil betale den lønnen han hever. Freddie må gjerne bli han, men helst med lavere lønn enn per dags dato.

 

Forøvrig positivt med en nyhet som dette i en periode hvor alle mener Arsenal er i ferd med å dette fraværandre. Henry bidro ikke i fjor så således er vi ikke svekket før neste sesong, neste styrket vil jeg si med ett år med på baken til en del av ungutta og forhåpentligvis enn innspilt Gallas.

Link to comment
Share on other sites

Vel og bra at Ljungberg blir. Bra signal. Men naturligvis har han et usammenliknbart utgangspunkt i forhold til Henry hadde. Og for øvrig er det ikke nok at Ljungberg blir; han må snart vise ihvertfall glimt av gammel storhet dersom det skal være noe vits å beholde ham. Han er jo ingen ungdom lenger heller...

Link to comment
Share on other sites

 

Akkurat der tror jeg Henry gjør en kjempetabbe. Henry passer ikke til gå fotball. Det at Arsenal har endret spillestil til mer går fotball de ssite 2 sesongene tror ejg er en medvirkende årsak til at Henry ikke er den han engang var. klart han har vært skadeutsatt, men det er i bakrom og når han får brukt sin ekstreme hurtighet Henry er på sitt aller beste.

Ja, men så har jeg heller ikke sagt at jeg synes Henry tok det riktige valget :D

Link to comment
Share on other sites

her ser du en arsenal spiller med hjerte for klubben , thierry. http://www.nettavisen.no/sport/fotball/eng...icle1160254.ece

 

Ja, men så er det en liten tanke som slår meg, hvor skulle Ljungberg gå og samtidig opprettholde den lønnen han har?

City med Svennis, kunne vel vært et alternativ!?

Link to comment
Share on other sites

Endelig noen som kaller en spade for en spade:

 

Henry

 

Kall gjerne mannen for en udugelig fossil. Personlig mener jeg dette er en hedersmann som handler etter mitt hjerte. Mulig det er naivt, men med en dyktif sportssjef så har jeg troen.

 

Ingen tvil om at Henry har utrolige ting for Arsenal, og jeg vil alltid være takknemlig for hans innsats.

 

Men det er noe som skurrer. Den grunnen som Henry oppgir som grunn til overgangen, tror jeg rett og slett ikke mye på. Gamle gode Hill-Wood har et poeng!

Link to comment
Share on other sites

Endelig noen som kaller en spade for en spade:

 

Henry

 

Kall gjerne mannen for en udugelig fossil. Personlig mener jeg dette er en hedersmann som handler etter mitt hjerte. Mulig det er naivt, men med en dyktif sportssjef så har jeg troen.

 

Ingen tvil om at Henry har utrolige ting for Arsenal, og jeg vil alltid være takknemlig for hans innsats.

 

Men det er noe som skurrer. Den grunnen som Henry oppgir som grunn til overgangen, tror jeg rett og slett ikke mye på. Gamle gode Hill-Wood har et poeng!

 

Ja da, Hill-Wood har helt klart et poeng. Nå er nok usikkerheten rundt Wenger medvirkende i den forstand at det var nettopp det påskuddet Henry trengte for å gjøre noe han hadde hatt lyst til lenge. For lysten til å reise kom åpenbart ikke som lyn fra klar himmel i det øyeblikket Dein reiste og det ble usikkerhet rundt Wenger. Men å oppgå denne usikkerheten rundt Wenger som ÅRSAK blir naturligvis å snu ting på hodet. Samtidig er dette likevel et tegn på at Wenger, Hill-Wood og andre kanskje ikke helt har klart å styre butikken optimalt (det gjør kanskje ingen?). For man burde jo evnet å lufte ut tankene om å reise på et tidligere stadium, og eventuelt gjort nødvendige tiltak i henhold til dette; ENTEN et PLANLAGT salg, ELLER gjort de nødvendige grep for at Henry skulle skifte mening og bli. Og det er på dette punktet jeg mener ledelsen har sviktet noe. Som jeg har skrevet før synes jeg ikke de viser særlig gode psykologiske evner, ihvertfall får man ikke det inntrykket gjennom det som kommer frem både gjennom media og klubbens egne kanaler. Vi har sett det med Vieira, Cole, og nå med Henry. At salgene i etterkant kanskje viser seg å være riktige forandrer ikke på det. Det er uansett for dårlig regi når det er tilfeldighetenes lover som regjerer i for stor grad.

Link to comment
Share on other sites

Endelig noen som kaller en spade for en spade:

 

Henry

 

Kall gjerne mannen for en udugelig fossil. Personlig mener jeg dette er en hedersmann som handler etter mitt hjerte. Mulig det er naivt, men med en dyktif sportssjef så har jeg troen.

