Jump to content

Tour de france


arsenal_1886

Recommended Posts

Til lørdag starter årets Tour det france. Thor Hushovd og Kurt asle Arvesen er de norske som starter. Sykllesporten har hatt mange svarte dager de siste årene, og det er nok fremdeles ikke over. Allikevell elsker jeg sporten. I år vil jeg si at Astana har det desidert beste laget, men Caisse D'Èspagne har også ett godt lag med Valverde i spissen. I tilleg vil det nok bli stor kamp om den grønne trøya i år. Mange som kan vinne denne trøyen. Boonen, McEwen, Hushovd, Petacchi og Benatti kan alle ta denne trøyen.

 

Anbefaller alle å kjøpe TV2s ofesielle Tour de france magasin. Mye bra stoff her om lagene, favorittene, etappene, historie, flotte intervjuer av de store i sporten og mange flotte bilder. Bladet kan kjøpe hos narvesen og koster 69 kroner.

 

Skal du se Touren? Hvem tror du viner?

 

Slik tror jeg det ender:

 

 

Sammenlagt (Gul trøye):

1. Vinokourov (Astana)

2. Valverde (Caisse D'Èspagne)

3. Klöden (Astana)

4. Sastre (CSC)

5. Ewans (Predictor-Lotto)

 

(Finnes også andra mulige trøyevinnere her som f.eks. Contador, Mentsjov og Rogers, men tror ikke disse kommer på topp 5.)

 

 

Poeng (Grønn trøye):

1. McEwen (Predictor-Lotto)

2. Hushovd (Credit Agricole)

3. Benatti (Lampre)

4. Boonen (Quick Step)

5. Petacchi (Milram)

 

(Kan bli veldig jevnt her)

 

 

Ungdommstrøye U25 (Hvit tøye)

1. Contador (Discovery)

2. Dekker (Rabobank)

3. Lövkvist (Francaise Des Jeux)

 

(Etter min mening er Contador klart best, men det er mange som kan kjempe om en 2. plass.)

 

 

Klatrekonkurransen (Rødprikket trøye):

1. Rasmussen

 

(Umulig å si hvem som vil nedprioritere sammendraget for denne konkurransen, men man må altid regne med Rasmussen.)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 81
  • Created
  • Last Reply

Tror du har mye rett. Men tror også Leipheimer vil hevde seg. Ohva med Pereiro Sio? Han vant vel ifjor? Kom ihvertfall på 2.Plass bak Landis. Han burde da klare å hevde seg.

 

Grønn trøye får nok ikke til Hushovd i år nei, han er ikke god nok til det føler jeg. Den tar McEwen. Tror faktisk ikke Hushovd kommer på noen topp3 engang i sprintkonkurransen.

 

Fränk Schleck tror jeg vinner Ungdomskonkurransen. Dekker burde ha gode muligheter også. Han er en rising star.

EDIT: Han er vel kanskje ikke ungdom lenger?;) Isåfall er jeg usikker. (Schleck altså)

Link to comment
Share on other sites

Det er jo slett ikke sikkert at astana får lov til å være med, så det er ikke sikkert at Vinokourov og Klöden. sykler dette året. Jeg tror at Alejandro Valverde kommer seirende ut av denne touren. Frank schleck kommer også til å hevde seg her.

 

Hvis Hushovd er litt mer heldig med spurtene i år kommer han til å ta den grønne trøya "lett".

Rasmussen er den store favoritten til klatretrøya og vinner den nok helt sikkert i år også.

Hvis Frank Schleck fortsatt er ungdom kommer han til å kjempe med Damiano Cunego om den hvite trøya. Holder Cunego som en liten favoritt der.

Link to comment
Share on other sites

Tror du har mye rett. Men tror også Leipheimer vil hevde seg. Ohva med Pereiro Sio? Han vant vel ifjor? Kom ihvertfall på 2.Plass bak Landis. Han burde da klare å hevde seg.

 

Grønn trøye får nok ikke til Hushovd i år nei, han er ikke god nok til det føler jeg. Den tar McEwen. Tror faktisk ikke Hushovd kommer på noen topp3 engang i sprintkonkurransen.

 

Fränk Schleck tror jeg vinner Ungdomskonkurransen. Dekker burde ha gode muligheter også. Han er en rising star.

