Jump to content

Tour de france


arsenal_1886

Recommended Posts

  • Replies 81
  • Created
  • Last Reply

Like greit å legge ned hele greia. At syklister ikke er direkte smarte (det finnes tross alt motorsykler og biler hvis du skal Frankrike rundt) det er greit nok, men at tilstanden er så dårlig i toppetasjen er nærmest sensasjonelt!!

 

Eg er samd i at Touren i alle fall bør ta ein pause neste år. Det finst mykje nyttig ein kan finne på i staden. Til dømes er dei sikkert velkomne til å søkje på den nyoppretta norske skulen der ein lærer om klarsyntheit og healing, samt kommunikasjon med englar og hestar. Ikkje noko dumt alternativ for dopingjegarane heller. Synske evner hadde gjort seg i kampen mot dop-svindlarane.

Det dei må passe seg for er å late seg freiste av røykje-sakene til prinsesse-gemalen, elles kan det fort gå heilt gale att i neste dopingkontroll.

 

Det kan sikkert seiast mykje både om kongelege og proffsyklistar, men underhaldningsverdien kan ein ikkje klage over.

Link to comment
Share on other sites

Håper virkelig at rytteren som nå angivelig skal være tatt for doping, er Rasmussen. Har ikke sansen for denne rytteren. Han har null respekt for reglene ihht dopingkontroller. I tillegg fremstår han som veldig arrogant.

 

Det faktum at han har blitt nødt til å innrømme mer og mer den siste tiden, gjør at jeg er overbevist om at han ikke har rent mel i posen

Link to comment
Share on other sites

Nei det var ikke Rasmussen, men Cristian Moreni som er tatt for doping.

Få bort svinet...

 

Leste det jeg også nå.

 

Men jeg er fremdeles overbevist om at Rasmussen ikke har rent mel i posen.

Link to comment
Share on other sites

Da ble det et nytt år med doping-skandaler i Tour de france.......

Nå må det virkelig gjøres noe, og jeg støtter Kaggestad sitt forslag:

 

Utesteng de for livstid, og det betyr at de heller ikke skal få lov til å sykle mange andre store ritt som f.eks ikke er Tour de france eller giro italia..... Nå er det mange dopingdømte som får lov til å delta i mange store ritt, men dette må det bli slutt på. Er du tatt, så er du tatt.. Ut med svina!

 

Håper på at denne sporten snart kan bli rein, for det er utrolig artig å se eykkelsporten på sitt beste.

 

Det var vel bare et tidspørsmål før Rasmussen sagaen fikk enda et nytt kapittel, for han har hatt en svak sak fra dag 1 i de siste måndene...

Link to comment
Share on other sites

og no har visstnok Raborank trekt Rasmussen frå laget. Dei veit vel ting som ikkje toler dagens lys :angry:

 

Mon tro hva som er årsaken til dette. Det skrives at han har brutt lagets interne regler. Faktum er at dette eventuelt kommer i tillegg til alle mistankene som svirrer rundt denne fyren.

 

- Jeg tror de (Rabobank) sitter på mer informasjon enn det vi vet i dag, og det tror jeg Tour de France-arrangørene gjør også, sier TV2-ekspert Dag Otto Lauritzen i natt.

 

Dette ligner mer og mer på et sirkus. Doping over en lav sko. Det er rett og slett for jævlig at noen fremdeles ikke tar hintet.

Link to comment
Share on other sites

Heilt idiotisk av Rasmus detta, å sei du er i mexico mens du likevell gjømmer deg i Dolomittene.

 

Kan tippe han har dopet seg på EPO som bare kans spores litt mindre enn eit døgn tilbake i tid, men det sies at toppvirkningen kommer etter 3 uker, alså i TDF.

Link to comment
Share on other sites

Dette er jo virkelig tidenes skandale TDF, og hva skjer med contador? Han har jo også vært utsatt for doping beskyldninger. Dette er så tragisk at man burde nesten avlyse hele greia..

 

Syklister som tidligere har blitt tatt for doping burde aldri få sykle TDF igjen, strengere bøter og mulig livstidsutestengelse er en mulighet. "Vino" ble jo så desperat etter å vinne, at han dopet seg UNDER TDF, det er et meget drastisk skritt!