 

Ingen tvil om at Henry har utrolige ting for Arsenal, og jeg vil alltid være takknemlig for hans innsats.

 

Men det er noe som skurrer. Den grunnen som Henry oppgir som grunn til overgangen, tror jeg rett og slett ikke mye på. Gamle gode Hill-Wood har et poeng!

 

Ja da, Hill-Wood har helt klart et poeng. Nå er nok usikkerheten rundt Wenger medvirkende i den forstand at det var nettopp det påskuddet Henry trengte for å gjøre noe han hadde hatt lyst til lenge. For lysten til å reise kom åpenbart ikke som lyn fra klar himmel i det øyeblikket Dein reiste og det ble usikkerhet rundt Wenger. Men å oppgå denne usikkerheten rundt Wenger som ÅRSAK blir naturligvis å snu ting på hodet.

Tror vi er inne på noe vesentlig her. TH har nære bånd knyttet til klubben og oss alle som er knyttet til klubben. Han kunne ikke bare dra. Han trengte en grunn. Han var i en klar konfliktsituasjon. "Skal jeg dra fra de som betyr så mye for meg og som fort kan føle seg sviktet av meg eller skal jeg bli og la siste mulighet til nye utfordringer på et nytt sted forsvinne"

Uansett måtte han velge og jeg håper at han tok det beste valget for seg.

Det at tvilen til Wengers framtid bli brukt som et argument flytter fokuset fra hans egen konflikt til et spørsmål om Arsenal ønsker satse eller ikke. Slik er mennesket skrudd sammen. Vi ønsker alle finne argumenter for de valg vi tar. Og noen ganger henter vi argumenter for å styrke følelsen av at det var et riktig valg.

Uansett tror jeg han valgte Barcelona fordi han ønsket nye utfordringer, ikke fordi Arsenal ikke har en stor framtid. Det er utenkelig at han egentlig satte enkeltmennesket Wenger høyere enn klubben. Om Wenger skulle slutte kunne det være en mulighet for at arvtageren hans kunne gi klubben det den trengte for å holde seg i toppen. Det vet TH også.

 

 

Henning Berg mener det ikke var en så stor spiller vi mistet. Men jeg tror ikke helt på det han sier.

http://www.arsenalnewsreview.co.uk/news/648/

Link to comment
Share on other sites

Ødela mye av Syden-turen dette ja :D

Kommer overhode ikke over det! Er så rart å tenke på...

Værre ble det da jeg så intervjuet med han..måtte felle noen tårer da ja..og det var nok veldig tøft for han og.. :(

Ikke bare var han og er en fantastisk fotballspiller, men fy faen for en snill og kul type!

Alle de fantastiske intervjuene med han,og det pressemøtet der han tar telefon..artig!

Blir så fortvilet at jeg nesten bare håper på januarvinduet...

Link to comment
Share on other sites

http://fotball.aftenposten.no/england/article85036.ece

 

Wenger meinte at Henry var over toppen og dette er visstnok grunnen til salget. Tviler sterkt på dette egentlig. Det står i kontrast til all informasjon om overgangen fra før, og dessuten er Wenger virkelig så kald?

 

Har ingenting med å være kald å gjøre. De fleste av oss inne på forumet har sett at Arsenal ikke fungerte like godt lenger med Henry som den store individualisten. Dette kom ikke som noen overraskelse på meg.

Link to comment
Share on other sites

http://fotball.aftenposten.no/england/article85036.ece

 

Wenger meinte at Henry var over toppen og dette er visstnok grunnen til salget. Tviler sterkt på dette egentlig. Det står i kontrast til all informasjon om overgangen fra før, og dessuten er Wenger virkelig så kald?

 

Har ingenting med å være kald å gjøre. De fleste av oss inne på forumet har sett at Arsenal ikke fungerte like godt lenger med Henry som den store individualisten. Dette kom ikke som noen overraskelse på meg.

 

helgeaarsvoll har nok rett der, det var ikke noen overraskelse, Thierry er over toppen.

Link to comment
Share on other sites

Hei!

 

Först litt off topic:

Nå er jeg komt til kypros!Kjempe fint ver.

Sikker de fleste her har vert i Syden,og der kreler det me "Pakkisbuer",der som de seller forballdrakter og mye andre morsomme ting.

