Jump to content

Useriøse rykter


Mads

Recommended Posts

RM avslo nettopp et bud på 25 millioner pund for Benzema visstnok, ALDRI i verden om Benzema kommer til oss for mer enn 20 millioner pund, og virker ikke som RM vil lytte til bud under 20..

Hvor realistisk det er at han kommer kan man vel diskutere ja, men det er da lov å dagdrømme en fredags ettermiddag på lesesalen? :P

Link to comment
Share on other sites

Henter vi Owen Hargreaves så har vi hvertfall kjøpt katta i sekken såfremt det ikke er en "play-for-pay" kontrakt. Fyren er så kjeks at det ikke skulle vært mulig.. han var god for 2-3 sesonger siden, men han har vel knapt rørt en fotball etter det. Og vi ser jo hvordan Rosicky tapte seg på 14 måneder.

Link to comment
Share on other sites

Går rykter om at Wenger planlegger å kjøpe inn et drømmeforsvar: Daniel Alves (Barca), Maicon (Inter), Chiellini (Juve), Lucio (Inter) og keeper Hugo Lloris (Lyon). Viss ein da i tillegg handlar inn Gary Cahill, Scott Parker, Eden Hazard og Darren Bent så byrjar me å snakke.

Link to comment
Share on other sites

.. er nok mest rykter ja, men skulle ikkje ha takka nei til eit heilt nytt lag:

 

Hugo Lloris

Daniel Alves, Gary Cahill, Thomas Vermaelen, Juri Zhirkov

Jack Wilshere, Cesk Fabregas, Scott Parker, Samir Nasri

Robin Van Persie, Darren Bent

Link to comment
Share on other sites

Hvis Clichy forsvinner så kan man gjerne hente Chiellini hvis man har lyst til å bygge opp et bunnsolid forsvar.

 

Szczesny

 

Sagna - Djourou - Vermaelen - Chiellini

 

Det er en meget sterk firer såfremt den defensive organsiseringen sitter. Kast på Subotic/Cahill/Samba for Djourou også så snakker vi.

Link to comment
Share on other sites

Samba står det i noen aviser i dag at Arsenal kansje er inntrisert i, jeg personlig har sett han har vært veldig go i flere år nå. Ingen som slår han i lufta værken i forsvar eller angrep rart ingen topplag har henta han før, han er i egen klasse i Blackburn hadde vært noe for Wenger å henta han ;)

Link to comment
Share on other sites

Samba står det i noen aviser i dag at Arsenal kansje er inntrisert i, jeg personlig har sett han har vært veldig go i flere år nå. Ingen som slår han i lufta værken i forsvar eller angrep rart ingen topplag har henta han før, han er i egen klasse i Blackburn hadde vært noe for Wenger å henta han ;)

Helt enig! Denne karen er en koloss av en mann og kan sikkert mane troppene våre til kamp, samt være motivatoren som sender Drogba, Rooney og Carrol langt opp på tribunen med en takling. Chris Samba til £12 mill? Ja takk!

 

http://www.dailymail.co.uk/sport/football/...ky-defence.html

Link to comment
Share on other sites

Problemet med å hente Samba så lenge Wenger er manager er vel at han da må tilpasse laget til Samba. Som f.eks. ved å legge laget dypere slik at det ikke blir så mye bakrom eller strekk fra midtbanen til forsvaret.

 

Hvis planen er å bringe tilbake "Wengerball" med direkte fotball og 4-4-2 ville Samba vært ypperlig, men hvis vi skal fortsette med fotballen vi har spilt de siste sesongene hvor vi triller ball utenfor 16-meteren så må vi hvertfall bytte ut Samba for Djourou/Koscielny ellers kan det bli mange farlige situasjoner.

Link to comment
Share on other sites

;)-->

QUOTE(Stefan B @ May 19 2011, 02:20 PM) 224675[/snapback]

Problemet med å hente Samba så lenge Wenger er manager er vel at han da må tilpasse laget til Samba. Som f.eks. ved å legge laget dypere slik at det ikke blir så mye bakrom eller strekk fra midtbanen til forsvaret.

 

Hvis planen er å bringe tilbake "Wengerball" med direkte fotball og 4-4-2 ville Samba vært ypperlig, men hvis vi skal fortsette med fotballen vi har spilt de siste sesongene hvor vi triller ball utenfor 16-meteren så må vi hvertfall bytte ut Samba for Djourou/Koscielny ellers kan det bli mange farlige situasjoner.

Men Samba har da fart i bena han? Vermaelen er jo heller ingen sinke i trafikken så det skal de nok klare å håndtere. Men jeg ser poenget ditt. Kanskje løsningen er å sette Song til å gjøre det han er god på igjen?

Link to comment
Share on other sites

:P--><div class='quotetop'>QUOTE(Stefan B @ May 19 2011, 02:20 PM) 224675[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->

Problemet med å hente Samba så lenge Wenger er manager er vel at han da må tilpasse laget til Samba. Som f.eks. ved å legge laget dypere slik at det ikke blir så mye bakrom eller strekk fra midtbanen til forsvaret.

 

Hvis planen er å bringe tilbake "Wengerball" med direkte fotball og 4-4-2 ville Samba vært ypperlig, men hvis vi skal fortsette med fotballen vi har spilt de siste sesongene hvor vi triller ball utenfor 16-meteren så må vi hvertfall bytte ut Samba for Djourou/Koscielny ellers kan det bli mange farlige situasjoner.

 

Men Samba har da fart i bena han? Vermaelen er jo heller ingen sinke i trafikken så det skal de nok klare å håndtere. Men jeg ser poenget ditt. Kanskje løsningen er å sette Song til å gjøre det han er god på igjen?

