Jump to content

Sol Campbell


Parlour

Recommended Posts

Dette er sikkert ett utspill som kommer til å fremtvinge en del sinne og harme, men velger allikevel å formidle mine synspunkter.

 

Jeg har blitt mer og mer usikker på hvorvidt Sol er den forsvars bautaen jeg og sikkert mange med meg har trodd han er. De siste seongene synes jeg han har vært meget ustabil og også tildels mye skadeforfulgt.

 

Det jeg synes er mest påfallende er at han kan virke klønete og keitete i mange situasjoner. Hurtighet har aldri vært hans største styrke, selv om jeg synes mange kommentatorer undervurderer den litt. Duell spillet må jo sies å være hans største styrke, men de siste seongene synes jeg han taper flere og flere dueller og gjør mer og mer rart.

 

Han slipper utrolig mye billigere unna en del sistuasjoner enn feks Cygan ville gjort. Dette er vel kanskje ikke så rart etter som Cygan har hatt en relativt høy tabbe frekvens, men synes også at Sol er på grensen til å måtte tre ned fra sin trone som ukritiserbar.

 

Et annet problem er jo som sagt alle skadene han pådrar seg. Sol er den typen som må spille seg iform etter skader, og spesielt denne sesongen så har han nesten aldri rukket å spille seg iform før han er skadet igjen, og må igjennom en ny ustabil periode.

 

 

Det kan godt hende jeg er helt på jordet her, men kunne vært spennede å høre hva dere andre her mener?!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 214
  • Created
  • Last Reply

Sol er god nok, men denne sesongen shar han vært ustabil, og han er ikke den eneste!

Vieira har ikke vært den han er, bare noen ganger, man har bare sett glimt av hvor god Pires kan være, og det er mange fler, så etter ferien, om ingen har slitt med skader hele tida der, så tror jeg det skal gå bra!

 

Sol i form er god nok! det å da spørre om han IKKE er god nok er som å spørre:

 

Er Thierry Henry god nok? ;)

Link to comment
Share on other sites

Tuller du eller???

 

Sol er en av de beste stopperne i verden etter min mening.

 

Jeg mener det at vi skryter Kolo alt for mye opp i skyene, men han er da ikke spesielt god uten Campbell, så Wenger, til neste år bør du enten satse på Senderos eller kjøpe inn en ny midtstopper ved siden av Campbell også flytte Toure ut på høyreback.

Link to comment
Share on other sites

han er definitivt god nok. begynner å få masse skader nå en han har pleid å hatt før. at det er kommentatorer som undervurderer den farten som Campbell har (sikkert manu-fans).

 

jeg har aldri sett Sol tape en eneste hodeduell, der er han bare helt kongerå. kan godt hende at han begynner å tape flere dueller langs bakken, men Campbell er ikke Adams heller.

 

jeg er enig i det ''gooner14'' sier om at Toure blir skryt helt opp i skyene. jeg tror nok heller at det er Campbell som gjør ham bedre med sin rutine. akkurat det har ikke Cygan noe av.

Link to comment
Share on other sites

Guest trivar

har nok ikke bare med rutine å gjøre. man ser jo det nå når campbell har vært ute, og da cygan forsvant og, kom senderos inn i bildet. han er den mest urutinerte av de tre, men samrbeidet hans med toure har fungert glimrende. det er måten spillere som han og campbell er, de dirigerer, og er standhaftige. det er meget oppløftende å se, at senderos, allerede i en alder av 19, klarer og tør å dirigere et forsvar slik han gjør.

tror vi vil se masse til den spilleren de kommende årene..

 

cygan er over the top. om han noen gang har vært på toppen da .. =)

 

tror kanskje det vil være bra å kjøpe inn en ekstra høyreback/stopper, for ikke minst å dekke for lauren, men som wenger og sier, kan ikke stoppe utviklinga til de unge spillerene, som tross relativt dårlig sesong, har gjort det stort, og utviklet seg enormt. tror vi vil se til f.eks hoyte. i tillegg er det eboue som er ung og lovende..

 

har på følelsen av at forsvarsrekka om noen år vil være meget bra, i spillere som nettopp eboue, hoyte, senderos, toure, clichy, cole..

Link to comment
Share on other sites

Tror ikke vi trenger en ny høyre back! Husk på at det ikke finnes så veldig mange som faktisk er bedre enn Lauren, og i tillegg har vi et supertalent på benken! nemlig Eboue! ble kraftig imponert over minuttene han spilte mot Southampton, og gleder meg til vi får se han neste gang!

Ikke glem at vi også har Hoyte!

 

Men trenger nok en ny stopper ja!