 

On topic:

Så i en slik en Bu,så var jeg og en kompis inne der,og gjett hvafor en drakt som hang der?.Jo nettopp en flankene ny Barcelona drakt og der var jeg så sikker på at på den drakten så stod det Ronaldinho eller Messi eller en annen Barca spiller men Nei.Det hang en hel rekke med bare Henry drakter av barcelona.Da hadde jeg sikker "Dollaröyne" og jeg spurte faren min om jeg kunne få en slik en drakt så da hadde jeg En Arsenal drakt og en Barca drakt med henry på ryggen.Og så fikk jeg lov til det da så nå er det Henry drakt jeg går me,MEN ikke Arsenal.Det er uvant det :D

Link to comment
Share on other sites

Sir Alex agrees with Myles and Tusmo on Thierry

 

Man må ikke se bort ifra at det kanskje var sunt for Arsenal å kvitte seg med Henry. Først og fremst så var TH14 en direkte dårlig kaptein. Man kan spørre seg om det at Henry i likhet med Vieira fikk kapteinsbindet kun for å bli i klubben, noe som gjorde egoene større enn de i utgangspunktene var. Henry virket ikke som om han var kapabel til å ta tak når det gikk trått for å få løftet laget, slik som foreksempel Adams gjorde i sin tid. I tillegg virket det på meg som han kanskje ødela litt av moralen i laget med sytingen og offingen sin. Nå skal jeg ikke her gi meg inn på noen videre diskusjon om hvem som bør bli ny kaptein, men jeg tror at Gilberto er et utmerket valg.

 

Et annet aspekt som tyder på at det kan ha vært lurt å kvitte seg med TH14 er at vi var blitt litt for avhengige av ham også. I de periodene da han ikke leverte vareneså fungerte ikke laget skikkelig heller. Laget var jo bygget opp rundt ham, og når det viktigste tannhjulet i et maskineri ikke fungerer, så går hele maskineriet i stå. Slik jeg ser det så vil nok Fabregas bli det nye hovedhjulet, men som vi har sett i denne sesongen så har vi noen reservedeler som vi kan benytte oss av dersom Cesc skulle bli skadet eller få en formsvikt.

 

Myles Palmer:

Sky Sports News got interviews with Kia Joorabchian and Sir Alex Ferguson.

 

The reporter gave the Scot a chance to put the put the boot into Arsene Wenger but the Manchester United boss didn't fall for it.

 

Reporter : "Are Arsenal in danger of dropping out of the top four?"

Sir Alex : "No, no. They'll be in the top four."

Reporter : "Even without Thierry Henry?"

Sir Alex : "Without question, I'm more convinced that they'll be in the top four without Henry."

Reporter : "Why?"

Sir Alex : "I just think it was time for him to go. I think Arsene knew that. And I think they'll be better."

 

At last ! Somebody who agrees with me !

 

He said it diplomatically. But he said it.

Sir Alex Ferguson thinks Arsenal are more likely to be in the top four without Henry than with him.

 

I REST MY CASE !

 

Of course Arsene knew it was time for Thierry to go.

He knew that on March 7, the night of the PSV fiasco.

 

Arsene will never admit it but March 8 was the first day of next season.

 

He played 11 pre-season games in March, April and May without Henry, so he could see how his youngish team would be without their record goalscorer.

 

 

Jul 13, 2007

 

http://www.arsenalnewsreview.co.uk/index.p...nt01returnid=42

Link to comment
Share on other sites

Vet ikke om noen har nevnt det før, men uansett...

 

Blev singel - flyttade till Barcelona

LONDON. Anfallaren Thierry Henry har separerat från sin fru, Claire, uppger brittiska tidningar.

 

 

 

Paret har varit gifta i fyra år. De har en tvåårig dotter tillsammans.

– Det här är en av orsakerna till att han flyttar till Barcelona, säger en källa i News of The World.

Paret träffades under inspelningen av en bilreklam.

– Att äktenskapet kraschat spelade en stor del i att han flyttade från London, säger källan.

Link to comment
Share on other sites

Gjennom sin advokat sier jo Henry at hans overgang til Barca var rent fotballmessig. Og vinklingen til media er sikkert tendensiøs, slik den pleier. Når det er sagt, så var det trolig LETTERE for Henry å ta avgjørelsen om å forlate Arsenal - noe han åpenbart hadde tenkt på lenge - når han samtidig opplevde problemer på "hjemmebane". Så selv om overgangen var fotballmessig motivert, skal man ikke se bort fra at skilsmissen kanskje var den berømmelige dråpen som fikk begeret til å flyte over. Uansett blir dette ren spekulasjon, men hvis dette stemmer bekrefter det om ikke annet at ALT vi foretar oss i livet ikke gjøres ut fra en isolert betraktning. Alt må ses i sammenheng. Mennesker er ikke endimensjonale vesener - heldigvis...!

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...