EDIT: Han er vel kanskje ikke ungdom lenger?;) Isåfall er jeg usikker. (Schleck altså)

 

Frank Schleck er 27 år, så han er for gammel for ungdomstrøya. Men jeg tror faktisk han kan henge med i topp en av sammendraget. Har mer tro på han enn Sastre. Tror CSC satser på Schleck i Touren og Sastre i Vueltaen.

 

Pereiro Sio tjente mye i fjor på at han gikk med et brudd som gikk inn og tjente ca 10 min på hovedfeltet der de beste satt. Han er god, men tror ikke han henger med i år. Valverde er mannen for Caisse D'pargne.

 

Ellers må jeg si Astana ser sterke ut. De får nok delta med Vino og Kløden, men Kessler og Mazzoleni må stå over pga doping. Savoldelli deltar vel også tror jeg...

 

Cunego ska ikke delta i årets Tour....

Link to comment
Share on other sites

Er Andy Schleck med i Touren? Syns han gjorde ein fremragende jobb i Giro'en uten noe som helst hjlep fra lagkameratar!

 

Valverde ryktes i god form, men det er mange ryttere som har gått inn i touren med average form og syklet på seg ein kanon form!

 

Eller er Bennati ein Dark Horse til og vinne den grønne spurttrøya trur eg, meget undervurdert spurter.

 

Eller blir det spennende å se hvordan Astana vill kjøre, tviler på at Kløden er klar for å være hjelperytter for Vino, som sikkert får han Kasjetskin(umulig og skrive) til og kjøre for seg. Trur og det kjem til og bli eit dilemma i Discovery, kjem Contador kjøre for Leipheimer eller gå får egne muligheter?

 

Klatretrøya går i år til Astana det kan eg nesten banne på, utan eg veit kem som får den.

 

Så la oss alle HÅPE på eit dopingfritt ritt i år sjølv om eg tvilar sterkt på at det går ann, men vist det sjer så må det vær dopingjegarane sin feil!

 

Ønskjer Alle Ein GOD Sommar ;)

Link to comment
Share on other sites

Tror du har mye rett. Men tror også Leipheimer vil hevde seg. Ohva med Pereiro Sio? Han vant vel ifjor? Kom ihvertfall på 2.Plass bak Landis. Han burde da klare å hevde seg.

 

Grønn trøye får nok ikke til Hushovd i år nei, han er ikke god nok til det føler jeg. Den tar McEwen. Tror faktisk ikke Hushovd kommer på noen topp3 engang i sprintkonkurransen.

 

Fränk Schleck tror jeg vinner Ungdomskonkurransen. Dekker burde ha gode muligheter også. Han er en rising star.

EDIT: Han er vel kanskje ikke ungdom lenger?<_< Isåfall er jeg usikker. (Schleck altså)

 

Frank Schleck er 27 år, så han er for gammel for ungdomstrøya. Men jeg tror faktisk han kan henge med i topp en av sammendraget. Har mer tro på han enn Sastre. Tror CSC satser på Schleck i Touren og Sastre i Vueltaen.

 

Pereiro Sio tjente mye i fjor på at han gikk med et brudd som gikk inn og tjente ca 10 min på hovedfeltet der de beste satt. Han er god, men tror ikke han henger med i år. Valverde er mannen for Caisse D'pargne.

 

Ellers må jeg si Astana ser sterke ut. De får nok delta med Vino og Kløden, men Kessler og Mazzoleni må stå over pga doping. Savoldelli deltar vel også tror jeg...

 

Cunego ska ikke delta i årets Tour....

I følge TV2-magasinet gikk Pereiro siofra å ligge 28.50 bak Landis, til å lede med 1.50 på etappen han gikk i brudd. Han tjente over 30 min og hovedfeltet kom faktisk inn bak tidsfristen.

 

Astana er definitivt sterke, men kessler og Mazzoleni kan øderlegge. UCI har tidligere kommet med en regel som innebærer at dersom et lag får 2 ryttere innblandet i doping innenfor 1 år, kan laget utestenges i 8 dager. Dvs. at Vino kan miste touren i år også.