 

Er forholdsvis rask til å være såpass stor, men Djourou, Koscielny og Vermaelen er alle langt raskere. Song tilbake som DM hadde nok hjulpet en del og selve håpet mitt for at laget skal ligge dypere er fordi man da også får større bakrom og mer strekk i motstander laget når de skal presse opp for å prøve å ta ballen fra spillerne våre ;)

 

Samba ville nok gjort det meget bra uansett. Han er såpass rask og smart i posisjoneringen sin at han hadde fungert meget bra såfremt det ikke var snakk om å møte Barcelona f.eks.

Link to comment
Share on other sites

(Stefan B @ May 20 2011, 09:23 PM) 224770[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->

http://www.goal.com/en/news/11/transfer-zo...-alvarez-report

 

Nok en offensiv midtbane? Ifølge denne artikkelen er han allerede så godt som klar for Arsenal og har signert en "pre contract" allerede.

 

who? B) B)

 

Spørs om det er noe hold i ryktene da, men ikke overraskende hvis Wenger henter en vi knapt har hørt om..hehe.

 

Fant et par Youtube-klipp:

http://www.youtube.com/watch?v=IeSIgyfG1sc

 

Virker som han har slepen teknikk, bra rykk og tempo ihvertfall.

Minner faktisk litt om Van Persie i måten han kontrollerer og fører ballen.

Kan sikkert bekle de fleste rollene offensivt.

Link to comment
Share on other sites

Aldri hørt om han selv.. men kan være en billig erstatter for f.eks. Rosicky/Arshavin? Ønsker fortsatt et storkjøp på kanten alá Eden Hazard, men jeg regner med vi ender opp med et kjøp som det her istedet.

Link to comment
Share on other sites

B)-->

QUOTE(Stefan B @ May 20 2011, 10:06 PM) 224776[/snapback]

Aldri hørt om han selv.. men kan være en billig erstatter for f.eks. Rosicky/Arshavin? Ønsker fortsatt et storkjøp på kanten alá Eden Hazard, men jeg regner med vi ender opp med et kjøp som det her istedet.

 

Går vel gratis hvis det blir en overgang så er ingen stor gambling pengemessig.

 

Har derimot ingen landskamper ennå så holder kanskje ikke nivået fra øverste hylle pr. i dag..

Link to comment
Share on other sites

Leste en plass at han slet med en alvorlig skade tidilig i karrieren, og dette kan ha ført til at utviklingen hans kom/kommer sent. Å si at han allerede er ferdig utviklet blir feil, det kan vi ikke vite noe om. Han er vell på samme alder som Chicharito? Uten spesiell sammenligning, så kan vi jo håpe på at Alvarez kan få samme suksess. Stoler 100 % på Wenger angående denne overgangen. Rosicky og Denilson går ut. Muligens også Arshavin, og da må noen inn. Å hente en spennende spiller fra Argentina gratis er ikke en dum ide. På den måten kan han bruke mer penger på det vi virkelig trenger mest av alt; forsvarsspiller(e), en ekte ving og bakromsspiss (om planen er å legge om til 4-4-2).

Link to comment
Share on other sites

Vanligvis kan man i en alder av 23 år, se om spillerne har et potensiale eller ikke. Om han har hatt en alvorlig skade tidligere, setter jo dette karrieren din litt på vent og kan derfor ha noe ubrukt potensiale i seg.

 

Om han kan bli en hit eller ikke kommer veldig an på hvordan han klarer å tilpasse seg, men enig med deg, her gir jeg all tillit til Wenger. Er det noe han har gjort før, er det nettopp å signere ukjente spillere.

Link to comment
Share on other sites

Det er vanskelig finne informasjon om denne gutten. Men etter det jeg klarer finne virker det som han ikke er fast i velez laget engang. Altså statistikk viser han har spilt halvparten av tiden. Altså 1000 minutter mot andres 2400 minutter[1]. Er dog litt vanskelig forstå seg på ligasystemet i Argentina.

 

Av videofilmer osv, virker det som gutten har de egenskapene vi trenger som en ving. Fart, skudd, innlegg og teknikk. Og det kan man jo godt like. Men en spiller som ikke er fast for et lag i Argentina trur jeg neppe kan forsterke et arsenal lag.

 

[1]: http://www.soccerway.com/teams/argentina/c...elez-sarsfield/

Link to comment
Share on other sites

Som sagt så kan man gjerne hente han hvis vi selger Arshavin, Rosicky og Vela.

 

MEN, da må han kun komme inn som en spiller som allerede er bestemt for å være backup bak en skikkelig spiller. Vi trenger spillere som kan nærmest prestere fra dag en og jeg har store tvil om at denne "gutten" klarer det.

 

For all del en spennende spiller, men hvis han kommer inn fremfor en annen spiller så nei takk. Er temmelig skeptisk mtp. hvordan Wenger mener man fort kan "drepe" en spillers utvikling når man henter en ny spiller og er derfor redd for at vi kun ender opp med han her som "forsterkning".

Link to comment
Share on other sites

Ville vært typisk Wenger, men dette er et rykte fra GOAL.COM av alle og har blitt blåst helt ut av proporsjoner. Vi henter midtbanespilleren i Lorient og to andre spillere vi ikke kjenner til i sommer. ;) (Alvarez er jo en av de jeg ikke kjenner til, men tror ikke vi ville fått vite en Arsenaltransfer under Wenger så tidlig.

Link to comment
Share on other sites

Hater å etterfølge meg selv, er som om Wirkola skulle hoppet etter Wirkola.. Men uansett, Redknapp kobles til Chelsea-jobben, ville vært herlig i mine øyne, tar fra Spurs deres beste manager på lenge og gir Chelsea en manager som ikke kan kunsten å vinne ting.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...