Link to comment
Share on other sites

Guest tonton

campbell er god og heilt klart god nok, ein spelar som held godt internasjonalt nivå... likevel er nok våre to utfordrarar sine forsvasbautar betre, og eg trur nok at Sol må leve i skyggen av rio å terry på landslaget framover. Likevel Campbell har vist seg drakta verdi og eg ville ikkje bytta han med nokon.

Link to comment
Share on other sites

Sol har som flere andre hatt en litt skuffende sesong med skadeavrudd og lite tid til restitusjon grunnet den vansklige situsjonen i laget. På sitt beste er han en av ligaens beste midtforsvarere, ute av form er han ikke bedre enn de vi har på benken. Hans kvaliteter er først og fremst duellspill og styrke. Han mangler ekstreme ferdigheter som hurtighet. Dette gjør at han i dårlige perioder blir litt for langsom og virker noe klønete. Han klarer ikke å komme tett nok opp i motspiller og blir ofte på halvdistanse. Spillere med voldsom hurtighet klarer å kompensere for dette, Sol klarer det som oftest ikke. Han må være på sitt beste for å prestere på høyeste nivå.

Senderos har mye av de samme kvalitetene som Sol, men har i år klart å tilrive seg en plass i laget. Han har vist bedre duellspill og lederegenskaper enn en halvskadet Campbell. Jeg syns faktisk Senderos har vist nok til å holde Sol på benken til han er 100% frisk, og at den godeste Campbell bør få gå skadefri inn i neste sesong med ett mål for øyet; beholde plassen og vise at han forsatt kan. For meg er han ikke lenger en selvskreven ener, han er per i dag på delt plass med vår unge sveitser.

Link to comment
Share on other sites

Guest Van Persie
Sol har som flere andre hatt en litt skuffende sesong med skadeavrudd og lite tid til restitusjon grunnet den vansklige situsjonen i laget. På sitt beste er han en av ligaens beste midtforsvarere, ute av form er han ikke bedre enn de vi har på benken. Hans kvaliteter er først og fremst duellspill og styrke. Han mangler ekstreme ferdigheter som hurtighet. Dette gjør at han i dårlige perioder blir litt for langsom og virker noe klønete. Han klarer ikke å komme tett nok opp i motspiller og blir ofte på halvdistanse. Spillere med voldsom hurtighet klarer å kompensere for dette, Sol klarer det som oftest ikke. Han må være på sitt beste for å prestere på høyeste nivå.

Senderos har mye av de samme kvalitetene som Sol, men har i år klart å tilrive seg en plass i laget. Han har vist bedre duellspill og lederegenskaper enn en halvskadet Campbell. Jeg syns faktisk Senderos har vist nok til å holde Sol på benken til han er 100% frisk, og at den godeste Campbell bør få gå skadefri inn i neste sesong med ett mål for øyet; beholde plassen og vise at han forsatt kan. For meg er han ikke lenger en selvskreven ener, han er per i dag på delt plass med vår unge sveitser.

4985[/snapback]

Sol var riktignok veldig rask før skadene. Synd! <_<

Link to comment
Share on other sites

Han er jo en av verdens beste stoppere, da sier det seg selv at han er god nok. Dumt spørsmål!! Og vi må regne med skader.... Med Sol på banen i alle kamper, er jeg sikker på at vi hadde vært nærmere Chelski.

 

Skal være glade for at han tilhører oss <_<

Link to comment
Share on other sites

Guest Mr. Arsenal

Solkongen er definitift god nok! Mye skader i år, derfor har han vært litt ujevn. Og dessuten kan jo enhver midtstopper bli stressa av å ha en så dårlig keeper bak seg å vite at du aldri livet kan stole på ham................

Link to comment
Share on other sites

Guest Viggo Viking
Etter at Senderos har fått tillitt, har Arsenal vært omtrent potte tett bakover.

Synes det er vel sjangseseilas å slippe til Sol Campbell i semifinalen, så lenge Toure og Senderos holder tett.

Sol har langt fra vært imponerende denne sesongen.

5544[/snapback]

 

Dersom vi kun prater om semifinalen. er jeg også skeptisk til å bytte ut en stopper i god form, med en som ikke har spilt kamp på lange tider.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Enda en kanon kamp av vårt nye stopper par! Senderos spillte en kanon kamp igår, og utfylles glimrende av Toure's fart.

 

Det er nesten så en begynner å lure på om Sol er 3 valget i midtforsvaret om dagen. Han må jo være 100% restituert nå?

 

Min mening er at vi skal fortsette med Senderos/Toure. Senderos har gått inn som en ny Adams bak der. Han veiver, roper og dirrigerer. Vinner alt på hodet og taper knappt en duell. Sol har jo også utalt at han ser for seg å avslutte karrieren i ett annet land også... Kan det skje fortere enn vi aner/håper? Hvor lenge takler han å sitte på benken bak vårt unge stopper par??

Link to comment
Share on other sites

Det er et uttrykk som heter 'If it ain't broke, don't fix it'.