 

Når det gjelder Sastre vs. Schleck er jeg enig i at Schleck er bedre enn Sastre, men allikevell så virker det som om at CSC satser på Sastre. Tror Schleck kan ta en etappeseier på en svært tøff etappe.

Link to comment
Share on other sites

Er Andy Schleck med i Touren? Syns han gjorde ein fremragende jobb i Giro'en uten noe som helst hjlep fra lagkameratar!

 

Valverde ryktes i god form, men det er mange ryttere som har gått inn i touren med average form og syklet på seg ein kanon form!

 

Eller er Bennati ein Dark Horse til og vinne den grønne spurttrøya trur eg, meget undervurdert spurter.

 

Eller blir det spennende å se hvordan Astana vill kjøre, tviler på at Kløden er klar for å være hjelperytter for Vino, som sikkert får han Kasjetskin(umulig og skrive) til og kjøre for seg. Trur og det kjem til og bli eit dilemma i Discovery, kjem Contador kjøre for Leipheimer eller gå får egne muligheter?

 

Klatretrøya går i år til Astana det kan eg nesten banne på, utan eg veit kem som får den.

 

Så la oss alle HÅPE på eit dopingfritt ritt i år sjølv om eg tvilar sterkt på at det går ann, men vist det sjer så må det vær dopingjegarane sin feil!

 

Ønskjer Alle Ein GOD Sommar <_<

1. Nei Andy Schleck er ikke med, desverre. CSCs tropp er:

Carlos Sastre

Frank Schleck

Jens Voigt

Stuart O'Grady

Fabian Cancellara

Inigo Cuesta

Christian Vande Velde

David Zabriskie

Kurt-Asle Arvesen

 

2. Valverde må man alltid regne med, men alt kan skje. Han har jo brutt grunnet skade de siste årene.

 

3. Benatti er en spurter som fort kan vinne den grønne trøya. Er nok sammen med Zabel en av de beste spurterne til å klatre og kan ta en del poeng på litt kuperte etapper.

 

4. Det skrives Kashechkin. Tror Klöden får muligheter til å kjøre for egne kjanser. Kashechkin vil nok som vanlig kjøre for Vino, men er nok ikke i toppform siden han satser på Vueltan senere i år. Der skal Vino være hjelperytter for Kashechkin.

 

5. Personlig liker jeg Contador foran Levi, men tror nok det blir kjørt for Levi. Håper Contador i hvertfall får frie tøyler.

 

6. Godt mulig, godt mulig. Astana kan fort ta den trøya, men selv har jeg tro på Rasmussen.

 

7. Ja vi kan jo alltids håpe.

Link to comment
Share on other sites

Eg trur faktisk at Astana skyter seg sjølv i foten med så mange gode fjellefolk, trur det kjem til og bli misnøye viss Kløden ikkje får kjøra for seg sjølv, og kansje misnøye fra Kazakane viss han får kjøre for seg sjølv?

 

Tar eg feil viss eg seie at Contador er favoritt til den Kvite trøya eller kjem Fothen til og ta den?

Trur fakstisk at Leipheimer kan bli sterk i år.

 

Det du sier om at Bennati og Zabel er flinkare enn dei andre spurtarane og klatra stemmer godt, men eg syns Zabel er får dårlig spurter på dei flate etappane til og plukke nok poeng der!

 

Ellers forsetter nok Hushovd og borteforklare seg på alle etappane kvifor han ikkje fekk det til og stemme, kan han aldri sei han ikkje har det siste som dei 3 stor spurtarane per dags dato har?

Møser alltid over ein skade ei hostekule eller så skylder han på opptrekket eller vinden, heilt FORKASTELIG!

 

Valverde, har han med seg Karpets, Efimkin og Pereiro Sio i år, der har han i alle fall 3 etter min meining lojale hjelperyttere som er dødsviktige for han. Håpar at Valverde vinner i år sidan det luktar svidd av heile Astana!

Link to comment
Share on other sites

Eg trur faktisk at Astana skyter seg sjølv i foten med så mange gode fjellefolk, trur det kjem til og bli misnøye viss Kløden ikkje får kjøra for seg sjølv, og kansje misnøye fra Kazakane viss han får kjøre for seg sjølv?

 

Tar eg feil viss eg seie at Contador er favoritt til den Kvite trøya eller kjem Fothen til og ta den?