Prestisjen og den økonomiske gevinsten er så store at enkelte ryttere skyr ingen midler for å vinne. De må vekk

 

Menmen, ender vel på med å skru på skjermen når jeg kommer hjem fra jobb i ettermiddag igjen alikevel..

Link to comment
Share on other sites

Dette er jo virkelig tidenes skandale TDF, og hva skjer med contador? Han har jo også vært utsatt for doping beskyldninger. Dette er så tragisk at man burde nesten avlyse hele greia..

 

Syklister som tidligere har blitt tatt for doping burde aldri få sykle TDF igjen, strengere bøter og mulig livstidsutestengelse er en mulighet. "Vino" ble jo så desperat etter å vinne, at han dopet seg UNDER TDF, det er et meget drastisk skritt!

Prestisjen og den økonomiske gevinsten er så store at enkelte ryttere skyr ingen midler for å vinne. De må vekk

 

Menmen, ender vel på med å skru på skjermen når jeg kommer hjem fra jobb i ettermiddag igjen alikevel..

 

 

Tidenes skandale må jo ver Festina-skandalasen 1997!

 

Eller Operasjon Puerto i fjor.

Link to comment
Share on other sites

http://www1.vg.no/sport/sykkel/tour-de-fra...hp?artid=154076

 

Kan jo nevnes at oddsen på Contador som vinner av klatretrøyen har sunket fra 20-30, til 1,34 på Betfair, for at Contador skal vinne klatretrøyen så kan ikke Soler fullføre Tour de France, tydligvis noen som har spilt store penger på inside informasjon!

 

Får nå se det positive i at ryttere blir tatt, da er det jo nemlig ett DOPHUE mindre :)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Endelig er en av sommerens høydepunkt igang igjen. Og for en start vi fikk på årets ritt. Det er selvfølgelig trist når tilskuere påvirker rittet i så stor grad som det som skjedde i dag, men med fjorårets ritt i minnet, kunne jeg ikke frydet meg mer over at Contador var en av de som fikk lide av det som skjedde. Etter å ha brutt alle uskrevne regler når han rykket fra Andy Shleck ifjor når kjedet hoppet av, unner jeg ikke Contador en dritt

Link to comment
Share on other sites

Nok en gang leverer Thor varene! Jeg blir bare mer og mer imponert over hvor sterk den mannen er. Etappen i morgen er svært krevende, og han vil etter alt og dømme miste den gulfargede trøya. Men for en Tour vi har hatt så langt, sett med norske øyne. Begge våre norske representanter presterer så og si på hver eneste etappe. Utrolig morsomt å følge med på sykkel i grunn, spesielt når dopingen ikke er i fokus! :)

Link to comment
Share on other sites

Nok en gang leverer Thor varene! Jeg blir bare mer og mer imponert over hvor sterk den mannen er. Etappen i morgen er svært krevende, og han vil etter alt og dømme miste den gulfargede trøya. Men for en Tour vi har hatt så langt, sett med norske øyne. Begge våre norske representanter presterer så og si på hver eneste etappe. Utrolig morsomt å følge med på sykkel i grunn, spesielt når dopingen ikke er i fokus! :)

 

Litt avhengig av tempoet i hovedfeltet, og hvem som går i brudd, er det faktisk ikke umulig for Hushovd å beholde den gule trøya også etter dagens etappe. Han klarte å karre seg med hovedfeltet inn til mål på en verre etappet i fjor. Og dersom han klarer å beholde trøyen etter dagens etappe, vil han mest sannsynligvis beholde den helt til torsdag da de begynner på første fjelletappe. I morgen er det hviledag, og tirsdag og onsdag er flate etapper hvor hovedfeltet kommer til å komme samlet for spurt.

Link to comment
Share on other sites

Helvette for et krasj! Flech ble nettopp kjørt ned av en pressebil(!). To stykk rett i grøfta, den ene rett i piggtråd. Har egentlig alltid lurt på hva vitsen med disse bilene som kjører helt oppi rytterne til enhver tid. Er det ikke nok med at 30-40 ryttere sykler i godt over 40 km/t tett i tett?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...