 

Det synes jeg er veldig treffende her. Kan laget ærlig talt bli noe særlig bedre defensivt nå? Jeg tviler. Til tross for sin unge alder, utstråler Senderos en myndighet bak der som tidligere har vært sårt savnet i Campbells fravær. Akkurat nå fungerer ting så optimalt at jeg ikke ser noen grunn til å rokke ved harmonien i laget. Senderos' selvtillit øker i takt med kampene han får spille. Toure virker å ha funnet seg til rette med en stopper som atpåtil roper og kommanderer ham rundt på hans eget morsmål, fransk.

 

Dersom Philippe Senderos begynner å vise tegn på slitasje eller sviktende form, så er det duket for Sol Campbell igjen. Ikke før.

Link to comment
Share on other sites

senderos/toure er sinnsykt bra, men campbell/toure er enda bedre, 49 kamper ubeseiret rekorden taler deres sak.

 

før eller senere skjer det en glipp og hvis det da har gått så langt som at Sol har forlatt highbury vil alle klø seg i hodet og si: hva i helvete var det vi tenkte på?

 

Det er litt synd at senderos/campbell sannsynligvis ikke vil funke, ettersom toure er så heit makker pga hurtigheten sin. Men herregud senderos er 20 år og er faktisk i stand til å leve i skyggen av sol og kolo en stund til, det er derimot ikke sol, han er 30 og har nok ikke tenkt til å være backup for noen som helst.

Link to comment
Share on other sites

senderos/toure er sinnsykt bra, men campbell/toure er enda bedre, 49 kamper ubeseiret rekorden taler deres sak.

 

før eller senere skjer det en glipp og hvis det da har gått så langt som at Sol har forlatt highbury vil alle klø seg i hodet og si: hva i helvete var det vi tenkte på?

 

Det er litt synd at senderos/campbell sannsynligvis ikke vil funke, ettersom toure er så heit makker pga hurtigheten sin. Men herregud senderos er 20 år og er faktisk i stand til å leve i skyggen av sol og kolo en stund til, det er derimot ikke sol, han er 30 og har nok ikke tenkt til å være backup for noen som helst.

8016[/snapback]

 

 

Litt naivt å si at Campbell/Senderos ikke kommer til å funke fordi de ikke har farta til Kolo. Kan ikke huske Adams/Bould løp fra noen.....Farta til Kolo Toure hjalp ikke stort når Cygan spilte.

Link to comment
Share on other sites

Offa meg folkens, her ble det litt historieløst og lite gjennomtenkt til tider... Ingen som klaget over Sol og Toure forrige sesong, vi er så utrolig raske til å glemme slike ting, for så å skryte en ny spiller til de grader opp i skyene.. Jo visst er Senderos god, men han må prestere på dette nivået over flere sesonger slik Sol har gjort. Det tror jeg Senderos klarer, men å påstå at han er bedre enn Sol blir helt feil etter mi mening...

 

Og alle som har spilt fotball og forsvar vet at det er et lag som helhet som forvarer seg... Det er altfor enkelt å skylde på 4stk bakerst når vi slipper inn mål..Med det mener jeg at den gode perioden vi har hatt nå skyldes langt fra bare Toure/Senderos, men også til de grader Gilberto som har stabilisert midtbanen vår til de grader.. Hele laget har en bedre balanse når han spiller og uten ham er Arsenal langt mer sårbare i forsvar. Kan være vanskelig for enkelte å se den enorme jobben Silva gjør for oss, men måten han ligger foran forsvaret og styrer spillet på er meget bra. Han er Arsenals svar på Makelele i Chelsea.

 

I tillegg så kommer dette med flyt og selvtillit opp i det hele... vi har nå fått tilbake flyten og mentaliteten er at ingen slå oss, verken på dødball eller i vanlig spill. Det gjør også sitt til at vi slipper inn mindre mål... Sol kommer garantert til å spille snart, og han kommer garantert til å spille FA-cup finalen Wenger venter bare på at "the heavy machinery" skal bli ett hundre prosent etter som han har den luksusen per i dag... Hvem som går ut vet jeg ikke, men at Sol er vår beste midtstopper sett under ett er jeg i lite tvil om.....NUFF SAID.....

Link to comment
Share on other sites

Er veldig enig i det Ian Wright skriver.

 

Selvsagt holder Sol Campbell mål. Det blir for enkelt å skyve ham ut til fordel for Toure og Senderos. De to sistnevnte skal ikke ha all ære for at ting går på skinner om dagen. Her er det skjerpings over hele linja som stikkordet.