Trur fakstisk at Leipheimer kan bli sterk i år.

 

Det du sier om at Bennati og Zabel er flinkare enn dei andre spurtarane og klatra stemmer godt, men eg syns Zabel er får dårlig spurter på dei flate etappane til og plukke nok poeng der!

 

Ellers forsetter nok Hushovd og borteforklare seg på alle etappane kvifor han ikkje fekk det til og stemme, kan han aldri sei han ikkje har det siste som dei 3 stor spurtarane per dags dato har?

Møser alltid over ein skade ei hostekule eller så skylder han på opptrekket eller vinden, heilt FORKASTELIG!

 

Valverde, har han med seg Karpets, Efimkin og Pereiro Sio i år, der har han i alle fall 3 etter min meining lojale hjelperyttere som er dødsviktige for han. Håpar at Valverde vinner i år sidan det luktar svidd av heile Astana!

Kashechkin har de siste årene vært svært lojal med Vinokourov og vil nok gi alt for Vinokourov siden Vinokourov har sakt at han skal gi alt for Kashechkin i Vueltaen i Spania senere i år.

Link to comment
Share on other sites

Det skrives Kashechkin.

Orker ikke diskutere noe annet nå, men denne må jeg kommentere. Regner med at de fleste her vet hvem Shevchenko er og har reagert på at det skrives Sjevtsjenko i norske medier. Grunnen til det er at de i Ukraina (og Kasakstan som Kashechin kommer fra) benytter det kyrilliske alfabetet som oversettes på forskjellige måter til forskjellige språk. Mye grunnes den forskjellige uttalen av diverse bokstaver på forskjellige språk. Kasjetsjin er derfor den riktige skrivemåten på norsk.

Link to comment
Share on other sites

Det skrives Kashechkin.

Orker ikke diskutere noe annet nå, men denne må jeg kommentere. Regner med at de fleste her vet hvem Shevchenko er og har reagert på at det skrives Sjevtsjenko i norske medier. Grunnen til det er at de i Ukraina (og Azerbajdsjan som Kashechin kommer fra) benytter det kyrilliske alfabetet som oversettes på forskjellige måter til forskjellige språk. Mye grunnes den forskjellige uttalen av diverse bokstaver på forskjellige språk. Kasjetsjin er derfor den riktige skrivemåten på norsk.

Er godt mulig at du har rett i mye av det du skriver, men jeg velger allikevell å skrive Kashechkin siden det er det alle store norske sykkelsider og TV2s ofesielle tour de france magasin skriver. Og han kommer IKKE fra Azerbajdsjan som du skriver, er ikke tilfeldig at han har syklet i Kasakstans mesterskapstrøye.

Link to comment
Share on other sites

http://tourmanager.tv2.dk

 

Liga: Arsenal Norway

Hvordan får jeg blitt med i ligaen. Jeg har et lag men finner ingen mulighet for å melde meg på ligaen B)

Hvert hold får holdet tildelt 4 udskiftninger gratis. Derudover er der mulighed for at tilkøbe 8 udskiftninger ekstra, hvis man vil skifte yderligere. Dette kan gøres ved at investere i Managerpakken.

Med Managerpakken får man, sammen med de 8 ekstra udskiftninger, muligheden for at deltage i samt oprette privatligaer.

 

Managerpakken koster kr. 30.

Link to comment
Share on other sites

Startet en egen liga på http://dr.swush.com/tour_2007_plus/default_nologin.asp . Dette er helt gratis og flesteparten av brukerne på PCMNorge synes dette er det beste managerspillet (Bedre enn TV2.dks blandt annet.)

 

Liga:

Arsenal Norway

Passord:

Eduardo

 

Come on! Join the league.

Link to comment
Share on other sites

Er godt mulig at du har rett i mye av det du skriver, men jeg velger allikevell å skrive Kashechkin siden det er det alle store norske sykkelsider og TV2s ofesielle tour de france magasin skriver. Og han kommer IKKE fra Azerbajdsjan som du skriver, er ikke tilfeldig at han har syklet i Kasakstans mesterskapstrøye.

 

Azerbajdsjan var en glipp fra min side, mente selvfølgelgelig Kasakstan.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...