Link to comment
Share on other sites

Guest Van Persie

Jeg er redd for at Campbell vil forsvinne fra klubben dersom han ikke får spille. Det ønsker jeg ikke. Håper snart at Sola får spille

Link to comment
Share on other sites

Guest jensemann
Offa meg folkens, her ble det litt historieløst og lite gjennomtenkt til tider... Ingen som klaget over Sol og Toure forrige sesong, vi er så utrolig raske til å glemme slike ting, for så å skryte en ny spiller til de grader opp i skyene.. Jo visst er Senderos god, men han må prestere på dette nivået over flere sesonger slik Sol har gjort. Det tror jeg Senderos klarer, men å påstå at han er bedre enn Sol blir helt feil etter mi mening...

 

Og alle som har spilt fotball og forsvar vet at det er et lag som helhet som forvarer seg... Det er altfor enkelt å skylde på 4stk bakerst når vi slipper inn mål..Med det mener jeg at den gode perioden vi har hatt nå skyldes langt fra bare Toure/Senderos, men også til de grader Gilberto som har stabilisert midtbanen vår til de grader.. Hele laget har en bedre balanse når han spiller og uten ham er Arsenal langt mer sårbare i forsvar. Kan være vanskelig for enkelte å se den enorme jobben Silva gjør for oss, men måten han ligger foran forsvaret og styrer spillet på er meget bra. Han er Arsenals svar på Makelele i Chelsea.

 

I tillegg så kommer dette med flyt og selvtillit opp i det hele... vi har nå fått tilbake flyten og mentaliteten er at ingen slå oss, verken på dødball eller i vanlig spill. Det gjør også sitt til at vi slipper inn mindre mål... Sol kommer garantert til å spille snart, og han kommer garantert til å spille FA-cup finalen Wenger venter bare på at "the heavy machinery" skal bli ett hundre prosent etter som han har den luksusen per i dag... Hvem som går ut vet jeg ikke, men at Sol er vår beste midtstopper sett under ett er jeg i lite tvil om.....NUFF SAID.....

8025[/snapback]

 

Ingen nye tanker i dette innlegget, men selvfølgelig er alt helt korrekt.

Helt klart mye historie- og tankeløst til tider her inne.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

http://www.arsenal.com/article.asp?article...+the+best+in+me

 

Campbell har fått kapteinsrollen på landslaget når de møter USA, som Eriksson sier så er Campbell en meget rutinert spiller på både klubb- og landslag og vil passe ypperlig til en slik rolle, spesielt fordi laget er såpass ungt!

Synes derfor det er synd at Campbell ikke er interessert i å ha bindet i Arsenal, fordi jeg rett og slett tror han kunne gjort en bedre jobb enn Vieira!

Link to comment
Share on other sites

Campbell har fått kapteinsrollen på landslaget når de møter USA, som Eriksson sier så er Campbell en meget rutinert spiller på både klubb- og landslag og vil passe ypperlig til en slik rolle, spesielt fordi laget er såpass ungt! Synes derfor det er synd at Campbell ikke er interessert i å ha bindet i Arsenal, fordi jeg rett og slett tror han kunne gjort en bedre jobb enn Vieira!

10247[/snapback]

 

Uenig her. Tror vi skal være glad for at Campbell ikke er kaptein. I mine øyne er han ingen typisk kapteinstype (nå var kanskje ikke Vieira det heller i utgangspunktet, men han har vokst inn i rollen, på sin måte?). At Campbell får en slik oppgave i landslaget er muligens på grunn av sin rutine, og mangel på andre gode kandidater. Blir spennende å se hvordan han mestrer rollen. Kanskje han likevel burde komme i betraktning som visekaptein i Arsenal, i den grad han får spille, for det er slett ikke så selvfølgelig slik ting har utviklet seg det siste året? Og det leder over til det tråden egentlig handler om; en skadefri Campbell er naturligvis god nok for Arsenal, men det er mange grunner til å tro at den nettopp avsluttede sesongen var begynnelsen på slutten for Campbell i Arsenal. Det lange skadefraværet har utvilsomt satt ham tilbake. I de korte periodene han har vært skadefri og prøvd seg har han vel ikke helt levert? Og så kynisk er fotballen, hvis Campbell ikke klarer å ble helt skadefri, og kommer tilbake til godt gammelt slag, da skal han ikke spille. Man kan ikke få plass på laget på grunn av gamle meritter! Det var derfor helt rett av Wenger å ikke sette ham inn på laget igjen i cupfinalen. Og alderen er jo ikke akkurat på lag med Campbell, han er jo ingen fremtidsløsning slik som Senderos er! Hvis han ikke klarer å finne tilbake til sitt gamle jeg, og klarer å kjempe seg tilbake på laget, så tror jeg derfor han vil forsvinne fra klubben relativt raskt. No bad feelings bak det; Campbell har vært en viktig brikke i mange år nå, og vi står i takknemlighetsgjeld til ham for det, men som sagt, intet varer evig... og ingen spiller er større enn klubben.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...